|   15:07:40
דלג
  אלי אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

רויטל עמית פורשת מ"קול ישראל"

לאחר 39 שנות שידור ב"קול ישראל" פורשת החודש הקריינית והשדרנית רויטל עמית מרשות השידור אם מצרפים לכך את שנות שידוריה כקריינית בגלי צה"ל הרי שרויטל עמית שידרה בשידור הציבורי משך למעלה מ-40 שנה סיפורה של הקריינית המיתולוגית
07/10/2015  |   אלי אלון   |   כתבות   |   תגובות
רויטל עמית [צילום: רשות השידור]

רויטל ויעל עמית עם שגריר בריטניה ליד האקדח שנתן אורד וינגייט במתנה לאביהם אבינועם סלוצקי [צילום: אלי אלון]

קריינית הרדיו הוותיקה רויטל עמית פורשת מ"קול ישראל" בסוף חודש אוקטובר הקרוב, לאחר 39 שנות שידור ב"קול ישראל". עמית אישרה בתשובה לשאלתי את נכונות הידיעה. רויטל אמורה הייתה לפרוש בסוף ספטמבר 2015 והשידור האחרון שלה ב"קול ישראל" תוכנן ליום רביעי 30.9.15 אולם ברגע האחרון, כך מסרה רויטל, התבשרה שהפרישה שלה מרשות השידור תידחה בחודש ותהיה בסוף אוקטובר ועד אז תמשיך לשדר. מאזינים רבים הביעו בדפי הפייסבוק את צערם על פרישתה של הקריינית המצוינת בעלת הקול "המתוק והחם" והביעו תקווה כי תמשיך לשדר. רוויטל פורשת יחד עם שורה ארוכה של עובדי קול ישראל הפורשים בימים אלה מי לגמלאות ומי לפרישה מוקדמת.

הצעירה מנתניה שהפכה לקריינית מיתולוגית
בתחנה הצבאית הגישה רויטל תכניות ומוסיקה, שיחקה בתסכיתים וקריינה בתוכניות רבות
▪ ▪ ▪

רויטל עמית נולדה בשנת 1952 בשם רויטל סלוצקי וגדלה בנתניה. את לימודיה התיכוניים עשתה בבית הספר התיכון "טשרניחובסקי" בעיר. קולה הערב התגלה עוד בנעוריה והיא הייתה הקריינית בטקסי בית הספר ובעצרות עירוניות בנתניה. אישור רשמי לכישוריה כקריינית קיבלה כבר בנעוריה כאשר זכתה בפרס הקריינית הטובה בתחרות הכישרונות הצעירים של עיתון "מעריב לנוער". לא רבים יודעים כי מלבד קריינית ומנחת מופעים ואירועים רויטל השתתפה כשחקנית בהצגות תיאטרון ובהצגות בידור שונות ברחבי הארץ. בנעוריה שיחקה בתיאטרון נוער קומי בנתניה לצד שלמה בר אבא.

בתחילת שנות ה-70 עם גיוסה לצה"ל התקבלה במקביל הן לגלי צה"ל והן ללהקה צבאית. היא בחרה בקריינות, ואת שירותה הצבאי עשתה כקריינית בגלי צה"ל. עודד בן עמי התקבל יחד איתה לגלי צה"ל.

בתחנה הצבאית הגישה רויטל תוכניות ומוזיקה, שיחקה בתסכיתים וקריינה בתוכניות רבות. בן השאר הגישה בגלי צהל את התוכניות: "חמים וטעים", "כאלה היו השירים שהיו" בעריכת דוד פלאי, "מצעד המרגנית" ועוד.

לאחר שחרורה מצה"ל הופיעה בשנת 1973 ביחד עם טוביה צפיר בהצגה "תפוס את הגנב" שכתב יוסף טומי לפיד. באותה שנה השתתפה רויטל עמית כקריינית ומנחה ביחד עם יעקב בן הרצל במופע "כה לחי" - חזיון מוסיקלי בהפקת מרכז ההסברה לציון 25 שנות הקמת המדינה. את המופע כתב ועיצב יעקב בן הרצל וביים דני ליטאי. בן המשתתפים במופע זה דני מסינג, אורי לוי, אופירה גלוסקא, נירה גל, זמירה אדם ועוד. המופע הוצג במקומות שונים ברחבי הארץ.

