יצחק בסרגליק, לשעבר מנהל מחלקת המודיעין העסקי בחברת דן אנד ברדסטריט (D&B) וקבוצת כותרת, חברת הסיוע השיווקי הגדולה בישראל לחברות טכנולוגיה, הקימו מיזם משותף בתחום המודיעין העסקי התחרותי, הנקרא אינפו-און.
אינפו-און מספקת מחקרי שוק, מודיעין תחרותי ושירותי מידענות בתחומים: אלקטרוניקה, טלקומוניקציה, ייצור והולכת חשמל, מכונות, מזון, פרמצבטיקה, ביוטכנולוגיה, פלסטיק וגומי, היי-טק וכימיה. אינפו-און מתמחה בניתוח מגמות שוק, ניתוח הסביבה התחרותית וכמו כן ניתוח של הפעילויות העסקיות, הטכנולוגיות והמוצרים בשוק הרלוונטי ללקוח.
המחקר בשווקי היעד מתבצע על-ידי שותפי מידע בעלי שם, המתמחים בתחומם, אשר חתומים על הסכמי שיתוף פעולה עם אינפו-און, ביניהם: MIS, CIS, Goulden Reports , קבוצת SIL, קבוצת Martin Hamblin, BCC ועוד.לאינפו און נגישות גם למחקרי השוק של IDC, מחברות המחקר השיווקי הגדולות בעולם בתחומי החומרה, התוכנה והתקשורת, אשר חברה בקבוצת כותרת.
יצחק בסרגליק, מנכ"ל אינפו-און: "שוק המודיעין העסקי בישראל נאמד בשנת 2000 ב כ- 40 מיליון דולר, והוא צומח בקצב של כ- 15% לשנה. בהתייחס לקצב הצמיחה של השוק העולמי, העומד על יותר מ-20% לשנה, והיקפו על פי האגוד העולמי של מומחי המודיעין התחרותי SCIP - Society of Competitive Intelligence Professionals נאמד בכ-2 מיליארד דולר, קיים פוטנציאל גבוה בישראל להגדיל את היקף הפעילות של המודיעין העסקי. בסקר אחר שערכה SCIP עלה כי יותר מ-25% מהחברות בארה"ב הוציאו בשנת 2000 כ- 100 אלף דולר על פעילות של מודיעין עסקי וכ-14% מהחברות שהשתתפו בסקר הוציאו למעלה מ- 500 אלף דולר בשנת 2000".
המודעות הגבוהה ביותר לצורך במודיעין תחרותי, בקרב החברות הישראליות, הינה בין החברות המייצאות והעוסקות במוצרים מבוססי טכנולוגיה כגון חברות אלקטרוניקה, IT, טלקומניקציה, פרמצבטיקה, כימיה וביוטכנולוגיה. אמנם כרגע המשק הישראלי מושפע מהנעשה בעולם ומבעיות הבטחון הקשות שמצויה בהן המדינה, אולם חברות שמייצאות אינן יכולות להרשות לעצמן לוותר על שרותי מודיעין תחרותי משום שהן מתחרות ב"כרישים" אשר כן נעזרים, באופן שגרתי, בשירותי מודיעין תחרותי. התאוששות במשק האמריקני תביא לגידול הצורך במודיעין תחרותי עבור החברות הישראליות הפעילות בחו"ל.
לדברי יצחק בסרגליק "המודיעין העסקי נותן מענה לצרכים של חברות הפועלות בשוק בו התחרותיות גוברת מדי יום, השינויים הטכנולוגיים מהירים, הגלובליזציה מתחזקת והצורך להאיץ את היציאה לשוק גדל. הוא מאפשר לצמצם ואף למנוע הפתעות ומצבי חרום הנובעים מחוסר ידיעה, מעניק יתרונות טקטיים בעת ניהול משא-ומתן ומאפשר לחברות לזהות הזדמנויות עסקיות חדשות וללמוד מניסיונם של אחרים".
אודות Info-On:
אינפו-און הוא מיזם המתמחה במודיעין עסקי, המשותף לקבוצת כותרת וליצחק בסרגליק. אינפו-און מספק מחקרי שוק, מודיעין תחרותי ומידענות בתחומים כגון אלקטרוניקה, טלקומוניקציה, ייצור והולכת חשמל, מכונות, מזון, פרמצבטיקה, ביוטכנולוגיה, פלסטיק וגומי, היי-טק וכימיה.
אינפו-און מתמחה בניתוח מגמות שוק, ניתוח הסביבה התחרותית כמו גם ניתוח של הפעילויות העסקיות, הטכנולוגיות והמוצרים בשוק הרלוונטי ללקוח. המחקר בשווקי היעד מתבצע על-ידי שותפי מידע בעלי שם, המתמחים בתחומם, אשר חתומים על הסכמי שיתוף פעולה עם אינפו-און.
אינפו-און מטפלת בכל בקשה למידע, החל משאילתה בודדת ועד לסקרי שוק מקיפים. אינו-און מנוהלת על-ידי יצחק בסרגליק, מומחה בתחום המודיעין העסקי, ומי שהקים וניהל את מחלקת המודיעין העסקי של DB ישראל.