|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק
דה-גול. שרידים לתקופתו [צילום: ז'אן-ז'ק לוי, AP]
שישה בשישי / חותרים תחת עקרונות יסוד

השאיפה של מחנה נתניהו: רודנות

שורה של הצהרות מלמדות, שהמחנה הזה אינו מדבר "רק" על שלילת עצמאות בתי המשפט, אלא מוכן להתעלם מכללים משפטיים ומינהליים
07/10/2022  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   בחירות 2022   |   תגובות


תשמעו את בכירי המחנה
העולם של אירן וארדואן [צילום: מארק סלם, פול, פלאש 90]

ההתבטאויות בהן אנו עוסקים כאן מלמדות על בוז מוחלט לעקרונות יסוד כלליים ורחבים, ולמעשה – על בוז מוחלט לשלטון החוק. המניעים המוצהרים יכולים להיות מדיניים ופוליטיים, אבל הנכונות לפגוע באבני יסוד שאינן מדיניות ואינן פוליטיות מוכיחה, שהאמת הרבה יותר גרועה. החבורה הזאת רוצה שלטון רודני. נקודה. אין שום הסבר אחר

הסכנה לדמוקרטיה שמציב מחנה נתניהו היא ברורה. אם אין בתי משפט עצמאיים, ובמיוחד אם בית המשפט העליון אינו עצמאי, אין דמוקרטיה. במצב כזה אין מי שיגן על האזרח (כל אזרח, כולל מצביעי הימין) מפני הממשלה (כל ממשלה, כולל של המרכז והשמאל). פוליטיזציה של מינוי השופטים, עליה המחנה הזה מדובר בגלוי, פירושה הכפפתם לשיקולים פוליטיים ומינוי רק מי שדעותיו עולות בקנה אחד עם אלו של הממשלה – וזו רודנות מהסוג הגרוע ביותר.

בימים האחרונים מתברר, כי מחנה נתניהו אינו עוסק רק בענייני המשפט והממשל שברומו של עולם. הבכירים ביותר בו מבטיחים במפורש להפר בצורה מכוונת וסיטונאית עקרונות יסוד חוקתיים ומינהליים המחייבים מדינה דמוקרטית. החל בבנימין נתניהו בעצמו, דרך בצלאל סמוטריץ' וכלה באריה דרעי – מי שמקווים להוביל את הממשלה הבאה אומרים בקולם-שלהם, למצלמה ולמיקרופון, ובצורה ברורה ביותר שעקרונות אלו אינם מחייבים אותם.

במובן מסוים, זה מדאיג עוד יותר מאשר האיום על עצמאות בתי המשפט. את האיום הזה עוד אפשר איכשהו להבין (אבל בוודאי לא להצדיק) כתוצאה של תסכול מכך שבית המשפט העליון אינו מיישר קו עם רצונותיו של המחנה הזה. לעומת זאת, ההתבטאויות בהן אנו עוסקים כאן מלמדות על בוז מוחלט לעקרונות יסוד כלליים ורחבים, ולמעשה – על בוז מוחלט לשלטון החוק. המניעים המוצהרים יכולים להיות מדיניים ופוליטיים, אבל הנכונות לפגוע באבני יסוד שאינן מדיניות ואינן פוליטיות מוכיחה, שהאמת הרבה יותר גרועה. החבורה הזאת רוצה שלטון רודני. נקודה. אין שום הסבר אחר.

בנימין נתניהו
תזכורה: הוא רצה עשר שנים [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

אני זוכר כנער את המו"מ בין ישראל למצרים אחרי ביקורו של אנואר סאדאת בירושלים. החשש הגדול בישראל היה מה יקרה ביום שאחרי סאדאת: האם יורשיו יכבדו את ההסכם? זהו חשש מוצדק כאשר מדובר במדינה רודנית; הוא כלל לא אמור לעלות כאשר עסקינן במדינה דמוקרטית

נתחיל עם בנימין נתניהו ותגובתו להסכם הגז המתגבש (או שהתגבש) עם לבנון. נתניהו – המסרב עקרונית לקבל את התדרוכים להם זכאי ראש האופוזיציה, ולכן ניזון רק מן התקשורת (העוינת והשקרנית, כזכור) – מיהר לתקוף את יאיר לפיד: "הוא נותן לחיזבאללה שטח ריבוני של מדינת ישראל עם מאגר גז ענק ששייך לאזרחי ישראל. הוא עושה את זה ללא דיון בכנסת ובלי משאל עם. ללפיד אין מנדט למסור למדינת אויב שטחים ריבוניים ונכסים ריבוניים ששייכים לכולנו. אם המחטף הלא-חוקי הזה יעבור, הוא לא יחייב אותנו".

