|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
אינתיפאדה? החיים ממשיכים במסלולם, כי אחרת אי-אפשר [צילום: פזית פרטוש-פרסי]

השוק של סעידה

קרובת משפחתי סעידה מספרת לנו בשבחי השוק בפתח תקוה. שנים על שנים אנחנו גדלים ומתענגים על הסיפורים על חנות זו ודוכן זה, מוכרים אלו ואחרים, ואני לא רק מתמוגג, כי אם מקנא - אז באתי לביקור
25/03/2016  |   ארי בוסל   |   כתבות   |   תגובות
אנשי ביטחון במדים ורבים אחרים מוסווים [צילום: ארי בוסל]

עם כזה שפע, איך אפשר להתאפק? [צילום: פזית פרטוש-פרסי]

״אתה״, היא פונה לבחור תמיר, ״אולי תוכל לעזור?״ והוא, מעיף מבט, והיוהרה נשטפת עד מהרה מעיניו, והמילים החדות שכבר עמדו על קצה לשונו נעלמות, נמסו כקוביות קרח ביום עם ארבעים מעלות צלזיוס. הוא משפיל את ראשו (שכן הוא לפחות בראש גבוה מסעידה), ובכנות רבה אומר ״בוודאי, אני מוכן! איך אפשר לעזור?״

שלל צבעים, בליל קולות, ריחות המתנגשים זה בזה, ומגוון הפירות והירקות בשוק שובים את לבי פעם אחר פעם, ואני פשוט לא מתאפק. צריכים פשוט לראות אותי נסחב עם שקיות ששוקלות עשרות קילוגרמים. הגוף בקושי זז, מתעקם פעם לצד זה, קצת לשם, האצבעות חושבות להיפרד מהידיים, וכבר מאדימות, אך אני צועד בראש מורם, מאושר, עד לב השמיים ממש. לא יחלוף שבוע, ועוד פעם אני פה, מטייל בין הדוכנים, נושם פנימה את הערב-רב מסביבי ונהנה מלוא הנשמה. אלמלא המשקל שבשקיות, הפועל כעוגן, הייתי מתחיל לעופף, לרחף אל-על כמו בלון מלא הליום.

קרובת משפחתי, אמה של בעלה של בת-דודתי (לא הייתי מנסה להבין את הקשר), סעידה, מספרת לנו בשבחי השוק בפתח תקוה. שנים על שנים אנחנו גדלים ומתענגים על הסיפורים על חנות זו ודוכן זה, מוכרים אלו ואחרים, ואני לא רק מתמוגג, כי אם מקנא. סעידה לא נוהגת, ואם מישהו לא לוקח אותה, אין זו בעיה: ישנה תחבורה ציבורית. סעידה היא מהדור הישן, שידע להסתדר בכוחות עצמו, לא ציפה לדבר ולא חשב שהכל מגיע לו. היא בקושי הולכת, אך למונית השירות או לאוטובוס היא תגיע, ומשם הדרך סלולה! שעה נסיעה לכל כיוון, כשיש שוק ברחובות? כמובן, כי את סודות השוק בפתח תקוה רק סעידה מכירה!

עברו השנים שהיא יכולה הייתה לסחוב דברים, וכשסעידה יוצאת לקניות, המשקל של עשרות הקילוגרמים שאני סוחב מתגמד לעומת הקניות של סעידה. היא מכינה אוכל כאילו שהיא מאכילה אוגדה שלמה - ואורחים רמי-מעלה מכל העולם, אלו מאוסטרליה, אחרים מאנגליה, אלו מארה״ב ואחרים מקנדה היא מארחת. בקיצור, העולם כולו מבקר את סעידה, והיא צריכה להיות מוכנה! אז איך בדיוק היא עושה זאת? בלי בעיות! ״אתה״, היא פונה לבחור תמיר, ״אולי תוכל לעזור?״ והוא, מעיף מבט, והיוהרה נשטפת עד מהרה מעיניו, והמילים החדות שכבר עמדו על קצה לשונו נעלמות, נמסו כקוביות קרח ביום עם ארבעים מעלות צלזיוס. הוא משפיל את ראשו (שכן הוא לפחות בראש גבוה מסעידה), ובכנות רבה אומר ״בוודאי, אני מוכן! איך אפשר לעזור?״ וכבר יוצא מגדרו לעשות זאת בדיוק.

