במהלך ארבע שנים בהן יישמה בת-ים בהצלחה מודל ייחודי משלה - "מודל בת-ים לחינוך אישי" - אשר אומץ על-ידי ערים נוספות בישראל, התקיימה למידה משמעותית באשר ליישום המודל וביצירת כיווני התפתחות אפשריים. בת-ים הוכיחה, כי מדובר רק בסנונית הראשונה בתחום החינוך וכעת, מתפנים בעיר לצעד הבא - הקמת "מרכז עתיד לחינוך אישי". מטרת המרכז לסייע ביצירת תמונת עתיד דינאמית למערכת החינוך, וביצירת תרבות של חדשנות בתחום החינוך בעיר. פעילות המרכז, אשר יושק בחודש פברואר הקרוב, תהווה אמצעי להבטחת התחדשות תמידית לתוכנית החינוכית העירונית, תהפוך את מערכת החינוך לרלוונטית יותר לחיי החברה בעיר ותיישם את הרעיון שבבסיסה בשדות נוספים בעיר.
בין הפעולות שייזום המרכז: הקמת "מודיעין החינוך האישי", מרחב ארגוני ופיזי המשקף את ייחודיותה של העיר והמודל שפותח בה, לצורך היערכות שיטתית לקראת עתיד מערכת החינוך שלה; הפעלת מעבדה לחדשנות היוצרת אקלים של חשיבה מוץ לקופסה, במסגרתה יתקיימו "שיחי קהילה ציבוריים" כמנגנון קבוע ליצירת דיאלוג סביב כיווני התפתחות אפשריים של מערכת החינוך בעיר; הקמת ועד אקדמי בכיר אשר יתווה כיווני מחקר, פיתוח והערכה לאורך זמן; צוות מובילי דעה אשר ינחה את שיחי הקהילה ויחבר בין צרכים ורעיונות מהשטח לשדה המחקר, הפיתוח וההערכה האקדמיים; הקמת אתר אינטרנט המשקף את רעיון המרכז, במסגרתו יועברו חדשות ועדכונים מהארץ ומהעולם ותינתן במה לרעיונות ויזמות חדשות; יצירת "מרכז למידה" לאנשי החינוך בעיר ומחוצה לה, במסגרתו יתקיימו סיורים לימודיים בארץ ובחו"ל מתכניות מוצלחות בתחום החינוך; יצירת "מוזיאון עתיד", במסגרתו יינתן מרחב להצגת תמונות העתיד של התכנית.
"מודל בת-ים לחינוך אישי" היא תוכנית ייחודית המיישמת את מודל בתי הספר האישיים. ארבעת יעדיה המרכזיים: ההישגים הלימודיים, צמצום אחוזי הנשירה מבתי הספר, חיזוק תחושת המוגנות ויצירת תחושת גאווה עירונית וזהות יהודית. התוכנית מבוצעת וממונת על-ידי עיריית בת-ים בשיתוף קרן סאקט"א רש"י ומשרד החינוך. הליווי המקצועי למערך אנשי החינוך בעיר ניתן על-ידי המכון לחינוך דמוקרטי. במרכז התוכנית עומדת מעורבות גדולה יותר של המורה ושל בית הספר בחיי התלמידים, מתוך מגמה להרחיב את הלמידה לאורך כל שעות היום, ולאפשר לכל תלמיד ולכל מורה לאתר בעצמו את אזור החוזק שלו - ולהביאו לידי ביטוי. תוכנית זו מייצרת שותפות והדדיות בין מערכות החינוך הפורמאלי, הבלתי פורמאלי ומערכות הרווחה העירוניות.
שלומי לחיאני, ראש העיר בת-ים: "אנו בבת-ים יודעים כי, המפתח העיקרי לצמיחה חברתית, כלכלית ואזרחית טמון בחינוך. הצבנו לפנינו כמטרה נוספת לא רק לשפר את החינוך בעיר אלא לסייע בהובלת שיח לאומי בנושא. אנו מאמינים, כי רק חינוך איכותי, קשוב ואפקטיבי יבטיח את מעמדה וחוסנה הלאומי של מדינת ישראל. כולי תקווה כי 'מרכז עתיד לחינוך אישי' יהיה חלק מרכזי וחשוב בעיצוב מדיניות חינוכית ערכית לתושבי העיר ויענה על צרכים ואתגרים נוספים הקיימים בעיר".