|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

פסטיבל הפסנתר מארח חוגג עשור

- הודעה מטעם פסטיבל הפסנתר מארח
27/10/2008  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות
מאת: שרי שימריז  |    |  ארבל תקשורת

פסטיבל 'הפסנתר מארח' חוגג השנה עשור להיווסדו. במשך שנות קיומו, זוכה הפסטיבל להצלחה אדירה והפך לאחת המסגרות החשובות והמקוריות, בתחום המוסיקה בישראל. 'הפסנתר מארח' הינו חגיגה של יוצרים ואמנים מהשורה הראשונה, אשר מגישים חומרים ושירים בעיבודים מקוריים וייחודים עם נגינה בפסנתר.

בעשור החולף, הפסטיבל עבר כברת דרך והתפתח ממסגרת אינטימית ואיכותית למופעי-מקור חדשים, לאחת הפלטפורמות היוקרתיות, הבלתי מתפשרות והחשובות ביותר בנוף המוסיקלי-המקומי. הפסטיבל הפך עם השנים לחממה המייצרת מופעים, שנתפרים במיוחד עבור הפסטיבל וממשיכים לאחר מכן, כמופע לכל דבר, המועלה על במות בכל רחבי הארץ. כיאה לפסטיבל מכובד ומקורי החוגג עשור, גם השנה רשימת האמנים הנוטלים חלק בפסטיבל, הינה ארוכה ומרשימה.

שבי מזרחי, מנהל הפסטיבל ומנהל המחלקה למופעים בעיריית תל אביב יפו: "בעשר שנות קיומו הפך פסטיבל 'הפסנתר מארח' לחממה, המייצרת שורה ארוכה של מופעים משובחים, אשר הועלו לראשונה במסגרתו והיוו את יריית הפתיחה להמשך דרכם. אנו גאים להמשיך במסורת זו גם בפסטיבל הפסנתר מארח 10".

בימי הפסטיבל יוקם ברחבה המרכזית פיאנו-בר ענק, בו יועלו מידי ערב מופעים שונים ומגוונים, סביב הפסנתר. הכניסה חופשית.

הפסנתר מארח מופק על-ידי המחלקה למופעים בעיריית תל אביב- יפו והמון ווליום. בחסות מרטיני, מותג האלכוהול המוביל באירופה, ובחסות מפעל הפיס. מנהל אמנותי: אודי דבוש.

פירוט ההופעות המתקיימות במסגרת פסטיבל הפסנתר מארח:

רביעי, 12.11 ב-20:30

אולם סוזן דלל: עשרה פסנתרנים וגרוניך אחד - מופע מחווה יוצא דופן. משתתפים: אביתר בנאי, אוהד בן ארי, אוהד חיטמן, דניאל סלומון, יונתן רזאל, מארינה מקסימיליאן בלומין, עידן אלתרמן, שלומי שבן ועוד. מנהל מוסיקלי: גיא ויינגרטן. שלמה גרוניך, אחד מאמני הפסנתר הבולטים בישראל, הלחין במהלך השנים מאות שירים ויצירות ויצר עשרות פרוייקטים. גרוניך חקר בכל יצירותיו את שלל גווני הקשת המוסיקלית והצליח לצייר למאזין תמונה שונה בכל שיר. במלאת עשור לפסטיבל הפסנתר, יעניקו 10 פסנתרנים צעירים, אינטרפרטציות לקטעים ושירים של יוצר חד פעמי זה. בנוסף, יתארחו בערב זה אמנים מפתיעים, שיחלקו כבוד לפועלו העשיר של גרוניך.

אולם ירושלמי: אברהם טל [אורחת מיוחדת: קרן פלס]. אברהם טל במופע אקוסטי מיוחד לפסטיבל הפסנתר. זמר ויוצר, סולן אחת הלהקות המצליחות ב-10 השנים האחרונות (שוטי הנבואה), יצא השנה לדרך עצמאית עם מופע חדש ואלבום בכורה. מלווה בעדי גולדשטיין על הפסנתר ובאורן צור בכינור, יעלה אברהם במופע מרגש ומלא עוצמה הכולל את שיריו החדשים ("הזמן עושה את שלו", "פסטיבל") לצד הלהיטים להם היה שותף בלהקת שוטי הנבואה. כולל את השירים:"קול גלגל" ו"אדם צובר זכרונות", מתוך פרויקט עבודה עברית 2, שזכה להצלחה אדירה והפך ללהיט גדול!