כך צועדת לה סעידה, בקושי מסוגלת ללכת, ומסביבה גדוד של בחורים צעירים, יפי מראה ותואר, וכבר כל הבחורות מסובבות את ראשן, מעיפות מבט חוקר ולא מבינות. הצלחה מיוחדת לה לסעידה! לסעידה לא יתנו לצעוד, ולו מטר, ולהתאמץ. הפרחחים המסוכנים והחצופים ביותר מתקפלים ומתגמדים לפניה. מה סודה, מה הקסם הטמון בכך? נראה לי שהיא מגלמת דור שהיה ואיננו, דור שכולנו, בתוכנו פנימה, רוחשים לו כבוד. דור שהמדבקות באוטובוסים לימדו אותנו פעם ״מפני שיבה תקום״, דור ״מרבד הקסמים״, ואיני מנסה להעדיף עדה אחת על רעותה (סעידה מעירק, לא מתימן) - שכן כולנו יהודים, אחים. אולי זה פשוט דור הקסמים, שכן עם כל הקשיים הם הקימו את הארץ, בנו בית לתפארת!

סימפוניה של סכינים ודם
סכינים המשמשים למלאכה ברוכה [צילום: ארי בוסל]

כל אימת שאני עולה לאוטובוס, אני מסתכל בהערכה רבה - אמיתית וכנה - בנהג (ולעיתים נדירות אני נתקל בנהגת אישה). איך הם עמדו בכך?! איך הם המשיכו לבוא יום אחר יום לעבודה?! וממשיך אני לחשוב: לו רק הייתי יכול לשאת תפילת דרך מיוחדת שהייתה הופכת במטה קסמים ל״כיפת ברזל״ שתגן עליהם כולם!

אני, כמובן, מקנא בסעידה ובסיפורי השוק בפתח תקוה. הסיפורים מתובלים בממתקים שיוצאים להם הפלא ופלא ממחבואם בכוננית או בארון ומוגשים בצלחות כה רבות שהשולחן כולו מתמלא עד מהרה. דברים מופלאים, טעמים זרים, אוכל של מקומות רחוקים, עדות אחרות, ימים אחרים. אני מושיט יד, ועוד פעם, ועד מהרה הבטן מלאה אך איני יכול להפסיק. כל ביקור אצל סעידה הוא בשבילי חג!

סעידה הבטיחה לי, פעם אחר פעם, ביקור מודרך בשוק של פתח תקוה, כך כל אימת שאני קופץ לביקור בארץ. אך הפעם היא פשוט לא הייתה בקו הבריאות. לא שזה עצר בעדה, שכן בשביל לקיים הבטחה וכדי להטיב עם מישהו היא תעשה הכל (ובאמת לא משנה לה איך היא מרגישה, מבטלת היא את עצמה עבור האחר), אך אני לא הייתי מוכן לשמוע על כך.

בכלל, הגעתי בדיוק ביום פריצת האינתיפאדה השלישית, זו שעדיין אין אנו יודעים להחליט אם זו ״אינתיפאדת הנוער״ או ״אינתיפאדת הרשתות החברתיות״ (ויש שוטים שעוד טוענים שדבר אינו מכוון ומאורגן, שפיגועי הטרור הם פעילויות של בודדים; אכן, גם פיגועי הטרור בארה״ב הם, לדברי הנשיא החכם שלנו, ״אלימות של מקום עבודה״). אך אני בחרתי בשם אחר, ובו אני דבק: ״אינתיפאדת הסכינים״, או לפי דברי הטרוריסט הראשי בראשות: ״זו סימפוניה של דם!״. הסימפוניה של דם כה ערבה לאוזני הערבים המכנים עצמם ״פלשתינים״, בעוד אנו משלמים בדם יהודי שנהפך - כך נראה - להפקר. טרור, מטרתו לשבש את הלך החיים הרגיל, אך בארץ הישראלים עומדים בכל הצרות והקשיים, בפיגועי טרור שהיו גורמים לי להסתגר בבית ולא לצאת.

