|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

עונת המוזיקה 2008-2009 באופרה הישראלית

- הודעה מטעם האופרה הישראלית
23/07/2008  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות
מאת: עידוא  |    |  לפידות
[צילום: האופרה הישראלית]


9 סדרות, 50 תוכניות שונות, 110 קונצרטים,
5 תזמורות, 10 מקהלות, 12 מנצחים, 130 סולנים, פסטיבל בינלאומי ולמעלה מ-300 יצירות.

דניאל ברנבוים ולה סקאלה, רביעיית אמרסון, פנחס צוקרמן
מתיאוס פסיון, אליהו, ג'אז והחיפושיות, ורדי, באך, בטהובן, פיאצולה, חג'ידקיס, שופן, סשה ארגוב.

האופרה הישראלית גאה להציג את עונת המוזיקה הקרובה בבית האופרה במשכן לאמנויות הבמה - עונה של אינספור קונצרטים למגוון קהלים רחב. האופרה הישראלית מציעה בעונה זו 9 סדרות שונות שבמסגרתן יופיעו על במת המשכן מספר רב של מוסיקאים ישראלים ובינלאומיים בשלל תוכניות ויבצעו למעלה מ-300 יצירות שחובקות את מכלול הספרות המוסיקלית מהבארוק ועד למוזיקה של המאה ה-21 ושל ימינו אנו.

200 שנה להולדתו של פליקס מנדלסון

בשנה הקרובה יחגוג עולם המוזיקה 200 שנה להולדתו של המלחין פליקס מנדלסון ויצירותיו יעמדו במוקד סדרות המוזיקה של האופרה הישראלית בעונה זו. בסדרה הווקאלית תבוצע הסימפוניה השנייה של מנדלסון ("שיר תהילה", 4.12.08), אחת מיצירותיו החשובות של המלחין שלא בוצעה בארץ מזה זמן רב. כמו-כן תבוצע האורטוריה "אליהו" (2.6.09). בסדרה הסימפונית יוקדש קונצרט ליצירות מנדלסון ובו תבצע התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון את הסימפוניה הרביעית של המלחין וכן את הקונצ'רטו לכינור, הקונצ'רטו לשני פסנתרים ואת תהילים מ"ב של המלחין (14.1.09). בסדרה "צלילי קסם" עם ניצה שאול תוקדש אחת התוכניות לסיפור ילדותו של מנדלסון (5-7.5.09). כמו-כן ניתן יהיה ליהנות מהמוזיקה של מנדלסון בעונה הקרובה במשכן בהופעת בלט מונטה קרלו במסגרת הסדרה מחול במשכן. להקת בלט חשובה זו תבצע את "החלום", עיבוד מיוחד ל"חלום ליל קיץ" של שקספיר למוזיקה של מנדלסון (16-17.6.09).

הרקויאם של ורדי בביצוע לה סקאלה ממילנו בניצוחו של דניאל ברנבוים

במסגרת חגיגות ה-100 לעיר תל אביב יפו, מארחת האופרה הישראלית את בית האופרה "לה סקאלה" ממילנו בניצוחו של דניאל ברנבוים בתל אביב. במסגרת ביקור זה, יתקיים ב-16 ביוני קונצרט חד פעמי של הרקויאם של ורדי בביצוע המקהלה, התזמורת והסולנים של הלה סקאלה בניצוחו של דניאל ברנבוים, מנצחה הראשי של לה סקאלה. הקונצרט יתקיים תחת כפת השמיים בגני יהשוע (16.7.09).

הסדרה הווקאלית - בין באך למנדלסון

במסגרת הסדרה הליטורגית-ווקאלית המתקיימת כבר שנים רבות בשיתוף עם התזמורת הסימפונית ירושלים- רשות השידור, יתקיימו השנה שלושה קונצרטים במסגרתם תבוצענה ארבע יצירות חשובות מהרפרטואר הליטורגי/ווקאלי בביצוע מנצחים, סולנים ומקהלות מהארץ ומחו"ל. במרכז הסדרה השנה הקשר ההדוק בין מנדלסון ובאך. הסדרה תפתח בביצוע הסימפוניה השנייה של מנדלסון ("שיר תהילה") הכתובה לתזמורת, מקהלה ושלושה סולנים (שתי זמרות סופרן וטנור). בתוכנית ינוגן גם ה"מגניפיקט" של באך. על קונצרט זה ינצח סטנלי ספרבר וישתתפו בו הסולנים הישראלים מירלה גרדינרו, נעה דנון, רינת גולדמן, אלון הררי, פליקס ליבשיץ ונח בריגר. בהמשך הסדרה ינצח ליאון בוטשיין, המנהל המוסיקלי של התזמורת הסימפונית ירושלים, על שתי אורטוריות מהחשובות ברפרטואר- ה"מתיאוס פסיון" מאת באך ו"אליהו" מאת מנדלסון. בביצוע ה"מתיאוס פסיון" תשתתף מקהלת "יאונה מוזיקה" מוילניוס ובביצוע "אליהו" תשתתף המקהלה הפילהרמונית תל אביב. בשתי היצירות יופיעו סולנים בינלאומיים לצד סולנים ישראלים (קונצרט ראשון- 4.12.08).