מי שיקבע האם מדובר או לא מדובר ב"מחטף לא-חוקי" איננו נתניהו, אלא בג"ץ – והסוגיה כבר הונחה לפתחו. אם בית המשפט העליון ידחה טענה זו, ואם ההסכם ייחתם (מה שפתאום לא בטוח, ובצורה בלתי מקרית – אחרי דבריו של נתניהו) – הוא יחייב את מדינת ישראל וכל ממשלה שלה. זהו עקרון יסוד של רציפות הממשל והמשפט הבינלאומי.

אני זוכר כנער את המו"מ בין ישראל למצרים אחרי ביקורו של אנואר סאדאת בירושלים. החשש הגדול בישראל היה מה יקרה ביום שאחרי סאדאת: האם יורשיו יכבדו את ההסכם? זהו חשש מוצדק כאשר מדובר במדינה רודנית; הוא כלל לא אמור לעלות כאשר עסקינן במדינה דמוקרטית. נזכיר שהיה זה נתניהו עצמו אשר בצורה חסרת תקדים הגיע לבג"ץ, כדי להגן על הסעיף במתווה הגז שקבע שהממשלה לא תאפשר לכנסת לשנותו במשך עשר שנים. כלומר: לשיטת נתניהו, הסכם עליו הוא חותם צריך להיות משורין למשך שנים, בעוד הוא עצמו יכול להפר בן-לילה הסכם עליו חותמים יריביו. ואותו נתניהו קיים (כראוי) את הסכמי אוסלו כל עוד הפלשתינים קיימו אותם, למרות שהתנגד להם (בצדק) ולמרות כשלונם המוחלט.

נכון, יש מקרים בהם מדינה יכולה לפרוש מהסכם – אם יש בו נקודות יציאה או אבני דרך לבחינת קיומו בידי הצד האחר (כך למשל טען דונלד טראמפ לגבי הסכם הגרעין עם אירן). אך אסור לחלוטין להכריז מראש ובצורה גורפת שהסכם עליו חותמת ממשלה לא יחייב את יריביה. רק רודן יכול לחשוב שמותר לו לעשות כזה דבר.

בצלאל סמוטריץ'
הרוב יפסול את המיעוט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ממשלה הבאה שנקים בעזרת השם אחרי הבחירות נשנה את מנגנון הפסילה ונוציא אותו מידי בג"ץ, באופן שלא יאפשר עוד לשופטי בג"ץ להתעלם מלשון החוק ומכוונת המחוקק ולהכשיר פעם אחר פעם מי שתומכים בטרור ובמאבק מזויין נגד מדינת ישראל" – הבטיח בצלאל סמוטריץ'. והיה לו המשך: "ביום שבו המפלגות תומכות הטרור תוצאנה אל מחוץ לחוק ולא תוכלנה להתמודד יותר, ייפתח הפתח בחברה הערבית לייסוד הנהגה אזרחית אחרת".

החלק הראשון של דבריו התייחס לפסילת מועמדים או רשימות מהתמודדות בבחירות. כיום המנגנון הוא הצבעה בוועדת הבחירות המרכזית ואחריה ערעור לבית המשפט העליון. הוא אכן בעייתי – אך בכיוון ההפוך מזה שעליו מדבר סמוטריץ'. אין בו שום שלב של בחינת ראיות – ועדת הבחירות היא גוף פוליטי, ובית המשפט העליון לכל היותר מקבל תצהירים בכתב והצהרות קצרות בעל-פה. איש אינו בוחן בצורה מקצועית ומעמיקה מהן העמדות בגינן מתבקשת הפסילה והאם יש ממש בהכחשות ובהצהרות של אותם מועמדים.

מה רוצה סמוטריץ' לעשות? להפקיד את הפסילה אך ורק בידי הדרג הפוליטי, בלי שום ביקורת שיפוטית חיצונית. השלב הזה, הוא אומר במפורש, יהיה להוציא אל מחוץ לחוק את המפלגות הערביות. ומי יעשה את זה? כמובן, הפוליטיקאים בחקיקה. במילים אחרות: הרוב יוכל לשלול את הלגיטימיות של המיעוט ולמנוע ממנו להתמודד בבחירות. ברוכים הבאים לעולם של אירן וארדואן.

