|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

חשיפה: אי-סדרים ומינויים <br>פוליטיים במועצת ההימורים

כסף רב מאוד מסתובב בתוך המועצה להסדר הימורים בספורט. הכסף אמור להגיע לאיגודי ספורט אך מוצא את מקומו במקומות אחרים, משיקולים שונים, לרבות השתייכות פוליטית
24/12/2006  |     |   תחקירים   |   תגובות
גדעון בריקמן [צילום: יוסי שקל, ספורטליין]

מי ומי בפרשה:

מנכ"ל מועצת ההימורים, שאול שניידר: איש ליכוד ומינוי פוליטי של השרה לשעבר לימור לבנת.

יושב-ראש מועצת ההימורים, גדעון בריקמן: איש ספורט, לשעבר ממלא-מקום יושב-ראש הנהלת ההתאחדות לכדורגל. איש ליכוד ומינוי פוליטי של השרה לשעבר, לימור לבנת, ושל יושב-ראש תנועת הליכוד, בנימין נתניהו.

מבקר המדינה: המבקר, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, בודק את החשדות להתנהלות בלתי ראויה, מינויים פוליטיים ואי-סדרים במועצה להסדר ההימורים בספורט.

משטרת ישראל: חוקרת פרשת חשדות לקבלת טובות הנאה ומעילה באמון במועצת ההימורים.

מועצה חלשה = הנהלה חזקה

מועצת ההימורים בספורט היא גוף שמגלגל מאות מיליוני שקלים בשנה. יש בו הרבה כוח פוליטי. שרים ופוליטיקאים רבים מגלים עניין בארגון הזה. מטבע הדברים, הגורם האחראי על גוף זה שואף למנות למועצה אישים המקובלים עליו. כך נהגה שרת החינוך, התרבות והספורט לשעבר, לימור לבנת. מאידך, מי שאינו מקפיד לגלות נאמנות לאותו גורם אחראי - השר, נפלט מהמערכת. כך היה עם דודו מלכה - דירקטור "מורד" שחשב כי טובת המועצה היא ערך עליון, והחליט להתנהג כפי שראוי מדירקטור. מהר מאוד הוא מצא עצמו מחוץ למועצה, לאחר שכהונתו לא הוארכה, וכמעט שאף הודח מתפקידו במשרד החינוך והספורט.

למותר לציין: לשרים בממשלות ישראל אין עניין מיוחד לגרום ש-18 דירקטורים יישבו ליד שולחן מליאת מועצת ההימורים, וזאת בשל העובדה כי הדבר עלול להקשות על מי מתוכם להעביר החלטות בלתי ראויות. זהו המצב האופטימאלי ליושב-הראש, גדעון בריקמן, ולמנכ"ל המועצה, שאול שניידר, האיש שמונה לתפקיד המנכ"ל על-ידי לבנת. ככל שמספר הדירקטורים קטן יותר, כך גוברת השפעתם במועצה.

התחקיר שלהלן מעלה שאלה מהותית: האם לא הגיעה העת שמועצת ההימורים תהא הגורם המפעיל בלבד של מערכת ההימורים? ומדוע לא תופרט המועצה ותהפוך לחברה כלכלית נורמטיבית, כהמלצתו של יושב-הראש לשעבר, האלוף (במיל.) ד"ר יום טוב-סמיה?

המצב הנוכחי, שבו המועצה היא המחליטה מי יקום, מי ייפול, מי יקבל כסף ומי ימשיך לחזר אחרי אנשיה, הינו פתח לכשלים ואף יותר מזה. כמה מהדירקטורים במועצה הביעו באחרונה את עמדתם, לפיה אולי הגיע הזמן שהמועצה תעביר את הכספים העודפים לתקציב המדינה, ואלה יחולקו כפי שמקובל. כך נהוג בעולם בעולם המערבי.

