"מודל ה-SAAS הוא הכיוון אליו הולכת תעשיית התוכנה. החממות הטכנולוגיות מאמצות את המודל, ומגבירות את השקעותיהן בתחום", כך אמרה הבוקר ענת סגל, מנכ"לית חממת קסניה וחברת הנהלת פורום החממות הטכנולוגיות בישראל שהשתתפה בכנס של ענקית התוכנה סיילספורס שנערך היום (ג') במלון דן אכדיה בהרצליה.
סגל ציינה כי תכנת החממות היא יצרנית חשובה של חברות תוכנה כאשר מעל 20 חברות תוכנה הוקמו על-ידי החממות הטכנולוגיות בשנת 2011 . סגל מסבירה כי "השקעות בחברות מתחום ה-SAAS, מעניינות מאד את החממות הטכנולוגיות מכיוון שמדובר בשוק צומח מאד, עם שוק יעד עצום. בנוסף לכך ניתן להקים בתחום זה חברות בהשקעות לא גדולות יחסית, כשההגעה לאיזון פיננסי היא מהירה". סגל מציינת השקעה שביצעה באחרונה חממת קסניה בחברת SAManage, המציעה לארגוני SMBs ו- mid market לשפר וליעל את מתן השירות לעובדים בארגון, וכן לשלוט ולנהל באופן מיטבי את ציוד ה- IT בארגון (מחשבים נייחים וניידים, טאבלטים, טלפונים ניידים, וכו'). לדברי סגל, במקביל לקבוצת הפיתוח בישראל, החברה הקימה מערך שיווק ומכירות בארה"ב וקצב המכירות שלה נמצא בעליה מתמדת.
פורום החממות הטכנולוגיות (ITIF) ופורום המנהלים הצעירים בקרנות ההון סיכון בישראל (YVCF) פועלים בחודשים האחרונים על-מנת לקדם שיתוף פעולה עם ענקית התוכנה סיילספורס (Salesforce.com) הפועלת בתחום ה-SAAS וזאת על-מנת לחזק את קשרי החברה עם תעשיית הסטארט-אפ בישראל. במסגרת המאמצים ליצירת שיתוף הפעולה נפגשו מנהלי חממת אינסנטיב ליאור שחורי ורועי בר-קט בחודש נובמבר (2011) עם נציגי הנהלת סיילספורס בסן פרנסיסקו. בפגישות ציינו מנהלי סיילספורס כי בכוונתם להעמיק את שיתוף הפעולה עם חברות SAAS ישראליות. סיילספורס נחשבת כיום לגדולה בעולם במכירות תוכנות ניהול עסקי מבוססות רשת, ובין המובילות בתחום ה-CRM והשלימה לפני מספר חודשים את רכישת חברת Navajo הישראלית, בוגרת חממת JVP סטודיו תמורת 30 מיליון דולר.
רועי בר-קט, סמנכ"ל חממת אינסנטיב שמוביל את פעילות ה-YVCF יחד עם מיכה פורת מקרן ג'נסיס ציין כי "מודל ה-SAAS מאפשר לחברות שימוש בתוכנות חדשות באופן הדרגתי ובעלויות נמוכות, בהתאם לצרכיהן". בר-קט מסביר כי המודל הישן של הטמעת רישיונות תוכנה בחברות, הינו תהליך מורכב וקשה, שדורש התאמות רבות בעלויות משמעותיות, ולא פחות חשוב מכך, מחייב את החברה להתחייב למספר משתמשים מינימלי.
בר-קט הוסיף: "העניין הגובר של החממות הטכנולוגיות להשקעה בחברות המפתחות שירותי SAAS, מגיע בין היתר, בעקבות שני יתרונות מרכזיים הקיימים לחברות אלו: מחזור מכירה פשוט וקצר ויכולת חדירה מהירה לשוק ללא צורך בהטמעות ארוכות של המערכות".
בר-קט הביע שביעות רצון מההשתתפות הערה של קרוב ל-400 נציגים מתעשיית ההיי-טק שהביעו עניין בשיתוף פעולה עם חברת סיילפורס וסיכם: "ביקור משלחת בכירי סיילפורס בישראל הוא תוצאה של שיתוף הפעולה המתהווה. במרכז ביקור זה נערך היום בהרצליה כנס ISVForce 2012 Israel בו הוצג חזון סיילספורס בנושא Social-Enterprise והאפשרויות השונות לשיתוף פעולה עם החברה עבור תעשיית הסטארט-אפ בישראל".