בירה הייניקן, הבירה הבינלאומית היוקרתית הנמכרת ביותר בעולם, משווקת בישראל על-ידי חברת טמפו.
לדברי יואש בן-אליעזר מנהל חטיבת השיווק בטמפו "עולם האלכוהול מתמזג לתוך עולם המוזיקה והבילויים. הייניקן החליטה לבנות לראשונה פלטפורמה שיווקית ייחודית לברמנים, מתוך הכרה בחשיבותם ובתרומתם לבנייה וחיזוק מותגים בתחום האלכוהול.
תוכנית חילופי הברמנים מאפשרת לברמנים לחוות את עולם הערכים של הייניקן ולהרגיש "בבית" בכל מקום בעולם. בסיס הרעיון הוא קונספט ה EXCHANGE בין מדינה למדינה ובכך מעניקים לברמנים את היכולת לחוש ולהבין את תרבות הלילה והאלכוהול של כל מקום.
בן-אליעזר מוסיף "בשלב ראשון, ישראל והולנד נבחרו להוביל את הפרויקט.
הולנד, ובאופן ספציפי אמסטרדם כמולדת הייניקן, וישראל בזכות ההתרשמות הטובה של אנשי הייניקן העולמית מחיי הלילה ותרבות הפנאי בארץ. בשנה הבאה, יתווספו לפרויקט ארצות נוספות מאירופה".
במסגרת הפרויקט ייבחרו כמה עשרות בארים ופאבים מהמובילים בארץ על-פי מידת התאמתם לתוכנית.
הבחירה של הברמנים עצמם תעשה על-ידי בעלי הבארים הנבחרים.
הברמנים ייבחרו על-פי איכות עבודה, ידע בעולם האלכוהול ועוד.
הנבחרים יטוסו לאמסטרדם לשבוע ימים, וישוכנו במלון יוקרתי הממוקם באזור הבילוי המוביל של העיר.
במהלך השבוע בו ישהו באמסטרדם, יעבדו בפאבים מובילים בעיר ויזכו לראות את אמסטרדם "דרך העיניים של הייניקן" ויזכו להיכנס למסיבות ולמועדונים הנחשבים ביותר, לאכול במסעדות הנחשבות ביותר ולהנות מאירוח VIP.
תוכנית ה EXCHANGE תתרחש במהלך הקיץ, ב 8 סופי שבוע החל מחודש יולי.
המקומות בהם יזכו הברמנים הישראלים לעבוד הם המובילים באמסטרדם:
www.supperclub.nl www.panama.nl לדברי בן-אליעזר "מדובר ב-2 המקומות הלוהטים ביותר באמסטרדם בהם יעבדו אנשי "המשלחת הישראלית" שתורכב כל פעם מ 7-8 ברמנים".
במקביל, יגיעו לארץ להתנסות, לימוד ובילוי עשרות בארמנים הולנדים מהבארים המובילים באמסטרדם.
הברמנים יעברו במשך שבוע ימים הדרכות אלכוהול ובירה, יעבדו בבארים מובילים ויטיילו בישראל.
"זהו פרויקט ראשון של הייניקן העולמית לחילופי ברמנים. אנו שמחים שישראל והולנד נבחרו להיות הראשונות בפרויקט חדשני מסוג זה ואנו מאמינים כי הצלחת הפרויקט תהפוך אותו לאירוע של קבע", אומר בן-אליעזר.
היינקן חולשת על 10% נתח שוק כמותי בארץ (על-פי נתוני סטורנקסט, נכון למאי 2007).
חברת טמפו, משווקת בירה הייניקן בישראל, היא חברת הבירה המובילה בישראל וחברת המשקאות השנייה בגודלה בישראל. היקף מכירותיה השנתי נאמד בכ-750 מיליון שקל בשנה, והיא משווקת, בנוסף להיינקן, מותגי בירה מובילים כגון בירה מכבי, גולדסטאר, סמואל אדאמס וכן את המותג החדש - גולדסטאר לייט - 29 קלוריות בלבד ל-100 מ"ל.