מותג היגיינת הפה Oral-B מבית P&G בשיתוף עם הפקולטה לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה, מייסודה של אחוות "אלפא אומגה", מכריזים על הזוכים בתחרות לפיתוח טכנולוגיות חדשניות בתחום בריאות הפה. הזוכים בתחרות: ד"ר מישל פרץ דוידי, פרופ' דורון שטיינברג, וד"ר רקפת צ'רנינסקי.
צוות השופטים שבחר את העבודות הזוכות, הורכב מראשי הפקולטה, חוקרים בהדסה וחוקרים בעלי שם מ-Oral-B בארה"ב, אשר בחן את כל העבודות שהוגשו ומתוכם בחר את הפרויקטים הזוכים בתחרות:
- מקום ראשון - ד"ר מישל פרץ דוידי
טבליות למניעת ריח רע מהפה - המיוצרות אך ורק מחומרים טבעיים (תערובת צמחים). הטבליות נצמדות לחיך למשך כשעתיים ולאט לאט מתפוררות אל חלל הפה. הטבליות מאפשרות התנהלות רגילה ואף אחד לא ירגיש שהאדם משתמש בהן. כך ניתן להיפטר ממצבי מבוכה וחששות - בעבודה, בזוגיות ובכלל. את הטבליות ניתן כבר להשיג במספר קטן של בתי מרקחת בישראל. השאיפה היא להרחיב את נקודות המכירה ואף להתרחב לחו"ל.
- מקום שני - פרופ' דורון שטיינברג
מתברר שהחיידקים שנמצאים בחלל הפה מתקשרים אחד עם השני, ובכך הופכים לאלימים יותר. בבסיס העבודה עלתה ההבנה שאין צורך להרוג את החיידק, אלא מספיק לפגוע ביכולת התקשורת שלו עם החיידקים האחרים. צוות החוקרים פיתח חומרים שמונעים את התקשורת הזו. את החומרים האלו ניתן יהיה לשלב במשחות שיניים, מי פה וכו'.
- מקום שלישי - ד"ר רקפת צ'רנינסקי
תרופה עם מנגנון שחרור מושהה נגד פטרת וזיהומים בחלל הפה. מזליפים את התרופה פעם ביום בלבד (בניגוד למוצרים שקיימים היום בשוק, המצריכים מריחה או נטילה כל כמה שעות). פעילויות דומות נערכו ברחבי העולם על-ידי הדסק העולמי של P&G לאיתור חדשנות, בשנתיים האחרונות וזכו להצלחות מרשימות.
ברוסיה, סין וארה"ב אף אותרו טכנולוגיות חדשות אשר נמצאות בשלבי בדיקה מתקדמים במרכזי המחקר ופיתוח. בנוסף, מפעיל מותג Oral-B, ביחד עם מותג משחות השיניים CREST את ORAL-B-CREST INTERNATIONAL INSTITUTE מכון גבוה לנושא הגיינת ובריאות הפה, בו חברים מיטב החוקרים והרופאים בעולם.
אודות התחרות
התחרות פתוחה לטכנולוגיות חדשניות מתחום מוצרי הצריכה הביתית הקשורות לחלל הפה. דוגמאות לנושאים הנמצאים בתחום התחרות: גישות חדשניות למניעה של בעיות דנטאליות נפוצות כגון עששת ומחלת חניכיים; שיטות חדשניות למניעה וטיפול בריח פה; וכן טכנולוגיות חדישות לשיפור אסתטיקת השיניים.
תחרויות דומות נערכו על-ידי P&G בשנתיים האחרונות ברוסיה, בסין ובארה"ב וזכו להצלחות מרשימות בהן אותרו טכנולוגיות חדשות אשר צפויות להשתלב במוצרי החברה.
אודות IHI- Israel House of Innovation
IHI - Israel House of Innovation הינה הזרוע הישראלית של P&G העולמית, יצרנית מוצרי הצריכה הגדולה בעולם. IHI פועלת לאיתור חדשנות ממקורות חיצוניים לחברה כמו חברות סטארט-אפ, חוקרים ויזמים פרטיים בישראל ולשילובם בפעילות המו"פ ובמוצריה של החברה האם. מוצרי P&G נמכרים ל-3 מיליארד צרכנים מדי יום בכ-130 מדינות ברחבי העולם. פעילות המו"פ והחדשנות של החברה נתמכת על מחקר פנימי המובל על-ידי כ-9,000 חוקרים ועל שיתופי פעולה עם גורמים רבים מהחוץ. קראו עוד ב-
www.pgisrael.co.il