מנכ"ל חברת טמבור משה וקסלר הודיע, כי טמבור תשקיע כ- 10 מליון ש"ח בפעילות שיווקית ענפה לקראת פסח 2002.
משה וקסלר הוסיף, כי זהו הסכום הגדול ביותר אשר הושקע עד היום על-ידי החברה במסגרת אסטרטגיה משולבת לחג הפסח.
טובי כרמון, סמנכ"ל השיווק בטמבור הכריזה היום על פסח 2002 כעל פתיחת עונת הצבע של טמבור בהשקעה כוללת של כ- 10 מליון ש"ח!!!!!
טמבור מציגה אסטרטגייה שטרם נראתה בשוק הצבע בישראל ופונה בפעילות שיווקית ממוקדת לקהלי יעד שונים במטרה לעודד את השימוש בגוונים.
במסגרת הפעילות מציגה טמבור ערוצי שיווק חדשניים למכירת צבע,
טובי כרמון צופה כי בעקבות פעילות טמבור לפסח 2002 יגדל שוק הצבע בכ- %20.
אסטרטגיית טמבור לפסח 2002 הינה אסטרטגיה המשלבת פעילות שיווקית ב- 4 ערוצים שונים בפניה ממוקדת לקהלי יעד שונים במטרה להקיף את כלל שוק הצבע :
קמפיין טלוויזיוני תחת הסיסמא "בפסח תופסים צבע" מטרת הפעילות לעורר עניין בקרב הצרכנים ולהוות מטריה לפעילויות השיווק הממוקדות מכירת צבע ברשתות מזון - מיועד לקהל אשר ירכוש את המוצרים כמוצרי אימפלס, לראשונה בענף הצבע דוגמיות סופרקריל 2000 - מיועד לקהל אשר אינו בטוח בבחירת הצבע
רק בטמבור ערכת הצביעה של הארי פוטר - מיועדת לקהל של הורים וילדים,לראשונה בענף הצבע מדבקות עם סיסמת הקמפיין יודבקו על מוצרי טמבור לקראת חג הפסח ויהוו לצרכנים זיהוי עם המסר הפרסומי וחוויית הסרט.
קמפיין פסח 2002 הקמפיין מציג את המסר המרכזי לפסח - עם גווני טמבור - יש עניין בבית !
את הקמפיין תוביל הסיסמא : "בפסח תופסים צבע"
על סרט הפרסומת :
סרט הפרסומת מציג בית אשר נראה לכאורה רגיל כאשר ילדה (גיבורת הסרט) עוברת עם המצלמה בתוך חדרים בבית ומראה כל מני אנשים (שליח פיצה, ילד של השכנים, שוטר שבא לפנות את כולם) שנכנסו לתוך הבית מסיבות שונות ופשוט נשארו שם מאחר והיה להם טוב ונעים רק בגלל צבעי טמבור.
בסוף הסרט מכריז הקריין - "עם צבעי טמבור אל תתפלאו שכולם ירצו להישאר אצלכם בבית, ובפסח הזה תופסים צבע עם טמבור".
פעילות קד"מ - יופקו 100,000 מדבקות עגולות עם צילום של הילדה כוכבת הסרט עם הסיסמא "בפסח תופסים צבע" מדבקות אלו יודבקו על כל מוצרי טמבור עם תחילת הקמפיין - עניין חדשני מאד בתחום הצבע !
כמו כן יופקו דגלים וצנחנים ברוח המסר " בפסח תופסים צבע"
סה"כ תקציב מדיה פסח 2002 : כ- 4 מליון ש"ח !!!
מי מאחורי הקמפיין? משרד פרסום- ראובני פרידן
קופירייטר- תמיר ברקמן
תקציבאי- שיבולת אלקובי
סופרוייזר - ישי מנדיל
ארטדיירקטור- שירז בר-שביט
מנהל קריאיטיב - ספי שקד
מפיקת משרד - יעל ביגון
במאי- דרור שאול
משרד הפקה- פרדיסו
טמבור מציגה ערוץ שיווק חדשני בענף הצבע-
דוגמיות סופרקריל 2000 ברשתות ה- DIY ובנקודות מכירה מרכזיות במחיר של 6 ש"ח ליחידה במגוון 20 גוונים אופנתיים:
טמבור פונה לקהל חדש המוגדר כקהל של חוששים באמצעות שיווק חדשני המאפשר להם התנסות בצבע על מנת לעודד קבלת החלטה לצביעת גוונים בבית.
טובי כרמון, מסבירה, כי קיים קהל צרכנים אשר חושש מקניית גוון בגלל החשש של "איך הגוון יראה על הקיר ?" לקוחות אלה יוכלו לקנות דוגמית צבע 70 מ"ל (לכיסוי של 0.5 מ"ר) ולהתנסות "על אמת" בביתם לשם בחירת הגוון המתאים לצביעה סופית.
לדעת כרמון, היצע הדוגמיות לצרכנים ישפיע על המעבר לשימוש בגוונים באופן משמעותי.
היום צובעים כ-% 73 בלבן וכ-% 27 משתמשים בגוונים.
הדוגמיות יוצעו ב- 20 גוונים אופנתיים ומרכזיים אשר נלקחו מהקטלוגים האחרונים של טמבור + גוונים אופנתיים נוספים וימכרו ב - 6 ש"ח (מחיר לצרכן) על גבי סטנד בולט בכל רשתות DIY ובנקודות מכירה מרכזיות .
השקעה כספית : כ- 500,000 ש"ח.
לראשונה פורצת טמבור בהשקה מסחרית למכירת צבעים כמוצר אימפלס ברשתות מזון תחת הסלוגן "קיר אחד צבוע - מראה חדש לחדר !" - פעילות אשר תגובה בקמפיין טלוויזיוני.
