יוצרי פסטיבל בוםבמלה 2009, החליטו לקחת את הפסטיבל צעד אחד קדימה והם יקראו השנה לקהל הצרכנים לקבוע את אשר יצרכו במסגרתו - בוםבמלה 2.0.
בוםבמלה 2.0 הופך את פסטיבל בוםבמלה לאירוע הראשון בעולם המביא את מהפכת גולשי האינטרנט לפסטיבל המוני. שיתוף פעולה חדשני בין הפלטפורמה החברתית - אתר חבר'ה החדש לבין פסטיבל בוםבמלה מייצר עולם חדש של אפשרויות שלא היו קיימות קודם.
כל אחד יכול לפתוח מעגל קמפינג או מתחם ולהופיע במפה ובלו"ז הרשמי של הפסטיבל - במסגרת ההסכם שנחתם בין מפיקי הפסטיבל לבין הנהלת אתר חבר'ה החדש, יוזמנו גולשי האתר להעלות רעיונות עד מועד הפסטיבל. לכל מתחם, הופעה או כל שירות אחר יהיה ייצוג וירטואלי באתר חבר'ה ודרכו יוכל הציבור להתעדכן במתרחש, להצטרף למתחמים הקיימים ולמעשה לקחת חלק בבניית הפסטיבל עד למימושו בשטח.
זו הפעם הראשונה שבה אירוע תרבות מקבל ייצוג 'בעולם הווירטואלי' - המקוון וישתתף בהפקתו במציאות. בסופו של גיבוש האירוע בפלטפורמה המקוונת יתקיים האירוע כפי שגובש באתר חבר'ה על-פי הצעות הגולשים והתכנים שיעלו. עצם המהפכה בשיתוף הפעולה בין חבר'ה לבוםבמלה היא למעשה האפשרות של קהל הפסטיבל ליצור את הפסטיבל עוד לפני קיומו ולא רק לצרוך את תכניו, אשר נקבעו על-ידי ההפקה, כבעבר. קהילות וירטואליות אשר יתגבשו סביב עניין משותף באתר חבר'ה יקבלו ביטוי בפסטיבל. התערבות זו של הקהילה הוירטואלית ביצירת הפסטיבל נעשית כולה ללא כל התערבות או השתתפות של הנהלת הפסטיבל.
קרן בוםבמלה ליצירה רדיקאלית
מפיקי פסטיבל בוםבמלה מעמידים לטובת הציבור קרן אשר תממן את מימוש הרעיונות היצירתיים ביותר. גיא פלג מסביר: "בעקבות השינויים בפורמט הפסטיבל הוחלף תקציב התוכן של הפסטיבל בקרן בוםבמלה ליצירה רדיקלית. דרך בוםבמלה 2.0 הציבור יכול להגיש בקשות מימון לטובת יצירת תוכן: רוצה להתחפש ולבוא כדמות לפסטיבל? - קרן בוםבמלה מממנת. רוצה להקים מתחם תוכן מתחם בועות סבון? אם הרעיון מספיק מטורף - קרן בוםבמלה מממנת.
עוד לפני עליית הרשת הרשמית - יש כבר מאות בקשות מימון. לדברי פלג הפורמט החדש והמהפכני של פסטיבל בומבמלה 2009 מהווה את הסנונית הראשונה של מעבר אירועי תוכן לשיטת 2.0 בה הקהל קובע את אשר יצרוך "מהשנה הבאה כל האירועים, בתי הקפה, המועדונים יעברו לתקשורת 2.0 עם הלקוחות שלהם" אומר פלג.