אולם ענבל: עמוס בן-דוד [אורחים: גלי עטרי, ישראל בר און]. השם עמוס בן-דוד מוכר כבר לכולם. עמוס הוא מהמנהלים והמפיקים המוסיקליים המובילים בארץ. הוא חתום על כמה וכמה פרויקטים מוסיקליים נחשבים, מהבולטים שבהם האלבום המצליח של קובי אפללו, "בא מן השתיקה", אלבומה החדש של גלי עטרי "בין האש ובין המים" וכמובן, תוכנית הטלוויזיה "כוכב נולד". בימים אלו, עובר עמוס לראשונה אל קדמת הבמה ועולה במופע פסנתר אינטימי, המבוסס על חומרים מתוך אלבום הבכורה שלו שיצא לאחרונה. במופע יתארחו גלי עטרי, עם שירים מתוך האלבום החדש וישראל בר-און, זוכה העונה השישית של כוכב נולד, שמגיע לבמה הישר מהחזרות על אלבומו הראשון.

רביעי, 12.11 ב-22:45

אולם סוזן דלל: "שלושה דואטים". יוני רכטר עם שלומי שבן, אבנר קנר ואלון יבנאי. לאורך כל שנות פעילותו המוסיקלית מרבה יוני רכטר לשתף פעולה עם אמנים אחרים. די אם נזכיר את עבודתו רבת השנים עם אריק איינשטין, עלי מוהר או מיקי גורביץ' (בתחום התיאטרון). הפעם פוגש רכטר שלושה מוסיקאים ועורך עם כל אחד מהם דואט על הבמה. הערב יכלול מוסיקה מקורית ומגוונת: שירים וקטעים אינסטרומנטליים החל מרוק פרוגרסיבי וכלה בשירי ילדים וכמובן, יהיה בו מקום רב לאילתור. אבנר קנר ויוני רכטר שהיוו את הצמד "ארבע עשרה אוקטבות" וכתבו מוזיקה עם השפעות רבות, יופיעו יחדיו
על הבמה לראשונה מזה 30 שנה. הדיאלוג המוסיקלי בין יוני רכטר ושלומי שבן החל רק לאחרונה וביטויו כולל הסתכלות הדדית על המוסיקה של שניהם. אלון יבנאי הוא פסנתרן ישראלי, שפועל בניו-יורק ואיתו ינגן יוני מוסיקה שהיא ברובה אינסטרומנטלית עם השפעות מאמריקה רבתי (הדרומית והצפונית).

אולם ירושלמי: יונתן רזאל מארח את מאיר בנאי. היוצר והמוסיקאי יונתן רזאל מגיש מופע החוזר למקורות יצירתו כפסנתרן קלאסי. לאחר שנות יצירה רבות, בהן כיהן כמנצח, מעבד ויוצר ולאחר ששיתף פעולה עם רבים וטובים מעולם המוזיקה הישראלי, יונתן רזאל חוזר ליצירתו המוסיקלית, אשר במקורה נכתבה כדואט של פסנתר ושירה. לרגל פסטיבל הפסנתר, יארח יונתן רזאל את היוצר והזמר מאיר בנאי וביחד יבצעו משיריהם, אשר זכו להערכה ותהודה רבה בעיבודים חדשים ובלבוש מוסיקלי מיוחד ברוח הפסטיבל.

אולם ענבל: עינב ג'קסון כהן מארחת את עופר מאירי ורוני אלטר (מטרופולין). עינב ג'קסון כהן התחילה לנגן בגיל 5 (אבל לא למדה שיעור פסנתר אחד מימיה), העלתה את המופע המשותף "קרבות ראווה", ומנגנת עם אמנים רבים (מיכל גבע, שחר אבן-צור, אביגייל רוז, רונית רולנד). בשנה האחרונה הספיקה להעלות מופע סולו מדובר ש"שם את הלב על השולחן", לשחרר לאוויר העולם דמו שהקליטה בחדר השינה ("אנדר קונסטרקשן"), להפיץ אלפי גפרורים ברחבי תל אביב, ולכתוב שירים גם לאמנים אחרים, ביניהם שיתוף פעולה פורה במיוחד - עם עופר מאירי ורוני אלטר (מטרופולין) שיתארחו בהופעה,יחד עם אלון לוטרינגר ("מורה"). בימים אלו נכנסת להקליט את אלבום הבכורה שלה, בהפקתו של אדם שפלן, ובייעוץ אמנותי של יהודה עדר. חבר, שותף, סינטי, גיטרה וגלוקנשפיל: עידו שטרנברג.

