במוצאי שבת ה-20 באוקטובר 1979, החל משעות הערב ועד שעה 5 בבוקר ראשון ירדו גשמים עזים כמעט ללא הפסק באזור חוף אופירה ונעמה. הגשמים לוו בסופות רעמים וברקים, תופעה נדירה באזור. הגשמים העזים גרמו לשיטפונות עזים בחוף נעמה ואופירה. המים הרבים שירדו מהרי דרום סיני הגבוהים זרמו במהירות ובעוצמה לעבר כיוון החוף המשתרע מאטור ועד סמוך לאופירה, סחפו איתם כמויות עצומות של סלעים ואדמת חול - עפר ההרים. טיילת חוף נעמה ומזח החוף נהרסו כליל, אבני המדרכה, מבנים קלים ובונגלוס, שהיו ממוקמים על החוף, נסחפו לים ונהרסו גם הם כליל.
הסחף הרב ונחשולי המים שזרמו לעבר הים בשעות הלילה גרמו נזק רב לכבישים המוליכים לאופירה ונעמה. במיוחד ניזק קטע הכביש שבין קרבת אופירה לאטור. חלקים מכביש אספלט זה נסחפו עם הזרם והגיעו בסופו של דבר אל הים. סחף המים עקר עמודי חשמל. רשת החשמל קרסה זרם החשמל נותק ועלטה מוחלטת השתררה באזור כולו.
טביעתה של רות פישביין
מחנה יחידת נ"מ של בסיס חיל-האוויר בשארם הוצף אף הוא בעקבות השיטפונות החזקים וירידת המים מההרים. רותי פישביין בת ה-19, חיילת מרמת השרון, עבדה במרכזיה של הבסיס ובאותה לילה הייתה בתורנות שמירה בבונקר שליד המרכזייה. בשעה 8 בערב לערך התקשרה רותי מהמרכזייה לאחותה והשתיים שוחחו. רותי סיפרה לאחותה כי היא מתעתדת להגיע הביתה במהלך השבוע "יורד אצלנו מבול גשם אני אתקשר שוב ב-11 בלילה", אמרה רותי לאחותה בטלפון. רותי לא התקשרה. בעודה יושבת במרכזיה הוצף החדר לפתע במים והיא נספתה בטביעה. המים חדרו לחדרים בבסיס. חיילים שהתעוררו משנתם והדליקו פנסים בהעדר חשמל שנגרם בשל השיטפון, נדהמו לגלות כי כל הבסיס מוצף. ומים חודרים לחדרים. המפקד התורן של יחידת הנ"מ הזעיק למקום את מפקד התורן של בסיס חיל-האוויר בשארם וזה הגיע ליחידה והורה להרים מכשירים וציוד לגובה, הרבה מעל פני הקרקע כדי שלא יירטבו מהמים החודרים.
במהלך הסערה במוצאי שבת, יצא איש צוות המנהל האזרחי באופירה, צבי בן נתן לפקח על פינוי נופשים ושוהים בחוף אופירה. במהלך פינוי הנופשים התחשמל כנראה מאחד הכבלים שנפלו לארץ כתוצאה מקריסת עמודי חשמל מסחף המים ונהרג. עדי ראיה לאירוע סיפרו, כי הבחינו בניצוצות חשמל מכיוון אחד מעמודי החשמל, ניגשו למקום וראו את צבי בן נתן שרוע על הקרקע.
הסערה העזה ונחשולי המים העזים גרמו לטביעת מספר סירות שהיו בחוף. היו בעלי סירות שבתחילת הסערה יצאו לים הפתוח ובכך הצילו סירותיהם מההרס.
במשך כל יום ראשון נראה הים באופירה כבריכה ענקית שצבעה חום - תוצאה של סחף עפר-חול ההרים לים. עם אור יום ראשון פינו כוחות צה"ל מטיילים שהיו באזור. המטיילים, שכל ציודם נסחף למים הועברו לשדה התעופה אופירה ומשם הוטסו במטוסים צבאיים לנמל התעופה בן-גוריון. גם תחנת הדלק באופירה הוצפה כליל ויצאה מכלל שימוש. הסחף וסופת הגשם גרם גם להצפה במים וסחף של הקומה הראשונה של מלון מרינה שארם. כתוצאה מהשיטפון מתו דגים רבים מהחומרים הרעילים שזרמו לים עם השיטפונות. חלקם נפלטו לחוף.
