|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

5 דברים שצריך לדעת על החרם

בימין מפמפמים כבר חודשים את אימת החרם, ובאופוזיציה מצטרפים לחגיגה כאילו ארצות הברית ומדינות אירופה - שתומכות בישראל כלכלית, מודיעינית, צבאית ודיפלומטית - הן האויב של אזרחי ישראל בתוך ענן ההתלהמות והדיסאינפורמציה, חמישה דברים שצריך לדעת על החרם
28/03/2016  |     |   כתבות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
ה-BDS - קבוצה שולית ונטולת השפעה בעולם [צילום: AP/Amr Nabil]

   רשימות קודמות
  הצעות פעולה לטיפול בתופעת הטרור היהודי


החרם הוא לא על ישראל, אלא על ההתנחלויות
גם היא תומכת. תאצ'ר [צילום: AP]

האיומים בחרם ובסימוני מוצרים נוגעים לשטחים שנכבשו ב-67', ולא למדינת ישראל. היחידים שטוענים שיש להחרים את ישראל כולה הם חברי קבוצה שולית וחסרת השפעה, שפועלת בעולם כבר שנים ללא הצלחה, ונקראת BDS. לא בכדי לא רשמו עד היום שום הישג משמעותי – העולם פשוט מכיר, ומעולם לא פקפק, בזכותנו להתקיים כמדינה ריבונית.

מה שכן, מדינות העולם מסרבות בעקביות לקבל ולהכיר בריבונותנו על השטחים. מרונלד רייגן ומרגרט תאצ'ר, דרך ג'ורג' בוש האב והבן, ועד ז'אק שיראק, סילביו ברלוסקוני, ניקולא סרקוזי, דיוויד קמרון והילרי קלינטון – כבר עשרות שנים שמנהיגי העולם מצהירים בבירור על תמיכתם הבלתי מעורערת בישראל, לצד התנגדותם החד-משמעית לשליטה הישראלית בשטחים.

כל מה שנדרש לעשות כדי לסיים את הסכסוך ולחסל את יוזמות החרם על ההתנחלויות – הוא להגיע להסכם עם הפלשתינים. זה הצעד היחיד שיועיל לא רק לביטחון ולכלכלה, אלא גם למעמדה של ישראל בעולם. מדינות העולם שבות ומבקשות במשך שנים דבר אחד בלבד: לא חיסול מדינת ישראל, לא ביטול זכותנו על מדינת ישראל, אלא רק סיום הכיבוש. מי שבאמת מעוניין להילחם בחרם על ההתנחלויות – היה פועל במרץ לקראת משא-ומתן עם הפלשתינים ופינוי השטחים, במקום לקיים עוד מסיבת עיתונאים מתלהמת בדרך לכותרת וחצי בעיתון.

אירופה וארה"ב לא אנטישמיות ולא נגדנו

לראיה: על-אף סרבנותה המתמשכת של ממשלת ישראל לצאת מהשטחים – העולם ממשיך לתמוך בנו ובצה"ל בסכומי עתק מדי שנה. איך הקמנו כאן את הצבא החזק במזרח התיכון? לא לבד.

דוגמאות נבחרות למעמדה הבינלאומי הבלתי מעורער של ישראל: ישראל הייתה אחת המדינות הראשונות שבהן הכירה ארצות הברית כ"בעלת ברית שאינה חברה בנאטו", מעמד המעניק גישה למידע ולציוד צבאי, תיאום ושיתוף פעולה עם משרד ההגנה האמריקני וקידום טכנולוגיות צבא וחלל. ישראל היא המוטבת הגדולה ביותר של סיוע החוץ האמריקני, ומקבלת למעלה משלושה מיליארד דולרים בסיוע ביטחוני מארצות-הברית כל שנה (מלבד בונוסים נוספים) .