רקע כללי

ביוזמת מוסדות הספורט, חוקק בשנת 1968 החוק להסדר ההימורים בספורט. בחוק נקבעה הקמת מועצה להסדר ההימורים בספורט, שהחל ממועד הקמתה תהיה הריבון בתחום. במסגרת הארגון מחדש נקבע מבנה המועצה הכולל 12 חברים – שישה ממוסדות הספורט ושישה נציגי המדינה (הרכב ששונה לאחר זמן ל-18 חברים, כפי שנהוג היום). על-מנת לסבר את האוזן נאמר, כי הכנסות מועצת ההימורים מכספי מהמרים הממלאים כ-400 מיליון טורים במונחי שנת 2005 שקולה היום לכמיליארד ומאה מיליון שקלים.

בתחילת שנת 1998 התמנה לתפקיד יושב-הראש עו"ד רוני בר-און (היום שר הפנים של בממשלת אולמרט). בר-און שימש בתפקיד היושב-ראש במשך שלוש שנים. היו אלה השנים הקשות ביותר של מועצת ההימורים - הן בהיבט הכלכלי (על-פי גורמים ממועצת ההימורים הייתה בתקופה הזו ירידה דרסטית בהכנסות) והן בחתימה על הסכם "אומלל" של מערכת "און ליין" בלתי ראויה. המערכת לוותה מאז ועד היום בהרבה סימני שאלה, תוך גרימת הוצאות מיותרות של עשרות מיליוני שקלים - הן בהפעלה ישירה שלא לפי לוחות הזמנים שנקבעו (קיים פיגור של שנים בלוחות הזמנים לעומת התוכנית המקורית) ולצד עלות אחזקתה בשנים אלה בעלויות של מיליוני שקלים מיותרים.

מכאן ניסו ראשי מועצת ההימורים בעבר לעשות מספר שינויים רדיקליים, שישנו את התפיסה הישנה, ובעיקר יכניסו כסף ממהמרים נוספים. כך למשל, הם ניסו להמשיך בהטמעת המשחקים היומיים.

מבקר המדינה העיר בעבר רבות על המתחולל במועצה להימורים בספורט. בעקבות זאת מונה ד"ר יום טוב-סמיה להציע נהלים חדשים ולפקח על תיקון הליקויים שהתגלו. המטרה העיקרית שעמדה על הפרק: שיקום מועצת ההימורים. ואולם, כל זה לא עמד במבחן, כאשר שרי הליכוד החליטו שלא להאריך את הקדנציה של סמיה. הוא אינו איש פוליטי, וישיבתו בתפקיד נחשק שכזה לא עמדה בקנה אחד עם רצונם של אותם שרי ליכוד, שרצו אז ורוצים גם היום לשלוט בתקציבי המועצה. סמיה היה גם האיש שיזם את תוכנית העשור, ועל כך זכה להערכה רבה.

ראשי המועצה נאלצו להתחיל בטיפול במבנה הארגוני החדש של המועצה, באופן שיהיה תואם את העידן החדש. תקני עבודה שאושרו על-ידי משרד האוצר, נקבע מבנה חדש שכלל תקן של 79 עובדים. כפועל יוצא מכך נאלצה המועצה למיין עובדים - 120 במספר, ולהפסיק את עבודתם של עשרות ותיקים, שתרמו עד אז ימים ולילות להצלחת המועצה, במשך שנים רבות. כל זה נעשה ברגישות ותשומת לב, תוך הענקת פיצויים מוגדלים על-פי טבלה הסתדרותית, שאושרה על-ידי המועצה ומשרד האוצר.

בדיקת כל ההתקשרויות עם הספקים

כבר בתחילת בדיקת ההתקשרויות התברר, שמועצת ההימורים משלמת כ-7 מיליון שקלים, ללא כל סיבה, ל"חברת אוניה" המדפיסה את טפסי הטוטו ואשר גבתה בעבור זה 14 אגורות עבור כל טופס-השתתפות במקום 4 אגורות, כפי שנקבע מיד לאחר הבדיקה בתאריך 27 במאי 2002.

