"the test of the nation", חברה המבוססת על רעיון זהה ל"המבחן של המדינה" הוקמה באחרונה בארה"ב על-ידי איש העסקים ציון דלל. לדברי דלל, בעלי "המבחן של המדינה", שפועלת בשוק המקומי בשמונה השנים האחרונות, הוצאות הפרסום וההחדרה התקשורתית יגיעו בשנה הקרובה לסכום כולל של קרוב לכמיליון דולר. משרדי החברה ממוקמים בשדרת מדיסון בניו יורק, וכוללים בשלב זה כעשרה עובדים.
"המבחן של המדינה" הוא גוף עצמאי ובלתי תלוי, שעורך סקרי דעת קהל המצביעים על החברות והמותגים המועדפים ביותר בקרב קהל הצרכנים הישראלי במגוון תחומי החיים והצרכנות. הסקרים נערכים על ידי מכון "גיאוקרטוגרפיה", שבראשו עומד פרופ' אבי דגני, ומפורסמים במגזין הרואה אור מידי חצי שנה ומצורף לעיתונים השונים.
רבות מהחברות הישראליות הגדולות רוכשות את תוצאות הסקרים, לצורך קמפיינים פרסומיים נרחבים באמצעי המדיה השונים ובכלי התקשורת, בהן בזק, פלאפון וקריסטל.
את הסקרים האמריקניים עורכת חברת "TARGET", מהמובילות בתחום המחקר בארה"ב, והם יפורסמו בקביעות ב"ניו יורק טיימס", שמופץ בכמיליון ושבע מאות אלף עותקים. עלות עמוד פרסום ב"ניו יורק טיימס" היא כמאה וארבעים אלף דולר.
דלל מציין, כי כבר במהלך החודש האחרון נערכו מספר סקרים בתחומים שונים, שמעידים על הטעם האמריקני בכל הנוגע להרגלי צריכה. בתחום טיסות הפנים הגיעה חברת "דלתה" למקום הראשון, ואילו בסקר שבמרכזו רשתות המבורגרים הגיעה "וונדיס" למקום הראשון ואחריה "ברגר קינג" ו"מקדונלדס".
דוגמא להבדל בין טעמו של הצרכן האמריקני לבין טעמו של הצרכן הישראלי נמצאת בתחום החיתולים החד פעמיים. בישראל מובילה מזה כשנה "האגיס" בקרב קהל הצרכנים המקומי, ואילו בשוק האמריקאי "פמפרס" היא החברה הנצרכת ביותר ו"האגיס" מגיעה רק למקום השני.
לדברי דלל ישנם הבדלים גדולים בהרגלי הצריכה בין המדינות השונות בארה"ב. "הצרכן הניו יורקי שונה בהעדפותיו מהצרכן במערב אמריקה. עם זאת, הסקרים כוללים מדגם מייצג ומשוקלל של כל ארה"ב".
עוד מוסיף דלל, כי בכוונתו לייסד חברות נוספות המבוססות על "המבחן של המדינה" במדינות שונות בעולם.