פריצת הדרך המרעננת של ספרייט.
המותג ספרייט יוצא במהלך שיווקי אסטרטגי גדול הכולל מיצוב חדש, לצד קמפיין טלוויזיה, אינטרנט ושילוט חוצות.
המהלך, בהשקעה של כ-5 מיליון ש"ח ילווה בסיסמה The Sprite way""
החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה-קולה ישראל) יוצאת במהלך שיווקי אסטרטגי גדול למותג ספרייט, המבוסס על מיצוב חדש שנבנה למותג במהלך השנה האחרונה, לצד השקת תוויות חדשות וקמפיין טלוויזיה בינלאומי, קמפיין אינטרנט ושילוט חוצות, בהיקף של כ-5 מיליון ש"ח. את המהלך החדש מוביל הסלוגן "The Sprite way" המחליף את הסלוגן הקודם "תזרום" שליווה את המותג בשנים האחרונות.
על תהליך המיצוב החדש הוחלט בחברת קוקה-קולה ישראל ובחברה העולמית בראשית שנת 2004 ובמסגרתו הוגדר עולם הערכים האמוציונאלי של המותג וכן קהל היעד שלו.
התהליך ארך כשנה וכלל מס' מדינות/יבשות בהן דרום אפריקה, אסיה, גרמניה, סין, מקסיקו, ארה"ב, ספרד, צילה, ארגנטינה, אנגליה ותאילנד. בתקופה זו נערכו מחקרי צרכנים (כ-70 קבוצות מיקוד שונות בכל העולם) כולל בישראל, ומהם "נולדו" התובנות שבעזרתן נבנתה הזהות החדשה של המותג, עם פנייה לקהל תקשורתי "בוגר" וממוקד יותר של צעירים בגילאי 25-21, במקום 25-16. כמו כן, הוגדרה למותג שפה תקשורתית שתלווה אותו בפעילויותיו.
יפית כהן-דמרי, מנהלת מותג ספרייט: "התובנות שקיבלנו במחקר הובילו אותנו ליצירת איפיון לקהל הצרכנים של המותג במספר תכונות: מובילים/מנהיגים מבטן ולידה, בעלי בטחון עצמי ומאוד נחושים בדעתם, הם לא מקבלים את מה שקיים כמובן מאליו, הם מאתגרים את עצמם ליצור דברים חדשים. בנוסף, קהל היעד של ספרייט יהיה הראשון לאמץ טרנדים המצביעים על כיוון חשיבה אחר וחדשני. הם תמיד עושים את הדברים בדרך אחרת, ייחודית ושונה, ובשל כך ניתן להגדירם כפורצי דרך - שגורמת לסביבה לומר WOW! הערכים הללו מייצגים את תכונותיו של ספרייט כמותג גדול, עוצמתי וחזק בשוק המשקאות".
במסגרת המיצוב החדש, שונתה הגרפיקה המתנוססת על תוויות ספרייט ודיאט ספרייט . שינוי התוויות נועד להעביר חלק מערכי המותג ובמסגרתו הוסף אלמנט של גל בתנועה המייצג דינאמיות, אקטיביות, רעננות ועוצמה. תווית דיאט ספרייט עוצבה ברוח זו תוך בידול הדיאט מהמוצר הרגיל, על-ידי הגדלת המילה דיאט וצביעתה בצבע צהוב.
קמפיין חדש למותג
השקת המיצוב החדש של ספרייט כוללת גם קמפיין חדש למותג שיעלה לאוויר ביום שני 4/4/05. הקמפיין כולל פרסום בטלוויזיה בערוצים 2, 10 ו-24, שילוט חוצות כלל ארצי וכן פעילות אינטרנט חדשנית וייחודית מסוגה שתיחשף בקרוב. הסרטון החדש של ספרייט צולם בתאילנד וכולל אלמנטים מפתיעים וייחודיים. הסרטון ישודר במקביל בעוד כ-17 מדינות בהן אוסטרליה, סין, אינדונזיה, וניו זילנד.
יפית כהן-דמרי, מנהלת מותג ספרייט: "קמפיין הפרסום של ספרייט מתמקד בשני מסרים מרכזיים של המותג: פריצת דרך ואלמנט הרעננות המנוכס למותג שמועבר באמצעות שימוש באלמנט המים. הסרטון שילווה את הקמפיין "נצבע" בגוון ירוק המנוכס גם הוא, למותג ספרייט. הסרטון נשלח למחקר צרכנים שנערך באמצעות מכון "שילוב" במהלך חודש מרץ 2005. תוצאות המחקר העידו באופן ברור על אהדה גבוהה מאוד, הבנת המסרים, תחושת הזדהות וקרבה עמוקה למותג".