|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

דחף לאו בר כיבוש?

ניצן השקרן

פרקליט המדינה שי ניצן משקר על ימין ועל שמאל, ללא הרף וללא אבחנה לא רק בפרשת פורמן-רזניק, אלא בשורה ארוכה של עניינים הנה המקרים הבולטים שליקטנו מהשנתיים של כהונתו
27/12/2015  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משמר המשפט   |   תגובות
מבדיל בין אמת לשקר? [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

שקריו של פרקליט המדינה, שי ניצן, מתחילים להדאיג עוד יותר מכפי ששקרים מדאיגים בלאו-הכי. וזה לא רק בגלל התפקיד המאוד-מאוד-בכיר שהוא ממלא, אלא גם ובעיקר משום שהם הפכו להיות סדרתיים. נוצר הרושם מעורר החלחלה, לפיו או שניצן מזלזל לחלוטין באמת, או שהוא אינו יכול לשלוט בשקרים היוצאים מפיו. לפניכם המקרים הבולטים מהשנתיים בהן ניצן מכהן בתפקידו. תחליטו אתם האם מדובר בצירוף מקרים, האם אנחנו רודפים אותו לחינם, או שמא יש דברים בגו.

חשוב להדגיש: מה שמובא כאן הוא שקרים שיצאו במישרין מתחת ידו או מתוך פיו של ניצן. אנחנו לא מדברים על מקומות שבהם הוא יכול להסתתר מאחורי עמדה משותפת לו וליועץ המשפטי ו/או מאחורי הודעות של דוברות משרד המשפטים, כמו בפרשת אפרים ברכה - שאת שקרי הפרקליטות בה חשפנו כאן שוב ושוב.
ד"ר מאיה פורמן-רזניק / מכתב
פרקליט המדינה מבקש שלא להעסיק את מאיה פורמן-רזניק במכון לרפואה משפטית בעקבות פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתיק רומן זדורוב
ד"ר מאיה פורמן-רזניק / מכתב
מכתב של פרקליט המדינה למנכ"ל משרד הבריאות בנוגע למאיה פורמן-רזניק בעקבות פסק דינו של בית המשפט העליון במשפט רומן זדורוב
הכרעתי מיום 26.11.15 בתיק 81/15 בעניין עו"ד רחל שילנסקי / מכתב
מתקפה חריפה ביותר של הילה גרסטל על פרקליט המדינה, שי ניצן, בנוגע להליך שנקטה ד"ר מאיה פורמן-רזניק ולתצהירו של ד"ר חן קוגל
הכרעה בתיק 81/15 בכל הנוגע לעו"ד רחל שילנסקי / מכתב
קביעה לפיה מנהלת המחלקה למשפט עבודה בפר'קליטות המדינה נהגה שלא כשורה כאשר ביקשה מד"ר חן קוגל לשנות את תצהירו בנוגע לד"ר מאיה פורמן-רזניק
פניית פרקליט המדינה אל היועץ המשפטי לממשלה / מכתב
מחאה על דרישתו של פרקליט המדינה לבטל את החלטתה של נציבות הביקורת בפרשת ד"ר מאיה פורמן
ע"פ 7939/10, רומן זדורוב נ' מדינת ישראל / פס"ד
דחיית ערעורו של רומן זדורוב על הרשעתו ברצח תאיר ראדה
בד"מ פ 04/2015, ועדת האתיקה במחוז ת"א נ' משה שרמן / גז"ד
ארבעה חודשי השעיה לעו"ד משה שרמן אשר איים על תובעת במהלך דיון

פרשת פורמן-רזניק
ניסה לטרפד את המינוי [צילום: בוצ'צ'ו]

הרקע: ד"ר מאיר פורמן-רזניק מסרה עדות מטעם ההגנה בסיבוב השני של משפט רומן זדורוב בבית המשפט המחוזי בנצרת. השופטים דחו את עמדתה ומתחו עליה ביקורת חריפה ביותר. בעקבות זאת, ניסה ניצן לטרפד את מינויה למנהלת המחלקה לרפואה משפטית-פתולוגית במכון לרפואה משפטית, במכתב ששלח למנכ"ל משרד הבריאות דאז, פרופ' רוני גמזו. נציבת הביקורת על הפרקליטות, הילה גרסטל, בדקה את התנהלותו של ניצן בנושא.

