|   15:07:40
דלג
  אורי מילשטיין  
חוקר מערכות צה"ל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

עלילת דם בדיר יאסין - פרק 1

הטבח שלא היה

פרק 1 מספרו/מחקרו של ד"ר אורי מילשטיין על עלילת הדם בדיר יאסין שהעליל הממסד השמאלני של היישוב, במהלך מלחמת העצמאות, חודש וחצי לפני הקמת המדינה, על לוחמי אצ"ל ולח"י, כדי למנוע איחוד בין אצ"ל להגנה, לקראת הכרזת העצמאות והקמת צה"ל, כדי למנוע מראש אצ"ל מנחם בגין להשתלב ב"מנהלת העם" שהפכה אחרי הכרזת העצמאות לממשלת ישראל הזמנית, וכדי למנוע ממפלגת "חרות" שהקימו בגין וחבריו מראשי אצ"ל לנצח בבחירות הראשונות של המדינה היהודית ולהנהיג את המדינה
17/01/2014  |   אורי מילשטיין   |   תחקירים   |   עלילת דם בדיר יאסין   |   תגובות
הכפר דיר יאסין לאחר שנכבש, 1948


מיתוס פלשתיני מכונן

פרשת דיר-יאסין שראשיתה ב-9 באפריל 1948, מוכרת בעולם כולו יותר מכל אירוע אחר במלחמת העצמאות. הפרשה הייתה למיתוס יסוד מכונן בתודעה הפלשתינית וממילא בתרבות הפלשתינית. היא משמשת דוגמה מבססת לטענה שהיהודים ביצעו בפלשתינים רצח עם ב-1948, ויזמו, במודע ובמכוון, גירוש של מאות אלפי פלשתינים מהשטח שהיה מיועד למדינת ישראל, מהשטחים שהיו מיועדים למדינה הפלשתינית ונכבשו על-ידי ישראל, וממדינת ישראל לאחר שהוקמה . לפי הפלשתינים, "הטבח" בדיר-יאסין היה ל"תקרית קפואה" באבולוציה של מדינת ישראל ועיצב אותה בעיניהם כמדינה טרוריסטית שאינה חדלה לטבוח בפלשתינים - בקיביה ב-1953, בכפר קאסם ב-1956, בסברא ובשתילה ב-1982, בג'נין ב-2003 ובלבנון ב-2006. חוסר נכונותם של הפלשתינים לעשות שלום עם ישראל, או לפחות לכונן יחסי אי-לוחמה, חמישים ושמונה שנים אחרי מלחמת העצמאות, נובע במידה לא מבוטלת מן המקום שתופסת פרשת דיר-יאסין בתודעתם הלאומית העכשווית. לפיכך, פרשת דיר-יאסין איננה רק פרשה היסטורית, אלא פרשה עכשווית מאוד, שתעסיק אותנו בכל עתיד נראה לעין. היא מבהירה למשל מדוע דחה ראש הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, בשנת 2000, את הצעתו של ראש ממשלת ישראל, אהוד ברק, להקים מדינה פלשתינית כמעט על כל שטחי יהודה, שומרון ורצועת עזה. היא מבהירה מדוע ממשלת החמאס היום דוחה כל פשרה. השלמה עם "רוצחי" דיר-יאסין אינה באה בחשבון שהרי השלמה איתם תהיה בבחינת "הרצחת וגם ירשת?!"

מיתוס שמאלני מכונן

פרשת דיר-יאסין איננה רק מיתוס מכונן של הפלשתינאים אלא גם מיתוס מכונן של השמאל הישראלי החדש, המערער על הצידוק להקמתה ולהמשך קיומה של מדינת ישראל כמדינת לאום יהודית, ופועל גם להחזיר לפלשתינאים את זכויותיהם "שנגזלו על-ידי היהודים" וגם להפוך את ישראל למדינת כל תושביה.