כתוצאה מכך נערך מכרז חדש ובעקבותיו "חברת אוניה" הפסיקה את פעילותה והמועצה חסכה לפחות כ-7 מיליון שקלים בשנה, אך "הכסף הגדול", שנגזל ממנה על-ידי אותה חברה, לא הוחזר עד היום.

עד היום אין במועצת ההימורים תשובה על פשר תעלומה הזו.

הקומבינות והגופים הפיקטיביים

רה-ארגון של קרן המתקנים נעשה לאחר תקופה של השחתה וניהול הקרן בהעדר קריטריונים ראויים. כל זאת תוך שראשי הספורט עושים בקרן כבתוך שלהם, ובאים למלא את צרכי השליטה של גורמים מסוימים בספורט בישראל. כפועל יוצא מכך, גופי הספורט הראויים באמת לא זכו ליהנות מפירות הקרן.

לנגד עיני המועצה התגלו תופעות חמורות. בין התופעות נמצאו כ-3,000 גופים המתוקצבים על-ידי המועצה שלא היו זכאים להקצבה, כאשר חלקם הם גופים פיקטיביים וחלקם גופים שאינם עומדים בקריטריון בסיסי. התופעה המדאיגה ביותר הייתה העובדה שראשי הספורט - כולל חברי מועצת ההימורים - היו שותפים לחלק מהמעשים.

מקרים של שחיתות ובצע כסף התגלו. דבר זה בא לידי ביטוי באחד מהפרוטוקולים של הוועדה. מסיבה שטרם הובררה הוקפא הטיפול בנושא על-ידי גורמים במועצה להסדר הימורים. יש האומרים כי אין היום ספק שהייתה זו טעות. לדברי אותם גורמים, היה צורך להעביר את הנושא לטיפול משטרת ישראל ולחקור את העניין עד תומו.

בראש התומכים במהלך פתיחת חקירה פלילית היה לא אחר מאשר יושב הראש לשעבר של הנהלת ההתאחדות לכדורגל, גברי לוי. אחד האנשים המכיר את הנושא מקרוב אמר ל-Nfc כי הוא משוכנע שחלק מראשי הספורט בישראל היו מסיימים את פעילותם, בעקבות החקירה. ניתן לציין כי גם ללא חקירת משטרה די היה בהיבט הציבורי בלבד כדי לגרום לאנשים המעורבים בחשדות לשחיתות ללכת הביתה.

גם כיום נמשכת תופעה זו במועצת ההימורים. הלקחים הנדרשים לא נלמדו. במועצת ההימורים משקיעים כסף רב במערך ביקורות שאינו נוגע כלל לחשד לעבירות שבהן מקבלים גופים תקציבים להם אינם זכאים כלל. גם הנתונים המוגשים לעיון המועצה הינם מפוברקים, פיקטיביים וכוזבים; נתונים שגם יו"ר המועצה והדירקטורים יודעים על אודותם ויצטרכו בעתיד אולי לתת עליהם את הדין. עד אז, כנראה, שהלחץ שמפעילים הדירקטורים - נציגי הספורט - עושה את שלו.

מינויים פוליטיים ופחדים במועצת ההימורים של לבנת

מנכ"ל המועצה הינו איש ליכוד שמונה בעבר כמנכ"ל בפועל לחברת בזק-כל. בעבר שימש שניידר כיועצה האישי של השרה לימור לבנת ונחשב מקורב לה מאוד. בזק-כל היא חברה גדולה, וכדי להתמנות למנכ"ל בה, היה צורך לקבל את אישור ועדת בן-דרור.

שניידר הצהיר כי הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה מהאוניברסיטה בירושלים ובעל תואר שני מאוניברסיטת מנצ'סטר. אולם על-פי דוח מבקר המדינה, למרות הצהרתו כי יש לו תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת מנצ'סטר, נטען כי התואר שקיבל שייך למעשה לאוניברסיטת לטביה. לכן מוגדר שניידר כמי שאינו מחזיק בתואר כלכלי-ניהולי, וסביר להניח שמינויו לא היה מאושר בוועדה, אשר בין היתר דורשת ניסיון ניהולי של חמש שנים בחברה בעלת היקף עסקים דומה.

