|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

ערוץ ההיסטוריה חוגג יום-הולדת 234 לאמריקה

- הודעה מטעם ערוץ ההיסטוריה
29/06/2010  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות
מאת: ענבר נויהוז  |    |  טלעד
מתוך "המזימה לגנוב את גופת הנשיא" [צילום: יח"צ]

לרגל יום העצמאות ה-234 של ארה"ב, ערוץ ההיסטוריה מקדיש לוח שידורים מיוחד, עם תוכניות העוסקות בנושא, בסוף השבוע הקרוב ובכל השבוע שלאחריו. ערוץ ההיסטוריה לוקח את הצופים למסע מרתק ומאיר-עיניים, בו יגלו כיצד נוצרו כמה מפלאי הטבע הגדולים והמרשימים ביותר באמריקה. מהעיר ניו-יורק בחוף המזרחי, האגמים הגדולים במערב-התיכון, דרך רכס הרי הרוקיז, ועד לפארקים הלאומיים הגרנד קניון, ילוסטון ויוסמיטי, נחשוף את ההיסטוריה של האתרים הללו, ונלמד כי מבחינה גיאולוגית, ההתפחות של חלקם נמשכת עד היום...

"סופשבוע אמריקה" - ימים שישי ושבת (3-2 ביולי) בערוץ ההיסטוריה:

כיצד נוצרה מפת ארה"ב? - בכורה בערוץ! How The States Got Their Shapes


כל קו גבול של חמישים המדינות של ארה"ב מספר סיפור היסטורי, גיאוגרפי ופוליטי. מאחורי הדרך שבה התעצבה מפת המדינות הנוכחית של ארה"ב, ישנו עבר עשיר ומרתק. הספיישל "כיצד נוצרה מפת ארה"ב" מגולל את הסיפור שמאחורי הצורות והגבולות של מדינות ארה"ב. המגיש והקומיקאי בראיין אונגר ("דיילי שואו", "המופע של ג'יי לנו") יוצא למסע לאורכה ולרוחבה של ארצות הברית, מראיין מומחים, היסטוריונים המגלים את הקשר המרתק בין ההיסטוריה העשירה של ארה"ב למפת הגבולות הנוכחית שלה. כמו-כן, אונגר מבקש במהלך התוכנית מאזרחים ברחוב לשרטט את מפת המדינות של ארה"ב - והתוצאות מפתיעות ומשעשעות.

כך למשל, נלמד כי הגבול הנוכחי בין המדינות אוהיו למישיגן נקבע כתוצאה ממלחמה שהתנהלה בין שתי המדינות הללו בראשית מאה ה-19 על מקורות מים. גבולה של מדינת, קליפורניה נקבע כך ששטח המדינה יכיל מרבצי זהב יוקרתיים. לאחר מכן נגלה, כי רצועת האדמה הצרה בקצה אוקלהומה, משקפת שינוי ביחס של החברה האמריקנית לעבדות, ועוד נחשוף - מהו הקשר בין הגבול המשותף של מדינות וירג'יניה, קנטקי וטנסי, למטאורים נופלים? כיצד נוצרה מפת ארה"ב - יום שישי, 2 ביולי בשעה 22:20.

תוכניות נוספות שישודרו במסגרת הסופ"ש מסדרת "כיצד נוצר כדור הארץ-How The Earth Was Made":

ניו-יורק New York:
נלמד כיצד העיצוב והתכנון של ניו-יורק הושפעו מתופעות גיאולוגיות שאירעו לפני מיליוני שנים. נגלה כי לפני 250 מיליון שנה, ניו-ג'רזי ויבשת אפריקה היו שכנות, והאבנים עליהן בנוי "התפוח הגדול" הן שרידי הרים מלפני 450 מיליון שנה, שכגובהם כגובה הרי ההימלאיה. כיצד נוצר כדור הארץ: ניו-יורק - יום שישי, 2 ביולי בשעה 21:30.