טובי כרמון אמרה , כי טמבור שמה לה כמטרה מרכזית יצירת ערוץ חדש למכירת צבע בתקופת החגים. לאחר מחקרים ופייילוט שיווקי שערכה מצאה כי צרכנים ברשתות המזון מגלים הענות להתנסות במוצרים חדשים בתקופת החגים ובהם צבע. בכוונת טמבור להפוך את נושא הצבע למוצר "אימפלס" אשר "ייחטף" במחיר אטרקטיבי ברשתות המזון..
טמבור מציעה לצרכנים סופרקריל 2000 1 ל' בגוון מוכן במחיר מבצע (25-30 ש"ח בהתאם לגוון במקום כ - 50 ש"ח מחיר רגיל) כמות צבע המיועדת לקיר אחד ומאפשרת צביעה בתוך שעה במינימום עבודה ומאמץ ובכך מעניקה מראה חדש לחדר הנבחר לקראת חג הפסח.
ארבעת הגוונים שנבחרו הנם חלק מהמלצת חברת טמבור לאפנת הגוונים לשנת 2002 והם שימכרו על גבי סטנד מיוחד שעוצב לצורך נקודות המכירה ברשתות המזון . הסטנד יציג 4 חדרי סלון שונים כל אחד צבוע באחד הגוונים המוצעים ועליו הסלוגן: "קיר אחד צבוע - מראה חדש לחדר !"
טמבור תומכת בהשקה ברשתות המזון במבצע ייחודי לרוכשי הצבע. כל הרוכש אריזת 1 ליטר יוכל לקבל רולר + מגש (החיוניים לתהליך הצביעה) ב - 9.9 ש"ח (במקום ב - 35 ש"ח מחיר רגיל ברשתות DIY))
המבצע יערך ברשתות קואופ ריבוע כחול + רשת קלאבמרקט.
המבצע יפורסם בטלוויזיה, עיתונות ובנקודות המכירה.
סה"כ השקעה כספית כוללת : 2,500,000 ש"ח.
על הקמפיין הפרסומי:
את סרט הפרסומת אשר ישודר בערוץ השני ובערוץ 10 תלווה הסיסמא: "קיר אחד צבוע- מראה חדש לחדר" הסרט הינו סרט משותף לקו-אופ ולטמבור ומציג בסרטון אחד מספר מבצעים ברשת קו-אופ לפסח 2002 ובתוכם טמבור עם הסיסמא: קיר אחד צבוע- מראה חדש לחדר.
מי מאחורי הקמפיין?
משרד פרסום- ראובני פרידן
קופירייטר- תמיר ברקמן
תקציבאי- שיבולת אלקובי
סופרוייזר - ישי מנדיל
ארטדיירקטור- שירז בר-שביט
מנהל קריאיטיב - ספי שקד
מפיקת משרד - יעל ביגון
במאי- דרור שאול
משרד הפקה- פרדיסו
ארץ האגדות והקסמים של הארי פוטר
טמבור פונה לקהל הילדים עם ערכת הצביעה של הארי פוטר - ומגבה בקמפיין פרסום בעיתונות
לקראת החגים הקרבים מציעה טמבור לילדים והוריהם עיצוב חדר ברוח הארי פוטר באמצעות ערכת הארי פוטר שתמכר ברשתות ה- DIY (DO IT YOURSELF ).
מסקר שערך מרכז הבנייה הישראלי עולה כי עקב המיתון מעדיפים % 87 מהישראלים לשפץ את ביתם!!
ערכת הארי פוטר עוצבה בצורת פח ייחודי מאוייר באלמנטים של הארי פוטר המשמש כפח לניירות לחדר הילדים .אל תוך הפח הכניסה טמבור ערכה מושלמת לצביעת החדר : - 2.5 ליטר של סופרקריל 2000 בגוון צהוב,
- 2.5 ליטר של סופרקריל 2000 בגוון סגלגל,
- רולר איכותי לצביעה,
- שלוש מדבקות ענק להדבקה על הקיר של הארי פוטר על מטאטא הקסמים, הינשוף חברו הטוב והשליח של הארי פוטר וכובע הקסמים של הארי פוטר.
כמו כן מצורף אינסרט צבעוני המכיל תמונת שני חדרים מעוצבים מומלצים והוראות צביעה והדבקה של המדבקות -כך שיתקבל חדר קסום ברוח הארי פוטר.
לאחר השימוש בערכה הילדים יכולים להשתמש בפח ניירות מדליק לחדר.
את ערכת הארי פוטר ניתן להשיג עד סוף חג הפסח או עד גמר המלאי במחיר מומלץ לצרכן של כ- 220 ש"ח .
קמפיין הפרסום יוצג בעיתונות הארצית ובקמפיין קד"מ בנקודות מכירה באמצעות משרד פרסום. ראובני פרידן
השקעה כספית כוללת - 2,500,000 ש"ח.
על שוק הצבע:
שוק הצבעים הדקורטיביים מוערך בשנת 2001 בכ- 400 מליון ₪ שהם כ- 45 מליון ליטר. השוק מתחלק בין אנשי מקצוע לצרכני ה- DIY כאשר % 75 ממנו מהווים אנשי המקצוע וכ- % 25 צרכני ה- DIY . בתוך פלח צרכני ה-DIY כ- % 70 הינם צרכנים אשר צובעים בעצמם.
שוק הצבעים הדקורטיביים קטן בשנת 2001 בכ- % 10 בהשוואה לשנת 2000 קיטון הנובע מהירידה בבניה החדשה ומהמיתון בשוק.
להלן חלוקת נתחי השוק לשוק הצבעים הדקורטיביים:
טמבור - % 60
נירלט - % 20
יבוא ואחרים - % 20.