הקשר היבשתי לאופירה עם מרכז הארץ למעשה נותק. מפקדת צה"ל מרחב שלמה דאגה לאספקת מזון טרייה ולקשר של אופירה עם מרכז הארץ באמצעות מטוסים של צה"ל. הכביש המוביל לשארם נחסם ונאסרה הגעת מטיילים. צוותים של צה"ל והמנהל האזרחי החלו בתיקון רשת החשמל שקרסה ועד שעות הערב של יום ראשון הצליחו לתקן רוב תקלות החשמל. בתוך כך התברר כי יש לפחות שני נעדרים כתוצאה מהשיטפון הענקי: תייר גרמני בשם וולטר דולי, שנסחף עם מכוניתו הימה, ובדואי תושב האזור אחמד ג'ומעה. התייר הגרמני ושנים מחבריו שהו ב"חוף הכרישים" באופירה בתוך מכונית קרוואן, כשהחלה הסופה נסחפו השלושה עם מכוניתם. שניים מהם הצליחו להימלט מן הרכב אך השלישי וולטר דולי נלכד במכונית וכנראה שקע עימה בקרקעית הים. צוללנים הובאו למחרת למקום אך לא הצליחו למצא הרכב השקוע. נעשו גם חיפושים וסריקות באמצעות מסוקים, סירות וסיורים רגליים בניסיון למצא הנעדרים.
הרמטכ"ל רפאל איתן מגיע לאזור
אל אזור דרום סיני הגיע הרמטכ"ל רב אלוף
רפאל איתן כדי לעמוד מקרוב על נזקי השיטפונות. הרמטכ"ל איתן אמר כי צה"ל השתלט על התקלות הרציניות במקום ותוך ימים אחדים החיים במקום יחזרו למסלולם. רב אלוף איתן הורה למפקדת מרחב שלמה לארגן כל סיוע שיידרש לתושבי המקום.
גם בחלוף כשבוע ימים מאז פרוץ השיטפון במוצאי שבת התבקשו הנהגים לא לנסוע בכבישי האזור בשעות לילה בשל השיבושים בכבישים ולא לרדת משולי הכביש מחשש לשקיעה בדרכים הצדדיות. כן נשקפה סכנה של מוקשים שנסחפו לצדיי הכבישים. חזאי
השירות המטאורולוגי בבית דגן הסביר את השיטפון הפתאומי והקיצוני בשרשרת עננים מפותחת עם סופות רעמים וגשמים וציין כי לא זכור לו בכל עשרות שנותיו כחזאי בתופעה זו באזור שארם.
גופה נפלטה לחוף
ביום רביעי 24 באוקטובר 1979 נמצאה באחד ממפרצי נעמה גופת גבר שהייתה במצב ריקבון. הגופה הועברה לזיהוי במכון הפתולוגי באבו כביר. מפקד משטרת אופירה מפקח שמעון שרביט, מסר כי ייתכן מאוד שזו גופתו של אחד הנעדרים שנסחפו לים בשיטפון במוצאי שבת.
דן הררי ראש צוות המנהל באופירה, מסר לעיתונאים כי סביר להניח כי יש נעדרים נוספים שכן על החוף נמצאים כל השנה ביטניקים ונוודים שונים חלקם מחו"ל שאיש אינו מכיר ויודע. מוזר ועצוב לומר אבל ייתכן מאוד והסופה גבתה חיי אדם נוספים מעבר להרוגים והנעדרים הידועים ועד היום גם בחלוף כ-40 שנה מאז האירוע איש לא יודע על קיומם.
הרוגי השיטפון בשארם
רותי פישביין מהרוגי השטפון בשארם אוקטובר 1979 נולדה ב-1960 ברמת השרון להרמן וסתירה פיישביין. בת זקונים, בת רביעית במשפחה, למדה בבית הספר היסודי אורנים ולאחר מכן בתיכון המקצועי רוטנברג ברמת השרון. בשל היותה בת להורים מבוגרים, היא שובצה בבסיס קרוב לביתה, אבל הדבר לא היה לרוחה והיא השתדלה מאוד לשנותו. הוצע לה לבחור בין צפון הארץ לבין בסיס חיל-האוויר באופירה שבדרום. היא התלהבה מאוד מן האפשרות השנייה. רותי השתלבה יפה בחברה בבסיס, והייתה מאושרת מן השירות ומן הנוף הקסום. רות הובאה למנוחת עולמים בבית-העלמין הצבאי בקריית שאול.
צבי בן-נתן, נמנה עם אנשי צוות המנהל האזרחי באופירה, התחנך בקיבוץ מזרע, סיים לימודי תיכון במגמת חשמל ושירת בשירותו הצבאי בחיל-האוויר. בנובמבר 1976 הגיע למושב די זהב וכעבור כשנה עבר לאופירה. הותיר אישה וילד. הובא לקבורה בבית העלמין בחיפה.