|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
ניצן, נתפס שוב ושוב בכזביו [צילום: איל יצהר/גלובס] אולמרט, הורשע בקבלת שוחד [צילום: דבי היל/AP]

עלמא דשיקרא

לא בכדי מכונה העולם ביהדות: "עלמא דשיקרא", כלומר: עולם השקר אופן התנהלותם של אהוד אולמרט ושי ניצן, גם בימים אלה, מלמד כי הם אינם מבחינים עוד בין אמת לשקר ניצן, כמו אולמרט, לא מפסיק לנפק עוד ועוד שקרים שאותם ניתן להפריך בקלות, ולהסתכן בהתבזות פומבית
02/01/2016  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   משפט הולילנד - הערעור   |   תגובות
גרסטל. הוכיחה את ניצן על כזביו [צילום: פלאש 90]

העליון שכח את בקשת המדינה לראיות נוספות נגד אולמרט
איתמר לוין
בניגוד לדברי בית המשפט העליון בפסק הדין בפרשת הולילנד, המדינה ביקשה לגבות ראיות נוספות שקיבלה משולה זקן * הראיות היו עשויות להוכיח את אשמתו של אולמרט בפרשת אחיו * בית המשפט כלל לא דן בבקשה ולא הכריע בה במסגרת פסק הדין
לרשימה המלאה

שי ניצן שוב משקר בנוגע לפורמן-רזניק
איתמר לוין
פרקליט המדינה טוען ששופטי בית המשפט העליון הביעו "עמדות שונות" בנוגע לחוות דעתה במשפט זדורוב * האמת: דנציגר, עמית וזילברטל קבעו פה אחד שיש לקבל את חוות הדעת שמסרה למחוזי
לרשימה המלאה


- ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט: לאחר הקראת פסק הדין בבית המשפט העליון, שבו הורשע על-ידי חמישה שופטים בקבלת שוחד בתיק הולילנד: לא לקחתי שוחד. זוכיתי מפרשת הולילנד.

- פרקליט המדינה, שי ניצן: למרות שנאלץ להתיר לחוקרי מח"ש לבצע חקירה סמויה נגד תנ"צ אפרים ברכה בחשד לקבלת שוחד, אמר בראיון לעיתון ישראל היום: "...אני מאמין שהיה אדם ישר. לא פתחנו נגדו בחקירה...".

שי ניצן, כמו גם אהוד אולמרט, מתעתעים ללא הרף בציבור ובבתי המשפט. הם לא היחידים, כמובן, אלא חריגים. השקר הפך בידם לכלי עבודה, לדרך חיים, נוכח השתלבותם הבלתי מעורערת בעולם השקר, קרי: "עלמא דשיקרא".

אולמרט השתמש גם בימים אלה בכלים העומדים לרשותו, כולל באמצעי התקשורת ובבתי המשפט ובעורכי הדין שהוא מפעיל, כדי לשבש הליכי חקירה ומשפט. מטרתו היא, כמובן, לחמוק מאחריות פלילית למעשיו בשורה של פרשות (טלנסקי, הולילנד), וכדי לייצור רושם שגוי בציבור כאילו הוא נרדף על-לא עוול בכפו. פעלנו ב-News1 במשך שנים רבות כדי להוקיעו ולהביא למיצוי הדין עמו. נאבקנו בעיתונאים רבים שניסו לפגוע בנו כדי לסכל את החשיפות שלנו ולחלץ את אולמרט מאימת הדין (בן כספית, נחום ברנע, שמעון שיפר, אמנון דנקנר, דן מרגלית ועוד). הצלחנו לסלקו מתפקיד ראש הממשלה ולהביא להעמדתו לדין; פרקליט המדינה שי ניצן משתמש בכלים אלה, שוב ושוב, הן כדי לחפות על מקורביו ו/או בדיעבד כדי לטהר את זכרם, כמו במקרה של המנוח אפרים ברכה, שקיבל שוחד ושיבש הליכי חקירה ומשפט; הן כדי להתחמק ממענה ברור ואמיתי לשאלות ולטענות הקשות מצד האלמנה, אילה ברכה; והן כדי לחמוק מבירור שקריו ומעשיו וממיצוי הדין עמו בגין עבירות פליליות שביצע בפרשת ד"ר מאיה פורמן-רזניק ובפרשת אפרים ברכה. אולמרט ושי ניצן מתנהלים באופן מושחת ומופקר. איש-איש כפי חלקו ומעשיו.