חמישי, 13.11 ב-20:00

אולם סוזן דלל: מירי מסיקה במופע אינטימי, אורחת: לאה שבת. מירי מסיקה שפרצה אל עולם המוזיקה הישראלי עם אלבום הבכורה שלה בשנת 2004, הפכה עד מהרה לשם דבר. כבר בשנה לאחר מכן, כבשה את צמרת המצעדים הישראליים השנתיים וקטפה שלל תארים. קולה הגדול מהחיים, אלבומה השני וההופעות הסוחפות שלה, המשיכו לבסס אותה כפרפורמרית מן השורה הראשונה. מלבד פעילותה הענפה כזמרת, מסיקה הינה גם שחקנית בחסד ואף השתתפה מחזמר המצליח "שלמה המלך ושלמי הסנדלר", בסרט "שלוש אמהות" ולאחרונה גם במחזמר "יוסף וכתונת הפסים המשגעת". השנה, תהא זו הפעם הראשונה שמירי מסיקה תעלה מופע אקוסטי חדש בפסטיבל "הפסנתר מארח". שיריה המוכרים והאהובים, כמו "נובמבר", "לשם", "באה אליכם", "ממי", "עכשיו אתה חוזר בחזרה" ועוד, יזכו במסגרת מופע זה לעיבודים חדשים, אשר יוגשו בפורמט מרגש ואינטימי. הפקה מוסיקלית, פסנתר וקלידים: אורי זך, כלי הקשה: אמיר פינטו, גיטרות, עוד וטאר: יענקל'ה סגל, גיטרות: יניב דדון.

אולם ירושלמי: שולי רנד [פסנתר: אבי אדריאן]. שלום (שולי) רנד הוא שחקן תיאטרון וקולנוע, מלחין, פזמונאי וזמר ישראלי. אחד היוצרים הבולטים ביותר של התרבות היהודית ומבעלי תשובה חרדיים, המשפיעה על התרבות הישראלית הכללית. באפריל השנה, הוציא רנד את אלבומו הראשון, "נקודה טובה", בהפקתו המוזיקלית של שמוליק דניאל. יצאו ממנו הסינגלים "אייכה", "נקודה טובה" (בו מתארח אהוד בנאי), "אחותי" ו"סגולה". שירי האלבום, שבהקלטתו השתתפו גם אסף אמדורסקי, הגיטריסט עמית יצחק שגם היה אחראי לחלק מהעיבודים, קרני פוסטל ודניאל זמיר, עוסקים בין השאר באמונה ובזוגיות. בחודש אוגוסט, זכה האלבום במעמד של אלבום זהב, לאחר שנמכר ביותר מ-30,000 עותקים. חודש לאחר מכן, הגיע האלבום למעמד אלבום פלטינה. במסגרת פסטיבל הפסנתר, שולי יגיש משירי האלבום באופן התיאטרלי הייחודי לו. את המופע ילווה הפסנתרן, אבי אדריאן.

אולם ענבל: יובל כספין שר משוררות. מופע מוזיקלי-אקוסטי ובו חידושים למיטב שירי המשוררות הישראליות, בהן תרצה אתר, רחל, לאה גולדברג, נורית זרחי, יונה וולך, מרים ילן שטקליס ונעמי שמר. "מתוך אהבה גדולה למילה הכתובה ומתוך התחברות ל'חרוז' הנשי בחרתי לשיר משוררות". פסטיבל הפסנתר יארח במופע בכורה את יובל כספין, כשלצידו סקסופוניסט; קונטרבאסיסט; המוזיקאי, הפסנתרן והמעבד, אמיר ברנד; וכן, תתארח הזמרת והשחקנית, עדי כהן.

