גרטנר: %42 מהמשתמשים ברשת בארה"ב בודקים דואר אלקטרוני עסקי בעת חופשה; %23 - במהלך סופי שבוע
%42 מהמשתמשים ברשת בארה"ב, בודקים את הדואר האלקטרוני (e-mail) העסקי שלהם במהלך חופשה, בעוד %23 בודקים את הדואר האלקטרוני במהלך סופי השבוע.
בימי העבודה, %53 מהמשתמשים העסקיים בודקים את הדואר האלקטרוני שש פעמים ויותר ביום, בעוד %34 מהמשתמשים בודקים את הדואר בקביעות במהלך היום. משתמשים עסקיים משקיעים בממוצע 49 דקות ביום לניהול הדואר האלקטרוני שלהם.
אנליסטים של גרטנר מתריעים, כי סינדרום ה"מחובר תמיד" ("Always on") בקרב משתמשים עסקיים, מגדיר מחדש את יום העבודה, ואף את החופשות הפרטיות וסופי השבוע של העובדים.
"שימוש עסקי בטלפונים ניידים, העברת מסרים מיידית ודואר אלקטרוני נכנסו לחיינו על בסיס של 24 שעות, שבעה ימים בשבוע", אמרה מאורין קפלן גריי, אנליסטית בכירה בגרטנר. "הנופש ה'מחובר', נמצא בכוננות תמידית להפרעות שקשורות לעבודה".
על פי הסקר של גרטנר, משתמשים עסקיים מקבלים 22 אי-מיילים בממוצע ביום. %27 בלבד מדואר אלקטרוני זה, דורש התייחסות מיידית ואילו %34 ממנו הוא בבחינת "זבל מקצועי"
(Occupational spam), דהיינו דואר אלקטרוני מיותר שנשלח על-ידי שותפים לעבודה.
"הפכנו למדינה שהצלחתה נעוצה בהיותה מקושרת. המחשבה שמתרחשת תקשורת כלשהי ללא ידיעתנו, גורמת לנו לכבול עצמנו למקום העבודה", הוסיפה גריי.
גרטנר גרופ:
גרטנר גרופ הנה החברה המובילה בעולם במחקר וייעוץ אסטרטגי וטכנולוגי בתחומי המחשוב, האינטרנט, התקשורת וטכנולוגיית המידע. גרטנר גרופ מסייעת ליותר מ - %82 מהחברות בשוק העולמי בתחומים אלו בתהליך קבלת ההחלטות. רמת הדיוק של הניתוח שמספקת גרטנר גרופ מגיעה ל- %87.5. רמת מחקר כזו מתאפשרת באמצעות שימוש במקורות ידע מכ- 930 אלף משתמשי קצה ו-1,400 יועצים וחוקרים של החברה בכל רחבי העולם. גרטנר גרופ ודאטה קווסט מספקות כ- 300 תחומי מחקר וייעוץ גנריים. אתר החברה: www.gartner.com