באתרנו עסקנו רבות במעללי ניצן. כולל בממצאים שהועלו על-ידי נציבת תלונות על פרקליטים, השופטת (בדימ.) הילה גרסטל, שקבעה מספר פעמים: שי ניצן שיקר בפרשת פורמן-רזניק, ופעל כדי לשבש הליכי חקירה ובדיקה ומשפט. עמיתי וחברי איתמר לוין חשף ב-News1, וניתח, צעד אחר צעד, כיצד השתמש ניצן בכוחו, כפרקליט המדינה, בניסיון לשבש הליכי משפט ולפגוע בד"ר פורמן-רזניק, רק בשל זאת שזו כתבה חוות דעת הסותרת את עמדת הפרקליטות החביבות על ניצן, ומחמת זאת שפעלה לחשיפת הכזבים שנופקו בעבר, חדשים לבקרים, במכון הרפואי באבו-כביר.

ניתנת האמת להיאמר: קצתי בעיסוק בשני אישים אלה - גם באולמרט, שאת מעשיו חשפנו כאן בסדרה של תחקירים, כולל פרשת הולילנד בגינה נשלח עתה לכלא ל-18 חודשים, לעת זקנתו; וגם בשי ניצן, איש צעיר יחסית, שכזביו, למרבה הצער, עוד לפניו, לכאורה. שכן, מדובר בשקרנים סדרתיים, הפועלים כנראה מכוח יצר בעייתי שאינו בר-כיבוש. העיסוק בכזביהם מעורר סלידה ומחייב להתבוסס שוב ושוב בסחי, בהמצאות הדמיוניות ובדברי ההבל שהם מציגים. קצתי בכך גם מחמת זאת, שלצורך בירור וסיקור וניתוח כזביהם יש להקדיש זמן רב יחסית, דבר שעלול להלאות את הקוראים יתר על המידה. אף-על-פי-כן, ובשל חובתנו כלפי הגולשים ב-News1, נציג להלן כמה הערות ותובנות באשר למעלליהם של שני אלה גם בימים אלה, הנוגעים לפרשות התלויות ועומדות.

אולמרט - תם ולא נשלם
הנדל. טעות מביכה [צילום: בוצ'צ'ו]


מיד לאחר הקראת פסק הדין בבית המשפט העליון, שזיכה את אולמרט מעבירת שוחד בגין חצי מיליון ש"ח שקיבל יוסי אולמרט, משמואל דכנר, פתחו אולמרט וחבריו בחגיגות ניצחון מדומות. המטרה: לצרוב בדעת הציבור את הרושם הכוזב, כאילו אולמרט זוכה וטוהר מתיק הולילנד, וכאילו הטענות נגדו היו מופרכות. האמת שונה, כמובן:

א) אולמרט הורשע בעבירת שוחד - אולמרט הורשע בתיק הולילנד, בסעיף האישום הנוגע לחברת הזרע. אומנם בגין סכום של 60 אלף ש"ח, "בלבד", אך שוחד הוא שוחד הוא שוחד. הוכח כי אולמרט קיבל שוחד משמואל דכנר, מיודענו מפרויקט הולילנד, למענו פעל אולמרט לאישור זכויות בנייה חריגות ומושחתות;

ב) טעות גדולה בבית המשפט - אולמרט זוכה משפטית מכספי השוחד שניתנו לאחיו, יוסי אולמרט, בהעדר ראיות חותכות, כביכול, למרות העובדות הברורות והחותכות, וזאת בגלל פאשלה משפטית ענקית, הטעונה טיפול:

