|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?
מוזס. מסית ומדיח נגד הציבור נתניהו. חושש גם מעמיתיו בליכוד [צילום: AP] ליברמן. סחיט וחושש [צילום: מן הטלוויזיה]

נוני נגד ביבי: חתרנות עד רגע ההצבעה

מפלגת הליכוד בראשות נתניהו זכתה ב-30 מנדטים ובניצחון ברור למרות זאת, ארנון מוזס, החושש מאוד מהתחזקות ישראל היום ומהתרסקות ידיעות אחרונות אם ימשיך נתניהו בשלטון, ממשיך בחתירתו כדי למנוע מנתניהו להקים את הממשלה הטקטיקה: סחיטה ואיומים כדי למנוע רוב בהצבעה להשבעת הממשלה בכנסת
09/05/2015  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   ממשלה 34   |   תגובות
כחלון. סחיט [צילום: פלאש 90]

שקד. חיילת של נוני? [צילום: פלאש 90]

ביבי ניצח את נוני
יואב יצחק
"הו-הא מי זה בא, נוני אכל אותה" - כך קראו אנשי הליכוד בקבלת הפנים החמה לנתניהו ורעייתו בהגיעם לנאום הניצחון * ב-News1 חשפנו והזהרנו מפני מעשיו של ארנון מוזס ומפני הפרסומים המגמתיים במרבית כלי התקשורת * התוצאות מלמדות על הצלחת המאבק נגד המגמתיות של כלי התקשורת ועל ניצחונו של ביבי נגד נוני בקרב: מי יהיה ראש המדינה
לרשימה המלאה

מי יהיה ראש המדינה: ביבי או נוני
יואב יצחק
הבחירות הנוכחיות יקבעו לא רק מי יעמוד בראש ממשלת ישראל, אלא גם מי יהיה בפועל ראש המדינה: בנימין נתניהו או ארנון (נוני) מוזס * מוזס נהג שנים רבות להטיל חיתתו על בכירים * בדרך זו שלט במוקדי כוח בישראל באמצעות "הארגון" - הוא ידיעות אחרונות * בכוחו הוא השפיע על הרצת מפלגות, מינוי שרים ובכירים, וגם על הכרעות של גורמי האכיפה והשפיטה בישראל
לרשימה המלאה

אלי עזור מנסה לשבש
בשבועות האחרונים עסקנו מספר פעמים באופן התנהלותו של אלי עזור בכלי התקשורת בהם הוא שולט, ובראשם: ג'רוזלם פוסט ומעריב, ובשיתוף הפעולה הקיים בינו לבין ארנון מוזס. נגד נתניהו, כמובן, ונגד יריבים משותפים. כתבנו על שיטת פעילותו, שכוללת יחסי שוחד עם אישי ציבור במערכת הפוליטית, כמו גם עם מנהלים בחברות ציבוריות גדולות. בעיקר תמורת תקציבי פרסום לעיתוניו ולחברת שלטי חוצות שבה הוא שולט וסיוע בעסקיו המסועפים.

בעקבות הפרסומים הובא לידיעתנו מידע נוסף על מעשיו של עזור, שאותו אנו בודקים. כולל על חלקו של א' והסתבכותו בענייני עזור, שכבר הספיק להתקשר אל עזור, הנגוע גם הוא - שהספיק להשתיקו בניסיון לשבש את בדיקתנו.

  • יואב יצחק

מאבק עז מתנהל גם בימים אלה מאחורי הקלעים. ארנון מוזס, שהפסיד את הבחירות לבנימין נתניהו, מנסה להכשיל הקמת ממשלה בראשות נתניהו. נוני אורב לביבי ופועל להפתיעו ולהכשילו. המועד: ההצבעה בכנסת להשבעת הממשלה. העובדה שמפלגת הליכוד בראשות נתניהו זכתה ב-30 מנדטים, ובפועל - בצידוק הערכי והפוליטי להקים את הממשלה החדשה, לא עושה רושם מיוחד על נוני מוזס. נוני פועל בדרכו האלימה והמפוקפקת כדי להשיג את מבוקשו: הכשלת נתניהו, במטרה להביא להסתלקותו של המיליארדר שלדון אדלסון מעסקי העיתונות בישראל.

