לא רק בסטודיו יורם לוישטיין טרחו לאזכר זאת בהצגה כה מבדרת ועשוי באופן כה מקצועי (כשהבימאי -
שוקי וגנר, אשף המחזמרים). גם בניו-יורק, ב
מוזאון מורגן, MORGAN LIBRERY, מוצגת תערוכה המוקדשת לנושא. צילומים מכל הסרטים שנעשו על פרנקנשטיין, החל משנות ה-30. צילומי גדולי הכוכבים ששיחקו בהם, כתבי יד מקוריים, וכל מה שקשור בדמות המפחידה של היצור שברא הרופא ד"ר פרנקנשטיין, ושדמות "המפלצת" הזו מאוד מזכירה את סיפור הגולם מפראג, שעד היום עומדים בתורים ארוכים התיירים בפראג כדי להיכנס לבית הכנסת של המהר"ל, שם מצויים בעליית הגג שרידי הגולם שהרבי ניפץ בסופו של דבר. התערוכה במורגן כה מרתקת, ועשויה נפלא, שמומלץ לכל תיירי החגים הבאים לרוץ לראותה.
בשכונת התקווה, באולם בו עולות הצגות מסיימי הלימודים בסטודיו של יורם לוינשטין, על בימה מעוצבת בידי
ארז יניב, באופן המזכיר את סרט הקאלט "רוקי אורור פיקצ׳ר שואו", וכשאת האווירה המחשמלת מוליכה התזמורת המצוינת בניצוח טל בלכרוביץ׳ עם מוזיקה כה מעשירה את האווירה, מופיע המדען ד"ר פרידריך פרנקנשטיין (
דור הררי הכה רבגוני בכשרונותיו), המקבל מברק על פטירת סבו, ד"ר פרנקנשטיין, שנודע בכך שהיה מחייה מתים מחלקי גופות והוא יורש האחוזה. להצעה כזו אינו יכול להתנגד, וגם אהובתו הסקסית ויפת התואר אליזבת (
שיר פופוביץ׳ שתענוג לשמוע את שירתה ולראות את משחקה הסקסי) לא יכולה לעצור בעדו, והוא מפליג לאחוזה בטרנסילבניה.
ומכאן מתחיל מחזה האימים (כמו ב"מופע האימים של רוקי), בו נוטלים חלק מנהלת בית האחוזה האימתנית פראו בלוכר,
דניאלה דלין הכובשת הן כאכזרית ואף כרכת לב, שכולם רועדים מפניה. הקאסט הכה מוצלח, מוכשר למשחק, תנועה ושירה כאחד, ממש מהמם.
נועם ארד בעלת היכולת הקומית, כאינגה התמימה, העוזרת הנאמנה של הדוקטור,
תומר ברש כעוזרו הגיבן של הדוקטור המנוח, שהגבנון שלו משנה את מיקומו (שלא במקור בהצגה, והרופא כל הזמן "מתקן" את מקומו) מרשים מאד, הן במשחקו והן באיפורו המפחיד.
גל בן עמרה הענק ממלא בכל גובהו את דמות יציר כפיו של הד"ר בצורה אימתנית גם ללא אומר, אך בהמשך, כשהחלפת המוחות בינו לבין יוצרו הרופא מתרחשת, הוא מוכיח אנושיות עם כשרון שירה ונוכחות בולטת כאחד.
כמו בכל מחזמר, הלהקה בולטת במיטב הכשרונות המסיימים בזאת את לימודיהם המפרכים בסטודיו.
עומר דץ החביב כסבו של פרנקנשטיין הצעיר, מתגלה גם ביכולת שירה בנוסף למשחק;
אנטון מקלנקו, ששבר את ידו טרם ההצגה, ואלוהים דאג שיקבל תפקיד של אדם שידו נקטעה, וכך התמזל מזלו לתת הופעה מרשימה מאוד במלוא הדרו כמפקח המשטרה הכה רפרזנטטיבי. בין הבנות היפות והחטובות בולטת
מיכל עוזיאל בקסם שלה עם החיוך והרגש הרב שפניה לא מפסיקות להביע; כך גם מקסימות
שירן נחום (שכשרונה למשחק דרמטי מעשיר את תפקידה כאן) כמו
מאי גריאני רבת המבע; וכך גם רוקדים מתנועעים ושרים באיכות
יונתן קוגלר, אופיר מרטין, ורן יעקביאן. כולם יחד - יוצרים להקה מלוכדת הודות לכוריאוגרפיה הממוקצעת המרהיבה של
תום אפלבאום ברוך הכשרונות (בוגר לשעבר של הסטודיו), ועל כולם להודות לתרגומה הקולח של
עינת ברנובסקי ולעיצוב התלבושות הכה ססגוני ותקופתי של
מאי ברנע. קובץ יוצרים מוכשרים לאין ספק.
בעוד רעמי התותחים נשמעים ברדיו והערבים מתלהמים להשמידנו, הרי בתיאטרון - המוזות ממשיכות לדרבן וליצור. ובסטודיו יורם לוינשיין ממשיכים להיוולד מחזורים חדשים ומשובחים של עתיד התיאטרון הישראלי. כי אנו לא נידום, והאמנות תמשך לפרוח בקרב העם היהודי הנצחי, ובארץ מכורתנו חרף כל צרינו... ולהצגת "פרנקנשטיין הצעיר כל הסיכויים להפוך להצגת קאלט.