  • הפרקליטות הגישה בקשה לבית המשפט העליון לשמיעת ראיות נוספות - עדותה המפלילה של שולה זקן (לאחר שהפכה לעדת מדינה), שהייתה עדה הן לדבר מתן קבלת הכספים והן לשיחת התודה של אולמרט לדכנר, לאחר מתן הכסף ליוסי אולמרט (חצי מיליון ש"ח). אך הפרקליטות לא טרחה לקבל הכרעה שיפוטית בבקשה, ולא נדנדה, ואף נמנעה מפניה נוספת לבית המשפט, למרות שהחודשים נקפו, החלטה בבקשה לא ניתנה כאמור, ופסק הדין עמד להינתן;

  • חמשת השופטים בתיק זה, ובמיוחד השופט ניל הנדל, שגו כשלא נתנו דעתם לתוכנה של הבקשה - אם מפאת שיכחה ועומס, ואם מחמת מחדל פרוצדורלי חמור. העובדה שהשופט הנדל מצא לנכון לציין בפסק הדין שבקשה לשמיעת ראיות נוספות לא הוגשה מצד הפרקליטות, דבר הנוגד את האמת, מלמדת על חשיבות הדברים שהובאו בבקשה שאותה לא ראה ו/או החמיץ ו/או זנח. התוצאה הנה בלתי נסבלת: פסק הדין כולל אמירות וקביעות הנוגדות את האמת הפשוטה, ומוביל לתוצאה בלתי צודקת: זיכוי אולמרט מקבלת שוחד עבור יוסי אולמרט, למרות הראיות המוצקות המצויות בידי התביעה ובידי המערכת המשפטית;

ג) אולמרט שיבש הליכי חקירה ומשפט - אולמרט שיבש הליכי חקירה ומשפט, הן בפרשת טלנסקי וראשונטורס, והן בפרשת הולילנד, כמו גם בפרשות קודמות. השיבוש הוביל לזיכוי בסוגיה זו. שולה זקן מסרה עדות מפורטת בנושאים אלה, בפני חוקרי המשטרה. על-בסיס עדותה הושב תיק טלנסקי (לאחר שזוכה בו) לשמיעה מחדש בפני בית המשפט המחוזי בירושלים. אולמרט הורשע ונגזרו עליו שמונה חודשי מאסר. ערעורו תלוי ועומד בפני בית המשפט העליון. הפרקליטות אמורה הייתה לבצע סיבוב דומה, באישור בית המשפט העליון, גם בתיק הולילנד. קרי: לבקש ולקבל היתר להשבת התיק לשמיעת עדותה של שולה זקן, המפלילה את אולמרט, בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב. אלא שכאמור: בגלל הפאשלה הענקית, מהלך זה נמנע. אולמרט זוכה בגלל ששיבש הליכי חקירה ומשפט, ומחמת רשלנותם של כל חמשת השופטים בתיק, שלא ראו את הבקשה שהוגשה. החגיגות בהן פצח מלמדות, יותר מכל, על יהירותו ועל סיפוקו מכך שהצליח לשטות במערכת המשפטית;

ד) דרוש תיקון - תיקון הטעות האיומה, המכתימה את פסק הדין של בית המשפט העליון, דרוש ונחוץ, הן כדי להרשיע את אולמרט בעבירות שכן ביצע, והן כדי להימנע ממצב שפסק דין שגוי יישאר על תילו. את זאת ניתן לבצע בשני אופנים:

  • פנייה מצד הפרקליטות לבית המשפט העליון, לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב יותר (שבעה או תשעה שופטים);

  • הגשת כתב אישום נגד אולמרט בגין שיבוש הליכי חקירה ומשפט, הן בפרשת טלנסקי, והן בתיק הולילנד. המחוקק מתייחס לעבירות כאלה בחומרה רבה, שאינה נופלת מעונש בגין עבירות שוחד.