חמישי, 13.11 ב-22:15

אולם סוזן דלל: קרן אן, שלומי שבן. אבישי כהן חצוצרה. בשנתו העשירית, פסטיבל הפסנתר מארח מפגש מוסיקלי ראשון ומיוחד: קרן אן - אמנית, יוצרת ומבצעת עם רקורד עשייה של חמישה אלבומי סולו בינלאומיים משובחים ואינספור הופעות בלתי נשכחות ברחבי העולם. שלומי שבן הוא ללא ספק אחד הכישרונות הנדירים, שצמחו בישראל בדור האחרון. הופעותיו בפסטיבל הפסנתר מהוות מסורת של חדשנות ויצירתיות בכל שנה מחדש. לטובת המופע, יצטרף אל השניים המוסיקאי והחצוצרן הבינלאומי המצליח, אבישי כהן. יחדיו, יבצעו ויעניקו פרשנויות חדשות לשיריהם הישנים והחדשים, כיד הדמיון הטובה עליהם. אורחים: הדס קליינמן-צ'לו, גליה חי-ויולה, אבנר קלמר-כינור, חן שנהר-כינור.

אולם ירושלמי: דויד פרץ ואיתי בלטר [אורח: ערן צור]. שנה לאחר צאת "הייקו בלוז", אלבומו הייחודי ועטור השבחים ורגע לפני צאת שני אלבומיו החדשים, מעלה דויד פרץ מופע מיוחד לפסטיבל הפסנתר. המופע, שמרקמו המוסיקלי משובץ בגיטרות אקוסטיות, גיטרה דוברו ופסנתר (איתי בלטר), יחשוף פרץ שירים מאלבומו הבא, "הדרך הביתה", שעוסק רובו ככולו, בחייו בדרום הארץ. "מבחינתי, 'הדרך הביתה', הוא אלבום ילידי, במובן שזו פעם ראשונה שאני מסתכל על המקום הזה, שבו אני חי רוב חיי, עם כל האהבה והתסכול שנוצרים למקום וממקום חסר סיבה שכזה". במקביל, ינגן פרץ גם שירים מאלבום שירי המשורר אורי ברנשטיין, שאף הוא עתיד לראות אור בקרוב.

אולם ענבל: עמית ארז מארח את עמיר לב. עמית ארז אמן כותב ומבצע שנחשב לאחד מגיבורי הגיטרה של הסצינה המוזיקלית הישראלית באנגלית, במופע עם עיבודים חדשים ושונים במיוחד לפסטיבל הפסנתר. מלווה בשירה שקד (פסנתר), יהוא ירון (קונטרבס) ויעל שפירא (צ'לו), עמית יבצע שירים מתוך שני אלבומיו קוצרי השבחים, באווירה שונה ומפתיעה. כמו-כן, יארח עמית במופע זה את אחד האמנים-הכותבים הישראלים האהובים עליו ביותר: עמיר לב.

חמישי, 13.11 ב-24:30

אולם סוזן דלל: אביתר בנאי מארח את דניאל זמיר. אביתר בנאי, אחד המוסיקאים המסקרנים והמשפיעים במוסיקה הישראלית, מעלה מופע מרגש ועדין, בו יארח את דניאל זמיר, במיוחד לפסטיבל הפסנתר. בנאי, המיוחד בנגינתו וחיבורו המופלא עם הפסנתר, פוגש את זמיר, סקסופוניסט וירטואוז, בעל שם עולמי. ביחד יבצעו משיריהם וייצרו רגעי קסם מוסיקליים, מרגשים ומפתיעים, במופע, שנולד מתוך מפגש מקרי והוביל לחיבור בין העולמות של השניים.

שישי, 14.11 ב-13:00

אולם סוזן דלל: קרן אן, שלומי שבן. אבישי כהן חצוצרה.