אריה דרעי
לקבוע את השיקולים של השופטים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הפסיקה בדיני מכרזים קובעת שעקרון השוויון הוא החשוב ביותר, ולכן אסור להגיש הצעות באיחור ולתקן אותן בדיעבד; יבואו הפוליטיקאים ויקבעו, שחשוב יותר לקבל את ההצעה הזולה/הטובה ביותר. בנוגע לשחיתות נקבע שוב ושוב, כי יש להעדיף את ההרתעה וטובת הציבור על פני שיקוליו האישיים של הנאשם; יבואו הפוליטיקאים ויקבעו את ההיפך. ועוד ועוד, בלי סוף

אם אריה דרעי, בנימין נתניהו, סמוטריץ' ובן-גביר יקימו את הממשלה הבאה, תהיה פסקת ההתגברות ויבוטל מבחן הסבירות". הבטחתו של עבריין השוחד והמס המורשע, בתשובה לאפשרות שבג"ץ יקבע שאינו יכול לשמש בתפקיד שר בשל הודאתו לפני חודשים אחדים בעבירות מס במאות אלפי שקלים. לדרעי, אשר סחר במושבו בכנסת כחלק מההסדר הקל-עד-כדי-גיחוך שקיבל, אין שום בעיה להכריז על רעידת אדמה חוקתית רק כדי שהוא יוכל להיות שר.

מה שהרבה יותר חמור הוא, שדרעי לוקח את פסקת ההתגברות למקום שאיש אינו מדבר עליו. במקור, הכוונה היא לאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוק שנפסל בידי בג"ץ. הוויכוח הגדול סביבה הוא בשאלה איזה רוב יהיה צריך – רוב קואליציוני מינימלי של 61 חברי כנסת, רוב מיוחס של נניח 70 חברי כנסת, רוב שיצריך כמה חברי אופוזיציה ועוד. במבט רחב יותר, פסקת ההתגברות אמורה להיות חלק מחוק יסוד החקיקה – שצריך להיות מכשיר מאוזן שיקשה על בג"ץ לבטל חקיקה ויקשה על הכנסת לבטל פסיקה כזאת.

דרעי מדבר על משהו שונה לחלוטין: פסקת התגברות אשר תתערב בשיקולים של בג"ץ, לא בסמכויותיו; פסקה שתתיימר לומר לשופטים שיש שיקולים שאסור להם להביא בחשבון. וזה חמור ביותר, משום שזוהי כבר לא פגיעה בעצמאות מינוי השופטים, אלא בעצמאות עבודתם. אפשר להתווכח על עילת הסבירות ועל האופן בו היא מופעלת (כשלעצמי אני סבור שהיא חיונית, כי יש המון דברים – בכל תחומי המשפט – שלא ניתן לכמת ולהכניס למסגרות נוקשות). מה שאסור לגמרי לעשות הוא שהדרג הפוליטי יקבע לדרג המשפטי כיצד עליו לחשוב ולפסוק.

אם מתחילים להפר את עקרון היסוד הזה, אין גבול לאן שעלולים להגיע. למשל: הפסיקה בדיני מכרזים קובעת שעקרון השוויון הוא החשוב ביותר, ולכן אסור להגיש הצעות באיחור ולתקן אותן בדיעבד; יבואו הפוליטיקאים ויקבעו, שחשוב יותר לקבל את ההצעה הזולה/הטובה ביותר. בנוגע לשחיתות נקבע שוב ושוב, כי יש להעדיף את ההרתעה וטובת הציבור על פני שיקוליו האישיים של הנאשם; יבואו הפוליטיקאים ויקבעו את ההפך. ועוד ועוד, בלי סוף. גם זה הופך את ישראל לדיקטטורה בה השלטון כופה את רצונו בכל תחומי החיים.

היועצת המשפטית לממשלה
קיבלה הבטחה לשש שנים [צילום: גרשון מרקוביץ, פלאש 90]

הדיבורים שם נחרצים: נחליף את היועצת המשפטית. אפילו החלפת ריהוט בלשכת השר או שינוי של רכבו הצמוד מחייבים עמידה בנהלים; אצל החבורה הזאת, חדורת הלהט הנקמני והרודני, אין שום חשיבות לכך שמדובר בבן-אדם, ובוודאי שאין משום משמעות לקיומם של חוקים וכללים

הדיבורים על החלפתה של גלי מיארה אם מחנה נתניהו יעלה לשלטון, הם דוגמה נוספת לרמיסה הגסה של עקרונות יסוד משפטיים. כתבתי פעמים אין-ספור שיש לפצל בין תפקיד היועץ המשפטי לממשלה לבין תפקיד ראש התביעה, כתבתי שצריך לתת יותר משקל לדרג המדיני בבחירת היועצים המשפטיים של המשרדים, כתבתי שיש היגיון מסוים בכך שהיועץ המשפטי לממשלה יהיה איש אמון של הממשלה המכהנת. אבל כל זה כפוף לעיקרון בסיסי אחד של היגיון והגינות: לא בדיעבד.