הסדרה הקלאסית הקלה - ורדי, ביזה, מוריקונה, נינו רוטה, נעמי שמר, יוני רכטר וזעירא

הסדרה הקלאסית הקלה, עם התזמורת הסימפונית ירושלים, רשות השידור, ממשיכה זו השנה השנייה ברציפות עם יצירות קלילות ואהובות מז'אנרים שונים ובהרכבים מיוחדים. קונצרט הפתיחה בניצוחו של ישי שטקלר, מנצח מקהלת האופרה הישראלית, יוקדש ללהיטי מקהלות מעולם האופרה ("נבוקו", "לה טרוויאטה", "מאדאם בטרפליי", "הטרובדור", "משה במצרים", "כרמן" ועוד), בהשתתפות מקהלת האופרה הישראלית וסולני אופרה ישראלים. בהמשך הסדרה ינצח עומר מ. ולבר, מנצח הבית של האופרה הישראלית, על קונצרט של מוזיקה שנכתבה לסרטים ובו מוזיקה של גדולי המלחינים לקולנוע כמו מוריקונה ("הטוב הרע והמכוער"), רוטה ("הסנדק", "לה סטראדה"), לגרנד ("מטריות שרבורג") ומלחינים נוספים. בקונצרט נוסף בניצוחו של דורון סלומון עם נעם בוכמן, החלילן הראשי של התזמורת הסימפונית ירושלים, יבוצעו עיבודים לחליל ותזמורת של נכסי צאן ברזל בזמר הישראלי ובהם: "עטור מצחך", "השמלה הסגולה", "החליל", "חופים", "היו לילות", "חורשת האקליפטוס" ועוד. הסדרה תסתיים בקונצרט בהשתתפות תזמורת סימפונט רעננה בניצוחו של עומר מ. ולבר ובו - קטעי מוזיקה פופולריים שילוו במופע קרקס מרהיב ועוצר נשימה (קונצרט ראשון- 18.12.08).

מוסיקאים גדולים במשכן - רביעיית אמרסון ,פנחס צוקרמן, זוכי תחרות רובינשטיין

הסדרה היוקרתית "מוסיקאים גדולים במשכן" חוזרת למשכן לאחר היעדרות של מספר שנים עם שלושה קונצרטים שבמרכזם מוסיקאים קלאסיים מהמובילים בעולם כיום. אורחי הסדרה: רביעיית אמרסון, רביעיית המיתרים החשובה והמובילה בעולם כיום, שתבצע רביעיות מאת שוברט ושוסטקוביץ', הכנר פנחס צוקרמן יופיע לראשונה על במת המשכן ביחד עם "הנגנים הקאמריים" של צוקרמן, אחד מהרכבי המוזיקה הקאמרית החשובים בעולם כיום, והם יבצעו יצירות מאת מוצרט וברהמס. צ'ינג-יון הו מטייפה ורומן רבינוביץ' הישראלי, שני הפסנתרנים שזכו במקום השני בתחרות הפסנתר האחרונה ע"ש ארתור רובינשטיין, יבצעו רסיטל משותף בו כל פסנתרן ינגן יצירות סולו ויחדיו הם ינגנו יצירות בארבע ידיים (קונצרט ראשון- 10.1.09).

פסטיבל "קלאסי עולמי" - עם נגיעה יהודית, אמנים צעירים מספרד וסלובניה לצד המוזיקה של החזן סלומון זולצר (3-4.10.08)

פסטיבל "קלאסי עולמי" במשכן חוזר זו השנה השנייה לבמת האופרה הישראלית, בין ראש השנה ליום הכיפורים בשלושה קונצרטים שבכל אחד מהם נגיעה למוזיקה יהודית. במרכז הפסטיבל הופעת הבכורה בארץ של מקהלת "קנטורל" מוינה בניצוחו של רמי לנגר. האנסמבל מתמקד בביצוע יצירות מקהלתיות. בארץ יתמקד בקשר המוסיקלי המרתק בין פרנץ שוברט לחזן ולמלחין הנודע סלומון זולצר. המקהלה תבצע יצירות מקהלתיות של שוברט לצד יצירות של זולצר עצמו כמו "אדון עולם", "מה טובו", "עץ חיים" ועוד. שני קונצרטים בפסטיבל יוקדשו לאמנים צעירים שכוכבם דורך כיום בעולם המוזיקה הקלאסית: הכנרת הסלובנית הצעירה אניה בוקוביץ', המשלבת מוזיקה קלאסית ומוזיקה קלאסית קלה. בפסטיבל תבצע בוקוביץ' תוכנית ובה יצירות של מלחינים סלובניים וכן מיצירות סטרווינסקי, פיאצולה ואפילו גרשווין. מספרד יגיע זמר הבריטון הספרדי הצעיר לואיז אלברטו ללנצה עם תוכנית מיוחדת המוקדשת למיטב המסורת של הסרסואלה הספרדית כולל מבחר שירים בלדינו.