אולם ירושלמי: ארז לב ארי מארח את שפי ישי. בתחילת השנה הוציא ארז לב ארי את אלבום הבכורה שלו, "שמחת הפרטים הקטנים". האלבום, שכלל את השירים "לבבתיני", "צדק" ו"מה אעשה" זכה לשבחי המבקרים וצוין כאחד מאלבומי הבכורה הטובים ביותר שיצאו בארץ בשנים האחרונות. כמו-כן, כתב וביצע את "אנה אפנה", שיר הנושא המצליח של סדרת הטלוויזיה "סרוגים", שצורף מאוחר יותר לאלבום. לצורך המופע המיוחד הזה, יחבור ארז לשפי ישי - מבכירי הנגנים והמוסיקאים בארץ ומבצע מוכשר בזכות עצמו, שליווה במשך שנים ארוכות את אהוד בנאי ויהודה פוליקר. בשנת 1992, הוציא שפי את אלבום הסולו שלו "אהבה ושנאה", וכמו-כן, הפיק מוסיקאלית את אופרת הרוק "מאמי", הלחין שירים לחוה אלברשטיין, נורית גלרון ועוד. בפסטיבל הפסנתר יבצעו השניים שירים של ארז ושל שפי בעיבודים מיוחדים ורבי-קסם. על הבמה, עם ארז לב ארי בגיטרות ושפי ישי בפסנתר ואקורדיון, ינגן גם תומר בכר בנבל, כלי הקשה וקלידים. ניהול אמנותי - עוזי פרויס.

אולם ענבל: "צלילים חדשים בחלונות הגבוהים". משה זורמן ואסף רוט [אורח: תומר שרון]. אריק איינשטיין, ג'וזי כץ ושמוליק קראוס אמנם יצרו את שירי "החלונות הגבוהים" בשנות ה-60, אך המוזיקה שלהם הפכה לפס הקול של חיינו עד היום. המוזיקאים משה זורמן (הלחנה ופסנתר) ואסף רוט (כלי הקשה, מרימבה, אלקטרוניקה) חברו ליצירת מופע שבו שירי "החלונות הגבוהים" הם בסיס לקטעים אינסטרומנטאליים, מקוריים ומרחיקי לכת המושפעים מרוק, מוסיקה קלאסית, ג'אז, פופ ואוונגארד. את הטקסטים מגיש במוזיקליות יוצאת דופן ובהומור החודר שלו, תומר (תומש) שרון (פלטפוס, של מי השורה הזאת). "הבובה זהבה" ו"הנביא יחזקאל" מקבלים במופע זה אינטרפרטציות מופרעות, שכמוהן לא דמיינתם.

שישי, 14.11 ב-21:00

אולם סוזן דלל: ריטה - צד ב'. לראשונה בקריירה מפוארת, לאחר שסיימה מעל 100 הופעות חורף וקיץ עם המופע המצליח "רמזים", מגיעה ריטה לפסטיבל הפסנתר עם "צד ב'", הפקה שנתפרה במיוחד למידותיו של הפסטיבל. במופע זה, תשיר ריטה שירים שלא זכו לחשיפה בימתית, כשהיא מלווה בפסנתר ובנגיעות של כלי הקשה, אקורדיון ועוד (אסף רוט). "לשירים אלה חלק נכבד ביצירת המרקם האמנותי השלם של האלבומים אותם הקלטתי עד היום. הם לא זכו לחשיפה בימתית, אך יש להם ערך סנטימנטלי רב בעיניי". עכשיו, אחרי שבעה אלבומי אולפן ו-21 שנים של הופעות, החליטה ריטה לתת לשירים הללו את הבמה הראויה להם. בין השירים שיועלו במופע: "איש עם צ'לו", "כתר שמש", "רק אתה", "חברה", "כובע קסמים", "איך זה קורה", "המכתב הראשון" ואחרים. עיבודים מוסיקליים: אלדד ציטרין וריטה, פסנתר: אלדד ציטרין; ייעוץ אמנותי: עמי רייס; כלי הקשה, אקורדיון ועוד: אסף רוט.

אולם ירושלמי: יוני בלוך מארח את אריק ברמן. יוני בלוך השתתף בעבר בפסטיבל "הפסנתר מארח", אולם כשבאמתחתו שלל הפתעות, סגנונות מוזיקליים וחדשנות בלתי פוסקת - הוא נמנה על קומץ מצומצם של אורחים רצויים, ששבים אל הפסטיבל ותמיד מפתיעים את הקהל. במסגרת פסטיבל הפסנתר הופיע בלוך עם הזמר ערן צור, ניהל מוסיקלית את הפקת המקור, "8 שנים, 8 נשים" וכן, שיתף פעולה אשתקד עם עברי לידר. גם השנה, יפתיע בלוך בחדשנותו ומקוריותו, כשהוא יעלה אל הבמה, מלווה באביזר שרבים חושבים שפס מן העולם: טייפ קסטות. מטרתו של הטייפ תחשף במהלך הערב, כאשר אל יוני יתלוו גם נגנים אורחים והזמר-היוצר, אריק ברמן. בלוך וברמן, יבצעו יחדיו שירים משותפים.

