|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
בר-אשר. קראה למאבטחת בגלל הסניגור שוב. התקשר לסגן הנשיא [צילום: הסניגוריה הציבורית]

התנגשות חזיתית בין השופטת המחוזית לסניגוריה הציבורית

השופטת המחוזית תמר בר-אשר קבעה שעו"ד סלבה רודנקו הגיש לה מסמך בצורה מטעה, העלה טענות שאינן נכונות וניסה לשבש את שמיעת התיק באמצעות בקשות סרק הסניגור הציבורי של מחוז ירושלים, עו"ד ודים שוב, ניסה להתערב בדיון - לדברי בר-אשר בצורה פסולה - ולאחר מכן התעלם מהחלטותיה
16/12/2022  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משמר המשפט   |   תגובות

עו"ד סלבה רודנקו מן הסניגוריה הציבורית בירושלים הציג לבית המשפט המחוזי בעיר מסמך רפואי בצורה מטעה ושגויה, ועולות תמיהות קשות לגבי עצם הצגתו. בהמשך אותו דיון נאלצה השופטת תמר בר-אשר להזעיק מאבטחת לאולם, לאחר שהנאשם שרון שיר ורודנקו לא התיישבו ולא אפשרו לקיים את הדיון.

כך מלמד פרוטוקול הדיון, המתעד שורה של התרחשויות יוצאות דופן בדיון שהתקיים בתחילת החודש (1.12.22). בר-אשר אף כתבה, כי רודנקו העלה באוזניה טענות שאינן נכונות וניסה לשבש את שמיעת התיק באמצעות בקשות סרק. הפרוטוקול גם מלמד, כי הסניגור הציבורי של מחוז ירושלים, עו"ד ודים שוב, התערב בצורה פסולה בדיון והתעלם מהחלטותיה של בר-אשר.

שיר הודה בשבוע שעבר, כי עבד כ"מאכער" מול עיריית ירושלים עבור תושבים במזרח העיר, בעיקר בתחום הבנייה. במסגרת זו הוא הכיר את פקח הבנייה צחי ביאזי, השניים הלוו כספים זה לזה, שיר סיפק לביאזי טובות הנאה שונות ובמקביל הלה סייע לו בטיפול בענייני לקוחותיו, ובשל כך הודה שיר במרמה והפרת אמונים. הוא גם הודה בכך שהעלים 600,000 שקל שקיבל מלקוחותיו בשנים 2017-2014. ביאזי הודה אשתקד במרמה והפרת אמונים ונדון לתשעה חודשי עבודות שירות.

בתחילת הדיון לפני שבועיים טען רודנקו, כי שיר חולה בסוכרת והופנה ביום הקודם לבדיקה דחופה שיש לבצע בו ביום ולכן ביקש לשמוע רק עד אחד. הוא גם הציג מסמך רפואי מ-28.11.22 בנוגע לבעיות קוגניטיביות מהן סובל שיר. עוד ביקש רודנקו דחייה לצורכי מו"מ עם הפרקליטות. התובעת, עו"ד שירה נתן, השיבה, כי שוחחה ביום הקודם עם רודנקו, שלא אמר דבר בנוגע לבדיקה רפואית כלשהי, ובמסמכים שהעביר לה לא נאמר שהבדיקה דחופה. "ברגע זה ממש העביר בא-כוח הנאשם לעיוני את המסמך בעניין הבדיקה, והמילה 'דחוף' נוספה בכתב-יד", ציינה.

"תוכן המסמך הוצג באופן מטעה"

בדחותה את הבקשה אמרה בר-אשר, כי "עד רגע זה לא הוצג ולא הוגש כל מסמך בעניין בדיקה רפואית שנדרש הנאשם 3 [שיר] לעבור היום. אפילו ישנו מסמך כאמור, הרי שֶמֵעֵת שעל-פי הנטען נוצר המסמך אתמול, ראוי היה להגישו מיד עם היווצרותו ולא להמתין עד ישיבת ההוכחות שנקבעה זה מכבר ושעדים הוזמנו אליה".

בר-אשר התייחסה גם למסמך מסוף נובמבר: "איני רואה כל צורך להידרש אליו מאחר שאין מדובר בתעודה רפואית בהתאם לפקודת הראיות אשר רק באמצעותה ניתן להוכיח טענות שברפואה. עוד חשוב להדגיש, כי תוכן המסמך הוצג באופן מטעה, שלא לומר שגוי. שכן אין מדובר במסמך הקובע דבר בעניין יכולותיו הקוגניטיביות של הנאשם 3, ועל אחת כמה וכמה אין בו כל קביעה רפואית בעניין יכולות הזיכרון שלו.