ראש "אסכולת טלביה" והאב המייסד של השמאל האנטי-ציוני הישראלי, איש האוניברסיטה העברית בירושלים, פרופ' מרטין בובר, רתם את הטבח שלא היה בדיר-יאסין למאבקו ב"פשעים" שביצעו הציונים במלחמת העצמאות. יחד עם חברו להשקפה, איש אותה אוניברסיטה, פרופ' עקיבא ארנסט סימון, ואישים נוספים מאותה אסכולה, הוא שלח עוד ב-1949 מחאה לבן גוריון נגד מגורים של עולים חדשים בדיר-יאסין: "עניין דיר-יאסין הוא כתם שחור על כבודה של האומה העברית... מוטב להשאיר לעת עתה את אדמת דיר-יאסין בלתי מעובדת ומוטב להניח את בתי דיר-יאסין בלתי מיושבים, מאשר לחולל פעולה אשר חשיבותה הסמלית השלילית עולה לאין ערוך על תועלתה המעשית.1

ב-7 באפריל 2005, יומיים לפני יום השנה לאירוע דיר-יאסין, פרסם המשורר היהודי-ישראלי שמואל ירושלמי את שירו באתר "חברה צודקת"

על בתי דיר-יאסין, פתאום, ירד אופל.
הכול רתח ורעד סביב.
היד המרצחת, פשטה לעבר כל צוהר.
מבוע אחרון של התקווה,
הֵכזיב.

נזכור את דיר-יאסין!
את הקורבנות, אשר נִטְבוֹחוּ, נזכורה.
את נרצחי הנכבא התמימים,
לעולם לא נשכח!

מראה נהרות דם, הנשפך לשווא,
לא יסור מעינינו.
אֵימֵי דיר-יאסין,
מליבנו לא יִמחַ!

מוסכם כמעט על הכול כי כדי שניתן יהיה להגיע להסדר עם הפלשתינאים יש לפתור את בעיית הפליטים. פרופ' בני מוריס, שהתמחה בגורמים להיווצרות תופעת הפליטים, כתב: "למרבה האירוניה, המבצע שהייתה לו ככל הנראה השפעה מרחיקת לכת יותר מכל אירוע אחר במלחמה על מנוסתם של כפרים ערבים מארץ ישראל לא היה מבצע של ה'הגנה', כי אם מבצע משותף של האצ"ל ולח"י" – ההתקפה על דיר-יאסין".2 אם נבסס את התזה של ספר זה, שלא היה כלל טבח בדיר-יאסין, יתברר לכול שהשמאל הציוני, ברצונו לקעקע את כוחם הפוליטי של הרוויזיוניסטים "המיליטריסטיים" ו"חסידי ארץ ישראל השלמה ההזויים" תרם, יותר מכל גורם אחר ביישוב ובמדינה, להחרפת הסכסוך בין יהודים לפלשתינאים, ולמותם של אנשים כה רבים מקרב שני העמים. תובנה זאת אולי תועיל לנטרל מקצת מן הגורמים המזינים את הסכסוך ולהתקדם להסדר.

מניפולציה שחוללה אירועי שער היסטוריים
ואלה עיקרי הדברים כפי שהתפרסמו על הפרשה, אותם אנו עומדים להפריך, אחד לאחד:
▪ ▪ ▪

א. הכפר דיר-יאסין, שנמצא ממערב לירושלים, סמוך לשכונת גבעת-שאול, היה כפר שקט. לתושביו הייתה ברית אי-התקפה עם אנשי שכונת גבעת-שאול. תושביו לא פעלו נגד היהודים במלחמת העצמאות ולא סיכנו אותם בשום צורה שהיא. לפיכך, לא הייתה ליהודים שום עילה לתקוף את הכפר ולגרש ממנו את תושביו.

ב. אנשי האצ"ל ולח"י תקפו את הכפר ללא אישור המוסדות המוסמכים של היישוב היהודי, ובניגוד לאינטרס הצבאי של היהודים באותו זמן.

ג. במהלך הקרב רצחו אנשי האצ"ל ולח"י נשים, ילדים וזקנים, שלא סיכנו אותם בשום צורה שהיא.

ד. אחרי הקרב הובילו הכובשים את התושבים שנותרו למחצבה שבין הכפר לירושלים ושם טבחו רבים מהם.

ה. בסך הכול טבחו אנשי האצ"ל ולח"י 254 תושבים.