השקר הראשון: "לא הייתה לי כוונה במכתב זה להורות למנכ"ל שאסור לו לאפשר את תחילת העסקתה. כוונתי הייתה אך לבקשו לשקול העניין על יסוד החומר הנוסף שהעברתי לעיונו" (מכתב לגרסטל, 27.7.15).

האמת: "אני פונה אליך בבקשה שלא לאפשר את תחילת העסקתה של ד"ר פורמן-רזניק במכון לרפואה משפטית, או לחלופין, להשהות את תחילת העסקתה ולבחון אותה מחדש לאחר שיינתן על-ידי בית המשפט העליון פסק הדין בערעור שהגיש רומן זדורוב... אמון הציבור בשירות הציבורי בכלל, ובמערכת השירות הרפואי בפרט, מחייב לדעתי את נקיטת הצעד האמור" (מכתב לגמזו, 8.5.14).

השקר השני: "במכתבי ביקשתי ממנכ"ל משרד הבריאות לבחון מחדש את שאלת העסקתה של ד"ר פורמן-רזניק, לאור המידע החדש שהבאתי לידיעתו". אם היה ספק בשאלה האם מדובר בבקשה או למעשה בהנחיה, הוא נמוג כאשר ניצן עצמו מצטט חוות דעת מאוחרת יותר של המשנה ליועץ המשפטי, דינה זילבר, ולפיה "ראוי כי יינתן לעמדת הפרקליטות משקל משמעותי בעניין זה לעת קבלת ההחלטה" (מכתב לגרסטל, 26.4.15).

האמת: הדברים הובאו לעיל. "אני פונה אליך בבקשה שלא לאפשר את תחילת העסקתה".

השקר השלישי: "לשלמות התמונה אזכיר כי לפי סעיף 3ד למסמך העקרונות, נבת"ם אינה יכולה לבקר את שיקול דעת היועץ המשפטי לממשלה" (מכתב לגרסטל, 26.4.15).

האמת: "על-מנת לא לפגוע בעצמאות התביעה, לא יבדוק הנציב תלונות הנוגעות להפעלת שיקול הדעת המשפטי. כמו-כן, לא יבדוק הנציב את החלטות היועץ המשפטי לממשלה כראש התביעה הכללית" (סעיף 3ד למסמך העקרונות להקמת נציבות ביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות). עניינה של פורמן-רזניק היה בתחום יחסי העבודה.

השקר הרביעי: ניצן מסר לגרסטל שיבדוק מה עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בשאלה האם עמדתו בנושא פורמן-רזניק היא עמדה משפטית החסינה מביקורת.

האמת: ניצן נפגש עם וינשטיין עוד לפני כן וסיכם איתו שזו תהיה העמדה שיציג בפני גרסטל.

השקר החמישי: "אשר לגוף חוות הדעת, הביעו השופטים עמדות שונות בנוגע לחוות דעתה" [ההדגשה במקור]. (מכתב למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר-סימן-טוב, 24.12.15 – למחרת פסק דינו של בית המשפט העליון בעניינו של זדורוב).

האמת: שלושת שופטי בית המשפט העליון אימצו את חוות דעתה של פורמן-רזניק.