ייאמר כאן: חזות הכל אינה שליחתו של אולמרט לכלא, לשנים רבות ונוספות. באתרנו ביקרנו גם את השופט דוד רוזן, על גזר הדין לאולמרט (שש שנים), כמו גם על גזר הדין שנתן לחובתו של ראש העיר לשעבר, אורי לופוליאנסקי (שש שנים), למרות שזה לקה במחלת הסרטן. ברי, כי עונשים חמורים, בנסיבות מיוחדות, אינם חזות הכל. די בהרשעה משפטית וציבורית, ובעונשים סבירים יותר, כדי לעמוד על האינטרס הציבורי. בית המשפט העליון העמיד דברים במקומם, לפחות בגזירת העונשים - לופוליאנסקי זכה להקלה משמעותית ביותר בגלל מחלתו הקשה, חצי שנת עבודות שירות; אולמרט נשלח ל-18 חודשים בלבד בגין עבירת שוחד, אם כי, כאמור, הטעות הגדולה והמביכה ופטירתו מעבירה מרכזית בגין כספי השוחד ליוסי אולמרט, מעיבים על פסק הדין כולו.

להגיש כתב אישום בגין השיבושים


ההחלטה כיצד לנהוג מצויה בחזקתו של פרקליט המדינה, שי ניצן - כן-כן, אותו פרקליט רשלן שעיכב עד כה הגשת כתב האישום נגד אולמרט בגין שיבוש הליכי חקירה ומשפט, ובכך מנע בירור והצגת האמת בפני בית המשפט. אולמרט זכה, אפוא, מן ההפקר - רשלנות חמורה מצד פרקליט המדינה, שיודע למתוח ביקורת הזויה על אחרים, במקום לבצע את עבודתו כמתחייב מהחוק.

שי ניצן - מה על האמת
ברכה. חקירה סמויה [צילום: דוברות המשטרה]


שי ניצן הסתבך קשות בפרשת אפרים ברכה. במשך זמן רב הוא פעל בפרקליטות, יד-ביד עם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כדי למנוע חקירה נגד אפרים ברכה. למרות המידע החמור שהובא בפניהם, כולל מצד חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים, מידע שהעלה חשדות לעבירות שוחד ומרמה ושיבוש הליכי חקירה מצד אפרים ברכה, פעלו השניים כדי למנוע בירור האמת וחשיפתה. עוד יבוא היום לספר כיצד ברח ניצן, תרתי משמע, מלשכתו, מפגישות שנקבעו לו בנושא.

גם כשנאלצו וינשטיין וניצן להתיר חקירה סמויה מצד מח"ש, כדי לחקור חשדות לשוחד מצד ברכה, ובמיוחד לאחר התאבדותו הטרגית של ברכה, המשיכו השניים להתכחש לעצם זאת שנתנו היתר ואכן התקיימה חקירה סמויה, שכללה גביית עדויות, שימוש בפוליגרף, איסוף מסמכים מגורמים שונים ועוד.

שי ניצן התראיין לעיתונאית נעמה לנסקי (ישראל היום, 01.01.16). המדובר בראיון מקיף, הנוגע לעניינים שונים. וניצן, כמו ניצן, לא התאפק גם הפעם מלומר דברי שקר ולנסות שוב ליצור מצג מעוות ואף כוזב. נעמוד להלן על חלק מהפרטים:

א) דמותו של אפרים ברכה:

- דברי ניצן: "... אני מאמין שהיה אדם ישר...".

- האמת: שי ניצן ידע היטב שברכה לא אדם ישר. בהנחה שאינו עיוור ושהוא יודע קרוא וכתוב. בפניו הוצג מידע מוכמן רב מאוד, כולל מצד חוקרי מח"ש. לכן התיר, בעל כורחו, ביצוע חקירה סמויה נגד ברכה. שי ניצן יודע היטב: המידע שכן נבדק במח"ש, אומת. למשל: הדלפות מצד ברכה בפרשת השוחד בעיריית אשדוד. המידע אומת הן בעדויות שניתנו, הן בשתי בדיקות פוליגרף שנערכו לעו"ד מיכל כהן, והן ממידע שקיבלו חוקרי מח"ש, כולל מקצין משטרה בכיר.