לא אשכח את האינתיפאדה הקודמת. בישראל המשיכו החיים, שכן יצר החיים חזק מכל דבר אחר, ובכל זאת התפוצצו אוטובוסים. עד היום, כל אימת שאני עולה לאוטובוס, אני מסתכל בהערכה רבה - אמיתית וכנה - בנהג (ולעיתים נדירות אני נתקל בנהגת אישה). איך הם עמדו בכך?! איך הם המשיכו לבוא יום אחר יום לעבודה?! וממשיך אני לחשוב: לו רק הייתי יכול לשאת תפילת דרך מיוחדת שהייתה הופכת במטה קסמים ל״כיפת ברזל״ שתגן עליהם כולם!

החלטתי לצאת לשטח ולבדוק. כאמור, היה זה בימים הראשונים של האינתיפאדה השלישית, והייתה זו הזדמנות לשלב משאלה כמוסה בליבי (״יום שישי בשוק של פתח תקוה״) עם מסע לימודי: איך מתמודדים הקונים לשבת עם הפחד שמישהו יתחיל במסע שחיטות - שחיטה של אנשים בשר ודם! את הדרך מרחובות לפתח תקוה עשיתי באוטובוס, והייתה זו כמעט נסיעה פרטית עבורי. עד מהרה הייתי שקוע בשיחה עם הנהג, בעוד האוטובוס גומע את המרחק כגמל. כמובן שלא העזתי לדווח לאי מי את שזומם אני לעשות. כבר הייתי מקבל על הראש, זאפטה מפה ועוד אחת משם: ״נפלת על הראש? אין לך מה לעשות? בחוץ טרור, ואתה מתעקש לנסוע לפתח תקוה? בשביל מה, משעמם לך?״.

אמנם חלפו מספר חודשים, חצי שנה בדיוק, והנה כמובן התגלתה הסיבה. ארי התכוון מלכתחילה לשתף אתכם - קוראיו הנאמנים - ולהזמינכם להשתתף איתו באותו מסע לשוק של סעידה!

המסע לשוק של סעידה
מדריכתי פזית פרטוש-פרסי [צילום: ארי בוסל]

אני בוצע לי כמה בננות מאשכול ענק. טראח! בעל הבסטה פותח את פיו בצעקת שבר: הכיצד העזתי! אסור בתכלית האיסור. אין להפריד בננות - חייבים לקנות את האשכול כולו. אני הייתי המום, עמדתי והסתכלתי בחוסר הבנה

היה זה יום שישי בבוקר, יום בו מעטים עובדים בארץ. הכבישים ריקים, ועוד היה נוצר רושם (מוטעה) שתמיד ככה, שממקום למקום ניתן להגיע כהרף עין, כי אין מכוניות ואין תנועה, והכבישים כולם פרטיים לגמרי. כשהגענו לפתח תקוה, ל״תחנה המרכזית״, הסתכלתי מסביבי בהשתאות. לפני כמעט שלושים שנה המקום נראה...בדיוק אותו הדבר! השינוי היחיד - גדר המקיפה את המתחם ונוסכת הרגשת ביטחון. באותם ימים עברתי כאן בדרך להכנה חיילית של חיל-האוויר לקורס קצינים. עתה, אני בדרך לשוק! משוגע. פשוט, משוגע! בשביל מה אני צריך את זה? האם השוק של יום ראשון בבוורלי הילס לא טוב מספיק בשבילי? רק צרות אני מחפש!