"מדובר במסמך שהוכן ונוצר שלושה ימים לפני הדיון, ואשר הטענה שעניינה 'סובל מבעיות שכחה וזיכרון ב-2021', הובאה במסגרת סיבת הביקור של הנאשם ונראה כי בכל מקרה, מדובר בתלונות של הנאשם שלגביהן אין כל התייחסות במסגרת הבדיקה הרפואית. מכל מקום, נזכיר כי מדובר בכתב אישום אשר הוגש בחודש פברואר 2020, והבאת מסמך זה, שכאמור נוצר רק לפני שלושה ימים, בפתח ישיבת ההוכחות, מעלה תהיות קשות".

רודנקו שב וביקש לאפשר לשיר לצאת לבדיקה, בר-אשר סירבה והוא ביקש הפסקה כדי להתייעץ עם הסניגוריה הציבורית. בנקודה זו הכתיבה בר-אשר לפרוטוקול: "לבקשת בית משפט הגיעה מאבטחת לאולם לאחר שחרף מספר בקשות של בית משפט ובא-כוחו יישבו ויאפשרו את הדיון, הם לא עשו כן".

רודנקו טען, כי בר-אשר דחתה את הבקשה למרות שהראה לה בטלפון את הזימון לבדיקה. בר-אשר ענתה: "עד רגע זה לא הוצג לי כל מסמך בעניין טיפול רפואי כלשהו, לא בנייר ולא בטלפון. ומכל מקום, טלפון אינו דרך להציג מסמכים". רודנקו טען שבר-אשר מפלה אותו לרעה אל מול התביעה וביקש ממנה לפסול את עצמה.

"בקשה מופרכת, חסרת כל בסיס"

נתן הגיבה באומרה, כי רק לפני הדיון נשלח אליה בטלפון מסמך הנושא את התאריך 17.11.22, ריק מתוכן בחלק העליון ובחלק התחתון נכתב שהבדיקה הדרושה היא אקו לב; חלק זה נושא חותמת של רופא ובסמוך אליה נוספה בכתב-יד המילה "דחוף". מסמך שני שקיבלה היה זימון לבדיקת אקו לב לאותו יום בשעה 10:45; "דומה כי כתוב שתאריך ההדפסה הוא היום אך זה כתוב". לדבריה, לא הוצג מסמך כלשהו המלמד שמדובר בבדיקה דחופה ושיש לבצע אותה בדיוק בשעת הדיון ולא לאחר מכן.

בהחלטתה כתבה בר-אשר: "מצער כי רק מפי באת-כוח המאשימה למדתי על כך שאין מדובר בבדיקה רפואית דחופה שנדרש הנאשם לעבור עוד היום. הפנייה לבדיקה נמסרה לו ביום 17.11.2022. נראה כי רק היום או אתמול הבדיקה נקבעה להיום, ואין צריך לומר מה ניתן להסיק מכך. כך גם, לא צוין באותו טופס - שעד רגע זה לא נמסר לי ולא הוצג לעיוני - כי מדובר בבדיקה דחופה. המילה 'דחוף' נוספה בכתב-יד ויש לתהות מי היה הגורם שהוסיף זאת. מכל מקום, מצער מאוד שטענותיו של בא-כוח הנאשם נשענות על עובדות שאינן נכונות.

"ניתן אפוא לתמצת את בקשת הפסלות בכך שלאחר כל תרגיל אפשרי שנעשה כדי למנוע את תחילת שמיעת ההוכחות וכשל, ולעניין זה ראו בין השאר, את ההחלטה הקודמת מהיום, ולאחר שרשרת ארוכה מאוד של מחדלים והתנהלות פסולה מצד הנאשם 3 - שכבר פורטה בהחלטות קודמות שניתנו בעבר - נשלפה מ'סל הטענות' בקשת פסלות. מדובר בבקשה מופרכת, חסרת כל בסיס, נעדרת כל עילה, אשר אין כל הצדקה לקבלה ולפיכך הבקשה נדחית".

לאחר התייעצות עם הסניגוריה הציבורית חזר רודנקו לאולם והודיע שלא יכול להמשיך לייצג את שיר אם בר-אשר תחליט בכל זאת לשמוע את העדים בו ביום. בר-אשר הגיבה: "בנסיבות הנדונות ומהטעמים שכבר עמדתי עליהם בהחלטות הקודמות שניתנו היום, קשה להשתחרר מהרושם כי בקשת הפסלות אינה אלא בגדר ניסיון נוסף מצד הנאשם לעשות כל אשר לאל ידו כדי לשבש את שמיעת המשפט וכדי למנוע את שמיעת ההוכחות היום. הנאשם לא הציג כל עילת פסלות. לעומת זאת, הראה בכל דרך אפשרית כי הוא מנסה למנוע את שמיעת ההוכחות.

"...אשר לבקשת בא-כוח הנאשם להשתחרר מהייצוג, אף בקשה זו נדחית בהיותה המשך ישיר להתנהלות אשר נועדה לשבש את שמיעת המשפט ואת שמיעת העדים. בא-כוח הנאשם לא העלה כל טיעון המצדיק את שחרורו מהייצוג".

