פינאייר, חברת התעופה של פינלנד, מציעה לנוסעיה שני שירותים חדשים בתחומי האינטרנט והמחשבים - שירות רישום אלקטרוני לטיסה E-CHECK ומשלוח וקבלת E-MAILS במטוס, בזמן הטיסה.
E-CHECK הוא מושג חדש וחידוש עולמי בתחום התעופה- צ'ק-אין אלקטרוני-סלולרי. זה שירות שלמעשה כבר פועל - נוסעי פינאייר יכולים לבצע צ'ק-אין לטיסות שלהם מהלסינקי בעזרת הטלפון הסלולרי שלהם (שיש בו שירות WAP), ובעתיד הלא רחוק יוכלו להירשם לטיסה באמצעות שידור הודעה אלקטרונית (SMS MESSAGE) באמצעות הסלולרי הרגיל שלהם.
ואילו באמצעות האינטרנט יכולים הנוסעים לקבל את כרטיס העליה למטוס (בורדינג קארד) כשהוא מודפס על דף ניר לבן במדפסת האישית שלהם, אחרי שהזמינו לעצמם מקום במטוס, וקיבלו אישור לכך. בשלב הראשון פועל הסידור רק לגבי נוסעים החברים במועדון הנוסעים המתמידים של "פינאייר".
חידוש שני של חברת התעופה הפינית – E-MAIL במטוס. בסלון האווירי שהתקיים בפריס ביוני, נחתם הסכם בין "פינאייר" לבין חברת התקשורת TENZING COMMUNICATION, להתקנת מערכת אי-מייל במטוסי "פינאייר" הטסים לטיסות ארוכות. מ15- בפברואר 2002 ייהנו מהשירות הזה כל הנוסעים לצפון אמריקה ולאסיה. הנוסע יוכל לקבל ולשלוח אי-מיילים בעת הטיסה מהמחשב הנייד האישי שלו, וכן יוכל הנוסע לגלוש להנאתו בעת הטיסה באתרי אינטרנט. בשלב הראשון ייהנו מהשירות החדש רק נוסעי מחלקת העסקים, ומאוחר יותר– גם נוסעי מחלקת התיירים.
"פינאייר" היא חלוצה בתחום ניצול הסחר האלקטרוני בתעופה, וראשיה מעריכים כי עד שנת 2006, רוב המכירות של "פינאייר" בעולם יבוצעו באמצעות האינטרנט, ואילו רוב הפעולות הקשורות לטיסה– הזמנות, רישום לטיסה והזמנת מושבים– יבוצעו באמצעות טלפונים סלולריים.
אתר הבית של נציגות פינאייר בישראל:
www.aviationreps.com