סדרת הסקרים ה-17 של המבחן של המדינה, מבחן הכדאיות והאיכות הגדול והאמין ביותר בישראל, תפורסם בשבוע הבא בעיתונים המובילים בגיליון מיוחד שיופץ בכ-800 אלף עותקים.
'מעריב' ו'הארץ' יפיצו את חוברת התוצאות ביום רביעי (21 בספטמבר), 'ידיעות אחרונות' יפיצו את החוברת ביום חמישי (22 בספטמבר) והעיתון 'ווסטי' יפיץ את החוברת ברוסית שבוע לאחר מכן, ב-29 בספטמבר. מנהלי המבחן של המדינה מעריכים כי קרוב ל-4 מיליון קוראים יחשפו לתוצאות הסקרים שיפורסמו בגיליון הקרוב.
סבב הסקרים האחרון, המבוסס כמו קודמיו על בחירת הציבור לגבי מוצרים ושירותים שונים, כולל בין השאר שאלות הבוחנות העדפות צרכנים, שביעות רצון, מבחני טעימה עיוורים והשוואת מחירים. החברות שנבחנו הן ממגוון רחב של תחומים בהם קופות חולים, ביטוחים, השכרת רכב, מכונים להסרת משקפיים, רשתות מזון מהיר, תה להרזיה, שילוח בינלאומי וחברות גז.
לדוגמא, לראשונה מאז החל המבחן של המדינה את פעילותו עקפה רשת המזון המהיר מקדונלד'ס את בורגר ראנץ' בנוגע להערכות הצרכנים לגבי הטעם והערך הבריאותי של ההמבורגרים.
עוד בתחום המזון: חברת 'צבר' זכתה לציון הגבוה ביותר במבחני טעימה עיוורים - 7.1 מתוך 10. אחריה בטבלה 'אחלה' עם ציון 6.7, 'שמיר' עם ציון6.6 ו'מיקי' עם ציון 6.5; בקטגוריית הנקניקיות זכתה 'טירת צבי' עם ציון של 7.1 ואחריה 'יחיעם' (6.7), 'עוף טוב' (6.5) ו'זוגלובק' (6);
הרשת הטובה והכדאית ביותר מבין רשתות ה'עשה זאת בעצמך' היא הום סנטר (53.7 אחוז מהנשאלים), אייס קנה ובנה אחריה עם 20.6 אחוז. גם בתחום המתנות לחגים נתפסת הום סנטר כרשת הטובה והכדאית ביותר לקנייה (27.5 אחוז מכלל האוכלוסיה), אחריה המשביר לצרכן (21.7), כיתן גולף&קו (15.1), ביתילי (7.2), איי די דיזיין (6.1) ונעמן (2.9).
תוצאות מתחומים נוספים: אלקו זוכים לציון הגבוה ביותר בשביעות רצון צרכנים; סנו ממשיכה להביס את המותגים המיובאים; בזק ואורנג' ממשיכות למשול בענף התקשורת ועוד.
בעלי "המבחן של המדינה", ציון דלל: "כל סבב סקרים שמסתיים ויוצא לאור הוא התרגשות עבורי. בתחילת דרכינו כשהתחייבנו לספק מידע אמין ובלתי תלוי היו גבות שהורמו, וכיום המבחן של המדינה הוא מוסד שמרווה את צימאונו של הציבור למידע אמין לגבי חברות, מגזרים ושירותים. אני בטוח כי גם סבב הסקרים ה-17 של המבחן של המדינה יספק תועלת לציבור ולחברות הנסקרות".
סקרי "המבחן של המדינה" נערכים באופן עצמאי ובלתי תלוי מאז 1998 באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה בראשותו של פרופ' אבי דגני. הסקרים מצביעים על דעת הקהל בנוגע לחברות ומותגים במגוון תחומי החיים והצרכנות, ומשמשים חברות רבות במשק לצורך מסעות פרסום באמצעי המדיה השונים.
יצוין, כי באחרונה ייצאו מנהלי המבחן של המדינה את היוזמה לשוק האמריקאי וכיום מתבצעים סקרים מקבילים בארצות הברית תחת השם "the test of the nation". הסקרים יוצאים לאור בניו-יורק טיימס שמופץ בכ-1.7 מיליון עותקים.