|
חיים רומנו, מנכ"ל אל-על בשנים 2009-2005 [צילום: סיון פרג´]
|
|
|
|
|
לקוחות אל על היקרים,
השבוע אסיים את תפקידי כמנכ"ל אל על ואעביר את שרביט הניהול למחליפי, האלוף (במיל.) אליעזר שקדי.
במשך קרוב ל-5 שנים נשאתי בתפקיד המרתק והמאתגר הזה שאין דומה לו. תפקיד המגלם בתוכו בראש ובראשונה את האחריות העליונה לדאוג לביטחונכם, לרווחתכם ולהביא אתכם נינוחים למחוז חפצם.
זו הייתה אחריות כבדה שהתקיימה יומיום, מסביב לשעון. היא התקיימה בשנים מאתגרות ותובעניות במיוחד לתעשיית התעופה העולמית ככלל ולאל על בפרט. שנים של עליות ומורדות במציאות הגיאופוליטית, מלוות בחוסר יציבות ביטחונית. שנים של טלטלות בסביבה הכלכלית. שנים שבהן נפתחו שמי מדינת ישראל לתחרות בהיקף חסר תקדים והעצימו את הצורך להיות ראויים לבחירתכם ולהעדפתכם לטוס אל על.
מיומי הראשון בתפקיד האמנתי כי הצלחתה של אל על כחברה פרטית בסביבה תחרותית חייבת להישען בראש ובראשונה ולפני הכול על נאמנותם והעדפתם של אלה הרואים בה בית ומביעים את אמונם בהצטרפותם לחוג חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על. אשר על כן הייתם עבורי הסמן הימני לתכנון וליישום מהלכי ההתחדשות והשדרוג חסרי התקדים שביצעה אל על בשנים הללו בכל מכלולי השירות והמוצר - לפני, במהלך ולאחר הטיסה. בהצטיידות במטוסים חדשים, בהצערת הצי, בשדרוג המושבים, בחידוש חזות הקבינות, בשדרוג תשתיות הבידור ואיכות המזון, בהעלאת רמת הדיוק המבצעי לצמרת העולמית, בהורדת אחוזי אובדן הכבודה לרמות הנמוכות בעולם, בשיפור השירות במוקד הטלפוני, בשדרוג אתר האינטרנט, בהשקת שירותי טרום טיסה ייחודיים במינם, בהרחבת הסכמי התעופה הבינלאומיים, בהעשרת היצע היעדים והתדירויות, בהשקת טיסות ישירות ללוס אנג'לס וסאו פאולו, בשיפור האמינות הטכנית ורמת התחזוקה של המטוסים, בהצטיידות במערכות מידע חדשות לפישוט תהליכי ההזמנה, בצמצום דראסטי של כמות אירועי הבטיחות בקרקע ובאוויר ועוד.
לאורך כל השנים הללו הקפדתי שפעילות השיווק של אל על תעדיף ותקדם בראש ובראשונה את סל ההטבות והמבצעים המוצעים לחברי המועדון. הרחבנו משמעותית את אפיקי הצבירה והמימוש של נקודות המועדון, הצענו מבצעים אטרקטיביים לבקרים, הרחבנו את מדיניות השדרוגים ועוד. לצערי, התייקרות מחיר הדלק במהלך השנים הללו לרמות הגבוהות בהיסטוריה חייבו אותנו גם לגזור גזרות אולם לנגד עיני עמדה תמיד השאיפה לשמור על מועדון הנוסע המתמיד כמועדון המשתלם ביותר לטסים אל ומישראל. לתת לכם תמורה מלאה לכספכם ולהיות ראויים לבחירתכם.
באמצעות מפגשים רבים שערכתי עם רבים מכם כיחידים ובקבוצות ובאינספור שיחות טלפוניות ומכתבים, הקפדתי לקבל משוב לפעולותינו. לחוש סיפוק מהצלחותינו, למהר לתקן את הטעון תיקון ולשאוף תמיד שלא להשאיר שום טענה ושום שאלה תלויות ועומדות באוויר. בשנים הללו המשכנו לפעול כחברה לאומית הנושאת בגאון את דגל מדינת ישראל על זנב מטוסיה לכל קצוות תבל. הרחבנו בעזרתכם ובתמיכתכם את שיתוף הפעולה עם עמותות וארגונים הפועלים למען נזקקים, הטסנו אלפי חיילים בודדים לפגוש את משפחותיהם בחו"ל, ריגשנו אלפי עולים חדשים והענקנו להם מגע של בית כבר בדרכם לישראל, חילצנו נוסעים ישראלים ואחרים אשר נקלעו לאזורי עימות ואסון ברחבי העולם, אימצנו את ילדי הערים שדרות וקריית שמונה ועוד פעולות רבות, פומביות ונסתרות, כראוי לחברה המהווה סמל לאזרחי המדינה, לעם היהודי בתפוצותיו ולכל מי שישראל יקרה לליבו.
אני רוצה להודות לכל אחד ואחת מכם על האמון והנאמנות, על המשוב ועל האוזן הקשבת. אני מקווה ומאמין שהצלחתי להוביל את אל על בנתיבים שייתנו מענה למאווייכם ולהעניק לכם תחושה של בית.
אני מאחל לכם שתגשימו את כל שאיפותיכם באשר הן ותודה שבחרתם אל על.
בברכה,
חיים רומנו
מנכ"ל אל על