אולם ענבל: אמילי קרפל. אמילי קרפל, זמרת ויוצרת, הוציאה את אלבום הבכורה שלה בשלהי אוגוסט 2008, כאשר הסינגלים "טיפה" ו"נמשים" (שיר הנושא) הפכו ללהיטי רדיו בולטים של השנה ולוו בקליפים מחשמלים. האלבום זכה לביקורות מאוד נלהבות ממבקרי המוסיקה ("יצירת אמנות כובשת", "30 שנה חיכינו לאלבום נמשים", "לא רק אלבום מצויין אלא גם מלא ברגעים באמת מרגשים", "אלבום בכורה של פופ ישראלי ראוי"...) ובעקבותיו הפכה אמילי ליקירת התקשורת: "פריצת השנה" של עיתון 7 ימים, "אייקון אופנה" של מגזין GO, ו"פריצת השנה" ברשימת "היפים והנכונים של ישראל" שערך מגזין פנאי פלוס הם רק חלק מהפרגון התקשורתי הרחב לו זכתה. במופע המיוחד לפסטיבל הפסנתר, אמילי תופיע לראשונה ובאופן חד פעמי עם המפיקים שלה, תומר אדם לנצינגר וניר אוורבוך במופע ורסטילי של פסנתרים, מקלדות ומכונות תופים, שבו יוצגו גרסאות אינטימיות ומרגשות, החושפות את כתיבתה ושירתה הייחודית של אמילי קרפל, באור שונה ומקורי.

שישי, 14.11 ב-23:15

אולם סוזן דלל: "רסיטל למשורר, זמר ופסנתר". יהונתן גפן ודניאל סלומון. המוסיקאי והזמר דניאל סלומון נפגש על במה אחת עם הסטיריקן והמשורר יהונתן גפן בשירים, קטעי סאטירה של השניים ביחד וכל אחד לחוד. השניים הופיעו ביחד לפני כשלושה חודשים בכמה הופעות משותפות בניו יורק וגילו שהם לא רק מתחברים, אלא גם נהנים מהזיווג. בהופעה, שירים מוכרים של השניים, אבל גם שירים חדשים, שנחשפים בפסטיבל זה בפעם הראשונה.

אולם ירושלמי: גורי אלפי "נכנס דרך החלון", מופע בידור מוסיקלי. בוקר בהיר אחד, החליט גורי אלפי להתחיל לכתוב שירים - ועל נושאים שבאמת מטרידים אותו, כגון איך עושים אהבה באיגלו? מכמה אנשים בדיוק זה נחשב אורגיה? וכמובן, למה אנחנו תמיד חושדים באנשים עם שפם? כאילו לא די בכך, החליט גורי בהתקף של זחיחות להעביר את השירים לטובי המלחינים בארץ (טוב... המלחינים הטובים ביותר שענו לו לטלפון), ביניהם: עילי בוטנר, יובל מנדלסון, מומי לוי, שלומי שבן ודניאל סלומון. אבל עכשיו הוא צריך לבצע אותם על הבמה... את תוצאות הניסוי יהיה אפשר לראות ולשמוע במופע החדש "נכנס דרך החלון" - מיקס של טקסטים מופרכים, מוזיקה וסטנד אפ. במופע הבכורה בפסטיבל הפסנתר יבוצעו השירים עם הרכב נגנים בניהולו המוזיקאלי של אלון פרימן (על הפסנתר). פרקשנס וגיטרה: גלעד בן ליש, זמרות: נוי הלפרין ותום רהב. אורחים מכובדים: שלומי שבן ועילי בוטנר.