נתניהו, לעומת זאת, נחוש להקים ממשלה צרה כבר בסיבוב הקרוב. ואם לא יעלה דבר בידו - בכוונתו להגיש לכנסת הצעה לפיזור הכנסת ולהליכה לבחירות חדשות. כן-כן, תוך כמה חודשים, אם לא יהיה מכך מנוס. העם אתנו, אומר נתניהו, ומביע את בטחונו: בבחירות הבאות תקבל מפלגת הליכוד 40 מנדטים לפחות; ישראל ביתנו לא תעבור את אחוז החסימה בגלל בוגדנותו של אביגדור ליברמן; ומפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט תשלם את מחיר הסחטנות.

ל-News1 נודע, כי נוני מפעיל לחץ גדול על חברי כנסת ממפלגות שונות, כולל על חברי כנסת ממפלגת הליכוד, כדי שייעדרו מההצבעה או יצביעו נגד ממשלה בראשות נתניהו. לחציו של נוני - שנעשים תוך שימוש "במקל והגזר" (פרסומים או צינזורים) - עלולים לעלות כדי עבירה פלילית. נוני לא פועל לבד. כמה מבכירי העיתונאים בידיעות אחרונות, ובראשם נחום ברנע, שמעון שיפר וסימה קדמון, פועלים כדי להמאיס את נתניהו על הציבור וכדי להכשיל הקמת ממשלה בראשותו.

נוני משוחח, לעיתים קרובות מאוד, עם בכירים במפלגות. עם חלק מהם הוא אף מתאם מהלכים. אריה דרעי (ש"ס), משה כחלון (כולנו), נפתלי בנט (הבית היהודי) ובמיוחד עם אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו). נוני הפעיל עליהם בתקופה האחרונה לחצים גדולים כדי שיקשיחו עמדות עד כדי השפלת נתניהו. נוני זוכה לסיוע גם מצד כמה גורמים בכירים מקרב חברי הכנסת של הליכוד, שפועלים כ"גיס חמישי". אחד הבכירים שבהם אף עודד את נפתלי בנט, ממש בימים האחרונים, "לסחוט" את תיק המשפטים גם במחיר סיכול הקמת ממשלה על-ידי הימין בראשות נתניהו. ח"כ ישראל כ"ץ, שר התחבורה בממשלתו של נתניהו, שעל יחסיו עם נוני מוזס דיווחנו כאן, פעל בשבועות האחרונים להקמת מוקד כוח בליכוד, שיאפשר לו, במקרה הצורך, להפעיל לחץ על נתניהו.

ההצלחה של נוני: תיק המשפטים

נוני הצליח בכך חלקית: בנט לחץ וסחט וקיבל למפלגתו את תיק המשפטים, לאיילת שקד - אותה חברת כנסת שהובילה, יחד עם איתן כבל (העבודה), את ההצעה להגבלת עיתון ישראל היום. מינויה יאפשר עתה לנוני לנסות וללחוץ ולהוביל מהלכי חקיקה חדשים, שיסייעו בהגבלת תפוצת עיתון ישראל היום, ופתיחת אפשרות לידיעות אחרונות להיכנס לעסקי הטלוויזיה. למשל: לערוץ 10 שבו חשק נוני. מי שמבקש לדעת עד כמה גדולה הייתה שמחתו של נוני, יכול ללמוד זאת מאופן הצגת צילומיה של איילת שקד, בידיעות אחרונות, וגם מעצם התגייסותו של פרופ' דניאל פרידמן - כן-כן, אותו פרופסור שקיבל את תיק המשפטים מראש ארגון הפשע אהוד אולמרט ופעל רבות לאחר מכן כדי לשכנע בטוהרו של אולמרט - כדי לברך על-כניסתה של שקד לתיק המשפטים.