"עובדות" אלו הן נכסי צאן ברזל במורשת מלחמת העצמאות של רוב היהודים, במורשת "אל נכבה" של הפלשתינאים והעולם הערבי, ושל הנרטיב של אותה מלחמה בעולם כולו. בשנת 2002 הורו שלטונות צה"ל להפסיק את הרצאותיו של אחד מלוחמי הקרב בדיר-יאסין, איש לח"י לשעבר - שנהג להרצות, במשך שנים, על נושא זה לפני חיילי צה"ל - משום שהכחיש את עניין הטבח. צה"ל נקט צעד חריף זה בעקבות תלונתה של חברת הכנסת נעמי חזן, פרופ' למדע המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים.3 זהות כזאת של חשיבה אודות נרטיב יסוד, בין הפלשתינאים לבין צה"ל, לא קיימת בשום תחום אחר.

אנחנו נטען שרוב הדברים שהתפרסמו על פרשת דיר-יאסין, אינם מבוססים ורובם אף שקריים. הטיעון העיקרי שלנו הוא שמנהיג היישוב, יו"ר הנהלת הסוכנות ומחזיק תיק הביטחון בה, דוד בן-גוריון, ידע על ההתקפה המתוכננת של האצ"ל ולח"י על דיר-יאסין, אישר אותה, וקיבל דיווח מפורט על כל האירועים, גם ממפקד מחוז ירושלים, נאמנו, דוד שאלתיאל, וגם מסוכן סמוי של "ההגנה" בלח"י, שהשתתף בקרב, שמעון מוניטה. הוא גם ידע שבדיר-יאסין לא היה טבח ולמרות זאת שתק בפומבי, גם ב-1948 וגם לאחר מכן, עד מותו. אבל, לעומת זאת, הוא אישר שידע את האמת על פרשת דיר-יאסין בפגישה עם הסוכן שמעון מוניטה, בתחילת שנות החמישים.4

בפרקים הבאים נבסס טענה זאת.

אם טענתנו זאת לא תופרך, הרי שהיא מערערת את כל מה שנכתב על פרשה זאת בחמישים ושמונה השנים מאז. טיעון זה שופך אור חדש על דוד בן-גוריון, על מקורביו, על חקר מלחמת העצמאות ומלחמות אחרות, ועל התרבות הפוליטית, הביטחונית, המחקרית והאקדמית של היישוב היהודי ושל מדינת ישראל. שהרי אם בפרשה זו הצליחו בן-גוריון וחבריו להונות את כל העולם, אזי בפרשות אחרות, פחות מזיקות לתדמיתה של ישראל, על אחת כמה וכמה.

ביסוס התזה שלא היה טבח

א. היו פיגועים שיצאו מכפר דיר-יאסין והכפר שימש בסיס ליחידות חצי סדירות שפעלו נגד ירושלים העברית. לכן לא היה הבדל בין דיר-יאסין לבין כפרים אחרים שהותקפו ונחרבו בערך באותו זמן, ותושביהם גורשו על-ידי ארגון "ההגנה" וצה"ל בגזרת ירושלים: קסטל, קולוניה, סריס ובית מחסיר, כמו גם כפרים אחרים ברחבי הארץ.

ב. חיסול הכפר דיר-יאסין נכלל בפקודת מבצע נחשון (1 באפריל 1948) של אגף המבצעים של "ההגנה". שכן פקודה זאת קבעה כי יש לחסל את כל הכפרים החולשים על הדרך לירושלים.

ג. ההתקפה על דיר-יאסין תואמה עם מפקדת "ההגנה" בירושלים במסגרת "מבצע נחשון", שנועד להבטיח את התחבורה העברית לירושלים. בפקודת המבצע של "נחשון" נקבע שכוחות "ההגנה" יהרסו כפרים ערביים הסמוכים לכביש לירושלים, המאיימים על התחבורה העברית לעיר. תושבי הכפרים יגורשו בכוח. בזמן המבצע אירעו בכפרים הערביים התרחשויות דומות להתרחשויות שאירעו בדיר-יאסין.

ד. בכיבוש הכפר השתתפה יחידת פלמ"ח, והיא שהשלימה את הכיבוש, ולא רק סייעה בחילוץ נפגעים, כפי שפורסם לאחר שנים רבות בהן הוסתרה גם עובדה זאת.

ה. בדיר-יאסין נהרגו, לכל היותר, 110 ערבים וייתכן גם שהרבה פחות. הטבח, כביכול, אחרי הקרב, במחצבה או במקום אחר, לא היה ולא נברא, ורוב ההרוגים נפגעו במהלך הלחימה על-ידי לוחמי האצ"ל, לח"י, חטיבת "עציוני" ופלמ"ח.