אולם ענבל: עידו מוסרי מארח את משה לוי. עידו מוסרי, זמר ויוצר, מוציא בימים אלה את אלבום הבכורה שלו, הכולל שירים אישיים, שכתב והלחין. שיריו המלודיים ניחנים ברגישות, בהומור ובאמירה מקורית ואישית על חייו בתל אביב, על זוגיות, פחדים ובדידות. העבודה על האלבום ארכה כשלוש שנים ומשה לוי אמון על ההפקה המוסיקלית. במקביל לסיבוב הופעות ברחבי הארץ עם הרכב נגנים חשמלי, בפסטיבל הפסנתר עידו ושיריו חוזרים למקומם החשוף והטבעי - לבד עם הפסנתר. במופע עידו ינגן וישיר, יארח את משה לוי (שינגן גם הוא בפסנתר אקוסטי וחשמלי) וכן, את אביב כהן (שינגן על הקחון - כלי הקשה אפריקאי-לטיני דמוי תיבת עץ).

מוצ"ש, 15.11 ב-20:30

אולם סוזן דלל: ריטה - צד ב'.

אולם ירושלמי: אמיר שהאסר, עדי רנרט וזהר פרסקו. אמיר שהאסר, אמן כלי הנשיפה, הינו יליד אירן ובן למשפחת מוסיקאים. השפעותיו המוסיקליות מגיעות הן מצפון אירן, הן ממוסיקה טורקית מסורתית והן ממוסיקה ישראלית ושלל סגנונות הג'אז. הקריירה המוסיקלית שלו, כוללת עבודה (הן באולפן והן על הבמה) עם אמנים מחו"ל וגם עם כמה מנכסי צאן הברזל של המוסיקה הישראלית: גידי גוב, ריטה, שלמה גרוניך, שרית חדד, אחינועם ניני קובי אושרת ועוד. שהאסר מגיש במופע זה, יצירות של מוזיקת עולם ויצירות מקוריות בהשפעה ישראלית לצד ג'אז מודרני. זאת, תוך שהוא משתף פעולה עם זהר פרסקו, אמן מוכר ומבוקש בזירת כלי ההקשה הבינלאומית, אשר פיתח סגנון אישי וייחודי בנגינה על תופי מסגרת (מעין גרסה מודרנית לתוף המרים התנ"כי) ועם עדי רנרט, אחד הפסנתרנים והמעבדים הבולטים בארץ, מנגן ומעבד מוסיקה למוסיקאים מן השורה הראשונה כבר למעלה משני עשורים. זכור כמנהיג להקת הליווי של התוכנית "לילה גוב" ואחראי לרבים מעיבודי השירים בה. המוסיקאים הוירטואוזים הללו, המשלבים בין מזרח ומערב בצורה אינדיבידואלית, יגישו משולש מוסיקלי מרתק, חסר פשרות וגבולות.

אולם ענבל: "איפה פגשת את בוקובסקי?". נעם רותם, מאיה דוניץ, דורית וייסמן, ישי גולן ודני מאיר. מפגש מרתק בין יצירותיהם של הזמר-יוצר נעם רותם והמשוררת דורית ויסמן, עם שיריו של "משורר הביבים" האמריקאי, צ'רלס בוקובסקי. יחד הם מציעים גישה ישירה, אמיצה ונטולת פאתוס בהתמודדות עם כאב, גוף ורצון. בהשתתפות השחקן ישי גולן, ובלווי חי של מוזיקה מקורית בביצוע נעם רותם, דני מאיר ומאיה דוניץ על הפסנתר.

מוצ"ש, 15.11 ב-22:45

אולם סוזן דלל: מוש בן ארי מארח את ארקדי דוכין. בעיצומו של סיבוב הופעות אינטימי ומרגש ברחבי הארץ, מגיע מוש בן ארי לפסטיבל הפסנתר. במסגרת "הפסנתר מארח" יגיש מוש את שיריו בדרכו המיוחדת, בגובה העיניים, ויארח את הפסנתרן והיוצר המוכשר, ארקדי דוכין. ביחד, השניים יבצעו בעיבודים חדשים את מיטב הלהיטים, זה מהרפרטואר של רעהו. את המופע תלווה הפסנתרנית, ורד פיקר.

