הלחץ, המופעל על מנהלי מערכות המידע בארגונים, להגן על המידע ההולך וגדל במערכות וניהולו, גבר מאוד עם הצמיחה שחלה בשנים האחרונות בהיקף הנתונים, בעיקר במידע הקיים במערכות שרת שאינן מנוהלות תחת מסדי נתונים יחסיים (Relational Database Management System), כגון SQL או אורקל. האתגר להגן על הנתונים, הזמינות, ניהול היסטוריה של הנתונים ואכיפת הרגולציה הינו משמעותי ולכך אנו נדרשים לתת מענה טכנולוגי מקצועי.
לדוגמה, שרתי קבצים ומערכות דואר אלקטרוני, כמו Exchange של מיקרוסופט, מכילים מידע רב הגדל בקצב מהיר. התלות של רוב הארגונים במערכות הדואר האלקטרוני כאמצעי לתקשורת ולשיתוף מסמכים הינה קריטית להם. למעשה, בנוגע למערכות דואר אלקטרוני מצביעים מחקרים עדכניים, על כך שדואר אלקטרוני ויישומי העברת הודעות אחרים מאחסנים עד כ-75 אחוז מהקניין הרוחני של חברה ממוצעת!
כדי לנהל נכון את המידע הרב יש צורך בבניית ארכיון נתונים. טכנולוגייתEnterprise Vault , הינה תוכנת ארכיב, המאפשרת ליישם פתרונות כאלה ברמה גבוהה. ה-Enterprise Vault מובילה כיום, על-פי אנליסטים, את תחום האירכוב ובכלל זה ארכיב של מערכות דואר אלקטרוני ומסמכים שונים, הקיימים במחשבי המשתמשים, ובכך מונעת פיזור לא מבוקר של המידע הקיים בקבצי ה- PST ודוחסת בעזרת Single Instance. באמצעות ה-Enterprise Vault ניתן לשמר דואר לפרקי זמן מוגדרים ולאפשר אחזור פרטני מסביבת Outlook רגילה. הטכנולוגיה מאפשרת ביצוע גיבויים מהירים יותר ושיפור תהליכי התאוששות מאסון, וכן כוללת אפשרות למניעת כפילות של Attachments ומאפשרת לכל בעלattachment זהה לקבל עותק פרטני. היא אף כוללת SEARCH וממשקים מתקדמים לאיתור הודעות ועוד.
ברוב הארגונים הגדולים פרויקט ארכיב הינו פרויקט רב תחומי, הדורש יידע בתחומים נוספים משיקים, כגון: אחסון, מערכות הפעלה, אפליקציות, בסיסי נתונים, תקשורת, אבטחת מידע, שליטה ובקרה, ניהול ומתודולוגיה. בשוק קיימים פתרונות נלווים, המתווספים לסביבת הארכיון, כגון:DRP ממוכן, בקרת תצורה, ניהול מצאי, שחזור תצורת שרתים (SERVER PROVISIONING) וניהול כולל של מערך ה- DRP. כחלק מהניהול הכולל, מקבלים הארגונים כלים למדידה ודיווח של רמת הזמינות והשרות הכוללת של המערך.
ישום מערכות ארכיב ו- DRP בארגונים מהווה חלק משמעותי בניהול סיכונים תפעוליים ואף תורם ליישום עקרונות BASEL II בארגונים בנקאיים (המלצות הוועדה הבינלאומית לפיקוח על הבנקים בנושא ניהול סיכונים).
תוכנת הארכיבEnterprise Vault , אשר באמצעותה מארכבים ומנהלים כיום מיליונים רבים של תיבות דואר בארגונים ברחבי העולם, מספקת למעשה מענה הולם לעמידה בכל האתגרים הללו באמצעות פלטפורמה חכמה לאחסון נתונים ארוך טווח וניהולו. המערכת שומרת ומאפשרת איתור נתוני החברה והמשתמשים במערכות דואר אלקטרוני, שרתי קבצים, שרתי SharePoint, מסרים מיידיים (IM) ובמערכות נוספות לשיתוף וניהול תכנים.
היות וקיימת שונות רבה במאפייני הנתונים, עושה Enterprise Vault שימוש בטכנולוגיות סיווג ושימור חכמות על-מנת ללכוד, למיין, לקטלג ולאחסן נתוני יעד לצורך אכיפה של הגדרות מדיניות והגנה על נכסי החברה תוך צמצום עלויות אחסון ותהליכי ניהול מופשטים.
לקבוצת שירותי מומחה במלם-תים ניסיון רב בכל האמור לעיל ובכלל זה תכנון והקמה של מערכות ארכיון בארגונים גדולים במגזרים השונים כגון המגזר הפיננסי, תעשיה, ביטחון, היי-טק, ועוד. עם הארגונים בהם הטמענו מערכת ארכיון זו נמנים בין היתר בנק ישראל, לאומי קארד, מקורות, דור אלון, סלקום ועוד. תחום אירכוב נתונים במלם-תים כולל מומחי תשתיות עם ניסיון מוכח ביישום והטמעת פרויקטים גדולים, החל מהקמה ותחזוקה של מערכות גיבוי מרכזיות וכלה בפתרונות DRP. מלם-תים הינה שותף של סימנטק ברמה הגבוהה ביותרSymantec Platinum Partner , המעידה על רמה גבוהה של מומחיות טכנית ושיווקית בתכנון ויישום פתרונות, המבוססים על מוצרי Symantec. מעמד זה מספק לחברת מלם-תים עדיפות בקבלת תמיכה מחברת Symantec, הדרכות ועוד ומומחי מלם-תים מחזיקים בתואר Symantec Certified Professional בתחומים של Data Protection ו-High Availability. הסמכות מתקבלות רק לאחר סדרת מבחנים וניסיון מוכח בשטח ביישום פתרונות אלו. הניסיון הרב שנצבר מאפשר למלם-תים להתמודד עם הפרויקטים המסובכים והמורכבים ביותר בארץ ובחו"ל.