ברילה, יצרנית הפסטה המובילה בעולם ותנובה, תשלובת המזון המובילה בישראל, חוברות יחד לקמפיין טעימות משותף במסגרתו יוצעו לטעימה גבינת פקורינו מסדרת קולאז' של תנובה ופסטה ברילה.
הקמפיין יערך בשלושה מועדים במהלך השנה הקרובה (מרס 08, מאי 08, נובמבר 08) במשך שני סופי שבוע בכל חודש, ויתקיים בסניפי הרשתות המובחרות. היקף ההשקעה של שתי החברות בקמפיין מוערך בכ-250,000 שקל.
כמה מילים על פקורינו ופסטה:
גבינת הפקורינו היא גבינה קשה בעלת צבע צהבהב כהה, המיוצרת בין החודשים נובמבר עד סוף יוני, ואז מאוחסנת לתקופת הבחלה הנעה בין 8 ל-12 חודשים, תוך שהיא נתונה תחת כבישה. בתהליך זה מתפתח טעמה הייחודי המשתבח עם הזמן. גבינת הפקורינו של תנובה, טעימה מאוד לאכילה גם ללא תוספות, אך טעמה המיוחד בא לידי ביטוי אופטימאלי כאשר משלבים אותה עם מאכלים אחרים. אחד המאכלים המומלצים ביותר לשילוב עם גבינת פקורינו הוא פסטה, כאשר בדומה לגבינת פרמזן, מומלץ לגרד את הגבינה מעל הפסטה בעודה חמה. גבינת הפקורינו משדרגת כל פלטת גבינות ומצוינת להעשרת מרקים, מאפים שונים, תיבול סלטים וכריכים. נהוג להגיש את הגבינה עם יין אדום מסוג קברנה סוביניון או פינו נואר.
ברילה (Barilla)
חברת ברילה נוסדה בשנת 1877, על-ידי פייטרו ברילה, כחנות לממכר פסטה ולחם בעיר פרמה שבאיטליה. כיום נחשבת ברילה לאחת מחברות המזון האיטלקיות המוכרות ביותר המובילה את תחום הפסטה בעולם כולו. החברה מנוהלת מזה 130 שנים על-ידי בני משפחת ברילה ובבעלותה 29 מפעלים ומתקני יצור (17 מהם באיטליה ו-12 ברחבי העולם). ברילה מייצאת פסטה ליותר מ-120 מדינות ובכל שנה מייצרת למעלה מ-1,400,000 טונות של מוצרי מזון.
לישראל מיובאים מוצרי ברילה על-ידי חברת שסטוביץ.
תנובה
תנובה הוקמה בשנת 1926 כגוף שמטרתו לרכז ולאגד את הטיפול בכל שלבי העיבוד, הייצור והשיווק של תוצרת חקלאית טרייה: חלב ומוצריו, ביצים, עופות, ירקות ופירות. כיום תנובה היא קונצרן המזון הגדול בישראל, ארגון מודרני, דינאמי ומתקדם, עם הפנים לצרכן. תשלובת החלב של תנובה, שהיקפי פעילותה העסקית נאמדים בכ-4 מיליארד ש"ח בשנה, משווקת כ-70% מתוצרת החלב ומוצריו בישראל. טכנולוגיות הייצור ובקרת האיכות המתקדמות ב-4 המחלבות של החברה, מאפשרות ייצור המוני בקבועי זמן קצרים, תוך הקפדה על איכות ואחידות המוצר, ומערך ההפצה הנרחב והמשוכלל מאפשר נגישות יומיומית זריזה, לכל אחת מ-8000 נקודות המכירה הפזורות ברחבי הארץ. בינואר 2008 נחתמה עסקת המכירה להעברת הבעלות על תנובה לידיים פרטיות.
מותג המטרייה קולאז' מאגד בתוכו את מגוון הגבינות המיוחדות של תנובה מסוג קצ'קבל (גלעד), רוקפור (גליל), פרמזן, פקורינו, צ'דר, מוצרלה, ברי וקממבר, את גבינות פרומעז וכן סדרת גבינות השמנת "נפוליאון".