בתחילה, מונה שניידר לתפקיד הסמנכ"ל אשר אינו מצריך את אישור הוועדה. משם הוקפץ לכיסא המנכ"ל בפועל. בדיון בישיבת הדירקטוריון התנגדה נציגת רשות החברות הממשלתיות למינויו לתפקיד. על כך הגיב בעבר עורך-דינו של שאול שניידר ואמר: "מדובר באדם בעל כישורים מובהקים וניסיון רב לתפקיד. האיש מונה למנכ"ל בפועל באישור הדירקטוריון וזאת לאחר שנוצר צורך דחוף באיוש התפקיד".

בפועל שמע היו"ר ד"ר יום טוב סמיה מכלי התקשורת על הרצון למנות את שניידר, אך נכנע ללחצים בלתי פוסקים שהופעלו עליו על-ידי השרה לבנת (אשר בעברה עבדה במשרד יחסי הציבור של בריקמן). עובדה זו הובאה אף היא לידיעתו של מבקר המדינה.

ועדת ביקורת המדינה פעלה בעבר לבדיקת המינויים הפוליטיים במועצה להסדר ההימורים בספורט. על-פי המידע שהגיע לוועדה, נדהמה הוועדה לביקורת לראות ולהתרשם מההתרחשויות והאירועים במועצה ושאלה מדוע מונה לתפקיד מנכ"ל המועצה איש פוליטי מטעמה של לבנת.

העובדה שהתגלתה הצביעה על לחץ כבד ובלתי סביר של השרה לשעבר למינויו של שניידר לתפקיד. בבדיקת השופט רביבי, הבודק ומאשר מינויים ציבוריים, ציין השופט את כשלונותיו של שאול שניידר בתפקידו הקודם.

האיומים, הפחדים וההדחות במועצת ההימורים

אווירה עכורה, איומים ומלחמות פוליטיות פנימיות מאפיינים היום את כל מי שעובד במועצה להסדר הימורים בספורט. הארגון מגלגל בכל שנה מאות מיליונים רבים של שקלים, רובם ככולם כספי מהמרים בטוטו ובטוטו-ווינר. טענותר בות הועלו נגד הנהלת המועצה, לרבות על הקצאות כספים באופן בלתי תקין ותוך הפעלת שיקולים פוליטיים זרים.

יושב-ראש המועצה, גדעון בריקמן, מודע לעובדה כי עובדי המועצה נתונים תחת חרדה, דיסאינפורמציה וחשדות כשבכל חדר, כמו גם בכל טלפון סלולרי, קיים החשש מפני האזנות-סתר. העובדים חוששים למקום תעסוקתם ולפרנסתם. נוצר מצב שהוא בלתי אפשרי לעבודה בארגון שמגלגל מאות מיליוני שקלים בשנה.

במהלך כהונתו של שאול שניידר בוצעו על-ידו מספר מינויים פוליטיים שהביאו לפני כן להדחות של אנשי מקצוע בכירים בהם: ראש המטה ו"מר טוטו" יצחק שני שהודח מהמעוצה; מנהל קרן המתקנים נתן בן ציון שהודח לטובת מינוי חבר אישי של המנכ"ל וכפשרה מונה למנהל הרכש במשרה של 60%. איש ראוי זה היה שותף לתיקון הליקויים ולשיקום "קרן המתקנים". אולם זאת לא עמד לו כאשר קיבל התקף לב. בימים אלה מנסה מנכ"ל המועצה לגרום לכך שהאיש יעזוב, זאת נוכח העובדה כי הוא משתף פעולה עם מבקר המדינה הבודק את החשדות לשחיתויות במועצת ההימורים. רק צו שהוציא מבקר המדינה באחרונה מנע את פיטוריו של נתן בן-ציון.