מהתחנה המרכזית באו לקחת אותי לסיור מודרך בשוק. לא פחות ולא יותר מחברה טובה שלמשפחתה נכסים רבים בשוק - דוכנים, מגרשים צמודים ועוד. המשפחה כולה מסודרת, הם וילדיהם ונכדיהם. אני עוצר בעד עצמי שלא לקנות כל שאני רואה, אך מדריכתי עושה בדיוק כך. מדי יום שישי היא מגיעה, מצפון תל אביב במיוחד, לשוק הילדות שלה, וכאן היא קונה וקונה. חמש נפשות עליה להאכיל, וכל בעלי הדוכנים חברים טובים שלה! (חסר להם שלא יהיו, אז יהיה להם עסק עם המשפחה!) צמד חמד אנחנו, היא מובילה, מציגה, מכירה בפני את כל חבריה, ובלי יודעין מגינה עלי - שכן, אני התייר. יתר על כן, אני מעופף, ברקיע השמיני ממש (או שמא זהו הרקיע השביעי?).

לרגע היא עזבה אותי, ואוי - ארבעה פירות מנגו ענקיים, ירוקים, בשרניים, מבטיחים הנאה מושלמת ממש, מוצאים דרכם לשקית לבנה ענקית (אני נהנה משפע השקיות, ירוקות וורודות, כתומות, צהובות, אדומות ולבנות, שכן כאן בלוס אנג׳לס כבר אין כאלו, או שצריך לשלם עבורן!). שנייה נוספת היא מפנה מבט, ואני בוצע לי כמה בננות מאשכול ענק. טראח! בעל הבסטה פותח את פיו בצעקת שבר: הכיצד העזתי! אסור בתכלית האיסור. אין להפריד בננות - חייבים לקנות את האשכול כולו. אני הייתי המום, עמדתי והסתכלתי בחוסר הבנה. הלא כאן בסופרמרקט ניתן לבחור בננה-בננה, ואין כל בעיה להפריד. בכלל, אני משלם לפי משקל, אז מדוע שזה יפריע?

אני מנסה להבין: כשפירות נמצאים בקופסא, ניתן להניח שלמעלה היפים יותר ולמטה פחות, וחייבים לקחת את כולם. התרגלתי שמכריחים אותנו לקבל יופי חיצוני ובררה למטה. אם מדובר בפירות או בירקות בתפזורת, מסוג עדין במיוחד, המוכר לא רוצה שעל-ידי המישוש והנגיעה נפגע בפרי או בירק עצמו. הגיוני ומקובל (ולא אעיר שידי המוכר עצמו גורמות לחבורות ולצלקות, אך זה כנראה מותר). אך כאן זה הוא אשכול ענק, והבננות כולן ירוקות וקשות, וודאי שהוא לא מנסה לסדר אותי או אני אותו - לפי משקל אני משלם. עד שהבנתי: אולי הם מכריחים את הקונים לקנות יותר? אך מה אכפת להם? אקנה אני את שאני צריך, ויקנו אחרים את שהם צריכים, עד שכל המלאי יאזול.

מדריכתי הנאמנה אצה להצלתי. מיד הוסבר לבעל הדוכן שאני יצור מהחלל החיצון, ״מבוורלי הילס הוא בא לבקר אותנו, מלוס אנג׳לס הרחוקה, והוא פשוט לא מכיר, לא יודע, לא רגיל. עבירה שעבר בתום לב הייתה, ואיתך הסליחה!״. טוב שלבעל הבסטה אחיינית בלוס אנג׳לס, ועד מהרה הפכנו לידידים טובים, שכן אולי הוא עוד יזדקק לי. כמובן שהצטרפתי מיד לבקשת הסליחה, שכן לא רציתי לקלקל את היחסים הקיימים - ואני רק מבקר למספר שעות ולא עוד. בכלל, הוצאתי מיד שלל שטרות וקניתי את האשכול כולו - העיקר להחזיר את השלום על-כנו.