בואו נדבר רק על האיום/הבטחה/משאלה להדיח את מיארה ובואו נדבר על זה לא במישור החוקתי, אלא במישור דיני העבודה. למיטב הבנתי, מאחר שלא מדובר במשרת אמון – אי-אפשר לפטר אותה סתם ככה, רק בגלל שהממשלה התחלפה. מיארה זכאית לכל ההגנות שיש לכל עובד – שימוע, עילה סבירה, חיפוש פתרון פחות פוגעני. יתרה מזאת: מיארה עזבה תפקיד במגזר הפרטי (ותרשו לי לנחש – תפקיד משתלם יותר מבחינה כספית) מתוך ידיעה שאת התפקיד הנוכחי תמלא שש שנים. היא קיבלה התחייבות כזאת מהדרג הבכיר ביותר שקיים – ממשלת ישראל. במישור הכי בסיסי של מיארה בתור עובדת, כל זה אומר שיש כללים ברורים בהם צריך לעמוד, ושאין זה פשוט (ואולי אין זה אפשרי) לפטר אותה מהרגע להרגע.

אבל מחנה נתניהו לא מקדיש לעובדה הזאת אפילו עשירית השנייה. הדיבורים שם נחרצים: נחליף את היועצת המשפטית. אפילו החלפת ריהוט בלשכת השר או שינוי של רכבו הצמוד מחייבים עמידה בנהלים; אצל החבורה הזאת, חדורת הלהט הנקמני והרודני, אין שום חשיבות לכך שמדובר בבן-אדם, ובוודאי שאין משום משמעות לקיומם של חוקים וכללים.

החוק הצרפתי
הכוונה ברורה: לעצור את המשפט [צילום: ראובן קסטרו, פלאש 90]

במדינת חוק מתוקנת, לא ייתכן שהמחוקק יצווה בדיעבד להפסיק הליך פלילי המצוי בעיצומו – במיוחד כאשר הדבר הוא הכי פרסונלי שאפשר (רק לגבי ראש הממשלה המכהן) ובמיוחד כאשר יש בו נאשמים נוספים. עצם הדיבור על האפשרות הזאת מהווה עוד הוכחה לכך שלמחנה נתניהו אין שום גבולות, ושכל האמצעים כשרים כדי להציל את העומד בראשו

עוד חלום של כמה מחברי מחנה נתניהו: חוק צרפתי, ולפיו לא ינוהלו הליכים פליליים נגד ראש ממשלה מכהן. הכוונה כמובן היא להשתמש בחוק כזה כדי לעצור את משפטו של בנימין נתניהו, ושוב – תוך התעלמות בוטה מכללי יסוד (וזה אחרי ששמנו בצד את זה שהחוק הזה עצמו עומד בסתירה לעקרון-העל של שוויון בפני החוק והוא בעייתי ביותר מבחינה מעשית; לא פלא שהוא קיים רק בצרפת, בה יש עדיין עקבות לשארל דה-גול המגלומן).

חקיקה ככלל אמורה להיות צופת פני עתיד, וזה מסיבות ברורות ביותר: אין זה תקין לשנות את כללי המשחק בדיעבד, אחרי שכולם פעלו לפי כללים מסוימים. זה נכון במיוחד בתחום הפלילי, בשל רגישותו העצומה – מצד אחד חובתו להגן על חייהם ורווחתם של תושבי המדינה, מצד שני חובתו לשמור על זכויות החשודים והנאשמים (אגב: לכן החוק לפיו רוצח של ראש ממשלה לא יקבל הקלה בעונש או חנינה, הוא פסול מבחינה חוקתית – אבל רק תעזו להגיד את זה בקול).