סמנכ"ל הכספים, קולין יפה, הודח גם כן והועבר לשמש כמבקר המועצה. גם מתפקיד זה ביקש המנכ"ל לפטרו, זאת לאחר שגילה כי הוא זה שפנה ליו"ר המועצה, והודיע לו כי המנכ"ל דיווח באופן לא ראוי לדירקטוריון בנושא רכישת מערכת מחשב עתידית. יו"ר המועצה לא טיפל בעניין והעביר למנכ"ל את הדברים ששמע.

קולין יפה נקלע למצב שהמנכ"ל הודיע גם לו, כי אינו יכול לעבוד איתו. מאז פועל מבקר הפנים של מועצת ההימורים תחת חששות כבדים ומקבל תכתיבים המנוגדים למציאות הקיימת. כל אותם בכירים שהודחו מהמועצה, הודחו מתפקידם על-רקע פוליטי וכדי לאפשר את סלילת הדרך למנות במקומם כאלה המקורבים למנכ"ל המועצה באופן אישי-פוליטי.

על-פי מה שאומרים עובדים במועצה, לשכת המועצה להסדר ההימורים בספורט הפכה עם הגעתו של שאול שניידר לקן צרעות פוליטי, המורכב מחברים מפוקפקים שלא העזו לדרוך עד לשלב הזה בבית המועצה בפתח-תקווה.

לאותם גורמים בתוך המועצה ידוע כי קיימים מהלכים של העברת מידע על המשתתפים לגופים זרים מחוץ למועצה. לדבריהם, הייתה זו פריצת גבולות, מאחר שלדבריהם מנסה כבר שנים רבות העולם התחתון לחדור למערכות הללו. בהתערבותו של היושב-ראש הקודם האלוף (במיל.) ד"ר יום טוב סמיה ולאחר שערורייה שהתרחשה בעקבות כך, החליט סמיה לגנוז ולא לטפל בנושא.

שערוריית הכספים המועברים לאיגודי הספורט הקטנים

מועצת ההימורים ומנכ"לה שניידר קבעו לעצמם לתמוך בגופים שיש למנכ"ל עניין בהם. נושא זה נבדק היום אצל מבקר המדינה. איגודי הכדוריד והכדורעף למשל, קוצצו לאחרונה בכ-50% כל אחד, באורח בלתי מוסבר. קודם לשאלה מדוע קוצצו יש לשאול כיצד בכלל הגיעו שני איגודים אלו לסכום עתק של עשרות מיליוני שקלים לפני הקיצוץ? הסכום לפני הקיצוץ עמד על 1.9 מיליון שקלים.

לאחרונה, בלחץ של צבי וורשביאק ושאול שניידר, הוחזר לאיגודי הכדורעף והכדוריד חלק מהסכום, העומד היום על כ-1.5 מיליון שקלים. החשד הוא כי ההפרשים הלכו למקורבים. ידוע הוא כי שופטי כדוריד וכדורעף לדוגמה, לא קיבלו שכר כבר שנים וכי ישנם חובות באיגודים אלה אשר מצטברים משנה לשנה.

ובכן, בשנת 2003, איגודים אלה קוצצו כמתחייב מהקריטריונים וכן בשל לחצים של בעלי עניין - במקרה זה מדובר על יושב-ראש הוועד האולימפי, צבי וורשביאק. בלחץ פוליטי של ראשי הוועד האולימפי הוחלט להעלותם מחדש להקצבה ששספק אם הם זכאים לה. מדובר, בין השאר, באיגודי הספורט שבחרו בוורשביאק ליושב-ראש, כמו גם ביועצים המשפטיים המחוברים לאיגודים אלה. כך לדוגמה, בדרך כלשהי ניתן יהיה למצוא את בנו של צבי וורשביאק מכהן בתפקיד חיצוני באיגוד הכדוריד. באיגוד הכדורעף נוכל לגלות את מקורביו של מנכ"ל מועצת ההימורים: אחותו של שאול שניידר, לשם דוגמה, עובדת כעורכת דין במשרד שנותן ייעוץ משפטי לאיגוד הכדורעף.

