ביום רביעי, 5.5.10, תיפתח בגלריה שבמכללה ע"ש דוד ילין בירושלים תערוכת יחיד של האמן אבנר גבריאלי - "קרש קפיצה". בתערוכה תוצגנה עבודות מתוך שתי סדרות ציורים: "קופצים" ו"יום העצמאות".
במבט ראשון התמונות נתפסות כעבודות פסיפס, אך כשמתקרבים ליצירות רואים שאין מדובר בעבודת שיבוץ של אבנים קטנות בתוך חומר אלא בפני שטח מתעתעים של ציור על בד.
שנים רבות צייר אבנר את חייו ונופיו כפי שהם משתקפים מביתו הכפרי בשפלה. גבריאלי האמין בציור שמקורו בהתבוננות בלתי-אמצעית בנוף: נופים ישראלים צחיחים ומאובקים, גבעות של סברסים (=שיחי צבר) ובהם חורבות כפרים, שדות חקלאיים מעובדים למחצה וחללי תפנים של בית צנוע.
לאחרונה ביקש למזג ביצירתו נושא שהעסיקו בעבר ומופיע כמוטיב חוזר בעבודותיו: דמותו של המציל. המציל בבריכה התגלגל לדמות מטפורית של מושיע. אבנר יוצר הקבלה משעשעת בין ישוע הנוצרי לבין המציל הישראלי הנטוע בברֵכות השחייה הנהנתניות בנופים שמזמן ויתרו על אופיין החלוצי. כל זה נוצק בטקסטורת מוזאיקה המדמה פסיפסים עתיקים שהתגלו באזורנו והעידו על שרידי היישוב היהודי העתיק שהתקיים כאן.
דמות המציל המשייט אל על מתגלגלת בתמונות אחרות לאתלט קופץ על מוט. בציורים אלה הדמות והרקע משתלבים זה בזה ויוצרים משטח דקורטיבי המזכיר אבנים משובצות בקרקעית ברֵכה.
בסדרת התמונות "יום העצמאות" מתחקה אבנר אחר דמות הצבר חוגגת את עצמאותה באמצעות טקסים עממיים על-רקע בית ערבי נטוש. בתמונות אלו מקפיד אבנר לצייר כל אבן בנפרד.
באמצעות אימוץ המראה של הפסיפס מנסה אבנר למזג בין מה שנתפס כשרידי תרבות עתיקה לבין סצנות חולין המייצרות מעין מיתולוגיה מקומית.