ב) האם ברכה נרדף והוכפש:

- דברי ניצן: "... מי שהכפיש אותו, מי שאימלל, מי שהשמיץ בלי הרף, צריך לעשות חשבון נפש גדול. קבוצה עבריינית רדפה אותו ורצתה ברעתו. אנשים אינטרסנטיים שהוא פעל נגדם, כמו גם גורמים מהתקשורת, ולכולם ברור למי אני מתכוון"...".

- האמת: הרב יאשיהו פינטו ואנשיו פעלו ככל יכולתם כדי להציג את האמת הפשוטה בפני היועמ"ש ובפני שי ניצן. דא-עקא, גורמים אלה, שסימנו את הרב פינטו כאילו הרשעתו בפלילים היא חזות הכל, נמנעו במשך תקופה ארוכה מקבלת המידע ומבירור האמת בעניין ברכה. המטרה, לדידם, קידשה את האמצעים - כולל השארתו של ברכה בתפקיד ראש יאח"ה. רק לאחר החשיפות ב-News1, שכללו חשיפת חלקם של וינשטיין וניצן בשיבוש הליכי חקירה ומשפט, בעצם זאת שפעלו לחפות ולטייח את הממצאים המפלילים שהובאו בפניהם על מעשיו של ברכה, כולל מצד חוקרי מח"ש, ורק לאחר פעילותה הנמרצת של הנציבה הילה גרסטל, שבפועל דחקה בשי ניצן לפעול כחוק ולהורות על חקירה, נאלץ ניצן להתיר חקירה סמויה. האמת הפשוטה היא: הרדיפה הייתה אחרי הרב פינטו - הן כדי להרשיעו, בכל מחיר, והן כדי להחמיר עמו ולשולחו לכלא. כל זאת למרות מחלת הסרטן הקשה שבה לקה וכדי למנוע מהרב פינטו מלפעול למיצוי הדין עם ברכה. הרדיפה האחרת הייתה אחרי הח"מ, כדי להטיל דופי בפרסומים ולאפשר לברכה לחמוק מעונש. לשם כך, ניצן ווינשטיין שיתפו פעולה עם כמה כתבלבי חצר מסוגם של ברוך קרא, גידי וייץ ומשה נוסבאום.

ג) האם ברכה זכה לגיבוי:

- דברי ניצן: "...עשיתי דבר חריג ביותר ופרסמתי הודעת דובר, שלפיה ההשמצות שהושמעו נגדו הן שקר בוטה. חודש לפני מותו דיברתי בכנס לשכת עורכי הדין באילת והבהרתי חד-משמעית שמה שעושים לאפרים ברכה הוא דבר נורא...".

- האמת: שוב, ניצן משקר במצח נחושה. בגלל אותו יצר שאינו בר-כיבוש. ניצן מסתיר מהקוראים מה שהוכח בחקירה הסמויה: ברכה הדליף מידע מחקירת פרשת השוחד בעיריית אשדוד, תמורת יחסי שוחד; ברכה שיבש הליכי חקירה ומשפט באופן פסול; ברכה מסר מידע שיקרי למפקדיו, כדי להטעותם ולהעליל על קצין אחר, כאילו אותו קצין הוא האחראי להדלפת המידע לידי החשודים בפרשת השוחד בעיריית אשדוד. ניצן מסתיר מהקוראים מידע רב נוסף על ממצאי מח"ש, בשורה של פרשות אותן חשפנו ב-News1: ברכה ניצל מעמדו לרעה, הן בתפקידו כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, והן בתפקידיו הקודמים, כדי לשבש חקירות, תמורת שוחד כספי. כן-כן, שוחד כספי.


ד) האם ברכה קיבל תמיכה:

- דברי ניצן: "...ישבתי עם אפי בהרבה פגישות, כולל ברמה האישית בארבע עיניים, וחיזקתי אותו. התחושה שקיבלתי ממנו היא שהוא מעריך את הדברים. אי-אפשר להוציא כל יום הכחשות פומביות. ולא שיערתי בליבי שזה מה שהוא יעשה לעצמו...".