בדיקת מבקר המדינה

מבקר המדינה בודק בתקופה זו חשדות לאי-סדרים במועצה להסדר הימורים בספורט. בין השאר נבדקים גם חשדות בדבר העברות תקציבים לאיגודי ספורט בניגוד לתקנון וכן כל עניין המינויים הפוליטיים וההדחות שמבצע וביצע בעבר מנכ"ל המועצה. כמו כן בודק המבקר את החשד שבמועצת ההימורים בוצעו ומבוצעים גם כיום מינויים פוליטיים בלתי ראויים.

המבקר העביר את ממצאיו בטיוטת דוח על פעילות הוועד האולימפי בישראל. הדוח המלא שטרם פורסם יגרום, כך לפי דברי הנמצאים בסוד העניינים של הדוח, לטלטלה בוועד האולימפי בהדר-יוסף, לרבות הסקת מסקנות אישיות.

ממשרד דובר מבקר המדינה נמסר בתגובה: "משרד מבקר המדינה אינו מוסר פרטים על אודות ביקורות הנערכות על ידו. יצוין כי על-פי חוק, פרסום פרטים מביקורת הנערכת בידי המשרד, היא עבירה פלילית".

השאלה מופנית להתנהלות מועצת ההימורים

האם נציגי הציבור והדירקטורים במועצה בוחנים נוכח החשדות לאי-סדרים במועצה, באופן מקצועי וביקורתי, את התנהלות המועצה, והאם הם כבר גילו עד כמה ההתנהלות חמורה ומחייבת שינוי?

הפנינו ביום 19 בדצמבר 2006 מספר שאלות לתגובתו של ברוך דגון, דובר מועצת ההימורים, כי ישיב לנו בשמם של יושב הראש והמנכ"ל:

  • מה תגובתכם לעניין הדחות הבכירים במועצה?

לא ידוע לנו על כל הדחות. אם כוונתכם להתפטרותו של יצחק שני, ברצוננו להציג העובדות לאשורן. יצחק שני הגיש את התפטרותו לאחר סדרה של דוחות ביקורת חמורים ביותר של מבקר הפנים במועצה, שביקרו בחריפות את תפקודו וחשפו אי-סדרים ושחיתויות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, ועוד. לכך מתלווה פסק דין במשפט איידלין ואחרים נגד המועצה, שבו אמר השופט כספי שיצחק שני פעל בניגוד עניינים חמור "ואם הוא מאמין בדברי ההבל שיצאו מפיו, הוא אינו ראוי לעמוד בראש המשיבה". בעקבות פסק דין זה תבעה המועצה את שני על סך 280 אלף ש"ח בגין נזקים, שהוא גרם לה בהתנהלות שלו בפרשה זו על-פי קביעת השופט. תביעה זו בוטלה במסגרת הסכם הפרישה של שני, שנדון במליאת המועצה ואושר על ידיה. יצחק שני, קשר קשר לכאורה להוציא מהמועצה במרמה סך של 2.6 מיליון ש"ח, ונושא זה תלוי ועומד במסגרת התכתבויות בין עורכי דין.

  • האם יש ניסיונות של גורמים פליליים לחדור למועצת ההימורים?

שאלה זו אינה ראויה לתגובה. מכל מקום – לא ידוע לנו על כך.

  • האם אישור התקציב המחולק לספורט הישראלי מאושר על-ידי אדם אחד בלבד?

התקציב הניתן לספורט הישראלי נקבע על-ידי מליאת המועצה ומאושר על-ידי השר הממונה על הספורט, שר האוצר וועדת הכספים של הכנסת.

  • האם יש לכם אישור להפעלת תוכנית ווינר מעבר ל-60 משחקים המופיעים בתקנון, ואם כן נא העבירו אלי את מספר האישור שהתקבל ממשרד האוצר?

המועצה פועלת אך ורק על-פי החוק.