תצהירו של חן קוגל
הוזמן להעיד מטעם התובעת

הרקע: בעקבות מהלכיו של ניצן, עתרה פורמן-רזניק לבית הדין לעבודה. היא ביקשה ממנהל המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, למסור תצהיר לטובתה. מנהלת המחלקה למשפט העבודה בפרקליטות, רחל שילנסקי, דרשה מקוגל – בגיבויין של המשנות ליועץ המשפטי, אורית קורן ודינה זילבר – לשנות את תצהירו. קוגל סירב. גרסטל קבעה שדרישתה של שילנסקי הייתה פסולה. ניצן יצא להגנתה במכתב ששיגר לווינשטיין.

השקר הראשון: "לא ניתן לדרוש מעובד מדינה לשנות עובדות שאותן הוא אמור להעיד ושאותן מסר לפרקליט. אולם דעות ועמדות - שאני! ודוק. אף במקרה דנן, השינויים שהתבקשו לא התייחסו כמובן לעובדות שעליהן העיד ד"ר קוגל, אלא לעמדות משפטיות והגיגים אישיים" (ההדגשה במקור).

האמת: קוגל נדרש להסיר קטעים בהם ביטא את דעתו המקצועית בנוגע לאפשרות שפורמן-רזניק לא תועסק בצורה מלאה במכון לרפואה משפטית.

השקר השני: ניצן טען, שהפרקליטות הייתה רשאית להתערב בתצהירו של קוגל, משום שהוא עובד מדינה ויש להציג עמדה אחידה של השירות הציבורי.

האמת: קוגל זומן לעדות בידי פורמן-רזניק והיה אסור לפרקליטות להתערב כהוא זה בתצהירו.

השקר השלישי: אם תתקבל עמדתה של גרסטל, "כל עובד מדינה יוכל לחתום על תצהיר בפני עו"ד בו יבחר".

האמת: קוגל חתם על התצהיר בפני היועץ המשפטי של המכון לרפואה משפטית, עו"ד בני אבישר (שהוא עובד מדינה), כפי שסוכם איתו מראש על דעת נציגי המדינה בתיק.

השקר הרביעי: "בהחלט ייתכן שגם שינוי בטיוטת תצהיר של עובד מדינה, דבר הנעשה על-ידי הפרקליטים דבר יום ביומו, עלול להיחשב לשיטת הנציבה ל'התערבות לכאורה בעדות ראשית של עד'".

האמת: גרסטל הבחינה במפורש בין תצהיר מוכן וחתום, כפי שהיה במקרהו של קוגל, לבין טיוטת תצהיר.

עניין משה שרמן
הסדר טיעון מגוחך

הרקע: עו"ד משה שרמן, מבכירי עורכי הדין הפליליים, איים בצורה בוטה באולם בית המשפט על התובעת במשפטו של אחד מלקוחותיו.

השקר: "כחלק ממדיניות חדשה זו, הוגשה לפני כשנה תלונה ונוהלה חקירה נגד עורך דין פלילי ידוע... ביום ראשון השבוע ניתן גזר דינו של אותו עורך דין לאחר שזה הודה והורשע בפני ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין בעבירה של התנהגות שאינה הולמת את כבוד מקצוע עריכת הדין. במסגרת גזר הדין, הושעה עורך הדין למשך ארבעה חודשים מהעיסוק בעריכת דין" (ועידת המשפט, 8.9.15).

האמת: הפרקליטות סיכמה עם שרמן שהתיק הפלילי נגדו ייסגר, הוא יועמד לדין משמעתי ויושעה למשך 42 יום בפגרה. בית הדין המשמעתי סירב לקבל עסקה זו באומרו שמדובר בעונש מגוחך, והוא שהחליט על ארבעה חודשי השעיה.

משפטים חוזרים

הרקע: ב-6.9.15 התפרסם הדוח השנתי של הסנגוריה הציבורית – גוף ממלכתי השייך למשרד המשפטים.

השקר: הסנגוריה מדווחת, כי ניצן הבטיח במרס 2014 לאפשר לה לעיין לאחר הרשעה בחומרי חקירה ולצלם אותם.

האמת: הסנגוריה עדיין איננה יכולה לעיין בחומרי חקירה ולצלם אותם.

