המשרד לאיכות הסביבה בשיתוף עם רשות הטבע והגנים משיקים קמפיין תחת הסיסמה: "הולכים על נקי זאת הארץ שלנו".
תוך התמקדות בפארקים, בשטחים הפתוחים ובגנים הלאומיים.
הקמפיין בהשקעה כוללת של כ-4 מיליון שקל נועד להביא לשינוי בהתנהגות הישראלי, לאסוף אחרי הבילוי בטבע את הלכלוך לפח הקרוב.
הקמפיין יעלה ביום א' ב-9 באוקטובר, לקראת חול המועד סוכות, וילווה בפעילות שטח שתבוצע על-ידי רשות הטבע והגנים במהלכה יחולקו כרבע מיליון שקיות זבל ממוחזרות בפארקים, ביערות ובגנים הלאומיים. הקמפיין יהיה תחת הסיסמה "הולכים על נקי זאת הארץ שלנו" ובתקציב של כ-4 מיליון שקל כאשר הפרסום יהיה בטלוויזיה בערוצים 1, 2 ,10, ו-9 בכבלים, באתרי אינטרנט כגון: מלטייל, צימר walla, y-net וכן במגוון תחנות רדיו ארציות ומקומיות כגון: גל"צ וגלגלצ, בקול ישראל: רשת ב', קול הדרך לעסקים ורשת ג' וכן ברדיו האזורי ובקול חי.
הקמפיין מבוצע על-ידי לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית). זהו קמפיין המשך לקמפיין הניקיון בחופים שהיה במהלך חודשי יולי - אוגוסט.
מטרת הקמפיין היא לעודד את הציבור בישראל לקחת אחריות ולאסוף את הלכלוך שלו בתום הטיול בטבע. ממחקר שערכנו גילינו כי 77% מהציבור מטייל בטבע כאשר 97% מהציבור מאמין כי גם עליו לקחת חלק פעיל בשמירה על ניקיון הסביבה ולא רק המדינה. נציגים של רשות הטבע והגנים יתפרסו על 160 פארקים, יערות וגנים לאומיים שהם כ-612 מיליון דונם ברחבי הארץ. מידי שנה המטיילים משאירים אלפי טונות של זבל בטבע.
קמפיין הניקיון בפארקים, ביערות ובגנים הלאומיים פונה לציבור באותה צורה כמו קמפיין ניקיון החופים. הוא שומר על שפה נקייה וצעירה, כאשר הפנייה לציבור היא בגובה העיניים תוך פנייה לרגש. אנו משתמשים במסרים מוכרים של אהבה לארץ, לאדמה ולטבע וחזרה לערכים מוכרים של "ארץ ישראל היפה" זאת כדי להזכיר לציבור כיצד יש לנהוג בטבע.