  • מדוע הרכב דירקטוריון מועצת ההימורים ירד במחצית בניגוד לתקנון?

הרכב המליאה (הדירקטוריון) נקבע על-ידי השרים הממונים. יו"ר המועצה התריע ומתריע בפני השרים על ההרכב החסר.

  • האם קיימים מינויים פוליטיים במועצת ההימורים?

לא.

  • האם מועצת ההימורים מתקצבת כ-3,000 עמותות ספורט פיקטיביות?

לא.

  • האם מתנהלת חקירה של מבקר המדינה בעניין התנהלות מועצת ההימורים?

המועצה היא גוף מבוקר על-ידי מבקר המדינה. הביקורת במועצה מתנהלת בכל עת כפי שהיא מתנהלת בגופים מבוקרים אחרים במדינה. אין אנו יכולים להתייחס לחקירות מבקר המדינה מפאת החוק.

  • הבהרות נוספות לפי העניין

הבהרות נוספות לפי העניין - אין.

  • תגובת שלום גרניט שייצג את יצחק שני

תגובת על מי שהיה הממונה על השכר באוצר, שלום גרניט, שיצג את יצחק שני בכל הליכי הפרישה שלו ממועצת ההימורים. בהתייחסות לתגובת מועצת הימורים בעניין הדחות הבכירים במועצה, אומר גרניט: "יצחק שני לא פרש מיוזמתו במועצה, אלא המנכ"ל ביקש ודרש ממנו לסיים את תפקידו. יצחק שני יכול היה להמשיך בעבודתו עד גיל הפרישה בעוד כשלוש וחצי שנים. כל האשמות נגדו כפי שמובא בתגובת המועצה הם חלק מתהליך מבזה שעבר שני בתהליכי הפרישה, ההתייחסות וההליכים שהפעיל מנכ"ל המועצה נגדו היו בלתי מוקבלים בשרות הציבורי.

בעניין קשירת הקשר לכאורה שיצחק שני הוציא במרמה 2.6 מיליון ש"ח מהמועצה, מעולם נושא זה לא עלה ומימלא אינו נכון, אינו רציני ובא להטעות את הציבור והלציג את שני כנוכל ואדם לא ישר ולא כך הם פני הדברים.

כל הסכם הפרישה שלו אושר על-ידי הממונה על השכר באוצר כדרשית שני ולא על בסיס דרישתו של מנכ"ל המועצה שניסה לעשות תהליכים שלא עמדו בקנה אחד עם החוק".

האם יש כאן מקום לתביעת דיבה?, אומר גרניט. איני משפטן, אך הייתי שוקל עניין זה.

תאריך:  24/12/2006   |   עודכן:  29/12/2006
מוטי אקסמיט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: אי-סדרים ומינויים פוליטיים במועצת ההימורים
תגובות  [ 32 ] מוצגות   [ 32 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ט. וטו
29/12/06 08:47
2
משפטן ותיק
29/12/06 10:14
3
ג.ר.
29/12/06 10:25
4
רימה ותולעה
29/12/06 12:29
5
משכיל
29/12/06 12:39
6
לוזר
29/12/06 12:51
 
פליקס חלפון
29/12/06 14:21
 
התשובה לשאלה
29/12/06 14:27
7
חוק מספר 1
29/12/06 12:54
8
הווינר
29/12/06 13:05
 
לא מפתיע
29/12/06 14:24
9
חידה בפנים
29/12/06 13:14
10
המדינה יחקור בהקדם
29/12/06 14:54
11
מתעניין וגם כובש!!!
29/12/06 14:56
12
דן חסכן
29/12/06 15:27
13
מיכל מירושלים
29/12/06 15:52
14
טוטו
29/12/06 17:28
15
LIKE GOVERMENT BUILT
29/12/06 20:53
16
דיוגנס
29/12/06 22:46
 