נציבות הביקורת

השקר: "אני לא מתנגד לנציבות, אך יש חשש שמנגנוני ביקורת ינוצלו לרעה" (דיון בוועדת החוקה, 10.6.15).

האמת: "אבקש להבטיחכם כי המנהלים ימשיכו לפעול שכם אחד עם כלל עובדינו המסורים, וכי נביא את עמדתכם גם בעתיד, בפני הגורמים המתאימים, בנושא זה ובכל נושא אחר" (מכתב לפרקליטים בנוגע לנציבות, 1.6.15).

חילוטים

השקר: "בשנת 2013 הניבה הפעילות המשותפת של הגופים השונים תפיסות, חילוטים ושומות מס לעבריינים בהיקפים ניכרים. נרשמו תפיסות של רכוש מסוגים שונים (מזומן, מכוניות פאר, מקרקעין, בעלי חיים, תכשיטים וכו') בסכום כולל של קרוב ל-170 מיליון שקל" (ועידת כלכליסט, 2.9.14).

האמת: ככל הנראה ניצן התכוון לחילוטים, שכן תפיסות אינן סופיות ובאותה שנה הן היו בסכום גבוה משמעותית מזה שעליו דיווח – 278.8 מיליון שקל. לפי נתוני משרד המשפטים עצמו, חולט בשנת 2013 רכוש בשווי של 132,454,700 שקל. המשטרה דיווחה על חילוט של 134,088,015 שקל.

תאריך:  27/12/2015   |   עודכן:  27/12/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ניצן השקרן
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שי ניצן צדיק.
27/12/15 08:51
 
izdi
27/12/15 17:41
2
צורי
27/12/15 09:13
3
עידןסובול
27/12/15 13:34
 
הנ"ל
27/12/15 18:39
4
לא חדש
27/12/15 13:53
5
לדמותו - 'מזגזג'
27/12/15 15:06
6
שוחר-שלום
27/12/15 21:22
7
שוקי משעול
4/04/16 23:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
שי ניצן מפגין עזות מצח לימור פלד שוברת את השיאים של עצמה דוברות משרד המשפטים עושה דין לעצמה תשמעו את יצחק רוכברגר ולא תאמינו בעיני שמעון מזרחי כל האמצעים כשרים בר רפאלי מתנהגת כאילו המדינה שייכת לה
25/12/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
פרקליט המדינה, שי ניצן, שב ומשקר בנוגע לחוות דעתה של ד"ר מאיה פורמן-רזניק במשפטו של רומן זדורוב. כך עולה מבדיקת News1.
24/12/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בית המשפט העליון מאמץ (יום ד', 23.12.15) את חוות דעתה של ד"ר מאיה פורמן-רזניק במשפטו של רומן זדורוב. מדובר במכה לפרקליט המדינה, שי ניצן, ולבכירי הפרקליטות שפעלו נגד מינויה של פורמן-רזניק למנהלת מחלקה במכון לרפואה משפטית.
23/12/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
תנועת אומ"ץ דורשת (יום ג', 22.12.15) משרת המשפטים, איילת שקד, להשעות מיידית את פרקליט המדינה, שי ניצן, בעקבות הביקורת חסרת התקדים שמתחה עליו נציבת הביקורת על הפרקליטות, הילה גרסטל.
22/12/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
השופט: זיאד סאלח, בית משפט השלום בעכו
22/12/2015  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   רצח הנערה בקצרין  /  מי ומי  
ניצן מסלף, חסר תום לב ומנסה למנוע ביקורת  /  איתמר לוין
משרד המשפטים צינזר פרטים מכתב אישום  /  איתמר לוין
וינשטיין מגבה את השקר של ניצן  /  איתמר לוין
להדיח ולחקור את ניצן  /  איתמר לוין
איבדה את ההילה  /  איתמר לוין
הראיס, הפועלים והמחסומים  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il