כחלון - צנזורה וליטופים

משה כחלון הוא אחד האישים הסחיטים ביותר בפוליטיקה בישראל. שר האוצר המיועד נתון לסחיטה, בעיקר בגלל אחיו, קובי כחלון, שהסתבך בפלילים בתפקידו הבכיר בעיריית ירושלים. תיקו "טופל" על-ידי רפ"ק ערן מלכה הידוע לשימצה. המידע הבעייתי ידוע היטב לעיתונאים בידיעות אחרונות, אך פרסומו, בעוצמה המתבקשת, נמנע בעיתון זה, כדי למנוע נזק לכולנו בכלל (קובי כחלון נמנה עם בכיריה) וממשה כחלון בפרט.

כחלון מספק בתמורה את התמורה המתבקשת. כחלון הוא אחד מראשי המפלגות שהקשו על הקמת ממשלה ובזבזו לנתניהו זמן יקר. ולא במקרה: כחלון משתף פעולה עם נוני, באופן מוזר ובעייתי. לא בכדי הוא מטופל "יפה" בקבוצת ידיעות אחרונות, עד-כדי "החלקת" מידע שעלול להביכו (מעבר למידע המפליל בנושא קובי כחלון, המוצנע כאמור). למשל: דבר עדותו של כחלון בבית המשפט בתביעה שהוגשה נגד הטייקון קובי מימון על-ידי גרושתו. חדי-עין אולי הבחינו, כי דבר קשריו המיוחדים עם מימון (החשוד בעבירות מס חמורות) ובמיוחד דבר עדותו, קיבלו טיפול מינימליסטי בידיעות אחרונות ובכלכליסט. הפרסום כלל תמונה שבה כחלון נראה מחייך, וכמה משפטים סתמיים. וזהו. שום דבר על עצם היחסים המוזרים והתמורות/הכספים מהם נהנה כחלון, וכן על התמיכות שקיבל מגורמים שונים במהלך הבחירות לכנסת; שום מילה בדבר פשר התגייסותו לצידו של מימון נגד גרושתו.

ליברמן - המידע הבעייתי מוצנע

ליברמן משתף פעולה עם נוני מוזס כמעט באופן רציף. פרישתו ברגע האחרון מקואליציה עתידית עם הליכוד, תוך הפרת התחייבותו לבוחרים ושבירת קוד התנהגותו: מילה זו מילה, כדבריו - נעשתה כדי להכשיל את נתניהו ובמקביל לסייע לנוני מוזס.

ליברמן מקבל "תמורה" מלאה על מהלכיו החיוביים... עיתונאים בידיעות אחרונות מצונזרים כמעט מדי יום. ידיעות שליליות על ליברמן, מכוסחות. מידע מטריד על יחסיו ופגישותיו עם המיליארדר מרטין שלאף וכמה אוליגרכים נוספים, במיוחד במדינות במזרח אירופה, לא מתפרסם בידיעות אחרונות, למרות מעמדו הרשמי של ליברמן כשר החוץ - מעמד המחייב שמירת מרחק מגורמים הנחשבים בישראל מפוקפקים. מידע בעייתי העלול לקשור את ליברמן לעבירות שביצעו בכירים בישראל ביתנו, נגנז. המשטרה חידשה כידוע את החקירה נגד אישים בישראל ביתנו, אך למרות זאת - פרשה זו לא מקבלת כמעט ביטוי מעל דפי ידיעות אחרונות, כלכליסט או ynet. ליברמן הפך לרגיש וסחיט, ובפועל הוא אנוס לנתק מגע מהליכוד בכלל ומנתניהו בפרט ולשתף פעולה עם נוני.