גרנד קניון The Grand Canyon: הגרנד קניון, מצוי במדינת אריזונה בדרום-מערב ארה"ב, משתרע לאורך קרוב ל-450 קילונטרים, ועומקו 1.6 ק"מ. כתוצאה מהתנגשות מישורים טקטוניים גדולים זה בזה, מישור יבשתי נדחף למעלה. הסחף העצום שנשא עימו נהר הקולורדו בזרימתו, יצר את הקניון במישור מוגבה. כיצד נוצר כדור הארץ: גרנד קניון - יום שישי, 2 ביולי בשעה 24:00.

הרי הרוקי The Rockies: מאלסקה ועד ניו-מכסיקו, הרי הרוקי הן אחת מרצועות ההרים הגדולות בעולם, שנוצרו כתוצאה מחיכוך בין הכוח הטקטוני של המישור הפסיפי ליבשת צפון אמריקה. ההרים שלא היו קיימים בתקופת הדינוזאורים, עודם נוסקים לגובה. כיצד נוצר כדור הארץ: הרי הרוקי - יום שישי, 2 ביולי בשעה 00:45.

ילוסטון Yellowstone: בתוכנית זו, חושפים מדענים כי הפארק הלאומי ילוסטון הוא הר געש ענק וחבוי- שכבר מזמן אמור היה להתפרץ לפי חישוביהם, אך למזלנו הדבר טרם קרה. אם ילוסטון יתפרץ, עוצמת ההתפרצות שלו תהיה גדולה פי 2,500(!) מהתפרצות הר הגעש סנט הלנה במדינת וושינגטון, בשנת 1980. כיצד נוצר כדור הארץ: ילוסטון - יום שישי, 2 ביולי בשעה 01:30.

יוסמיטי Yosemite: הפלא הגיאולוגי עמק יוסמיטי, שוכן בסיירה נבאדה, רכס ההרים הגבוה בצפון אמריקה, ומוקף על-ידי צוקי גרניט בגובה 910 מטרים. המומחים חלוקים בדעתם כיצד נוצר: האם ע"י קרחונים ענקיים או תזוזה קלטקיזמית של כדור הארץ? כיצד נוצר כדור הארץ: יוסמיטי - יום שבת, 3 ביולי בשעות 16:20 ו-01:35.

את יום העצמאות ה-234 של ארה"ב נמשיך לציין בערוץ ברצועת ספיישל שתוקדש כולה לתוכניות העוסקות בהיסטוריה האמריקנית, משלל זוויות:

"שבוע אמריקה" רצועת ספיישל, ימים א' - ה', 8-4 ביולי בשעה 17:10

וושינגטון הלוחם Washington The Warrior

סקירת הקריירה הצבאית של ג'ורג' וושינגטון, שמעבר להיותו "אבי האומה" האמריקנית ונשיאה הראשון, היה גם לוחם מהולל. כשאמריקה הכריזה על עצמאותה מבריטניה ב-1776, הוא היה המועמד הטבעי לתפקיד מפקד הצבא הקונטיננטלי שנלחם בבריטים.

האוצר הלאומי האמיתי - בכורה בערוץ! The Real National Treasure
במעמקי הספרייה, שאין עוד כדוגמתה בעולם - ספריית הקונגרס האמריקני בוושינגטון די.סי, טמונות כספות סודיות המכילות למעלה מ-965 קילומטרים(!) של מדפים בהם 130 מיליון פריטים יקרי ערך: יומניו של נשיא ארה"ב הראשון ג'ורג' וושינגטון שנכתבו בכתב ידו, איורי הירח הראשונים של המדען האיטלקי גלילאו גליליי ועד למצלמה המקורית בה השתמשו בצילומי הסרט "פרנקנשטיין".

ערים: עולם תת-קרקעי - וושינגטון Washington D.C: Seat of Power
וושינגטון די.סי. היא בירת ארה"ב ומקום המשכן של הממשל, הקונגרס ובית המשפט העליון. התוכנית הינה מסע מתחת לרחובות די.סי. החושף מערכת בונקרים משוכללת שנועדו להגן על ראשי הממשל משלל תרחישי אימה- ממגיפה המונית ועד למתקפה גרעינית.

