החל מה-1 ביוני 2005 צפויים מחירי הפיצוחים לעלות בעשרות אחוזים. יצרני הפיצוחים מדווחים כי בעת האחרונה ובמיוחד לאורך השנה האחרונה חלו עליות מחירים חדות, הנעות בין 20 ל- 90 אחוזים בחומרי הגלם של ענף הפיצוחים. עליות מחירים אלו לצד התייקרות הדלק ומוצרים נלווים נוספים כגון אריזות, הוצאות תפעול וכד', מחייבות את יצרני הפיצוחים לנקוט בצעדים של העלאת המחירים.
עליות חומרי הגלם של שוק הפיצוחים מוערכות בעשרות אחוזים:
בוטנים: התייקרו בכ-25%, שקדים: התייקרו בכ-40%, אגוזי פקאן: התייקרו בכ-90%. אגוזי מלך: התייקרו בכ-90%, פיסטוקים: התייקרו בכ-60%. גרעיני דלעת: התייקרו בכ-25%. גרעיני חמנייה: התייקרו בכ-15%.
בימים אלו, עומדים יצרני הפיצוחים בקשר עם הגורמים הרלוונטיים בחנויות וברשתות השיווק ומטפלים בנושא באופן מסודר ומבוקר.איציק שמואל, מנהל השיווק בקליית גת מסר: "מזה חודשים רבים סבסדנו את המוצרים והשתדלנו עד כמה שאפשר להימנע מלהעלות את מחירי הפיצוחים.
ספגנו את התייקרות חומרי הגלם על אף השחיקה הגדולה שנוצרה עקב כך במתח הרווחים. במהלך השנה האחרונה עלו המחירים של חומרי הגלם בעשרות רבות של אחוזים, וכיום אין אנו מסוגלים שלא להעלות את מחירי הפיצוחים. לצערנו קיימים מספר יצרנים בענף שעקב התחרות הקשה גוררים א המחירים מטה. על פי רוב מדובר ביצרנים פחות איכותיים ובחומרי גלם נחותים".
להערכת שמואל, עליות המחירים החדות נובעות מכך ששוק הפיצוחים, כמו כל שווקי הסחורות בעולם, דינאמי מאד ומושפע רבות מתופעות סביבתיות כגון מזג אוויר, היצע וביקוש תנודות המטבע הזר ועוד.
שוק הפיצוחים
מנתונים מצטברים שיש בקליית גת עולה כי שוק הפיצוחים הישראלי "מגלגל" כ-800 מיליון דולר בשנה. לקראת חגים עולה צריכת הפיצוחים בכ-40%. כ-81% ממשקי הבית בישראל כוללים בסל הקניות הקבוע שלהם גם פיצוחים, 71% מהישראלים נוהגים לצרוך פיצוחים באופן קבוע. צרכני הפיצוחים אשר נדגמו על ידי קליית גת מספרים כי הפיצוחים מסמלים עבורם רוגע, קירבה וחברות לצד משפחתיות ואותנטיות.
קליית גת
חברת גת מזון המשווקת את מותג הפיצוחים קליית גת היא שותפות שווה בין חברת ליימן שליסל ופריגת. פיצוחי קליית גת נחשבים לאחד מהמובילים את שוק הפיצוחים המקומי.