נתניהו מגיב באיחור


נתניהו יודע לפחות על חלק מפעולות החתרנות נגדו. למרות זאת הוא מגיב באיחור, אם בכלל. אחת הפעולות שמבצעים אנשיו, בימים אלה: ניסיון לגייס כמה מחברי הכנסת של ישראל ביתנו, כדי שיצביעו בעד הממשלה שיציג נתניהו. המגעים מתנהלים לפחות עם שניים מחברי הכנסת ממפלגת ישראל ביתנו - חמד עמאר ושרון גל. אחד מהם אף הביע את תקוותו להתפטרות ליברמן, בזמן הקרוב, מהכנסת ומראשות ישראל ביתנו. ליברמן איבד עניין, נמסר ל-News1. הוא יעדיף, קרוב לוודאי, להשיל ממנו את המגבלות המחייבות חבר כנסת, לצאת לסקטור האזרחי, ולממש את קשרי המיליונים עם מרטין שלאף ואוליגרכים נוספים.

תאריך:  09/05/2015   |   עודכן:  10/05/2015
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   איילת שקד / Ayelet Shaked   איתן כבל / Eitan Cabel   אלי כהן / Eli Cohen   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   ארנון מוזס / Arnon  Mozes   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   ג'רוזלם פוסט   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   דניאל פרידמן   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   חיים כץ / Haim Katz   חמד עמאר / Hamad Amar   ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd   יואב גלנט / Yoav Galant   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   ישראל ביתנו   ישראל היום   כולנו   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   מרטין שלאף   משה כחלון / Moshe Kahlon   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחום ברנע   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סימה קדמון   ערוץ 10 / Cannel 10   ערן מלכה / Eran  Malka   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קובי מימון   ש"ס   שלדון גארי אדלסון / Sheldon Gary  Adelson   שמעון שיפר / Shimon Shifer   שרון גל / Sharon Gal 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נוני נגד ביבי: חתרנות עד רגע ההצבעה
תגובות  [ 56 ] מוצגות   [ 56 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
9/05/15 10:57
2
סירוס
9/05/15 11:07
 
לסירוס
9/05/15 12:22
3
שיסיק מסקנות.
9/05/15 11:08
4
שוחר-שלום
9/05/15 11:15
5
א. וינשטיין
9/05/15 11:34
6
אבולה
9/05/15 11:43
7
שאלת כמה
9/05/15 12:14
8
שולמן היבוסי
9/05/15 12:25
9
עזרא מנצור
9/05/15 12:42
 
צורי
9/05/15 15:03
10
ליבלה
9/05/15 13:47
11
יוסי מ
9/05/15 13:57
 
אהרון שחר
9/05/15 15:13
 
יוסי מ
9/05/15 17:11
 
אהרון שחר
9/05/15 19:36
 
יוסי מ
9/05/15 20:28
 
לחכם שבאדם
9/05/15 19:41
 
מ.אלקרייאף
9/05/15 20:25
 
צורי
10/05/15 07:59
 
ע_הראל
11/05/15 01:40
 
שוחר-שלום
10/05/15 09:04
12
צורי
9/05/15 14:45
13
צורי
9/05/15 14:50
 
זאב12346
9/05/15 17:48
14
ד.ה
9/05/15 15:01
 
לתלוש מהמציאות
9/05/15 16:47
15
ש"י אלידע
9/05/15 15:39
16
אסתי אוצגאווה
9/05/15 15:42
 
יוסי מ
9/05/15 18:13
 
ענין עם אולמרט
9/05/15 20:23
 
יוסי מ
9/05/15 22:23
 
ע_הראל
11/05/15 05:13
17
יוסי ארגואן
9/05/15 17:23
18
זאב12345
9/05/15 17:41
19
לא פלא
9/05/15 18:20
20
videla
9/05/15 18:41
21
חיילי
9/05/15 20:17
22
במעמד פישר נמרודי
9/05/15 21:02
23
אברהם מבית דגן
9/05/15 21:07
24
דן ה
9/05/15 21:58
25
אנאליסט
9/05/15 23:14
26
דני שר
9/05/15 23:59
27
מורדוך הגדול
10/05/15 00:51
28
א. בנימיני
10/05/15 01:03
29
מירה ח
10/05/15 01:38
30
קורןנאוה טבריה
10/05/15 08:44
 