ו. במהלך הלחימה התברר כי בניגוד למידע שהיה ללוחמים, היו דלתות הבתים לא מעץ כי אם מברזל, וכדי לפרוץ אותן הצמידו אליהן מטעני חבלה ופוצצו אותן. מפיצוצים אלה נפגעו ונהרגו חלק מיושבי הבתים.

ז. חלק מן ההרוגים נפגעו ביריות מכונת ירייה, שנורו מרחוק על-ידי אנשי ארגון "ההגנה", שעה שהערבים ניסו לברוח מן הכפר המותקף לעבר הכפר עין-כרם, שנמצא מדרום לירושלים. אש מכונת ירייה זאת פגעה בעיקר בלא-לוחמים, וכן פגעה מהגב גם בלוחמי האצ"ל שתקפו את הכפר.

ח. מפקד האצ"ל בירושלים, מרדכי רענן, פרסם ביום הקרב גוזמא על מספר ההרוגים - 240 - כדי להפחיד את הערבים ולפאר את התוקפים. מספר מוגזם זה שימש עילה לחלק מאמצעי התקשורת לפרסם שהיה טבח ושמפקד באצ"ל מודה בכך, שהרי אם לא היה טבח איך נהרגו אנשים כה רבים?

ט. "גיבורו" האמיתי של עלילת "טבח דיר-יאסין" הוא אלוף משנה, חבר כנסת לשעבר, מחנך מצביאי צה"ל, ד"ר מאיר פעיל. הוא המקור העיקרי לסיפור הטבח. פעיל פיקד בפרוץ מלחמת העצמאות על יחידת סזון מיוחדת של ארגון "ההגנה", שלחמה באצ"ל ובלח"י. יחידה זאת הייתה חלק מיחידה ארצית, פוליטית באופייה, שמפקדהּ אז היה חבר קיבוץ בית אלפא של השומר הצעיר, דוד כהן, ואחד מתפקידיה היה לנהל לוחמה פסיכולוגית ולהפיץ דיסאינפורמציה על האצ"ל ולח"י. פעיל הועבר מתפקידו זמן קצר לפני שהאצ"ל ולח"י תקפו את דיר-יאסין ומונה למפקד המשטרה הצבאית בירושלים. מאחר שביקש להמשיך ולפקד על יחידת הסזון ולהתחמק מפיקוד על המשטרה הצבאית, סביר להניח שהוא חיזק את בקשתו ע"י פברוק מעשה "טבח איום ונורא" של "הפורשים". אחרי המלחמה הוא הפך ליחצן של הפלמ"ח ומחנך לערכי השמאל, והתיימר להיות היסטוריון צבאי. חבריו בפלמ"ח, שהשתלטו על צה"ל ואחר כך על המדינה, סייעו לו להשיג את מטרותיו האישיות שתאמו את מטרותיהם שלהם. לפיכך, טיפוח הנרטיב של הטבח בדיר-יאסין תאם גם את מטרותיו האישיות, וגם שרת את יוצאי הפלמ"ח, את מפלגות מפא"י ומפ"ם, ואת השמאל בישראל.

י. למרות שחלק מעובדות אלה היו ידועות גם במלחמת העצמאות וגם אחריה, הן לא נחשפו, לא ב-1948 ולא מאוחר יותר.

יא. לאחר שחשפתי מקצת מעובדות אלה לראשונה, בתחילת שנות התשעים, וחזרתי והתייחסתי אליהן פעמים אחדות מאז, לרבות בכנס מדעי באוניברסיטת בר-אילן, התעלמו מהן רוב החוקרים ואנשי התקשורת הישראלים ונצמדו לגרסה המניפולטיבית.

מדוע הפכה פרשת דיר יאסין לאבן יסוד בתרבות של ישראל

1. גם בן-גוריון ויורשיו וגם מפ"ם וממשיכיה, ביקשו לפגוע פוליטית במפלגת "חרות" שבראשה עמד מנחם בגין, ומאוחר יותר ביקשו לפגוע בגח"ל ובליכוד.

2. בשנים הראשונות אחרי מלחמת העצמאות ביקש בן-גוריון להרתיע את ערביי ארץ ישראל מלחתור נגד מדינת ישראל, באמצעות סיפור דיר-יאסין, שעלול היה כביכול להתחולל שנית.