דיוגנס
31/12/06 18:53
 
ל- "דיוגנס"
1/01/07 09:46
 
דיוגנס
17/01/11 19:20
17
מבין עניין
30/12/06 16:55
 
.
9/02/07 15:37
18
טוטו
30/12/06 20:32
 
סקרנית
21/01/09 23:18
19
מבין
30/12/06 20:34
20
לא עו"ד
31/12/06 15:29
 
סהר זוננשיין
31/12/06 16:56
21
מכביסט
13/01/07 07:39
22
מממ
26/03/07 02:52
23
מכיר אותך...
12/07/07 15:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תחקיר: לפתחם של אנשי שלטון אורב פיתוי לקבל מתנות או שירותים בחינם. המחוקק הישראלי היה ער לעובדה זו, וכדי לשמור על טוהר המידות של השירות הממשלתי, הוא התיר קבלת מתנות "פחותות ערך", אבל אסר קבלת מתנות יקרות ערך, לרבות קבלת שירותים במתנה. היועץ המשפטי לממשלה הנחה את שרי הממשלה להימנע מלהשתמש בשירותיהם של יועצי חינם, ואם הם משתמשים באופן קבוע בשירותיו של יועץ חינם כלשהו - עליהם להסדיר את העסקתו ולמנוע סיכון של ניגוד עניינים. הנחיה זו תקפה גם ברשויות המקומיות. למרות החוק ולמרות ההנחיות, גורמי האכיפה, ובהם היועמ"ש ונציב שירות המדינה, אינם ששים להתמודד עם התופעה ההולכת ומחמירה. וכך, קשרי הון-שלטון מתקיימים ומנוצלים לרעה.
22/12/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
ועדת הניהול של מכון ויצמן למדע בראשות עו"ד אברהם בן נפתלי, הגישה באחרונה להנהלת המכון את ממצאי הבדיקה שערכה בדבר קשריו של פרופ' אילן חת, הנשיא היוצא של המכון, עם החברה האמריקנית AISETIP העוסקת בסחר בזכויות יוצרים של מחקרים מדעיים.
15/12/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
חשיפה: פרשת חדשה שבה מעורבים בכירים מתחום הספורט נחשפת עתה בתחקיר שלהלן. עיקרה: שוחד תמורת מכירת משחקים. בשבועות האחרונים פנינו לקבל תגובות מהאישים ששמם נזכר בפרשה. התגובות לא ניתנו, אך בשטח החלו התזוזות, וגם נורתה היריה הראשונה (13.12.06): השוער אושרי לוי שוחרר במפתיע מהפועל כפר-סבא, וזאת לאחר שעלו חשדות נגדו על-ידי הצוות המקצועי, לפיהן מילא טופס ווינר על המשחק, וכי הוא "מכר", על-פי החשד, את המשחק מול מכבי חיפה - משחק שהסתיים בתוצאה 3:3. לאחר אותו המשחק נזף המאמן אלי אוחנה בשוער, וזאת לעיני כל השחקנים.
13/12/2006  |  מוטי אקסמיט  |   תחקירים
תחקיר: האיש הכי חזק במוסד בתי הדין הרבניים הוא זלמן. זלמן קויטנר הוא מנהל פניות הציבור, וכבר שנים נחשב לאחד החזקים בשרות הציבורי. עיקר כוחו ניכר במיוחד בשנים בהם לא קיים משרד הדתות. שנים בהן צבר המוסד עוד כוח, והרבה. לא מעט בזכותו של מנהל פניות הציבור.
08/12/2006  |  מוטי אקסמיט  |   תחקירים
לפני כשנתיים הסתובבה סבתא עם עגלת תינוק ליד בית בשכונת גני יער שבלוד. לפתע נשר אריח קרמיקה מקיר הבניין והתרסק סמוך לעגלה. הסבתא המבוהלת אספה את השברים ורצה להתלונן במשטרה. לאחר מכן, תבע ועד הבית מחברת לנדקו, היורשת של החברה הממשלתית לור"ם (החברה לפיתוח אזור לוד-רמלה) שהקימה את השכונה, לפתור את הבעיה.
03/12/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il