כלל מימון מקבוצת כלל ביטוח, משיקה את "כלל שופינג קרדיט" - מסלול מימון חדש לרכישת מוצרים ברשתות קמעונאיות. המימון, שניתן לתקופות שבין 60-12 חודשים, מתבצע בבית העסק ומאפשר ללקוח פריסת תשלומים נוחה, תשלום באמצעות הוראת קבע בבנק וחשוב מכל, אשראי שאינו חוסם את מסגרת האשראי בכרטיס האשראי או בבנק. עבור בית העסק מאפשר מסלול מימון זה להגדיל את היקף המכירות ולקבל את התמורה מהעסקה במזומן ללא בעיות גבייה וללא תשלום עמלות לחברות כרטיסי האשראי.
מדובר בהרחבה משמעותית של סל מסלולי ההלוואות האטרקטיביים שמציעה כלל מימון שעד כה ניתנו לסטודנטים, לזוגות בהריון ולטיפולים רפואיים ואסתטיים. הרחבה זו נבעה כתוצאה מהביקוש הרב המגיע מבתי עסק, המשפרים בעקבות הלוואות אלו באופן משמעותי את תזרים המזומנים שלהם. המימון הזמין והנוח אשר ניתן בבתי העסק במעמד המכירה, מסייע ללקוחות לקבל החלטה על רכישות בסכומים גבוהים, בו במקום.
"ייחודו של מסלול המימון הוא באפשרות לקבל אישור להלוואה תוך שניות ספורות, עוד במהלך שהותו של הלקוח בנקודת המכירה", מציין דרור הר מנכ"ל כלל מימון אישי. "אנו מציעים ללקוח, הלוואה חוץ בנקאית, שהיא למעשה מסגרת אשראי חדשה, ללא קשר למסגרת האשראי שלו בבנק, זאת ללא צורך בביטחונות או בערבים. מודל דרוג האשראי אותו פיתחנו בחברה, מאפשר לנו לבדוק כל לווה המעוניין בהלוואה ולחזות את יכולתו לעמוד בהתחייבויותיו. אישור מיידי להלוואה ניתן כאמור תוך שניות ספורות. עד כה, מעל 400 בתי עסק מתחומי הקמעונאות השונים כבר הצטרפו לתוכנית המימון החדשה. עסקים כמו: רשת פרופורציה, אמריקן לייזר, קר שרותי רפואה, חנויות מוצרי חשמל ותאורה כגון סבוי חשמל, חברות ליסינג וסוכנויות רכב כגון: מאיר חברה למכוניות ומשאיות, שלמה מכירת רכב, אופרייט ליס, אלבר ציי רכב, סנטר קאר, טרייד אין דיל 2001, מכללות ללימודי ערב כגון איל מקיאג', אפיק - טומשין ועוד".
עוד אמר הר, כי "המסלול החדש הוא WIN-WIN הן ללקוח והן לבעל העסק. שניהם מקבלים פתרון מיידי למימון רכישות גדולות וקטנות, החל מ-3,000 שקלים בלבד. אנו עדים לביקושים הולכים וגדלים מצד בתי עסק להגיע לפתרונות מימון ללקוחותיהם בעיקר לקראת הקניות והרכישות של תקופת החגים".
חטיבת המימון של כלל אשר מנוהלת על-ידי אסתי פרידמן הינה גוף המימון החוץ בנקאי המוביל בישראל המעניק אשראי לחברות ולפרטיים. כלל מימון אישי הינה חלק מהאגף הקמעונאי של החטיבה והעמידה עד כה למעלה מ-30,000 הלוואות ללקוחות פרטיים. תיק האשראי הקמעונאי מסתכם בכ-350 מיליון שקלים ומהווה כ-10% משוק האשראי החוץ בנקאי המצרפי של חברות כרטיסי האשראי. פעילות כלל מימון ייחודית בתחום המימון החוץ בנקאי הצרכני היות והחברה פיתחה מודלים סטטיסטיים עצמאיים לדרוג אשראי אשר מאפשרים לה להציע מגוון מסלולי מימון לקהל הרחב. פתרונות המימון כוללים הלוואות ייעודיות לסטודנטים לתקופות ארוכות במיוחד למימון שכר לימוד, שכר דירה ומחייה, מימון ללקוחות בתי עסק ממגזרים שונים ושיווק כרטיס אשראי חוץ בנקאי - ויזה כלל קארד, כרטיס האשראי היחידי המשווק כיום על-ידי חברת ביטוח.