יבמ ואקטיביו, שותף עסקי מוביל בתחומי Information Management ו- BI של יבמ, קיימו שולחן עגול, שעסק בפתרונות ביג דאטה ל
חברות אינטרנט ודיגיטל מדיה. במפגש, שהתקיים במרכז הלקוחות של יבמ בפתח תקוה, השתתפו כ-40 מנהלי R&D, מנהלי IT, מנהלי BI ומנהלי שיווק של החברות הבולטות בתעשיית האינטרנט הישראלית.
זאב גל-צור, מנהל קבוצת התוכנה של יבמ, ודרור הר, מנכ"ל חברת אקטיביו, שפתחו את המפגש, ציינו את שיתוף הפעולה הפורה בין שתי החברות בהבאת פתרונות הביג דאטה של יבמ לשוק הישראלי.
הדוברת הראשית, ראקל קאטיגבאק, מנהלת פתרונות ביג דאטה למגזרי הטלקום והדיגיטל מדיה ב-IBM EMEA, הציגה בפני המשתתפים את ההשקעה הרחבה של IBM במחקר ופיתוח של פתרונות טכנולוגיים בתחומי הביג דאטה, שהסתכמה ב-14 מיליארד דולר בחמש השנים האחרונות, וציינה ש-15 אלף עובדים בחברה עוסקים בפיתוח ויישום פתרונות בתחום זה.
אלכס פיליפוסיאן, מהנדס בכיר לתחום ביג דאטה, הציג את פלטפורמת הפתרונות של יבמ, שבמרכזם פתרונות Big Insights Hadoop ו-Pure Data (לשעבר Netezza), וכיצד הם מאפשרים לחברות אינטרנט לבצע אופטימיזציה של מסעות פרסום, להתאים תכנים באתר לגולש, לזהות מגמות של גולשים ולגזור מתוכן פעולות שיענו על צרכיו של הגולש הבודד. כמו-כן, הוצגה חבילת פתרונות הביג דאטה לתחום השיווק Enterprise Marketing Management המאפשרת לבצע אנליזות של הרשת בהיקפי גלישה גדולים של 100 מיליון דפים נצפים ומעלה.
אפרת מרום-מרקוב, מובילת תחום נטזה בחברת eXelate, ויאיר ליברזון, ארכיטקט מערכת וראש צוות DB בחברת Peer 39 מקבוצת מדיה מיינד, סיפרו על התנסותם המוצלחת עם כלי הביג דאטה של יבמ.