אתמול (יום ד', 26.8.09) יצאה האגודה למלחמה בסרטן במסע הסברה מיוחד, במסגרתו נפרסו עשרות מגבות של האגודה למלחמה בסרטן בדמות "מנגל" עם גחלים לוהטות בחוף גורדון בתל אביב. מהלך זה הוא חלק ממסע הסברה ארצי, לאורך השנה, להעלאת המודעות לסכנה מפני החשיפה לשמש. מסע ההסברה הופק על-ידי BBDO SOHO, שמלווה במשך שנים בהתנדבות את מהלכי ההסברה של האגודה. מאות המבקרים בחוף נחשפו למסר, ישראלים ותיירים, התעניינו וקיבלו חומרי הסברה בנושא "חכם בשמש" מהאגודה למלחמה בסרטן.
סרטן העור הממאיר, מלנומה, שכיח בישראל: מדי שנה המחלה מאובחנת בכ-1,200 ישראלים, נתון הממקם את ישראל גבוה מאוד ביחס לעולם. במסע ההסברה החדש פונה האגודה למלחמה בסרטן לקהל הרחב הפוקד את חופי הרחצה, במטרה להגביר את המודעות לכך שחשיפה לא מבוקרת לשמש מסוכנת.
במסגרת מסע ההסברה, נפרסו החל משעות הבוקר כ-50 מגבות הנראות כמשטח מנגל ובו גחלים בוערות, כך שהמשתזפים ששכבו עליהם נראו כמי שצולים עצמם. המסגרת התוחמת את המגבות כוללת את מספר ה"טלמידע" של האגודה למלחמה בסרטן, למענה על שאלות וקבלת חומר הסברה: 1-800-599-995.
מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן: "מטרת הפעילות היא לגרום לקהל הרחב להיות מודע יותר לנזקי השמש ולסכנה הטמונה בחשיפה בלתי מבוקרת לשמש, העלולה לגרום לקמטים, כתמים וסרטן העור. המודעות לנושא גבוהה אך אנו מקווים שעל-ידי הדימוי הוויזואלי הבולט, נניע לפעולה ונחזק התנהגות 'חכמה בשמש' עם נקיטת כל אמצעי ההגנה הנדרשים".
המידע חשוב במיוחד לבעלי שומות מרובות, למנומשים, למי שסבל מכוויות שמש מרובות ולמי שבמשפחתו קרובים בעלי נקודות חן מרובות או שחלו בסרטן העור. על-מנת למנוע את נזקי השמש, יש להימנע ככל הניתן מחשיפה לשמש בין השעות 16:00-10:00, יש לכסות את הגוף בלבוש מלא ומגן, יש לחבוש כובע שיגן על הפנים, יש להרכיב משקפי שמש, כאשר שוהים בחוץ - יש לשהות בצל, יש למרוח את העור שנותר גלוי לשמש בשכבה נדיבה ולעיתים תכופות של מסנן קרינה המכיל הגנה מקרני UVA ו-UVB.
הקמפיין מנוהל בהתנדבות על-ידי גיתם BBDO.
קרדיטים גיתם BBDO: מנהלת BBDO SOHO - עדי כהן סברוב; תקציבאית - נועה פז; סופרוויזר - אלדר אברהם.
צוות קריאייטייב: סמנכ"ל קריאטיב - גיא בר; מנהל קריאטיב - יגאל חזן; מנהל קריאטיב אינטראקטיב וניו מדיה - ליאור רז.