|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

"סלטי צבר" מתכננת לבסס את מובילותה בשוק הסלטים

- הודעה מטעם סלטי צבר
11/08/2004  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות
מאת: שלומית שתיוי, יחסי-ציבור  |    |  וילדר יחסי ציבור

חברת "סלטי צבר" מתכננת לבסס את מובילותה בשוק הסלטים באמצעות הטעם היחודי האותנטי של החומוס, שלמרות נסיונות המתחרים לחקותו, לא צלח הדבר בידיהם, המשך פיתוח חדשנות רלוונטית ופורצת דרך בתחום המוצרים והקמת מפעל חדש שיאפשר את הכפלת תפוקות הייצור.

מר דן פרופר, מנכ"ל קבוצת "אסם": "אני קורא בתקשורת על המתחרים המשקיעים סכומי עתק בקמפיינים וסרטי פרסומת, שינוי אריזות, קונספטים והכרזות על שאיפתם להפוך למובילי שוק- חברת "סלטי צבר" הינה החברה היחידה שהצליחה באמצעות פיתוחים טכנולוגיים ותהליכים יחודיים לייצר את הטעם של החומוס האותנטי. חומוס "צבר" ימשיך להוביל את השוק גם בשנים הבאות".

קבוצת "אסם" תשקיע כ - 100 מיליון שקל בהקמת מפעל חדש של חב' "סלטי צבר" בקרית גת. כושר היצור של המפעל החדש יהיה כפול מכושר היצור של המפעל הקיים וזאת בכדי להגדיל את נתח השוק של החברה בשוק המקומי ולהרחיב את שווקי היצוא.

מר דודי מנביץ, מנכ"ל חב' "סלטי צבר": "חב' "סלטי צבר" מובילה כיום את שוק הסלטים עם נתח שוק של 42% וצמיחה שנתית של למעלה מ - 20%. בשנה האחרונה הגדילה חב' "סלטי צבר" את נתח השוק שלה בקטגוריית החומוס בכ-20% וברבעון האחרון עומד נתח השוק של החברה על 50% (עפ"י נילסן כספי).

חב' "סלטי צבר" תערוך בין ה-25 - 24 באוגוסט בנמל ת"א את "פסטיבל ניגובים 2004" בהשתתפות עשרות חומוסיות אותנטיות וחברות המייצרות מוצרים הקשורים להוויה מזרחית אותנטית. ההשקעה בפסטיבל כ - 4 מיליון שקל. בעקבות הצלחת "פסטיבל ניגובים 2003" יוגדל השנה מתחם הפסטיבל בכ-30% והתחזית להגיע לכ-100 אלף מבקרים.

חב' "סלטי צבר" מתכננת לבסס את מובילותה בשוק הסלטים ובמיוחד בתחום החומוס באמצעות הטעם הייחודי והאותנטי של "חומוס צבר", שלמרות נסיונות המתחרים לחקותו, לא צלח הדבר בידיהם, הקמת מפעל חדש בקריית גת המותאם להכפלת כושר הייצור והמשך פיתוח מוצרים חדשים תוך דגש על אהבת המוצר והצרכן.

קבוצת "אסם" תשקיע כ-100 מיליון שקל בהקמת מפעל חדש של חב' "סלטי צבר" בקריית גת, מפעל שישתרע על שטח של כ-36 דונם מתוכם כ-23 דונם ימוקם המפעל שיכלול בשלב הראשון מפעל בשטח בנוי של 10 דונם.

בימים הקרובים יתחילו עבודות הבנייה של המפעל החדש בקריית גת. המפעל החדש תוכנן על-ידי צוותים טכניים משותפים של חברת "סלטי צבר", "אסם" ו"נסטלה" ויציב סטנדרטים חדשים בתחום מפעלי המזון בישראל בכלל ובתחום מפעלי הסלטים בפרט. "סלטי צבר" בחרה להקים את המפעל בקריית גת לאור בקשת גורמי ממשלה לעזור ולסייע לתעסוקה באזור. המעבר למפעל החדש יאפשר להכפיל את התפוקה שעומדת היום על 15,000 טון שנתי. הרחבת התפוקה מיועדת לתת מענה לביקוש המקומי שהולך וגדל, לאפשר הגדלת ייצוא לשווקים ש"נסטלה" מגלה בהם עניין וכניסה לקטגוריות חדשות הנמצאות בשלבי פיתוח.