3. ראשי מפ"ם השמאלנית, מחד-גיסא, ומפקד ירושלים, דוד שאלתיאל, "הבנגוריוניסט", מאידך-גיסא, ביקשו להוציא את דיבתם של אנשי האצ"ל ולח"י, בארץ בכלל ובירושלים בפרט. היה זה חלק ממאבק על דעת הקהל בירושלים שבו המריאה יוקרתם של האצ"ל ולח"י, עקב הצלחותיהם לגרש את הערבים משכונות אחדות. יוקרת ארגון "ההגנה" הייתה אז בשפל, עקב כישלונותיו הרצופים בעיר ובמרחב, בארבעת החודשים הראשונים של המלחמה (שריפת המרכז המסחרי, נפילת הל"ה, טבח אנשי שיירת הר-טוב ושיירת עטרות, תבוסה בקרב שיירת נבי דניאל).

4. ראשי ארגון "ההגנה", ובייחוד אנשי הפלמ"ח ופטרוניהם ממפ"ם, ביקשו למנוע את הצטרפותם של האצ"ל ולח"י לצה"ל, כמסגרות צבאיות, ולכפות עליהם להתפרק, כך שחבריהם יצטרפו לצה"ל רק כיחידים בלא שום דרגה ותפקיד. הם קיוו שהדבקת תדמית של רוצחי נשים וילדים לאנשי האצ"ל ולח"י תסייע לפירוק ארגונים אלה לפני הכרזת העצמאות.

5. בשנים מאוחרות יותר דאגו רוקמי העלילה למנוע את תשלום המחיר הפוליטי והאישי (חברתי, אקדמי, כלכלי) שעלולים היו לשלם יוזמי המניפולציה ומבצעיה, לו נחשפו מעשיהם.

6. לאליטות הוותיקות בישראל היה עניין לכסות על פרשה זאת, כי חשיפתה עלולה הייתה לערער את הבסיס המוסרי, החינוכי והאידיאולוגי של רבות מהן. לפיכך, אמצעי התקשורת לא טיפלו בה והאוניברסיטאות לא חקרו אותה.

________

[הפרק הבא יעסוק בהתנגדות אצ"ל ולח"י לתוכנית החלוקה ולבינאום ירושלים; בכישלון ארגון ההגנה בחזית ירושלים; בנסיגתה של ארצות הברית מתמיכתה בהקמתה של מדינת ישראל בגלל כישלון "ההגנה" בחזית ירושלים; במגעים לשיתוף פעולה בין ההגנה, אצ"ל ולח"י; בהתנגדותו של ראש המפקדה הארצית של ההגנה ישראל גלילי למגעים האלה; בהמשך המגעים באישור יושב-ראש הנהלת הסוכנות דוד בן-גוריון; ובתוכניות לשיתוף פעולה מבצעי בין שלושת הארגונים.]

הערות

1. בני מוריס, לידתה של בעיית הפליטים הפלשתינאים, תל אביב: עם עובד, 1991, עמ' 261-260.
2. שם, עמ' 158.
3. מעריב באינטרנט, 10 בדצמבר 2002.
4. ארכיון המחבר, ראיון עם שמעון מוניטה.

תאריך:  17/01/2014   |   עודכן:  17/01/2014
ד"ר אורי מילשטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטבח שלא היה
תגובות  [ 190 ] מוצגות   [ 190 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סינדרלה
17/01/14 13:22
 