יחסי המסחר בינינו לבין מדינות מערב אירופה וארצות הברית כל כך חזקים, שהם מהווים 70 אחוז מסך הסחר של ישראל. הסכם הסחר החופשי הראשון של ארצות הברית נחתם מול ישראל. ישראל חברה בשלושת המוסדות הכלכליים הגדולים בעולם: ארגון הסחר העולמי, הבנק העולמי וקרן המטבע העולמית. ב-2010 אף צורפנו לארגון הנחשק של המדינות המפותחות (OECD). האיחוד האירופי הוא שותף הסחר המרכזי של ישראל, ומעניק לה מעמד ייחודי. במסגרת מדיניות השכנות האירופית, ישראל היא המדינה היחידה המוגדרת כ"שכנה מועדפת". הרווח השנתי למשק מההסדרים מול האיחוד נאמד במאות מיליוני אירו בשנה. בגלל המעמד המועדף שלנו באירופה, ישראל היא המדינה היחידה מחוץ לאירופה שלה הסכם שיתוף פעולה מדעי עם האיחוד.

למה לא מחרימים את סוריה? דווקא כן מחרימים את סוריה
מוחרמת. סוריה [צילום: AP/Khalil Hamra]

ביבי אוהב "להוכיח" שהביקורת הבינלאומית על המדיניות שלו נובעת מאנטישמיות, בטענה ש"למה לא מחרימים את סוריה?". אז קודם כל, ברמת העובדות, ועוד איך מחרימים את סוריה. ארה"ב, האיחוד האירופי ומדינות נוספות בעולם מטילות כבר שנים קשת רחבה של סנקציות על סוריה.

מעבר לכך, סוריה לא חברה בארגון ה-OECD, אין לה מעצמות חברות שדואגות לטרפד כל הצעה שתפגע בה, והיא לא נהנית מתמיכה בינלאומית כלכלית, צבאית, מודיעינית, טכנולוגית ודיפלומטית כמונו. ישראל זוכה כיום לכל היתרונות של מדינה מתוקנת – אך ליתרונות האלה יש מחיר, וממשלת נתניהו מסרבת לשלם אותו. כדי להישאר במועדון הנחשק של המדינות המפותחות עלינו להתחשב גם בביקורת ובסטנדרטים של בנות בריתנו, שכוללים, בין השאר, הפסקת השליטה על עם אחר. לא רוצים? האלטרנטיבה היא להפוך לסוריה: מדינה שלא נשענת על הסיוע הכלכלי של ארה"ב, שאין לה בנות ברית משפיעות במערב, וגם לא שיתופי פעולה כלכליים, ביטחוניים, דיפלומטיים ותרבותיים חמים שמהם אנחנו נהנים כיום.

העולם לא יתרגל
המוצרים מסומנים [צילום: AP/Ariel Schalit]

כשכולם הזהירו בעקביות שהשליטה בשטחים עוד תעלה לנו ביוקר, בימין המשיכו לטעון שאפשר להמשיך לבנות בהתנחלויות ולשלוט בפלשתינים – ו"העולם יתרגל", כדברי השר בנט. נתניהו הניח שאם יפזר הבטחות עמומות לכל עבר, יצליח לתחמן את כולם: להמשיך במדיניות שכל העולם מתנגד לה מצד אחד, ולהמשיך לחגוג על הסיוע הכלכלי, המודיעיני והביטחוני שהעולם מעניק לנו מצד שני.

אבל הסנקציות נגד ההתנחלויות הולכות ומתרבות ככל שממשלת נתניהו מקצינה. גם כאן לא מדובר בדה-לגיטימציה של ישראל – אלא של השליטה הישראלית בשטחים ובפלשתינים. ב-2013 התחולל משבר דיפלומטי סביב דרישת הממשלה להכניס גופים מיהודה ושומרון לתוכנית Horizon 2020 של האיחוד האירופי. מיליארדי שקלים שהאיחוד תכנן להעביר לאוניברסיטאות ולחברות הייטק ישראליות הוקפאו, עד שהדרישה בוטלה. רומניה סירבה לחתום עם ממשלת ישראל על הסכם לייבוא עובדים זרים, כיוון שיועדו לעבוד ביהודה ושומרון. חברת האבטחה הגדולה בעולם ניתקה ב-2014 את החוזים שלה מול ממשלת ישראל בנוגע לאבטחת התנחלויות. באותה שנה, גרמניה התנתה העברת מענקים להייטק ולאקדמיה הישראלית בכך שלא יושקעו מעבר לקו הירוק, וממשלות ספרד, איטליה, צרפת בריטניה וגרמניה קראו לאזרחיהן שלא להשקיע בהתנחלויות.

