סקר מכון הגל החדש במיוחד לרגל פתיחת ההרשמה לתחרות הקד"מ הישראלית 2004 Globes Awards מגלה:
23% מישראלים קיבלו בחצי השנה האחרונה דוגמיות; 38% מתוכם - החלו להשתמש במוצר בעקבות קבלת הדוגמית.
15% מהצרכנים קיבלו דוגמית של מותג ההיגיינה הנשית קוטקס. נשים מקבלות (או לוקחות) דוגמיות יותר מגברים. רוב הדוגמיות מחולקות בקטגוריית הקוסמטיקה והבישום. המועד האחרון להגשת עבודות לתחרות הקד"מ הישראלית הוא 7/7/04.
חלוקת דוגמיות הינה כלי שיווקי אפקטיבי, המשפיע על התנהגות הצריכה בפועל של הצרכנים. כך עולה מסקר שערך המכון ה'גל החדש' לרגל פתיחת ההרשמה לתחרות קידום המכירות הבינלאומית ה- Globes Awards, שהשלב המקדים שלה הישראלי מאורגן על-ידי איגוד המפרסמים בישראל והעיתון פורום שיווק.
בסקר, שנערך בקרב מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, אמרו 23% מהמרואיינים כי קיבלו במהלך ששת החודשים האחרונים דוגמית של מוצרים שונים. 'מלכת חלוקת הדוגמיות' - כפי שעולה מן הסקר - היא חברת חוגלה קימברלי. 15% מהצרכנים מסרו, כי קיבלו לאחרונה דוגמית של מותג ההיגיינה הנשית קוטקס, שחוגלה משווקת בישראל. חלוקת דוגמיות הייתה אחד מהכלים השיווקיים בהם השקיעה חוגלה קימברלי את הסכומים הגבוהים ביותר במאמצי החדירה שלה מול המותגים אולוייז ואולדייז של פרוקטר אנד גמבל, המובילים את השוק.
נראה, כי בעקבות פרשת רמדיה, הגבירה מטרנה - המתחרה - את פעילותה השיווקית: 8% מהצרכנים דיווחו כי קיבלו דוגמיות מטעם מטרנה בחצי השנה האחרונה.
4% מן הצרכנים סיפרו כי קיבלו דוגמיות של עלית. מספר זהה קיבל דוגמיות משטראוס או מזוגלובק.
בבדיקה של הקטגוריות שהינן יותר 'מוטות דוגמיות' נמצא, כי הקטגוריה אשר צוינה בשכיחות הגבוהה ביותר בקרב המרואיינים הייתה קוסמטיקה ובישום (צוינה על ידי 29% מהמרואיינים) ולאחר מכן טואלטיקה - 25%, מזון לתינוקות וחיתולים - 21% ומזון כללי - 21%.
אחד הממצאים המעניינים שעלו מן הסקר היא ההשפעה הרבה שיש לדוגמיות על הצריכה בפועל: 38% ממי שקיבלו דוגמית סיפרו כי בעקבות קבלת הדוגמית הם התחילו להשתמש באותו מוצר.
עוד עולה מהסקר כי נשים - יותר מגברים -(27% לעומת 18% מהגברים). כמו כן, שיעורם עולה עם העלייה בהכנסתו והשכלתו של המרואיין.
הסקר בוצע על ידי מכון המחקר החדש ב-15/6/2004 בקרב מדגם מייצג של 501 מרואיינים בגילאי 18 ומעלה.
הסקר נערך לרגל תחילת ההרשמה לתחרות שמסתיימת ב-7 ביולי 2004. תחרות ה Globes Awards נחשבת לתחרות יוקרתית בעולם בתחום קידום המכירות ונערכת ביוזמת ארגון סוכנויות קידום המכירות הבינלאומי, הMAA-.
את השלב הישראלי של התחרות מארגנים במשותף איגוד המפרסמים בישראל והעיתון פורום שיווק.
בתחרות מתחרות פעילויות קידום מכירות שבוצעו בישראל בשנה האחרונה, כשהזוכים בתחרות עולים לגמר העולמי של התחרות. בשנים האחרונות, זוכות סוכנויות קד"מ ישראליות וביניהן פרומרקט, טרגט מרקט, מומנטום, יאללה שיווק אקטיבי ופאזה הפקות - במדליות זהב ובפרסי GLOBE בינלאומיים רבים. מועד ההגשה האחרון להגשת עבודות השנה הינו ה-7/7/04