אך הסליחה שביקשתי הייתה מכוונת ולא מהלב. פעם בשבוע, כשאני קונה בננות בסופרמרקט, אני נזכר בתדהמה ובכעס, איך העזתי להפריד את הבננות מהאשכול כולו! מהר אני מסתכל סביב, שכן שם בשוק הייתי מוקד המהומה, ואילו כאן, החיים זורמים על מי מנוחות, לא הפרעתי שלוותו של אי-מי בעת שבררתי בננה מבננה, מתענג על היכולת לקטוף אחת מאשכול זה, אחת מאשכול אחר, שתיים משם ועוד שתיים אחרות. ללא חשבון, ללא מנהל שעומד מעל הראש עם שוט מאיים בידו...

מדוכן הבננות במרכז השוק המשכנו לקנות טחינה, ישר מהשטחים (מילה שלהם, לא שלי), ומיד התרעמתי: הם אותנו מחרימים, אז מדוע אתם מוכרים את הטחינה שלהם? או, הכיצד טעיתי. כאן התאפסתי עד מהרה - הם מוכרים כי אנחנו קונים! אפילו מדריכתי הנאמנה והמודאגת (עכשיו אני באמת עושה צרות צרורות) קנתה כמה מיכלי פלסטיק גדולים: אין כמו הטחינה הזו! אפילו לפתות אותי היא ניסתה, אך אני בשלי: אקריב את אהבתי לטחינה טובה ומשובחת, לנסות דברים ממקומות שונים; ישנה מספיק טחינה מתוצרת יהודית!

היה שם דוכן של בקלאוות, עם בחורצ׳יק ערבי, נער ממש, ללא קונים בכלל, ולידו דוכן של ירק (בצל ירוק, צנוניות, וכדומה) הומה אדם. הישראלים כעסו על האינתיפאדה, אז את הבקלאוות החרימו - או שמא היה זה את המוכר - אך את הטחינה הם קנו.

המוכר בדוכן הירק, בחור ישראלי עם כיפה, עמד עם סכין ענק ביד, וכבר התנהלה שיחה קולנית ״שרק יעזו (הטרוריסטים) לבוא לכאן!״. המקום המה מאנשים, כי בשעת צרה מסתבר שאנחנו בכל זאת דבקים זה בזה - יהודים ביהודים.

הישראלי היפה
מלפפונים - חובה לקנות! [צילום: פזית פרטוש-פרסי]

מצאתי את ארץ ישראל, זו שמסרבת להסתגר בבית, שכן חייבים לצאת לעשות קניות לשבת. ישראל שלא מוכנה להוריד ראשה בכניעה, למרות הסכנה הטמונה בכך. ישראל של אנשים פשוטים, כמוני וכמוך, ואחרים שמנת חלקם לא בהכרח שפרה עליהם. ובכל זאת, זו ארץ ישראל שאנשיה דואגים זה לזה, ושיש להם, מתחת לכל החספוס, לב אנוש, לב פועם ודואג, לב יוצא מן הכלל

כך מגלה אני כל פעם מחדש שמעז יוצא מתוק - ומתגלה הישראלי הטוב והיפה. פתאום כולנו עם אחד, משפחה מורחבת אחת, וכולנו ערבים זה לזה. ממשיך אני בסיור (בשלב זה הידיים שלי מלאות בשקיות כמובן), פה שומע על המוכרת שמוכנה לבוא איתי לחו״ל, שם מזמין את עצמי להיכנס להתרשם מהמלאי בחדר האחורי. כאן טועם ושם פשוט מסוחרר - מהשפע, הריחות, הצבעים, הקולות והשפות.

שוק פתח תקוה ללא סעידה הוא ודאי לא מה שדמיינתי. את כל פינות המסתור והחמד ודאי לא גיליתי, אלה שמורות לפוקדים את השוק דרך קבע, מזה עשרות שנים, וסעידה בראשם. אפילו מדריכתי לא למדה את כל רזי השוק וסודותיו הכמוסים ביותר. אלו שייכים לדור הקודם.