אורי מילשטיין
17/01/14 15:59
 
מגיב ותיק
17/01/14 18:12
 
אוטופיה
17/01/14 18:52
 
סינדרלה
19/01/14 06:34
 
אלפרדו ב'
17/01/14 18:29
 
שנה שלמה
21/01/14 20:46
 
אלפרדו ב'
23/01/14 09:24
 
שמדבר!
23/01/14 16:37
2
מרק בריל
17/01/14 14:22
 
הפלמ"ח
17/01/14 16:04
3
מה מפריע לך ?
17/01/14 14:28
 
ראומה
17/01/14 14:56
 
הטיפש לראומה
17/01/14 15:56
 
אורי מילשטיין
17/01/14 16:11
 
משה מיכאל
18/01/14 07:32
 
הפוליטיים
18/01/14 23:32
 
עדיף להכיר האמת
17/01/14 16:22
 
אורי-1
17/01/14 19:22
 
פגשתי ניצול אלטלנ
17/01/14 23:19
 
בריאתם
17/01/14 21:37
4
ראומה
17/01/14 14:47
 
אורי מילשטיין
17/01/14 16:24
 
התנהגות גזלנית
17/01/14 19:03
 
קוראת בזוועה
20/01/14 23:03
5
מיכל מירושלים
17/01/14 14:48
 
באופיו
17/01/14 18:02
 
פועה
17/01/14 21:18
6
פועה
17/01/14 14:59
 
ראומה
17/01/14 15:52
 
פועה
17/01/14 19:42
 
ב.ניצן
26/01/14 15:44
 
חייםק'ה
17/01/14 22:26
 
מגיב ותיק
17/01/14 15:58
 
יוא"ב
17/01/14 17:10
 
מגיב ותיק
17/01/14 18:17
 
פועה
17/01/14 20:01
 
מגיב ותיק
17/01/14 20:41
 
פועה
18/01/14 11:17
 
מגיב ותיק
18/01/14 11:46
 
פועה
19/01/14 11:11
7
חן45
17/01/14 15:08
8
זבוב
17/01/14 15:20
 
אודות האוזנים ??
17/01/14 16:17
 
ראומה
17/01/14 16:18
 
אורי מילשטיין
17/01/14 19:15
9
ירון זכאי 1
17/01/14 15:31
 
אורי מילשטיין
17/01/14 18:35
10
חייםק'ה
17/01/14 16:52
 
ראומה
17/01/14 20:51
 
חייםק'ה
17/01/14 22:35
11
איפה אסמכתאות?
17/01/14 17:09
12
יוא"ב
17/01/14 17:19
13
הניה
17/01/14 17:26
14
חשדנית
17/01/14 17:43
 
אורי מילשטיין
17/01/14 18:14
 
אלפרדו ב'
17/01/14 18:38
 
חשדנית
17/01/14 20:55
 
נהגי הפרדות
17/01/14 22:23
 
מרתק תהליך הגילוי
20/01/14 23:15
15
אלפרדו ב'
17/01/14 18:17
 
חבר קיבוץ יגור
17/01/14 21:01
16
קבלות
17/01/14 18:29
 
קבלות
17/01/14 23:31
17
חילךחילחיל
17/01/14 18:35
18
ומשם אסונם
17/01/14 18:57
 
עובדתי
17/01/14 21:32
 
מילשטיין שקרן
22/01/14 19:58
19
שמאלני
17/01/14 19:08
 
גוריון
17/01/14 21:45
 
משה מיכאל
18/01/14 07:52
 
אחד!
18/01/14 11:32
20
מוטי מ.
17/01/14 20:57
 
והפרשה הוסתרה
17/01/14 21:59
 
חבר קיבוץ יגור
17/01/14 23:47
 
ד"ר אורי מילשטיין
18/01/14 00:08
 
אורי מילשטיין
18/01/14 05:54
 
אורי מילשטיין
18/01/14 08:32
 
אלפרדו ב'
18/01/14 10:40
 
מקום!
20/01/14 15:35
 
חבר קיבוץ יגור
18/01/14 10:51
21
אלון פלג
18/01/14 00:06
 
אורי מילשטיין
18/01/14 09:55
 
אלון פלג
18/01/14 12:56
22
שתי עדויות
18/01/14 00:23
23
עדות הרופאים
18/01/14 00:55
24
הטבח בעין זיתון
18/01/14 01:10
 
אורי מילשטיין
18/01/14 09:20
25
קורןנאוה טבריה
18/01/14 03:52
26
גלילי
18/01/14 08:00
 
הגעת!!!
18/01/14 09:50
 
חבר קיבוץ יגור
18/01/14 13:48
 
גלילי
18/01/14 18:08
27
קיצונים הזויים !!
18/01/14 08:18
 
המציאות!
18/01/14 10:11
 
סינדרלה
18/01/14 10:26
 
אז חבל על זמנך!
18/01/14 12:10
28
מוטע
18/01/14 09:06
 
חשיפות
18/01/14 09:42
29
חייםק'ה
18/01/14 09:16
 
ראומה
18/01/14 10:25
 
הכי נמוכה
18/01/14 11:21
 
אלפרדו ב'
18/01/14 14:16
30
ליאון טרוצקי
18/01/14 10:23
31
חבר קיבוץ יגור
18/01/14 14:07
 