מאז 2013, בכל הסכמי הסחר שממשלת נתניהו חתמה עליהם מול האיחוד האירופי, מופיע סעיף קצר אך ברור: "הסכם זה תקף בגבולותיה המוכרים של מדינת ישראל, ולא תקף בהתנחלויות". כיום, ה-OECD מתייחס לישראל בתחומי הקו הירוק בלבד, ומציין בכל הזדמנות שאין בשיתוף הפעולה שלו משום הסכמה עם השליטה הישראלית בהתנחלויות. הפרלמנט האירופי כבר חייב את ממשלת ישראל לסמן סחורות מההתנחלויות. נשמע חמור? לא לבנימין נתניהו, שמאז 2013 בכל הסכמי הסחר שחתם עליהם מול האיחוד האירופי – מופיעות המילים "לא תקף בהתנחלויות".

אז מאיפה צץ הספין הזה על חרם חדש ואנטישמיות גלובאלית?

קמפיין האימים של הימין לא נועד לחזק את ישראל, אלא לטשטש את כישלונותיו
בא בטענות, חוץ מלעצמו [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

שום דבר לא התחדש בדרישה הבינלאומית לפינוי ההתנחלויות והגעה להסכם עם הפלשתינים – חוץ מהקמפיין החדש של ממשלת הימין, שנועד להסיט את השיח הציבורי מסדרת הכישלונות המהדהדים שלה. ממשלת ימין – שאין בה ולו גורם שמאל אחד שאפשר להאשים – פוגעת בביטחון, בכלכלה וביחסי החוץ של ישראל. אזרחי ישראל לא בטוחים ברחובות, לא סוגרים את החודש, לא קונים דירות, לא עומדים ביוקר המחיה ורואים בעיניים כלות איך כספי המיסים שלהם זורמים אחר כבוד למדינת הרווחה בהתנחלויות. במצב זה, לא פלא שהימין היסטרי לדבר על משהו אחר, ואם אפשר, להגביה את הלהבות ככל הניתן: אנטישמיות, שתולים, בוגדים – הכל הולך.

לכן כל כך מטופש מצד המפלגות הגדולות באופוזיציה להצטרף לספין החרם של ביבי – בלי למצמץ ובלי לבדוק את העובדות. הרי אם אתם נגד ההתנחלויות, מה הבעיה שלכם עם אירופים שלא רוצים לקנות מוצרים מההתנחלויות? ואם אתם בעד השליטה הישראלית בפלשתינים, למה אתם יושבים באופוזיציה?

המחנה הציוני ויש עתיד כל כך עסוקים בללכת ימינה, שהם מקדמים את האג'נדה של ביבי על בסיס כמעט שבועי. ביבי תוקף את שוברים שתיקה? גם יאיר לפיד. ביבי נגד ההסכם עם אירן? גם בוז'י הרצוג. ביבי עושה מהחרם על ההתנחלויות איום קיומי על ישראל? גם ציפי לבני. ככה גם חברי האופוזיציה משתפים פעולה עם נסיון הימין המתנחלי להסיט את השיחה מההתנגדות הבינלאומית להתנחלויות – לקנוניית האנטישמיות הבינלאומית, שאין לה בסיס.

האמת היא שמי שמחבלים ללא לאות במעמדה הבינלאומי של ישראל הם בראש ובראשונה שרי הממשלה, וזה מה שהייתה אמורה האופוזיציה לצעוק עכשיו מעל כל במה במקום להאשים את "העולם". ישראל כ"ץ תוקף את הבלגים אחרי פיגוע טרור רצחני כי הם אוכלים שוקולד? ציפי חוטובלי מחרימה דיפלומטים אירופים כי הם לא מספיק ציוניים בשבילה? ביבי מתמוגג אחרי פיגועים קשים בפריז, ובא בטענות לכל העולם לגבי מצבה של ישראל – חוץ מלראש הממשלה שמנהל אותה כבר שבע שנים ברצף? אלה הגורמים האמיתיים להתדרדרות במעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל.

