Yahoo! ו-HSBC ישתפו פעולה למתן שירותי תשלום ישירים ברחבי העולם.
במסגרת ההסכם יוכלו הלקוחות לבצע העברות כספיות בעזרת
האי-מייל בצורה מאובטחת.
Yahoo!, הפורטל המוביל בעולם ו-HSBC Holdings plc., אחד הבנקים הגדולים בעולם, חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי, במסגרתו יספקו שירותי תשלום ישירים (Person-to-Person) באמצעות האי-מייל, בצורה מאובטחת וללא צורך במתן פרטים על גבי הרשת. השירות החדש, ייקרא Yahoo! PayDirect with HSBC (paydirect.yahoo.com) והוא יושק בארצות הברית במהלך שנה זו ובמדינות נוספות בהן פועל Yahoo!, בשנה הבאה.
במסגרת ההסכם, יוכלו 228 מיליון הלקוחות של שתי החברות, לבצע את כל הפעולות הכספיות באינטרנט, באמצעות הדואר האלקטרוני, אליו יצורפו פרטי החיוב. במסגרת התהליך, יקבלו הלקוחות קוד עמו יוכלו לבצע את הפעולה, שתאובטח במספר רמות אבטחה, וללא חשש של גניבה או שימוש בלתי מורשה. העברת במידע נעשית בצורה מאובטחת תקשורת בין שרתים, בנפרד מפרטי התשלום המועבר בדואר האלקטרוני, ובכך נמנעת חשיפת פרטים רגישים. בעזרת השירות החדש, יוכלו הלקוחות לקנות באתרים ובמכירות פומביות, לשלם חשבונות ספקים, להעביר כספים בין גולשים, לשלוח כסף לחו"ל ואף לשלוח תרומות און-ליין בצורה מאובטחת.
אפשרות התשלום החדשה, אמורה להסיר מעל הפרק את אחד המחסומים העיקריים, שנתגלו בנושא הסחר האלקטרוני. סקר של חברת נילסן, שנערך בחודש יולי, מצא כי מתן פרטים כספיים באינטרנט, מהווה את אחד המחסומים העיקריים לקניה ברשת. השירות החדש של Yahoo! ו- HSBC אמור למתן באופן משמעותי חששות אלה.
נציג יאהו! בישראל, תמיר אשל, מסר: "העברת כספים ברשת האינטרנט, הנה אחת מאבני היסוד של הסחר האלקטרוני. על-כן, פתרון יעיל לחשש מפני מסירת פרטים ברשת, יאפשר את הפריצה הגדולה לה מחכים כולם. עד כה הוצע השירות בארה"ב בלבד, כך שלגולשים הישראלים לא התאפשר שימוש בכלי חשוב זה. שיתוף הפעולה עם HSBC יאפשר הרחבת השירות ברמה הבינלאומית, דבר שיביא להרחבה משמעותית של חוג המשתמשים ומגוון השימושים להעברות כספיות אלה".
יאהו:
יאהו! בישראל, היא נציגות Yahoo אתר האינטרנט המוביל בעולם, המאפשר לאתר כל מידע, להתקשר עם כל אדם ולרכוש כל מוצר בכל מקום ובכל זמן. פעילות האתר כוללת מגוון רחב החל ממדריך אתרים, מנוע חיפוש, אתרי חדשות ומידע מגוונים, כולל שירותי מידע לטלפונים ובפס רחב, מסחר אלקטרוני ואחסון אתרים. יאהו ישראל מאפשר פרסום לקוחות באתר המקומי ובאתר העולמי על פי בחירה. כמו כן, ניתן באמצעותו לתכנן פרסום מפולח ומוגדר על פי מיפוי הגולשים באתר. האתר הינו הרווחי ביותר בעולם עם 192 מליון גולשים וכמיליארד דפים נצפים ביום.