- האמת: ניצן אכן קיים פגישות ותמך בברכה. הוא גונן עליו מפני חשיפת מעשיו, ואף השתמש בכוחו ובעוצמתו כדי לעכב את חקירתו האישית של ברכה, באזהרה. ניצן מתנדב לספר בעצמו על התמיכה שסיפק, אך נכון להעיר לו: מדוע תמכת ועודדת את ברכה, למרות הממצאים שהובאו בפניך מצד חוקרי מח"ש; מדוע התנהלת בצביעות: מחד-גיסא, התרת חקירה סמויה נגדו (בדיקה חשאית, לגישתך ולגישת היועמ"ש), ומאידך-גיסא, פעלת כדי לעודד את רוחו. ועוד שאלה לניצן: מדוע לא פעלת, כפי שהיה מצופה מפרקליט מדינה, ליטול מברכה את נשקו המשטרתי, למרות שאיים כמה פעמים בהתאבדות אם יזומן לחקירה, ועל-אף שאיומיו להתאבד פורסמו ב-News1 והובאו באופן אישי לידיעתך. מדוע?

ה) מדוע לא הוגשה תביעת לשון הרע:

- דברי ניצן: "...הוא שקל את זה. זה דבר שלא נעשה הרבה מאוד שנים. העברתי את הנושא לקבלת חוות דעת, אבל אמרתי לו שכדאי שישקול היטב, כי יש מחיר לצעד כזה. אחרי כמה ימים הוא אמר לי לשכוח מזה...".

- האמת: ברכה ביקש מניצן ומהיועמ"ש שיפעלו נגד הח"מ - שיבצעו מעצר ראווה, שיפעלו לסגירת News1, שיגישו בשם המדינה תביעה נגד הח"מ, ומה לא. ואכן, ניצן, כמו היועמ"ש, ביצעו בדיקה ואף הזמינו חוות דעת "משפטית": כיצד לעצור את הפרסומים נגד ברכה, וכיצד לפעול נגד הח"מ. היינו: לחסל את הח"מ. בכלים פליליים או אזרחיים. ניתנת האמת להיאמר: שניהם ידעו היטב: לא ניתן לעשות מאומה. מסיבה פשוטה: העובדות שפורסמו נגד ברכה, נכונות המה, למרבה הצער. ברכה קיים יחסי שוחד תמורת זאת ששיבש הליכי חקירה ומשפט. חד-וחלק. הוכחנו זאת ב-News1 שוב ושוב, בתחקירים שפרסמנו, וגם מדברים שהוקלטו מפיהם של חוקרי מח"ש. לכן לא יכלו השניים לסייע לברכה, גם אם איבתם נגד הח"מ, שחשף גם את מעשיהם, הינה גדולה וממושכת. הח"מ מגלה כאן: ברכה פנה אל הח"מ, ואף איים בתביעת לשון הרע. עורכי דיני יפנו אליך, הודיע באמצעות SMS. התשובה שקיבל: טוב מאוד. בית המשפט הוא הזירה הנכונה והטובה לבירור האמת. ברכה ידע היטב: הח"מ יאבק בכל כוחו כדי להוכיח בבית המשפט - "אמת דיברתי". ומזאת בדיוק הוא חשש. ברכה, כמו ניצן והיועמ"ש וינשטיין ידעו גם היטב: שום איומים ואמצעי הפחדה, גם מצד מי שאוחז בידיו סמכויות חקירה, לא ירתיעו את הח"מ מביצוע חובתו כעיתונאי. ניהרג, אם צריך, וניאבק כל עוד נשמה באפנו, על זכותנו לחשוף את האמת.

ו) האם ניתן היה למנוע את ההתאבדות:

- דברי ניצן: על טענת האלמנה, אילה, בשבעה לאחר התאבדות ברכה: "מילה אחת שלך ואפרים היה אתנו", השיב ניצן: "...לא עולה בדעתי להתייחס לזה. אני יושב בשבעה עם אלמנה נסערת וכאובה, ויושבים שם עיתונאים ומצטטים שיחות? אני לא תופש את זה...".

