העיתון הטכנולוגי המקוון ZDNet מדווח כי השיעור של דואר זבל (SPAM), עומד היום על סך של 40% מכל הדואר האלקטרוני הנשלח, לעומת שיעור של 8% בלבד בשנת 2001. כך מדווחת חברת Brightmail, המתמחה בסינון דואר אלקטרוני.
על-פי הבדיקה שערכה החברה, למעלה מ- 5.5 מיליון הודעות דואר אלקטרוני שאינן מורשות נשלחו במהלך חודש נובמבר 2002, עלייה של שלושה אחוזים לעומת אוקטובר.
המחקר מגלה עוד, כי 15% מהודעות הדואר הלא מורשה הינן בעלות אופי פורנוגרפי, שיעור הדואר המכיל מידע פיננסי הינו 32% מכל הודעות ה-SPAM והודעות דואר המפרסמות מוצרים הינן בשיעור של 29% מהודעות הדואר, אשר נשלחו במהלך חודש נובמבר.
לדברי תמיר קוך, מנכ"ל חברת דוטומי, אשר פיתחה מערכת למשלוח מסרים אישיים בהרשאה מחברות ומותגים על גבי באנרים באינטרנט, "הדואר האלקטרוני לא נועד במקורו להעברת מסרים שיווקים ופרסומיים פולשניים, כי אם הודעות שבין אנשים וארגונים. עבור המסרים השיווקים נועדו השטחים הפרסומיים באתרי האינטרנט שם מצפה הגולש לפרסום של חברות".
קוך מוסיף, כי חברות השולחות דואר זבל, יוצרות כמעט תמיד אפקט של אנטגוניזם כלפי המותג או המוצר שלהם - תופעה הפוכה ממה שהתכוונו. "ייתכן שבטווח הקצר מאוד, ירוויחו הארגונים מן הדיוור הלא מורשה, אך לאורך זמן, למקבלי המסר יימאס ממנו וערך המותג יירד".
קוך מסביר, כי דוטומי פיתחה מערכת שהינה ערוץ לשיווק ישיר, מותאם אישית בין החברה לבין הלקוח, כאשר מערכת דוטומי תוכננה כך שהגולש הנרשם לשירות דוטומי יקבל רק מסרים מן החברות והארגונים איתם הוא בחר להיות בקשר ולקבל מסרים. תפיסה זו של דוטומי הופכת את הלקוח למחליט ממי הוא יקבל מסרים ובנוסף הוא מקבל את המסרים הללו במקומות שהוא בין כך ובין כך רואה פרסום, מבלי שכמות הפרסום אליה הוא נחשף גדלה.
קוך מדווח כי בשל העובדה כי הלקוח הוא שנתן את הרשות, שיעור ההיענות לבאנרים הינו בשיעור גבוה מאוד.
פרופיל דוטומי
דוטומי נוסדה בישראל בשנת 2000 והיא מעסיקה כ-20 עובדים. חברת דוטומי פיתחה פלטפורמה חדשה, המשנה מן הקצה אל הקצה את המושג Relationship Marketing, ומאפשרת לארגונים להדק את הקשר עם לקוחותיהם.
דוטומי מספקת ערוץ תקשורת ישיר ולא פולשני בין ארגונים ללקוחותיהם. טכנולוגיית דוטומי מאפשרת לארגון לשלוח מסר אישי ללקוח שנתן לה את הרשות לכך. המסרים המועברים באמצעות הפלטפורמה של דוטומי מועברים על גבי האינטרנט או טלוויזיה אינטראקטיבית.
החשיפה למסר מחליפה את הפרסום הרגיל.