פורסם במקור: מולד - המרכז להתחדשות הדמוקרטיה
לתחקיר מולד על היחסים הבינלאומיים של ישראל
לעדכון ולהפרכת תזת המזרח, שלטענת נתניהו יתמוך בישראל במקום המערב
ועוד על ההתנגדות העקבית בעולם לשליטה הישראלית בשטחים
הכותבת היא מנהלת המחלקה הציבורית במרכז מולד.
תאריך:  28/03/2016   |   עודכן:  28/03/2016
שרון שחף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
5 דברים שצריך לדעת על החרם
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם אחד
28/03/16 13:37
 
אלטע קאקער
28/03/16 16:24
2
יהודי מפוכח
28/03/16 22:43
3
באום
29/03/16 13:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
משוגעים תרדו מהחייל! מי שמילא את אחד ממצוות התורה באופן הכי מוסרי, הכי צודק, הכי נכון, להרוג את מי שבא להרוג אותך, את האויב שלך, מרצח מתועב ונקלה, אותו הכנסתם לכלא?! מה קורה פה? הכול השתבש בשכל באופן המוטרף ביותר? הטוב הפך לרע? פעם דיברו בעולם על דבר הזוי! הקורבן מזדהה עם מי שבא לעשות לו רע... תסמונת שטוקהולם כינו זאת, אבל זה כבר קטן עלינו, אצלנו תמיד עולים מעלה, מעלה, 'עד השמים'. לא רק הזדהות עם הרוצח, אלא להעניש את המציל, לא צל"ש אלא 'סינימה בלש'...
27/03/2016  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
מאז הכשלון המהדהד של משבר הסאב-פריים בארה"ב, הפך מושג "הבועה הפיננסית" שכיח בתאור מקוצר של ההבדל בין מציאות למציאות מדומיינת. הפעם אני שואל את השימוש במושג בועה "לאיום הדמוגרפי", שחסידי אוסלו מנסים לפטם אותנו בו חדשים לבקרים.
27/03/2016  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
מה שקרה בחברון, בשורה התחתונה, הוא שחייל וידא הריגה של מחבל. זוהי העובדה שחזה בה כל עם ישראל! אז על מה קמה פה הצעקה? שמא בעולם לא יאהבו את זה? או אולי הפלשתינים יכעסו? ואם היה זה מתפוצץ והורג את צוותי ההצלה?
27/03/2016  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
ההיסטוריון ריכארד מיכאל קבנר, ממייסדי החוג להיסטוריה באוניברסיטה העברית בירושלים, כתב לפני כ-60 שנה כי הוא רואה את תפקידו כמי שאמור "לבקר את התודעה ההיסטורית העממית... באיזמל הביקורת - וביקורת נתפרשה לו כחקר משמעות הביטויים הרווחים בתודעה העממית שבני אדם משתמשים בהם בלי משים ובלי דין וחשבון על טיבם ומקומם ההיסטורי...".
27/03/2016  |  יהודה שלם  |   מאמרים
אחרי תקופת יובש של הופעות נתניהו בפני התקשורת הישראלית של כשנה, הוא הואיל להופיע, העיתונאים לא חסכו את שבטם בשאלותיהם, כאשר המוטיב החוזר שוב ושוב הוא כישלון הטיפול בטרור הסכינים.
27/03/2016  |  שמעון זיו  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
"המחבל חי ויש עליו מטען"  /  עידן יוסף, איציק וולף
האו"ם: רשימה שחורה לעסקים בשטחים  /  עידן יוסף
חברון: חייל נפצע קל בפיגוע דקירה  /  עידן יוסף
דיסקין, יובל המבולבל  /  חיים משגב
איגרת ימי הפורים   /  משה חסדאי
התרחיש הצפוי במדינה הפלשתינית שתקום  /  מתי דוד
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il