פתיחה :יום חמישי ה- 22.3.2012 בשעה 19:30
נעילה: 12.4.2012
בבסיס תערוכת היחיד של צוקי גרביאן, מרס כפול, מצוי מאבק האמן על אודות קולו הייחודי. גרביאן בוחר כמטאפורה את דמותו של ברוס לי ויוצא לקרב מול המאסטרים הגדולים של מסורת הציור האירופאי - טיציאן, קראווג'יו, ולסקז ורמברנדט; מי שתרמו, בין היתר, ליצירת דימוי הצייר כמקובל כיום (האינטלקטואל, החתרן, הביקורתי בעיקרם). גרביאן מאמץ את הדיקט של רפי לביא - 120 על 120 ס"מ - כשדה קרב ולרגע אף מבקש להיות הם בשעה שמעתיקם, נכנס ויוצא מעורם, תוך מאבקו בהם, כל זאת בכדי להציג בפנינו את עצמו, את זהותו המתקיימת כעימות מול אחרים.
במרס כפול גרביאן מציג עצמו בפעולה ציורית רפיטטיבית ואובססיבית. סדרת הדיוקנאות העצמיים העשויים משיכות מכחול עזות בקומפוזיציות צפופות המזייפות גמגום (חלקם מצויירים ביד שמאל), עומדת מנגד לציטוט מדויק של יצירות קאנוניות. "לצטט בטרם מתחילים פירושו לתת את הטון, משמניחים למילים אחדות, שמובנן או צורתן אמורים לשלוט בתמונה, להדהד." כותב ז'אק דרידה ב'מחלת ארכיב' ומוסיף: "הבה נזכור גם שהחזרה עצמה, הגיון החזרה, אף הכפייה לחזרה, נותרת, לפי פרויד, כרוכה לבלתי התר ביצר המוות. משמע בהרס...". גרביאן איננו בוחר במעמד הנצחון, בקידוש הזכרון בעל פה, אלא מציג את דיוקנו של רמברנדט כסקיצה לדיוקנו שלו בפעולה כוחנית של שחרור.
נשמח לראותכם
ST-ART
הצדף 8 יפו