אולם ירושלמי: נשים שרות ערן צור. ניהול אמנותי ומוסיקלי: מארינה מקסימיליאן בלומין. במתח בין חדש לישן, בין יותר ויצירה ובין הגברי והנשי, נוצרים רגעים מרתקים וחדשניים. בשיריו של ערן צור, מתגלה אותה קוטביות מעניינת. בשירתו, מתבטא הצד הזכרי, המחוספס והחודרני וכשאותן המילים מבוצעות בידי נשים, מתגלה הצד הרך והמכיל של יצירתו. ערב של חגיגה נשית רב-גונית, בהשתתפות: איה כורם, אונילי, טל גורדון, מארינה מקסימיליאן בלומין, עלמה זוהר ואחרות.

אולם ענבל: דנה לפידות. דנה לפידות, אחת מהתגליות הגדולות של השנה האחרונה, הזמרת-יוצרת המרתקת שכבשה את תחנות הרדיו עם 'משוגעת', 'מוניות' ו'בובת קברט' מתוך אלבום הבכורה שלה 'דנה לפידות' מגישה מופע אקוסטי המשלב הרמוניות מלודיות, באופן מרגש ונוגע. במופע יבוצעו שיריה של דנה באופן אחר מן הרגיל בצורה חושפנית ואינטימית מאוד, המופע כולל פסנתר, גיטרה אקוסטית וכלי מיתר. דנה תעלה מופע חגיגי ומיוחד שנרקם למידותיו של פסטיבל הפסנתר, וילוו אותה: גליה חי (ויולה), יוסי שטרית (גיטרה אקוסטית), שחר ימפולסקי (פסנתר). בואו להיחשף לאחד מהקולות הנשיים המרעננים ביותר של עולם המוסיקה.

מוצ"ש, 15.11 בצוותא - שני מופעים בערב (21:00 ו-23:30)

אביב גפן וברט אנדרסון במופע משותף (Aviv Geffen & Brett Anderson (Suede. אביב גפן, מהיוצרים הישראליים היותר משמעותיים בעשר השנים האחרונות, חובר לברט אנדרסון, סולן להקת Suede המיתולוגית למופע מיוחד במסגרת פסטיבל הפסנתר. בליווי רביעיית כלי מיתר וערן מיטלמן על פסנתר, יבצע גפן ממיטב להיטיו מכל הזמנים ויחד עם אנדרסון, יבצעו השניים עיבודים מיוחדים לשירים מהרפרטוארים של שניהם. הזדמנות חד פעמית לחזות בשני פרפורמרים בין לאומיים ובחיבור המיוחד ביניהם. להזמנת כרטיסים: 03-6045000, www.tkts.co.il.

  • טלפון לרכישת כרטיסים: קופות סוזן דלל 5105656-03.

תאריך:  27/10/2008   |   עודכן:  27/10/2008
שרי שימריז
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נשיא פיפ"א ספ בלאטר המקיים ביקור של שלושה ימים באזורנו, יהיה אורחה של ההתאחדות לכדורגל בישראל ביום ג' 28.10.08.
27/10/2008  |  גיל לבנוני  |   הודעות כלליות
כרמלית רשף (50), מונתה לסמנכ"ל שירותים לקהילה בתחום הרווחה בקבוצת תיגבור, המתמחה בהשמה וכח-אדם.
27/10/2008  |  ורד ברוצקי  |   הודעות כלליות
רשת קו אופ ישראל רכשה בימים אלה את סופר מרקט פלוס בקרית טבעון, שהיה בבעלות חברת תורג ויהפוך לסניף של מיסטר זול מקבוצת קו אופ ישראל. שווי העסקה כ-2 מיליון שקלים.
27/10/2008  |  עדי וילדר  |   הודעות כלליות
הפסטיבל יתקיים מדי ערב, בין התאריכים 6-2 בנובמבר, בתחומי בניין מקסיקו, אוניברסיטת תל אביב, במתכונת המקורית, גם במידה ולא תפתח שנת הלימודים כסידרה.
27/10/2008  |  לאה אינגבר  |   הודעות כלליות
בורסת היהלומים תעביר עשרות אלפי שקלים לקרן לב"י, כך התבשר לאחרונה, מ"מ יו"ר קרן לב"י, אליעזר אגרא, על-ידי אבי פז, נשיא בורסת היהלומים.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il