גם בנט וגם שקד
10/05/15 12:17
 
אליב
11/05/15 13:56
31
קורןנאוה טבריה
10/05/15 08:54
32
עמוס מ
10/05/15 12:23
33
7&7-7.
11/05/15 06:28
34
מיהאדר
12/05/15 09:45
35
ע. סגל
12/05/15 15:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 34
מנהיג ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר (יום ו', 8.5.15) כי הליכוד הציע לו את משרד הביטחון כדי שיצטרף לקואליציה בראשות בנימין נתניהו.
08/05/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
לא כדאי להתרגש יתר על המידה מהצהרותיו של יצחק הרצוג כי "לא יהיה חולץ הפקקים של ממשלת נתניהו" או "גלגל רזרבי", השאלה היא רק שאלה של מחיר, מה יציע בנימין נתניהו ליצחק הרצוג כדי לקנות את חברות "המחנה הציוני" בממשלה החדשה.
08/05/2015  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
מה מוביל את יוסף פריצקי בחייו - הראש או הפה? אינני יודע מה מצב התוכן של הראש, אבל הפה הגדול שבו הוא משתמש בלי להסתייע בראש - מדרדר אותו אל עברי פי פחת. פעם אחת של התנהגות שגויה ובלתי הולמת התרחשה כאשר היה שר התשתיות בממשלת שרון, וניסה להדביק לכלוך מכוער על עמיתו לסיעת שינוי ולממשלה אברהם פורז, ונאלץ להתנצל בפומבי ולהתפטר ממשרתו המיניסטריאלית. עכשיו שוב מכה הלוע הפעור של פריצקי והפעם כדי לפגוע, בלי סיבה נראית לעין, באיילת שקד המיועדת לשרת המשפטים, כנראה מבלי שהראש מבין איזה נזק הוא גורם לגוף ולתדמיתו. מן הביטויים החריגים שבהם משתמש השר לשעבר חייבת להישאל השאלה: מנין צומח עולם הדימויים המעוות של יוסף (יצחק) פריצקי? אולי משנאת נשים יפות, אולי פשוט כיוון שאינו מבין שלמילים יש משמעות, או אולי זה פשוט דפקט מולד.
08/05/2015  |  עמי דור-און  |   מאמרים
מי שמכיר את בנימין נתניהו יודע כי גם הוא רק בשר ודם, בעל רגשות אנושיים. כשדוקרים אותו הוא שותת דם ולעולם אינו שוכח את אלה שעוללו לו רע ופגעו בכבודו. ועל כן חשוב להבין ולזכור כי נקמתו בכל אלה שביזו אותו במהלך המו"מ הקואליציוני להקמת ממשלתו החדשה, ובעיקר נפתלי בנט יו"ר הבית היהודי, בוא תבוא והיא תהיה מרה וכואבת. ואם במקרה נתניהו ישכח או יתעלם - אין צורך לדאוג - לצדו תמיד יימצא מי שידאג להזכיר לו. את זרע הנקמה הצפויה אפשר היה לגלות ברמז שנכלל בהצהרתו של נתניהו, לאחר לחיצת הידיים המלאכותית עם בנט, כי "ממשלת 61 היא טובה אבל 61 פלוס טובה יותר".
08/05/2015  |  עמי דור-און  |   מאמרים
גדלתי בבית רוויזיוניסטי. הייתי שנים בבית"ר, ואני זוכרת שכבר בנעוריי אבי גילה את אוזני, שכל דבר שאקרא בעיתון של השמאל, אדע שהאמת בדיוק הפוכה. אם יגנו, סימן שזה הולך להיות משהו טוב, אם יתלהבו ממשהו, סימן שזה רע מאוד. למדתי והפנמתי.
08/05/2015  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
גלנט הבטיח שוויון    גלנט איים על ביבי בווטו על חוק גיוס שהוא בלוף    באנו לעודד אותו להתמיד    אילו יצא אלינו היה נתקל במאות שהם קהל אוהד
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il