סודות האבות המייסדים - Secrets Of The Founding Fathers
הספיישל בוחן את הצדדים הנסתרים, המסתוריים והאפלים מאחורי האבות המייסדים של האומה האמריקנית. זהו מחקר מעמיק על הסמלים, הצפנים והסודות הנסתרים שעמדו מאחורי היווצרותה של האומה האמריקנית בסוף המאה ה-18, תוך שהוא מתמקד בקשרים שבין ארגון "הבונים החופשיים" לארגונים וכתות חשאיות אחרות בעולם, לרבות כת "האילומינטי" (שכיכבה בספר ובסרט "מלאכים ושדים").

בין הסוגיות הנידונות בתוכנית, נבחן כיצד סמלים בולטים של ארגון "הבונים החופשיים" דוגמת מגן-דוד, הפירמידה וה"העין רואה הכל" מצאו עצמם על שטר הדולר האמריקני וה"חותם הגדול" (החותם הרשמי של רשויות השלטון על כל מסמך ממשלתי בארה"ב)? האם העיצוב הארכיטקטוני של וושינגטון הבירה, שהוזמן על-ידי הנשיא הראשון ג'ורג' וושינגטון מכיל סמלים שאומצו על-ידי כת האילומינטי ב-1776 - שנת העצמאות של ארה"ב? האם בנג'מין פרנקלין וג'ורג' וושינגטון גייסו באופן מכוון 33 גנרלים מצרפת כדי לחזק את האחווה שבין שתי המדינות?

המזימה לגנוב את גופת הנשיא Stealing Lincoln's Body
ספיישל המגולל את סיפורה את הפרשיות המוזרות בהיסטוריה האמריקנית: בשנת 1876, כ-11 שנה לאחר רצח נשיא ארה"ב אברהם לינקולן, בטרם הובאה גופתו למנוחה אחרונה בכספת תת-קרקעית בספרינגפילד, גופתו הוזזה באופן תכוף ממקום למקום. קבוצת זייפנים משיקגו תיכננה באותה עת לגנוב את גופת לינקולן ולדרוש תמורתה 200,000 דולרים, וכן את שחרור מנהיגם מבית כלא באילינוי, בו ריצה עונש מאסר. השירות החשאי האמריקני - ארגון שזה עתה הוקם כדי להתמודד עם בעיית זייפנות הולכת וגוברת במדינה - החדיר לשורות כנופיית העבריינים מודיע חשאי, במטרה לסכל את מזימתם הנואלת לגנוב את גופת הנשיא.

נשיא אמריקני במיטה Beltway Unbuckled

הידעתם שרומן מחוץ לנישואין הוביל למלחמת אזרחים אמריקנית שנמשכה ארבע שנים? ההיסטוריון האמריקני ד"ר דייויד אייזנבך, המתמחה בקשר שבין פוליטיקה לתקשורת המונים, מגיש את הספיישל המרתק והעסיסי "נשיא אמריקני במיטה", בוחן בתוכנית את יחסי הגומלין בין סקס ופוליטיקה, שעיצבו והשפיעו על ההיסטוריה של ארה"ב מאז נולדה בשנת 1776. אייזנבאך בוחן פרשיות עסיסיות מחדרי המיטות שבהן כיכבו בין השאר הנשיאים ג'ורג' וושינגטון, אברהם לינקולן וג'ון קנדי, כמובן.

בין הסיפורים המדהימים על הקשר בין מין ופוליטיקה הנחשפים בתוכנית:

בקיץ 1963, הסנאט האמריקני חקר יצאנית מזרח גרמניה בשם אלן רומטש, שנחשדה בריגול לטובת הקומוניסטים ובקיום "קשרים" עם נשיא ארה"ב ג'ון קנדי בבית הלבן. הנשיא ואחיו, רוברט קנדי (שהיה אז התובע הכללי), פנו לג'יי אדגר הובר, המנהל הכל-יכול של ה-FBI, כדי להפסיק את חקירת הסנאט. אך הובר, שהחזיק ברשותו תיקים על מעלליהם המיניים של כל הפוליטיקאים בוושינגטון כקלף מיקוח, הסכים להפסיק את החקירה רק ב-2 תנאים: שהנשיא קנדי לעולם לא יפטרו, ויינתן אישור ל-FBI להסלים את מדיניות המעקב וההאזנה אחרי מנהיג זכויות האזרח מרטין לותר קינג ג'וניור.