- האמת: שי ניצן חייב הסבר, בעיקר לילדיו של ברכה: מדוע לא אמר מילה אחת כדי שיטלו מברכה את נשקו המשטרתי - למרות הפרסומים וההתרעות מצד News1 - ובכך היה אולי מונע את התאבדותו; מדוע לא פעל כדי שיתנו לברכה סיוע נפשי מקצועי, ובמקום זאת הסתפק ב"שיחות" עידוד; ומדוע לא פעל כדי למצות את החקירה הסמויה במהירות, ובמקום זאת שיתף פעולה בשיבוש הליכי חקירה ומשפט, מה שסיבך את אפרים ברכה עוד יותר.

לסלק את ניצן מתפקידו


שי ניצן משקר שוב ושוב ושוב, כמו גם היועמ"ש יהודה וינשטיין, כדי לטשטש את חלקו בשיבוש הליכי חקירה ומשפט ובאחריות לאי-מניעת התאבדותו של ברכה. חמור מכך: ניצן, יחד עם וינשטיין, סיכל את יוזמתו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, עליה הודיע פומבית מיד לאחר התאבדות ברכה, להקים צוות מקצועי לבדיקת נסיבות התאבדותו של ברכה. צוות בדיקה אמור היה לקבוע: האם היה אמת בפרסומים ב-News1 ובתפקיד ראש יאח"ה אכן ישב קצין מושחת; האם התקיימה חקירה סמויה נגד ברכה על-ידי מח"ש; והאם התגלו ממצאים שהפלילו את ברכה. השר ארדן הטיל על מפכ"ל המשטרה דאז, בנצי סאו, להקים צוות בדיקה. אך בניגוד לאינטרס הציבורי - לבדוק או לחקור מדוע התאבד ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה: שי ניצן ויהודה וינשטיין הורו לארדן להימנע מהקמת צוות בדיקה, ובכך סיכלו בדיקה ובירור האמת. וינשטיין מסיים תפקידו בסוף ינואר 2016. וטוב שכך. עתה, מחמת התנהלותו המפוקפקת של שי ניצן, יש מקום לפעול לסילוקו מתפקיד פרקליט המדינה.

תאריך:  02/01/2016   |   עודכן:  02/01/2016
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   איריס ניב-סבאג   אירית באומהורן   איתמר לוין   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלון ביכלר   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אמנון דנקנר   אפרים ברכה   אריה פטר   בן כספית   בנצי סאו   ברוך קרא   ג'ואי אש   גידי וייץ   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד רוזן / David Rozen   דן מרגלית   דני דנקנר   הילה גרסטל / Hila Gerstel   הלל צ'רני   הלל צ'רני   יאשיהו יוסף פינטו   יהודה וינשטיין   יואב יצחק / Yoav Yitzhak   יובל גבעון   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יפעת מנור-נהרי   יצחק עמית / Issac Amit   ישראל היום   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיה פורמן-רזניק / Maya Furman   מאיר רבין   משה נוסבאום   נוית נגב   נחום ברנע   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   ניל הנדל / Neal Hendel   נעמי גרנות   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   צבי זילברטל / Zvi Zylbertal   רועי בלכר   רשלנות   שולה זקן / Shula Zaken   שי ניצן / Shai Nitzan    שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון שיפר / Shimon Shifer 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עלמא דשיקרא
תגובות  [ 38 ] מוצגות   [ 38 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חתול רחוב
2/01/16 13:13
 
זה מפריע ליואב ?
2/01/16 23:32
 
בגלל ניצן ודומיו
3/01/16 10:36
2
סהר שוקר
2/01/16 13:47
3
ל- חתול רחוב
2/01/16 14:28
4
בכל המדיה
2/01/16 14:42
5
חרד
2/01/16 15:07
6
ר צעירי
2/01/16 16:05
7
אהוד פרלסמן
2/01/16 16:32
 
היהודי הניצחי
2/01/16 17:59
 
אהוד פרלסמן
2/01/16 18:56
8
אהרון שחר
2/01/16 16:41
9
ארי כספי
2/01/16 16:50
10
כן ולא
2/01/16 17:03
11
מפוכח
2/01/16 17:14
12
aeros
2/01/16 17:50
 