ההשקעה החריגה בהיקפה על רקע התקופה הקשה שעובר המשק הישראלי והירידה בצריכת מזון כפי שמתבטאת בשנים האחרונות מבליטה את האמונה והביטחון של חב' "סלטי צבר" ביכולתה להמשיך ולהוביל את שוק הסלטים במשך שנים רבות כמו גם את הערכתה של חב' "נסטלה" לעוצמת מותג "צבר" והאמונה בצוות ההנהלה והעובדים.

מר דן פרופר, מנכ"ל קבוצת "אסם": "אני קורא בתקשורת על המתחרים המשקיעים סכומי עתק בקמפיינים וסרטי פרסומת, שינוי אריזות, קונספטים והכרזות על שאיפתם להפוך למובילי שוק - חברת "סלטי צבר" הינה החברה היחידה שלמדה את הטעם של הצרכן הישראלי בתחום החומוס. חומוס "צבר" ימשיך להוביל את השוק גם בשנים הבאות".

מר פרופר מוסיף, שההחלטה של החברה להקים את המפעל החדש בקרית גת מחברת את הישראליות והאותנטיות של חב' "סלטי צבר" עם המגמה הציונית של חב' "אסם".

מר דודי מנביץ, מנכ"ל חב' "סלטי צבר" מציין ש שוק החומוס מהווה 54% משוק הסלטים הארוזים בישראל וגודלו למעלה מ-200 מיליון שקל בשנה.

צריכת החומוס לנפש עומדת על כ-5 ק"ג בשנה, בשוק בוגר שכזה, בעל אחוז חדירה של מעל 90%, מצליחה צבר לייצר חדשנות מוצרים רלוונטית שתוצאותיה:

צמיחת צבר בשנה האחרונה בשיעור של 30%.
צמיחת כלל קטגוריית הסלטים בשיעור של 9%.
נתח שוק צבר בקטגוריית החומוס, על-פי נילסן רבעון אחרון, מגיע ל-50%.

הצמיחה המרשימה היא תולדה של חדשנות מוצרית שהינו מנוע הצמיחה של צבר לכל אורך דרכה.

שלב א - חומוס עם תוספות.

בשנת 2000 פיתחה סלטי צבר קטגוריה חדשה - חומוס "מיוחד", חומוס עם תוספות (צנובר, גרגירים, זעתר וכו') שעד לאותו זמן הוגש רק במסעדות, ולא ניתן היה למצוא אותו במקררי הסופרמרקט. הקטגוריה החדשה הביאה לצמיחת השוק כולו ושינתה את יחסי הכוחות בקטגוריה, משוק של מוביל בלעדי (אחלה), לשוק של שני שחקנים (אחלה וצבר). היום שוק החומוס נחלק לשתי קטגוריות משנה: החומוס ה"חלק" (59%) ולחומוס עם תוספות (41%) כאשר נתח השוק של סלטי צבר בחומוס המיוחד עומד על 59% ברבעון האחרון.

שלב ב - סדרת מלך החומוס.

בשנת 2003 פיתחה סלטי צבר סדרה חדשה של חומוסים אותנטיים כמו בחומוסיות אמיתיות. על מנת ללמוד את סוד הטעם האמיתי והכנתו של החומוס הסתובב ברחבי הארץ צוות של אנשי שיווק וטכנולוגים וביקר בכ-35 חומוסיות אותנטיות. האתגר היה לייצר חומוס בטעם ובאיכות של חומוס טרי אבל בעל אורך חיים של 30 יום! לאחר תהליך פיתוח שארך כשנה הגיעו בסלטי צבר לשורה של מוצרים מנצחים בטעם ובמרקם.

בזכות סדרת מלך החומוס ושאר המהלכים שביצעה באותה תקופה סלטי צבר נטלה האחרונה את ההובלה בקטגוריית החומוס החלק שנשלט עד לאותה תקופה על-ידי אחלה והיום נתח השוק של סלטי צבר בחומוס החלק עומד על 44% כאשר נתח השוק של מלך החומוס מהווה 8% בשוק החומוס כולו (13% מהחומוס "החלק").

שלב ג - סדרת מלך החומוס עם תוספות חמות.

בעקבות הצלחת הסדרה של מלך החומוס ומתוך רצון לעשות צעד נוסף על מנת להעניק לצרכן את החוויה האולטימטיבית, הטעם האמיתי של חומוסיות אותנטיות, פיתחה סלטי צבר סדרה של תוספות לחימום למלך החומוס המבוססות על טעמי תוספות אותנטיות מחומוסיות אמיתיות.