מצטרפת ל"קול ישראל"
בשנות ה-70 השתתפה רויטל עמית בצוות תכנית הבידור וההומור המיתולוגית "לצון נופל על לצון"
▪ ▪ ▪

בשנת 1976 כשהייתה כבר קריינית מוכרת הצטרפה ל"קול ישראל" . והגישה תוכניות רדיו רבות ובהן: "בוקר טוב - שירים ופרפראות", ששודרה בשעה 8:10 בבוקר, ו"לי ולך שיר וברכה" -תוכנית ד"שים פופולרית אותה הגישה במשך כעשור. בשנת 2009 לאחר הפסקה של שנים רבות חודשה תוכנית הד"שים המיתולוגית והגשתה הופקדה גם הפעם בידי רויטל עמית. אלא שהפעם ברוח התקופה החליפו את גלויות הבקשות מסרונים. בשנות ה-70 השתתפה רויטל עמית בצוות תוכנית הבידור וההומור המיתולוגית "לצון נופל על לצון". ששודרה ב"קול ישראל" ושילבה מערכונים וקטעי הומור. בנוסף לרויטל עמית כלל צוות התוכנית את דודו דותן (מנחה) דודו טופז, יואל ריפל, משה טימור, אבשלום קור, מאיר עוזיאל, עודד בן חור, דליה כהן ונוספים. תוכנית זו הניבה מסע הופעות ברחבי הארץ וכן כמה מערכונים ידועים. אחד מהם הוא המערכון "השעועית" אותו מבצעים רויטל עמית ודודו טופז.

הופיעה גם בטלוויזיה
בשנות ה-80 הנחתה ביחד עם אברהם מור את המופע כ"שהיסמין פורח" ששודר בשידור חי בערוץ הראשון
▪ ▪ ▪

מידי פעם "הגיחה" רויטל עמית אל הטלוויזיה. אולם לא "פרצה" בתחום זה. בסוף שנות ה-70 הנחתה לסירוגין עם אלי ישראלי את התוכנית "אות ועוד" - סדרת שעשועונים ששודרה בטלוויזיה הלימודית (הטלוויזיה החינוכית).שכללה חידון ובו משחקי לשון ומשחקי חשבון.

בדצמבר 1978 הנחתה רויטל עמית ביחד עם מלאכי חזקיה את פסטיבל הזמר והפזמון בסגנון עדות המזרח "למנצח שיר מזמור" שנערך באודיטוריום ע"ש רוטשילד בחיפה. בשנות ה-80 הנחתה ביחד עם אברהם מור את המופע כ"שהיסמין פורח" ששודר בשידור חי בערוץ הראשון והתקיים בבנייני האומה. במשך השנים הנחתה אירועים וטקסים ציבוריים וממלכתיים, ומופעים פומביים למיניהם שחלק מהם הוקלטו ושודרו ברדיו.

בשנים האחרונות רויטל ליוותה כקריינית רצף וכמפיקה ביחד עם מיכל מריאן את תוכניתו של שמוליק רוזן ז"ל "קפד ראשו", השתתפה כקריינית ושחקנית בתוכנית לענייני ספרות ברשת א'. כמו-כן הנחתה במסגרת רשת א' את תוכנית הייעוץ "המומחים באים אליך" בנושא דיני עבודה ובנושא "המשפחה במשפט" רויטל מגישה תוכנית מוזיקה יומית ברשת ג'. ומידי שבת מגישה תוכנית שירים ברשת f88.

רויטל עמית היא אמנית חריזת מילים. משפטים ואמרות חריזה שנהגה לשלב בתוכניותיה הפכו לשם דבר ונכנסו כבר ללקסיקון שידורי הרדיו בארץ. הנה כמה דוגמאות: "ובן תקליט לתקליט כאן רויטל עמית שתהיה לנו יופי של תוכנית", "כאן רויטל עמית סוגרת עוד יופי של תוכנית שלום ולהת' " ויש עוד. בטקס קריאת אולפן 9 של רשת א' בתל אביב על שמו של שמוליק רוזן שנערך לא מכבר, השתמשה ביכולת החריזה שלה ובדברים שנשאה אמרה: "לכל איש יש שם אבל לא לכל אולפן ומהיום גם לאולפן הזה יש שם ולא סתם שם- שם דבר. ואני מאוד מקווה שהאולפן הזה ימשיך לשדר על שמו של שמוליק רוזן, ימשיך וימשיך בעזרת ה'".

בני משפחתה
אחותה של רויטל היא השחקנית יעל עמית הזכורה מתכנית הטלוויזיה "מוצ"ש" עם ספי ריבלין (יוסההההף!")
▪ ▪ ▪

אמה של רויטל עמית, יפה, הייתה מורה. אביה אבינועם סלוצקי היה קבלן לגיזום עצים, היה בן כיתתו של משה דיין בנהלל ונמנה על אנשי פלגות הלילה המיוחדות בפיקודו של אורד וינגייט. אבינועם הוא אחיו של רס"ן זאב (זאבלה) עמית מנהלל שנהרג במלחמת יום כיפור ושעליו ועל חברו יוסי רגב כתבה נעמי שמר את השיר המיתולוגי "אנחנו שנינו מאותו הכפר". באוקטובר 2013 נפתחה במוזאון "בית חיים שטורמן" בעין חרוד תערוכת "הידיד" על אורד וינגייט ובן המוצגים בה היה אקדח שנתן וינגייט במתנה לאבינועם סלוצקי, אביה של רויטל, לאות הערכה והוקרה על "עוז רוחו ותושייתו". בטקס פתיחת התערוכה השתתפו רויטל ואחותה יעל ובני משפחתם וביחד עם שגריר בריטניה בישראל, מתיו גולד הסירו ונמרוד בינדר עוסקים בתחום הדיבוב. יובל הוא עורך ותסריטאי ומפיק סרטונים. אחותה של רויטל היא השחקנית יעל עמית הזכורה מתוכנית הטלוויזיה "מוצ"ש" עם ספי ריבלין (יוסההההף!") ודודניתה תמר עמית-יוסף, בתה של יעל, שירתה עד לא מכבר כקריינית בגלי צה"ל.

