המודעות ההולכת וגוברת לאנשים עם רגישויות שונות ומגבלות רפואיות בתחום המזון, גורמת לשינויים רבים בחשיבה של יצרני וספקי מזון. מודעות זו הביאה את השפים של מלונות ישרוטל להיערך במטבחים באופן שייתן מענה חיובי וטעים לאותם אורחים שעד כה לא יכלו לצאת לחופשה פן יתקשו להשיג את המזון הנדרש.
"נוכח פניות מצד אורחים פוטנציאלים ובהמשך לקבלת מכתבי תודה מאורחים אשר בעייתם נפתרה על בסיס אד הוק על-ידי השף של בית המלון בו התארחו, החלטתי לבקש מהשפים ב-12 בתי המלון של ישרוטל להיערך באופן שיוכלו להכין מנות אוכל מיוחדות לאותם אורחים שיבקשו זאת ואשר יש להם מגבלה רפואית כלשהי בתחום המזון", מסר מנכ"ל ישרוטל, רפי שדה.
עד כה מציעים בישרוטל פתרונות בנושא המזון והמשקאות לאורחים, כגון: חולי צליאק הרגישים לגלוטן (ומגישים לחמים מיוחדים, עוגות מיוחדות ומנות אוכל ללא קמח) או הרגישים למוצרי חלב (Lactose Intolerance) אשר חייבים להיות זהירים ביותר לגבי כך שלא ישולב כל מוצר חלבי במנת האוכל שלהם.