אמת מארץ תצמח
2/01/16 21:41
13
היהודי הניצחי
2/01/16 18:12
14
שבץ חלובה
2/01/16 18:16
15
קורא מתעניין
2/01/16 18:41
16
יגאל הירושלמי
2/01/16 19:08
17
בני כגורן
2/01/16 19:25
18
ניצן לא אמין
2/01/16 19:27
19
על ניצן - לעתור
2/01/16 20:00
20
יוד60
2/01/16 20:28
21
ליואב יצחק
2/01/16 21:22
22
מקוםהמשפט שמההרשע
2/01/16 21:31
23
מייק
2/01/16 21:31
24
גיל3
2/01/16 23:19
25
ע.ג.
3/01/16 00:12
26
ל-שבץ חלובה
3/01/16 10:10
27
יהויקים
3/01/16 10:12
28
הורס
3/01/16 11:34
29
מאיר אא
3/01/16 15:45
30
מאיר אא
3/01/16 16:45
31
משהמוישה
4/01/16 19:08
32
תרומת בחירות
5/01/16 01:42
33
עוזי לוריא
5/01/16 11:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד - הערעור
בשורה של נושאים חשובים, וגם בנושאים פחות חשובים, את הדיון הציבורי והתקשורתי מובילים גורמים פופוליסטיים שהעובדות לא מעניינות אותם. כך היה בתיק הולילנד, כך זה בנושא הגז, כך יהיה בעניינו של משה קצב
01/01/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
המדינה החמיצה הזדמנות להרשיע את אהוד אולמרט כבר בסיבוב הראשון בפרשת משה טלנסקי. זו המסקנה העולה מפסק דינו של בית המשפט העליון בפרשת הולילנד.
01/01/2016  |  איתמר לוין  |   כתבות
מכנה משותף מצוי בין שני פסקי הדין המרכזיים שפרסם בית המשפט העליון בעשרת הימים האחרונים - פסק הדין בערעורו של רומן זדורוב ופסק הדין בפרשת הולילנד. בשניהם ביצע מחדש בית המשפט, בערכאת הערעור, את מלאכתה של הערכאה הדיונית.
01/01/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
כיצד הגיע בית המשפט העליון בחלקים לא קטנים של תיק הולילנד למסקנות שונות מאלו של בית המשפט המחוזי? לשאלה זו יש הרבה תשובות, אך אחת מהן מזדקרת מעל לכל האחרות: גישה שונה לעדותו של עד המדינה, שמואל דכנר. הגישה הזאת מעלה תמיהות, שכן מדובר למעשה בהתערבות בממצאי מהימנות שבליבת התיק - התערבות יוצאת דופן מאוד, שהשופטים אף נמנעים מלהצהיר עליה בגלוי.
01/01/2016  |  איתמר לוין  |   כתבות
ברוב חוצפתו ויהירותו ניצב השבוע ראש הממשלה לשעבר, המגה-מושחת אהוד אולמרט, פעם נוספת מול כל מיקרופון והכריז אחרי שהורשע בקבלת שוחד בפרשת הולילנד: "מעולם לא הוצע לי ומעולם לא קיבלתי ולא לקחתי שוחד". אין ספק שזו הייתה בדיחה מקברית של אולמרט, שהמציא לאורך שירותו הציבורי הממושך שיטות מתוחכמות ומגוונות לקבלת שוחד.
01/01/2016  |  אריה אבנרי  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד - הערעור  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת ברכה  /  מי ומי  
רוזן נתן לעיתים אמון רב מדי בדכנר  /  איתמר לוין
המלחמה בשוחד - לא רק בכלים משפטיים  /  איתמר לוין
אין משקל לעדות דכנר בלא חקירה נגדית  /  איתמר לוין
אולמרט, זקן והלחימה בשחיתות  /  אברהם פכטר
מה פירוש "יכול להיות"?  /  איתמר לוין
השיבוש שוב הצליח לאולמרט  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il