הסדרה הסימפונית - דן אטינגר מוביל את התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון (קונצרט ראשון- 15.9.08)

בסדרה הסימפונית של תזמורת האופרה והתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון-לציון, יתקיימו העונה שישה קונצרטים. זוהי עונתה ה-20 של התזמורת ובמהלכה תבצע התזמורת ממיטב הרפרטואר הסימפוני המוכר והאהוב כולל הסימפוניה השלישית של ברהמס, הסימפוניה השביעית של בטהובן, הסימפוניה הרביעית של מנדלסון, קונצ'רטו לתזמורת של ברטוק, "ציפור האש" של סטרווינסקי, "רפסודיה ספרדית" של רוול, ה"רקויאם" של ורדי ועוד. דן אטינגר, המנהל המוסיקלי של התזמורת, ינצח על ארבעה מהקונצרטים ובאחרים יובילו את התזמורת מנדי רודן ואשר פיש, שהיו מנהלים מוסיקליים של התזמורת בעבר. בין הסולנים: חן הלוי (קלרנית), להקת המחול נדין בומר, מקהלת האופרה הממלכתית מטבילסי, דואו סילבר גרבורג ועוד.

כמו-כן העונה תתקיימנה הסדרות היוקרתיות של המשכן לאמנויות הבמה:

הסדרה הותיקה והפופולרית "שבת של זהב" בבקרי שבת- קונצרטים עם תלבושות ססגוניות בבימוי ובליווי פסנתר הנחייה (קונצרט ראשון- 20.9.08);
סדרת "צלילי קסם" עם ניצה שאול חוויה תיאטרונית קלאסית בגובה עיני הילדים על ילדותם של גדולי המלחינים בעולם עם רקדנים, נגנים ותלבושות (מופע ראשון- 28.10.08); סדרת "שעת אופרה לילדים" המגישה אופרות קלאסיות בעיבוד מיוחד לילדים ובעברית (מופע ראשון- 2.9.08); וסדרת הג'אז במשכן- "ג'אז פלוס" שמביאה לארץ את גדולי נגני הג'אז מהעולם (מופע ראשון- 21.11.08).

אירועים מיוחדים

במהלך העונה מתקיימים עוד קונצרטים ואירועים מיוחדים בבית האופרה. בין התוכניות לעונה הקרובה: "לילה לבן" באופרה - קונצרט החצות המסורתי של האופרה הישראלית במסגרת לילה לבן, "אופרטה בריבוע"- בית האופרטה הממלכתי מבודפשט שב ארצה בחגיגת אופרטה צבעונית וסוחפת, "חגיגת פוצ'יני"- קונצרט מיוחד לרגל הענקת פרס מטעם ארגון פוצ'יני הבינלאומי לאופרה הישראלית, קונצרטי קיץ ברחבת המשכן - קונצרטי אופרה ומוזיקה קלה ברחבת המשכן לאמנויות הבמה בחודשי הקיץ וקונצרטים ברחבי הארץ- הכנסייה המורמונית ירושלים, המלון הסקוטי בטבריה, מצפה הימים ועוד.
www.israel-opera.co.il

תאריך:  23/07/2008   |   עודכן:  23/07/2008
עידוא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תקציב הפרסום של אופנת הילדים: "Little Buy Irit" ממשיך לעונה נוספת במשרד הפרסום "גולנהרדעא".
מימון ישיר יוצאת בשיתוף פעולה עם תוכניתו של דידי הררי. במסגרת שיתוף הפעולה, מידי יום יעלו מאזינים לשידור שיתמקד בנושא המהירות והפשטות בלקיחת הלוואה ממימון ישיר.
חברת "פלג ניל", נציגת SPEEDO, נעלי LACOSTE, AIRWALK, ברגהאוס, סירקה בישראל, קיבלה את הזיכיון לייבוא ושיווק אקססוריז משלימים של LACOSTE בישראל, הכוללים תיקים, ארנקים, חגורות, מטריות ומזוודות.
23/07/2008  |  ורד ברוצקי  |   הודעות כלליות
איקאה עולה לאוויר בקמפיין רחב היקף לרגל סייל הקיץ המסורתי הנערך בימים אלו בחנות. היקף הקמפיין החדש כמיליון וחצי שקלים, יעלה תחת הסלוגן "IKEA SALE". הקמפיין יעלה בטלוויזיה, רדיו, אינטרנט, עיתונות ובשילוט חוצות למשך כשבועיים, באמצעות משרד הפרסום אזימוט.
"MEAT BAR", פותחת בימים אלה סניף חדש באזור התעשיה בהרצליה פיתוח, בהשקעה של 3 מיליון שקל. הסניף מצטרף למסעדה שהוקמה לפני כ-15 שנה בת"א על-ידי האחים שי ושרון שלומי שהינם בעלי "MEAT BAR" ונחשבת כמסעדת בשרים מובילה ואיכותית שהפכה "למוסד".
23/07/2008  |  אתי סנגור  |   הודעות כלליות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il