עשה אבא שלו
18/01/14 17:28
 
אורי מילשטיין
18/01/14 19:12
 
השם מילשטיין !!
19/01/14 16:56
 
יודע מי הוא אביך
19/01/14 17:26
 
יצאת חלאה כזאת ?
19/01/14 17:55
32
מילשטיין או שפטל
18/01/14 18:26
33
מתנצל עליו בשקרים
18/01/14 18:54
34
מאירמהודהשרון
18/01/14 20:02
35
ליצנהחצר
18/01/14 20:15
36
ירון זכאי 1
18/01/14 20:48
 
משמיד
18/01/14 21:48
 
אלפרדו ב'
19/01/14 00:03
 
סינדרלה
19/01/14 06:12
 
את החשיפות
19/01/14 10:25
 
אלפרדו ב'
19/01/14 14:30
37
יואל קורנבלום
18/01/14 21:12
 
השמש
18/01/14 21:38
38
יוד יוד
19/01/14 01:20
 
אורי מילשטיין
19/01/14 06:08
 
תולעת-רימה
19/01/14 17:02
39
עטרה שגב קלימי
19/01/14 06:57
 
אורי מילשטיין
19/01/14 09:58
 
שמעון שבתאי
20/01/14 13:03
 
אורי מילשטיין
20/01/14 15:20
40
שבץ חלובה
19/01/14 15:41
 
הייתם עדין במרוקו
19/01/14 17:08
 
לפי מחקר מילשטיין
19/01/14 17:36
 
שבץ חלובה
21/01/14 09:40
41
מילשטיין לזבל ??
19/01/14 16:36
 
היום יום א' בשבוע
19/01/14 17:14
42
חייםק'ה
19/01/14 20:19
43
שבץ חלובה
19/01/14 23:24
 
בכל הזמנים
20/01/14 06:44
 
חייםק'ה
20/01/14 11:16
 
שבץ חלובה
20/01/14 14:03
 
חייםק'ה
20/01/14 17:15
44
מוטי אשכנזי
20/01/14 10:27
 
אורי מילשטיין
20/01/14 14:43
 
חייםק'ה
20/01/14 17:14
 
פלא יועץ
26/01/14 15:24
 
יואל קורנבלום
21/01/14 04:26
 
מראשית הציונות
21/01/14 10:24
45
קתו הזקן
20/01/14 19:05
 
אורי מילשטיין
20/01/14 22:28
46
שבץ חלובה
21/01/14 07:18
 
חייםק'ה
21/01/14 09:55
 
לפני קולומבוס
21/01/14 10:32
 
גם את רבין
21/01/14 16:49
 
שבץ חלובה
23/01/14 07:05
47
המאמינים הדבילים
22/01/14 19:10
48
אלפרדו ב'
23/01/14 14:06
49
קורןנאוה טבריה
25/01/14 05:55
50
קורןנאוה טבריה
25/01/14 06:13
51
קורןנאוה טבריה
25/01/14 06:22
52
מזועזעת תל אביבית
1/02/14 16:49
פורום: עלילת דם בדיר יאסין כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפרקים הקודמים של "ניצחון בסבירות נמוכה" - הקלק כאן
לפרקים הקודמים של "ניצחון בסבירות נמוכה" - הקלק כאן
10/01/2014  |  פורום אלפרדו  |   תחקירים
לפרקים הקודמים של "דרך רבין ומורשתו" - הקלק כאן
10/01/2014  |  ד"ר אורי מילשטיין  |   תחקירים
בחודשים האחרונים חשפנו כאן שורה של עסקות ופעולות אפלות ובלתי חוקיות שביצעו יחדיו איש העסקים עפר נמרודי ובא-כוחו, פרקליטו, המשמשו כקונסיליירי: הוא עורך הדין יוסי כהן. ברשימה שלהלן אנו חושפים ב-News1 מסמך המעיד על תנועות כספים, במזומנים, בין השניים, באופן הנוגד את החוק.
04/01/2014  |  יואב יצחק  |   תחקירים
לפרקים הקודמים של "ניצחון בסבירות נמוכה" - הקלק כאן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il