אפשר להצדיק חקיקה פלילית רטרואקטיבית אם היא מקלה. זה מה שנעשה ברפורמה בעבירות ההמתה: הכנסת קבעה שניתן יהיה להחיל את ההגדרות החדשות על תיקים בהם טרם נגזר העונש, אם המשמעות תהיה הקלה בו. אבל זה היה מקרה חריג ביותר, שנועד לאפשר לבתי המשפט לא להיות כבולים לעונש חובה של מאסר עולם על רצח. במדינת חוק מתוקנת, לא ייתכן שהמחוקק יצווה בדיעבד להפסיק הליך פלילי המצוי בעיצומו – במיוחד כאשר הדבר הוא הכי פרסונלי שאפשר (רק לגבי ראש הממשלה המכהן) ובמיוחד כאשר יש בו נאשמים נוספים. עצם הדיבור על האפשרות הזאת מהווה עוד הוכחה לכך שלמחנה נתניהו אין שום גבולות, ושכל האמצעים כשרים כדי להציל את העומד בראשו.

תאריך:  07/10/2022   |   עודכן:  07/10/2022
איתמר לוין
+מועמד "בית יהודי" ביטל הגעה לאפרת לאחר שהתברר לו כי לא יוכל לנאום
15:17 07/10/22  |  עידן יוסף
נציג רשימת בית יהודי, אמיתי פורת, היה אמור לשאת נאום בבית כנסת באפרת. ועד בית הכנסת שמע על התוכנית והורה לבטל את השיעור, והגעתו של פורת לאפרת בוטלה.
+עתירה: אתר הדרכת-הצבעה ברוסית מופעל בידי ישראל ביתנו
14:35 07/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מפלגתה של סטלה וינשטיין עתרה לוועדת הבחירות בטענה לתעמולה אסורה מצד ישראל ביתנו  ▪  מבקשת צו המורה לחדול מיד מהפעלת אתר אינטרנט המציג מצג שווא ומוליך שולל דוברי רוסית, ובפועל אוסף נתונים על המצביעים

סטלה וינשטיין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מעוז: להעביר חקירת ההצתה במחולה לשב"כ
13:37 07/10/22  |  עידן יוסף
ח"כ אבי מעוז (נעם) שיגר מכתב בהול לראש הממשלה יאיר לפיד, בבקשה שיורה כי חקירת הצתת 'משק דור' במחולה וחקירת הצתות נוספות יעברו לידי השב"כ. לדבריו, "נדרשת בדיקה מקצועית לגבי מעורבות של מניעים לאומניים ומעשי טרור באירועים האחרונים".
+החוב שביבי השאיר
13:34 07/10/22  |  אלכס קושניר   |   לרשימה המלאה
קחו את ה-43 מיליארד שקל ריבית מהחוב של ביבי ותחלקו ב-4 מיליון, תקבלו כעשרת אלפים שקלים בשנה, שכל אחד מכם משלם מכספי המיסים
נתניהו. 32% הולך לכיסוי החוב שלו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+סקר: גוש נתניהו חוזר להוביל עם 61
11:28 07/10/22  |  עידן יוסף
24 ימים לבחירות, סקר 'פאנלס פוליטיקס' עבור מעריב מעלה את גוש נתניהו ל־61 מושבים. לפי הסקר, אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 32; יש עתיד 23; הציונות הדתית־עוצמה יהודית 14; המחנה הממלכתי 12; שס 8; יהדות התורה 7; ישראל ביתנו 6; העבודה, מרצ 5; חד"ש־תע"ל, רע"ם 4.

לא עוברות את אחוז החסימה: בית יהודי 2.4%, בל"ד 1.2%.
+גלאון: להסכים עם החרדים על שמירת הסטטוס-קוו
10:22 07/10/22  |  עידן יוסף
יו"ר מרצ זהבה גלאון: "צריך ואפשר לשבת עם החרדים בממשלה, הציבור צריך לדעת שכדי להקים ממשלה צריך להסכים על שמירת הסטטוס-קוו עם החרדים בענייני דת ומדינה" (ישראל היום).
+זיהוי עמית טורף
09:31 07/10/22  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
האם הטרוניות על החלטתו של השופט עמית בעניין שיקלי מוצדקות?  ▪  מי שהצהיר על פרישתו, הצביע נגד סיעתו, התבטא נגד חברי סיעתו ונגד דרכה של סיעתו הרי זה פורש
שיקלי. קלפים טובים ביד [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+סקר פנימי במרצ: הנושא המדיני - חמישי בסדר החשיבות
08:43 07/10/22  |  עידן יוסף
סקר פנימי של מרצ: הבוחרים והמתלבטים קבעו שחוק הנאשם הוא הדרישה הכי חשובה שמרצ צריכה להציב כתנאי לכניסה לממשלה. אחר כך בסדר יורד: תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים, פיקוח על מחירי השכירויות, חידוש המו"מ המדיני לשלום, העלאת שכר המינימום. זהבה גלאון חשפה את הסקר בראיון לישראל היום.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השאיפה של מחנה נתניהו: רודנות
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יצחק הורניק
7/10/22 11:21
2
עובד 1
7/10/22 15:02
3
ראובן רולניג
7/10/22 15:17
 