בימים אלה יוצאת מהדורה מיוחדת של מלך החומוס, עם מגוון תוספות אסליות לחימום מתנה:

· חומוס סמיר הגדול עם תוספת חמה של גרגירי חומוס ברוטב חריף.
· חומוס אבו ראמזי עם תוספת של גרגירי פול חמים ברוטב חריף.
· חומוס משאושה של עומאר עם תוספת חמה של גרגירי חומוס ברוטב אבו-גוש פיקנטי.

התוספת לחימום מגיעה באריזה נפרדת במארז של מלך החומוס. את התוספת החמה (30 שנ' במיקרו) שמים על קערה של מלך החומוס וכך מקבלים את הטעם האמיתי האותנטי כמו בחומוסיות אמיתיות.

כמי שחרתה על דגלה להביא לצרכן את החומוס האמיתי, האותנטי והטעים ביותר מקצה סלטי צבר למעלה מחמשה מיליוני ₪ בשנה לטובת פיתוח מוצרים מתוך תובנה שאין תחליף לטעם חומוס אותנטי. בימים אלה שוקדים בחברה על הדור הבא של החומוס.

חדשנות גם באריזות המוצרים- מחשבה רבה ניתנה גם לפיתוח אריזות כך שיאפשרו נוחות מרבית באופן השימוש במוצר ויקל על הצרכן באיתור וזיהוי המוצר בנקודת במכירה, מתוך רצון שהמפגש של הצרכן עם מוצרי צבר יהיה אופטימלי בטעם ובשימוש נעשתה השקעה מאסיבית באריזות צבר. צבר הייתה הראשונה שהביאה את האריזה העגולה עם הפתח הרחב המאפשר ניגוב ישיר מתוך האריזה וכל זאת עם סגירת ניילון ומכסה שקוף.

בשנת 2003 חודש קו האריזות בעיצוב חדש ובפורמט חדש אשר כללו גם אריזות אישיות של 125 גרם עם מכסה המאפשר סגירה חוזרת.

חדשנות תקשורתית

אסטרטגיה תקשורתית חדה וברורה מלווה את "סלטי צבר" כבר שנים. על פי תפיסת הצרכן חומוס טעים ואותנטי נעשה ללא מתכון מדוייק ומה שעושה אותו לטעים זה הכבוד שניתן לו בתהליך ההכנה, והאהבה שמושקעת בעשייתו. בהתאם לכך גובשו הערכים שמרכיבים את ה-DNA של המותג- אותנטיות, טעם אמיתי כמו של חומוס שאוכלים במסעדה, ועשייה באהבה.

בצד התקשור הקונבציונאלי בחרה "צבר" להגיע לצרכן באמצעות שיווק חוויתי - "פסטיבל ניגובים" ו"צבר בציבור".

"פסטיבל ניגובים 2004"

חב' "סלטי צבר" תערוך בין ה- 25 - 24 באוגוסט בנמל ת"א את "פסטיבל ניגובים 2004" בהשתתפות עשרות חומוסיות אותנטיות וחברות המייצרות מוצרים הקשורים להוויה מזרחית אותנטית. ההשקעה בפסטיבל כ-4 מיליון שקל.

במסגרת הפסטיבל תזמין חב' "סלטי צבר" את הציבור לטעום את סדרת "מלך החומוס" עם תוספות חמות אותנטיות.

לצד פסטיבל האוכל יערכו פעילויות נוספות כגון: יריד אמנים, מעגלי מתופפי דרבוקות, רקדניות בטן, קוראות בקפה ועוד.

ב"פסטיבל ניגובים 2003" ביקרו במהלך היומיים כ-80 אלף איש ונאכלו כ- 25 טון חומוס. הפסטיבל סוקר בהרחבה באמצעי תקשורת מקומיים ובינלאומיים מאוסטרליה ועד קנדה.

בעקבות הצלחת "פסטיבל ניגובים 2003" יוגדל השנה מתחם הפסטיבל בכ-30% והתחזית להגיע לכ-100 אלף מבקרים.

תאריך:  11/08/2004   |   עודכן:  11/08/2004
שלומית שתיוי, יחסי-ציבור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת הקוסמטיקה הצרפתית ג'רנטיק יוצאת במבצע לקרם הבהרה
בונז'ור ממשיכה לחדש בפינות האפיה:
גדי לסין, מנכ"ל שטראוס מחלבות וסיגל שילוני, מנהלת השיווק הודיעו היום על מינויו של רני ישראלי למנהל תחום המעדנים בשטראוס-עלית
קבוצת אלביט מערכות, באמצעות חברת הבת VSI, זכתה בחוזה של בואינג בהיקף של 75.6 מיליון דולר לאספקת מערכות ראש JHMCS למטוסי קרב
מלך הפלאפל ומלך נוזלי הכלים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il