לדברי מיכל גלבוע, מנהלת שיווק מאמא עוף: "אחד הטרנדים הבולטים בשוק המזון בשנים האחרונות הוא טרנד הבריאות ומעבר לייצור מוצרים עשירים בסיבים תזונתיים, אחוזי שומן נמוכים, חיטה מלאה ועוד".
מאמא עוף מתחברת גם היא למגמת הבריאות העולמית ומבשרת על סטנדרטים חדשים בתחום מוצרי העוף המוכנים ומשיקה לראשונה שניצל מחזה עוף אמיתי המצופה בפירורים שעשויים מ-100% חיטה מלאה!
עוד מוסיפה גלבוע: "חשוב לנו להשקיע בקטגוריה זו על-מנת שהצרכן הישראלי ייהנה ממוצר מוכן ויחד עם זאת יקבל את הערך המוסף של הבריאות הטמונה בחיטה המלאה".
סקר חדש ביוזמת "מאמא עוף" באמצעות "טלסקר" מגלה כי 73% מהציבור סבור שהוא מנהל אורח חיים בריא, כאשר 76% מתוכו מקשר אורח חיים בריא עם אכילת אוכל בריא.
76% מהציבור צורך מוצרים מחיטה מלאה כאשר הלחם הוא הפופולארי בין מוצרי חיטה מלאה (66%). פיתות נמצאות אחרי הלחם עם 34%, אח"כ אורז (25%) וקוסקוס (15%). אף אחד לא חשב על מוצר כמו שניצל מחיטה מלאה!
עם זאת 70% מצרכני השניצלים המוכנים הביעו נכונות לנסות שניצל חיטה מלאה.
עוד מגלה הסקר כי 86% מהנשאלים מקשרים אורח בריא עם התעמלות קבועה או הליכה יומית. 14% מהנשאלים ציינו כי הם מנהלים אורח חיים "בריא מאוד".
מוצרים העשויים מחיטה מלאה נחשבים כ"יותר בריאים" בקרב כ-70% מהציבור.
יתרונות בולטים נוספים שצוינו על-ידי הנשאלים: 15% חושבים שמוצרים מחיטה מלאה עוזרים לעיכול, 14% חושבים שיש בהם סיבים תזונתיים, 12% חושבים שהם פחות משמינים/דיאטטיים, 11% חושבים שהם מזינים ועשירים יותר, 8% חושבים שהם תורמים להרגשת שובע ו-16% חושבים שמוצרים מחיטה מלאה טעימים יותר בהשוואה למוצרים העשויים מקמח רגיל.
על השניצל החדש:
שניצל "מאמא עוף" בציפוי חיטה מלאה עשוי מ-100% חזה עוף אמיתי ומצופה ב-100% פירורים מחיטה מלאה והשאר כמו בבית: ללא חומרים משמרים, צבעי מאכל מלאכותיים, מונוסודיום גלוטומט ושומן טראנס המזיקים לבריאות.
מחיר מומלץ לצרכן לאריזה המכילה 700 גרם: 33 שקל. להשיג בכל רשתות השיווק.
על שוק השניצלים בישראל:
- גודל קטגורית מוצרי העוף המוכנים הוא כ-200 מיליון שקל וכ-6000 טון בשנה.
- כלל הקטגוריה מחולקת בין שני שחקנים עיקריים מאמא עוף עם נתח שוק כספי שנתי של 61% ועוף טוב עם נתח שוק כספי שנתי של 31%.
- שוק מוצרי העוף המוכנים הקפואים מהווה 70% מכלל הקטגוריה.
- בשוק הקפואים נמצאת מאמא עוף עם נתח שוק כספי של 45% כאשר היא רושמת גידול שנתי של כ-20% ואילו עוף טוב עם נתח שוק של כ-%49 עם גידול שנתי של כ-2%. סך קטגוריית הקפואים נמצאת בגידול שנתי כספי של כ-7%.
הנתונים נכונים לפי דוח נילסן כספי נובמבר 2005.