באותו שבוע, התקין ה-FBI מכשירי ציתות בביתו של קינג והקליט את הנעשה בביתו במשך שנים. מה היה קורה לו האחים קנדי לא היו מערבים את הובר במטרה לטאטא את סיפור היצאנית המזרח גרמניה מתחת לשטיח? האם חקירת הסנאט הייתה תופסת תאוצה ומגיעה לשיא דרמטי בתהליך הדחה של הנשיא המכהן?

שערוריות מין נוספות הנחשפות בתוכנית "נשיא אמריקני במיטה":

  • "פרשיית פטיקוט", כמעט והביאה לקץ נשיאותו של הנשיא אנדרו ג'קסון וייתכן כי הייתה אחת הגורמים לפרוץ מלחמת האזרחים האמריקנית ב-1861.

  • כיצד חזונו ורעיונותיו הגדולים של הנשיא פרנקלין דלאנו רוזוולט, על ארה"ב שלאחר מלחמת העולם השנייה, נשמרו ביומנה האבוד של אחת הנשים שהייתה עימו בזמן מותו?

ערוץ ההיסטוריה, המותג היוקרתי והפולולרי ברחבי העולם, הינו הערוץ היחיד המוקדש כולו לתכני היסטוריה ומאפשר לצופיו לחוות ולחוש את כוחה של ההיסטוריה ולחבור לאנשים ולמאורעות שעיצבו את העולם של היום. הערוץ משלב בין תכנים בינלאומיים מגוונים, העוסקים בהיסטוריה כללית על כל היבטיה, לבין תוכניות מקור ישראליות, המביאות לצופים נושאים שהם לב לבה של החוויה היהודית והישראלית. ערוץ ההיסטוריה מופק ומשודר ע"י טלעד, חברה מובילה בטלוויזיה הרב ערוצית בישראל, אשר בבעלותה גם ערוץ ביוגרפיה, E! ערוץ הבידור, ערוץ MGM ישראל, MGM HD ועוד שלושה ערוצי MGM בינלאומיים. הערוץ משודר בארץ ב-HOT וב-YES.

תאריך:  29/06/2010   |   עודכן:  29/06/2010
ענבר נויהוז
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת HP יוצאת במסע שיווק עולמי תחת השם: HP LaserJet Pays You Back, המדגים כיצד הדפסה צבעונית באמצעות מדפסת הלייזר הצבעונית המשולבת (MFP) של החברה משתלמת ואף מחזירה את ההשקעה.
29/06/2010  |  עדן קליין  |   הודעות כלליות
עו"ד צביקה לנדוי מונה על-ידי מארגני קבוצת הרכישה "אילה אגם” ייעוץ נדל"ן ליועץ הביטוח של פרויקט המגורים גבעת c במודיעין.
29/06/2010  |  מיכל אפרתי  |   הודעות כלליות
רשת מיכל נגרין עיצובים עולה לראשונה על קיר ההלכה באיילון ויוצאת בקמפיין להשקת קולקציית תכשיטי קיץ חדשה בעלות של 800,000 שקל. הקמפיין, בניצוחו של משרד הפרסום אשכנזי-זלצמן, כולל פרסום בקיר חוצות, מגזיני אופנה, אינטרנט ונקודות מכירה.
29/06/2010  |  גילה הלל  |   הודעות כלליות
"מגה ספורט", רשת חנויות הספורט והפנאי הגדולה והמובילה בישראל, בבעלות חברת "MGS ספורט טריידינג" משיקה חנות חדשה בקניון הסיטי באשדוד. החנות משתרעת על פני שטח של 450 מ"ר והוקמה בהשקעה של מיליון שקל.
29/06/2010  |  אורן לוי  |   הודעות כלליות
במסגרת עולם התוכן והמידע שהושק תחת הקו האסטרטגי "לחיות נכון", Cal משיקה את אתר Cal-Onilne (אתר המפרט את מצב החשבון של הלקוח) בפורמט סלולרי, תחת הקונספט - "LIVE בסלולר". בפרויקט שבוצע בשיתוף חברת One1Mobile מקבוצת חברת המחשוב One1 ניתנה יכולת ללקוחות ויזה כאל לגלוש באמצעות הטלפון הנייד למערכות התוכן של החברה.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il