באותו סיור מצאתי את ארץ ישראל, זו שמסרבת להסתגר בבית, שכן חייבים לצאת לעשות קניות לשבת. ישראל שלא מוכנה להוריד ראשה בכניעה, למרות הסכנה הטמונה בכך. ישראל של אנשים פשוטים, כמוני וכמוך, ואחרים שמנת חלקם לא בהכרח שפרה עליהם. ובכל זאת, זו ארץ ישראל שאנשיה דואגים זה לזה, ושיש להם, מתחת לכל החספוס, לב אנוש, לב פועם ודואג, לב יוצא מן הכלל. רק כמה חבל שהוא מסתתר לרוב, וצריך אינתיפאדה להוציאו ולהראותו לתפארה!

מחכה אני בכיליון עיניים לביקור הבא, עם סעידה לצידי, ביקור נוסטלגי בשוק אם המושבות. אולי אפילו תסתיים האינתיפאדה עד שאגיע לאותו סיור מיוחל, אולי אפילו יגיע השלום הנכסף, האכזב, המאתגר אותנו כל כך? הוא והמשיח יחדיו!

"אצלנו הפיצוחים הטובים ביותר" - כך בכל דוכן פיצוחים כמובן [צילום: ארי בוסל]
תאריך:  25/03/2016   |   עודכן:  25/03/2016
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הכלכלן ואיש הנדל"ן מרדכי (מוטי) פלד, יזם בן 38, זכה השבוע, עם שני שותפיו וקבוצת רכישה מאחוריו, במכרז לרכישת המגרש היקר ביותר שנקנה אי-פעם בישראל: הם התחייבו לשלם לרשות מקרקעי ישראל, בעוד כחצי שנה, 1.33 מיליארד שקל (כולל מיסים ופיתוח) בעד מגרש בן 9.1 דונם בדרום הקריה, תל אביב, לבניית 324 דירות יוקרה ובנין משרדים ומסחר. בכל ההיסטוריה של א"י ומדינת ישראל לא הייתה עסקה כזו.
25/03/2016  |  אלעזר לוין  |   כתבות
אביגדור ליברמן ממשיך להסתער על לשכת ראש הממשלה דני עטר מכניס לקק"ל את משפחת דרעי - והתוצאות ברורות יוחנן דנינו לא משלם על מסע הפרידה היקר והיוקרתי
25/03/2016  |  אריה אבנרי  |   כתבות
לכל חג יש את הסממנים שלו - לפורים, לצד התחפושות, יש את רעש המוזיקה ופיצוצי הנפצים, הפיקות והחזיזים למיניהם.
24/03/2016  |  יובל לובנשטיין  |   כתבות
"ארוחת טעימות" העולה בתיאטרון הקאמרי היא קומדיה, העוסקת בפערים החברתיים בין חילונים שמאלנים, צפוניים מתל אביב לבין משפחת מתנחלים לאומית האמורים להיפגש בחתונה של בניהם, הניצבים משני צידי החופה. שלמה מושקוביץ כתב קומדיה שנונה ורבת הברקות ודדי ברון ביימה בכישרון את להקת השחקנים המוכשרת שהופכת את הערב למסע תלאות לקראת החתונה הבלתי אפשרית הזו ועד לסיום המוצלח.
24/03/2016  |  חיים נוי  |   כתבות
במחצית שנות ה-70 והוא בגיל 42 התגלתה אצל יואב נחשון, מסולני להקת הגבעטרון, מחלת הפרקינסון, אולם חרף מחלתו הוא המשיך לשיר בלהקה אף כסולן ובהצלחה עוד שנים רבות. הוא התמודד במשך שנים רבות עם מחלתו בגבורה.
24/03/2016  |  אלי אלון  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il