נציגי 013 נטוויז'ן ובראשם המנכ"ל ניר שטרן הציגו (יום ג', 13.7.10) את עמדת החברה בפני ועדת חייק. לפי עמדת החברה, כפי שנקבע כבר בוועדת גרונאו, יישום שוק סיטונאי בישראל באופן מהיר ויעיל הינו תנאי הכרחי גם להתפתחות התחרות בשוק התקשורת הנייחת בישראל וגם לעידוד היווצרות והקמת מגוון רחב של שירותי תקשורת מתקדמים חדשים, על בסיס רשת האינטרנט, שיהוו מנוע צמיחה למשק.
החברה שכרה את שירותיה של חברת הייעוץ טריגר-פורסייט אשר ביצעה עבודה מקיפה בנוגע למודלים הקיימים ליישום שוק סיטונאי בעולם. מהעבודה עולה כי מודל VULA האירופאי, לשוק סיטונאי וירטואלי, הינו המודל הטוב והמתאים ביותר לשוק התקשורת הישראלי. מודל זה יושם לאחרונה בהצלחה במדינות רבות באירופה.
עד ליישום מודל זה, פרק זמן שראוי כי יארך לכל היותר כשנה, פנו נציגי החברה לאנשי הוועדה בבקשה לאפשר לספקיות האינטרנט רכישת תשתיות באופן מיידי ומכירתן בשיטת Resale. לדברי ניר שטרן, הפגיעה התחרותית הנובעת מהעיכוב ביישום המלצות ועדת גרונאו שפורסמו כבר לפני למעלה משנתיים, היא רבה ועשויה אף להתעצם.
החברה מבקשת מהוועדה לפעול ליצירת תחרות ערה ואמיתית בשוק הנייח על-ידי אימוץ מספר החלטות ובהן: יישום מהיר של מודל VULA לשוק סיטונאי וירטואלי במחיר מפוקח והוגן שיקבע על-ידי חברת יעוץ ויאושר על-ידי השר, הקפאת המצב הקיים ומניעת שינוי סטטוס בנושא שיווק סלי שירותים משותפים על-ידי בזק והוט הכוללים שירותי ISP עד ליישום ה-VULA ויישום מיידי של פתרון ביניים שיאפשר לספקיות האינטרנט רכישת תשתיות באופן מיידי ומכירתן בשיטת Resale.
לדברי נציגי 013 נטוויז'ן ניתן ליישם בתוך 12 חודשים שוק סיטונאי מלא במודל (VULA (Virtual Unbundling local access - שוק סיטונאי וירטואלי. מודל זה אומץ על-ידי OFCOM ויושם בהצלחה במדינות שונות באירופה. מודל זה ישים הן על הרשת של בזק והן על רשת הכבלים של הוט (הפתרון המוצע גם ישים לחברות חדשות שתיכנסנה לשוק במועד מאוחר יותר) ונמצא מתאים לשוק הישראלי אחרי מחקר מעמיק שביצעו חברת טריגר פורסייט ומומחה טכנולוגי מטעמה של 013 נטוויז'ן.