ומה הלאה?
אכן לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון רויטל תפרוש בסוף חודש זה מרשות השידור
▪ ▪ ▪

רויטל עמית מספרת כי היא אוהבת מאוד את עבודתה ברדיו. "אני שמחה שהתחביב שלי הפך למקצוע", היא אומרת. אם אכן לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון רויטל תפרוש בסוף חודש זה מרשות השידור. ייתכן כי תימצא מסגרת שידור אחרת בה תמשיך לשדר, או תבחר לעסוק בתחום שעסקה בו בעבר תחום התיאטרון והבידור. ועל זה נאמר ימים יגידו. בכל מקרה "קול ישראל" מאבד קריינית משובחת בעלת קול מיוחד חם ומתוק. בעלת עברית משובחת. קול "מורתי" וממלכתי משהו אבל צעיר ולא בומבסטי או ארכאי.

תאריך:  07/10/2015   |   עודכן:  07/10/2015
אלי אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רויטל עמית פורשת מ"קול ישראל"
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירושלמית
7/10/15 23:10
2
מצפה לתשובתך
8/10/15 16:49
 
הגיעה העת
9/10/15 10:09
 
גולן = יושרה
9/10/15 18:27
 
מגיש פראי - גולן
11/10/15 10:28
 
לכזבן 'הפראי'
11/10/15 20:34
3
כבש 44
9/10/15 13:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כולנו מכירים את המחדלים של התחבורה הציבורית בארץ, וגם את המחסור בשבילי אופניים ושבילי הולכי רגל נוחים ובטוחים. לא פלא שרוב הישראלים מעדיפים להגיע לעבודה ברכב פרטי על פני אמצעי תחבורה בר קיימא (אמצעי תחבורה שרמת הזיהום שהוא יוצר נמוכה או אפסית, ת.ש), על-אף שהאחרון יתרום לאיכות החיים שלהם, לבריאותם, לסביבתם ולחשבון הבנק שלהם. אך האם המחדלים האלה הם הסיבה היחידה לכך שאנו מעדיפים רכבים פרטיים? מחקר חדש של פרופ' אראל אבינרי, ראש המחלקה להנדסה ולמערכות תשתית במכללת אפקה, חושף שמעורבים בנושא גם אלמנטים אחרים, משמעותיים יותר, שהופכים את המעבר של הציבור לתחבורה בת קיימא למאתגר מאוד.
07/10/2015  |  תמר שטרצר  |   כתבות
אוסטיאופורוזיס המוכרת בשם נפוץ אם כי לא מדויק "בריחת סידן", הינה מחלה שבמהותה - ירידה בכמות ובאיכות העצם המגבירה סיכון לשברים. התסמינים הנפוצים ביותר של המחלה הם: שברים בירך, בחוליות ובאמות. המחלה נפוצה בעיקר בקרב נשים לאחר גיל המעבר.
בביקור הזה בפולין, מלָווָיי הצעירים היו נכדי מעיין, בוגר בעיצוב תעשייתי של שנקר, והוא לא רק אוּמן אלא גם אָמָן. בין היתר בנה יחד עם חברו את הסירה המחודשת של הצייר הישראלי הנודע נפתלי בֶזם. הוא סקרן וחוקר את הסביבה האורבאנית ואת שכיות החמדה שלה,והוא בין השאר צלם חובב מעולה. היא, אֵלה דורון, זמרת נפלאה מלחינה, מפיקה סרטים, שוחרת אדם וחיה ומיוזמי תנועת המחאה בשעתה. לשניהם זה היה הביקור הראשון. אשר לי, כאמור, זה היה ביקורי החמישי.
07/10/2015  |  צבי גיל  |   כתבות
בעונות המעבר אנו חשופים לאלרגנים שונים, ביניהם: קרדיט האבק, אבקני עצים, דשאים ועשבים, סוגי פטריות (יצורים רב וחד תאיים), חיות עם פרווה ועוד. ישנם אנשים הרגישים יותר למחוללי האלרגיה השונים ולכן, נראה בתקופת הסתיו מסביבנו אנשים מתעטשים, דומעים, מנוזלים, מתגרדים.
07/10/2015  |  ליטל פיינגרץ  |   כתבות
"בלי לדעת לחקור עדים בחקירה נגדית, המצב די אבוד. יכול לבוא עורך דין עם ידע ומסמכים, ולא יהיה מוכן או שלא יהיה לו מה שמאפשר לשמוע את תשובת העד ולנצל אותה, בלי להרתיע את העד ובלי להעליב אותו - הסיטואציה אינה טובה מבחינתו". כך אומר (יום ג', 6.10.15) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, גלעד נויטל, במפגש של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין.
07/10/2015  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il