הגלשנית
7/10/22 22:38
4
באום
7/10/22 15:17
 
הגלשנית
7/10/22 22:42
5
טירה
7/10/22 18:32
6
ביביסט
7/10/22 18:38
7
ירובעל
7/10/22 18:56
8
נתן11111
7/10/22 20:24
9
הגלשנית
7/10/22 22:14
10
טירה
8/10/22 21:44
11
ע_הראל
9/10/22 10:40
 
ע_הראל
10/10/22 20:02
12
חזקי שנאן -רמת גן
10/10/22 19:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
שרת התחבורה מרב מיכאלי הזמינה עיתונאים לחנוכת אוטובוס קו 5א של המטרונית, שיפעל גם בשבת. הקו אומנם יחל לפעול ביום שישי אחר-הצהריים, אבל מיכאלי תגיע לחנוך אותו בשבת בצהריים, וזאת למרות שרק לפני שבועיים חנכה את הקו בטקס מתוקשר שהתקיים ביגור.
07/10/2022  |  עידן יוסף  |   יומני בלוגרים
החלטתו של בית המשפט העליון בנוגע להתמודדותו של עמיחי שיקלי ברשימת הליכוד, תתבסס על השאלה האם הוא התפטר מן הכנסת בסמוך להכרזה של ועדת הכנסת עליו כפורש מסיעת ימינה. כך אמרה (6.10.22) הנשיאה אסתר חיות לאחר דיון בן מספר שעות בפסילתו בידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית.
06/10/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
ח"כ עידית סילמן תתמודד ברשימת הליכוד בבחירות לכנסת ה-25. עתירת מרצ נגד שיבוצה בליכוד, לאחר שעזבה את סיעת ימינה, נמחקה (6.;10.22) בהמלצת שופטי בית המשפט העליון, והם הבהירו שידחו את זו שהגישה התנועה לאיכות השלטון.
06/10/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
מפלגתו של אביגדור ליברמן טוענת בפרסום (יום ה', 6.10.22) מטעמה, כי הליכוד הוא מפלגה סקטוריאלית של יוצאי עדות ערב, וכי ראשיה לא עונים ״לקודים התרבותיים והפסיכולוגיים של עדות אלה״. כך פורסם לראשונה בחדשות 12.
06/10/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הבקשה לפסילת בל"ד מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-25, אותה קיבלה ועדת בחירות המרכזית, דלה מאוד בראיות והיא חוזרת על טענות שכבר נדחו בידי בית המשפט העליון. כך אומרים (6.10.22) שופטי העליון בדיון בערעורה של בל"ד על פסילתה. לצד זאת, הם מותחים ביקורת על כך שהמפלגה מדברת בשני קולות – במצע שלה ובבית המשפט – ושבים ואומרים שהיא מצויה כל העת על סף הפסילה. הדיונים בערעורי הבחירות מתקייצחם בפני הרכב של תשעה שופטים ו-News1 מעביר אותם בשידור חי. פסקי הדין חייבים להינתן לכל המאוחר ביום ראשון הקרוב, כך שייתכן שהם יפורסמו בשלב הראשון ללא נימוקים.
06/10/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות א...
עידן יוסף
עידן יוסף
רפורמת "צדק תחבורתי" מציעה נסיעות חינם לחיילים משוחררים למשך שנה. מטרת ההטבה היא לעודד שימוש בתחבורה ציבורית, אך היא אינה יעילה. ההצעה החלופית: הנחה משמעותית רק למי שנוסע באופן קבו...
יוסי קנדלקר
יוסי קנדלקר
אם נצליח להביט על הדברים הטובים ולשדר כלפי חוץ ואז כלפי פנימה קלילות ולענות על השאלה - "מה נשמע" ב-"הכל בסדר" ובאמת להתכוון לזה, לאט-לאט זה יהיה חלק מאתנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il