"לא מותרת כל פרוצדורה מעין זו"

בסיומה של אותה החלטה ציינה בר-אשר: "אני מוצאת לנכון להביא לידיעת הצדדים את העובדה שבמהלך הכתבת ההחלטה הועברה לעיוני הודעת דוא"ל אשר נשלחה אלי מכבוד סגן הנשיא, רפי כרמל, שבה נמסר לי כי הסנגור הציבורי [המחוזי, ודים שוב] התערב בניהולו של הליך זה ופנה אליו כדי שיאפשר לנאשם לצאת לבדיקה רפואית ולהמשיך את הדיון בהעדרו. דומה כי מיותר לומר שלא מותרת כל פרוצדורה מעין זו, ולא מוכר הליך שבו הסנגור הציבורי מתערב בשיקול דעת בית המשפט או פונה לשופט אחר, גם אם הוא הממונה על ההליכים הפליליים הנשמעים בבית המשפט, כדי לשנות החלטות של בית המשפט".

רודנקו לא ויתר וביקש שוב לאפשר לשיר לצאת לבדיקה. בר-אשר שבה וכתבה: "אין לי אלא לחזור על כך שעד רגע זה לא נמסר לי כל מסמך המצביע על כך שהנאשם הוזמן לבדיקה רפואית היום, ומתוכן המסמך שהוצג לבאת כוח המאשימה, עולה כי אין מדובר בבדיקה דחופה אלא בבדיקה שמנסיבות עלומות נקבעה דווקא ביום ובשעה שנקבעו לשמיעת ההוכחות.

"הניסיון להציג את הדברים כאילו בית משפט מונע מהנאשם לגשת לבדיקה דחופה חוטא לאמת, ומכל מקום, אחזור ואדגיש כי לא הוצג כל מסמך רפואי הקובע כי הנאשם צריך לעבור את הבדיקה דווקא היום, כי דובר בבדיקה דחופה או כל כיוצ"ב. לעומת זאת, כן הוצג לי מפי באת-כוח המאשימה כי על-פי המסמך שהוצג לה, הנאשם הופנה לבדיקה ביום 17.11.2022, לפני שבועיים, אך מסיבה כלשהי ראה לנכון לקבוע את הבדיקה להיום".

מהמשך הפרוטוקול מתברר, כי ודים שוב התערב בתיק ופעל בניגוד להחלטותיה של בר-אשר. רודנקו אמר: "בהתאם להוראה מפורשת של הסנגור המחוזי, הנאשם יצא לבדיקה רפואית וסגן הנשיא מעודכן בעניין זה. מדובר בפיקוח נפש". בר-אשר הגיבה: "למרות הוראה מפורשת שהנאשם ישהה באולם ולא ייצא לכל סיבה שהיא, בא-כוח הנאשם הודיע עכשיו כי בניגוד להחלטת בית המשפט הנאשם עזב את אולם בית המשפט. ניתן בזה צו הבאה לפי והנאשם ייעצר ויוכל להשתחרר אם יפקיד 5,000 שקל להבטחת התייצבותו".

"ניסיון להטעיית בית המשפט"

לאחר מכן נשמעו דברי הפתיחה של נתן ורודנקו, בסיום הדיון ציינה בר-אשר בהחלטתה, כי כבר ביוני השנה כתבה ששיר "ממשיך להתעלם מהחלטות בית המשפט וממועדים שנקבעו ולנהוג בהליך הנדון ככל העולה על רוחו" ושההגנה הגישה מסמך תוך "ניסיון להטעיית בית המשפט".

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, דחתה (15.12.22) את ערעורו של שיר על החלטתה של בר-אשר שלא לפסול את עצמה. שיר טען בין היתר, כי בר-אשר גיבשה עמדה לפיה הוא שיקר וזייף מסמך רפואי. חיות אומרת כי "אכן, מדובר בהתבטאויות חריפות וייתכן שניתן וראוי היה לנסח את חלקן באופן מתון יותר. אולם, לא שוכנעתי כי עולה מהן שהמותב גיבש דעה מוקדמת ביחס למערער, ובנסיבות החריגות שנוצרו אינני סבורה שמדובר בסטייה מניהול סביר של הדיון".

היא מוסיפה, כי מאחר שממילא ובינתיים הושג הסדר טיעון, אין רלוונטיות לטענה לפיה בר-אשר גיבשה עמדה בנוגע לאשמתו של שיר. גם בלא הסדר, הוסיפה חיות, ביקורתה של בר-אשר נגעה להתנהלותו הדיונית של שיר ולא לאישומים נגדו, השונים בתכלית משאלת התנהגותו באולם.
ת"פ 67113-02-20, מדינת ישראל נ' צחי ביאזי ואח' / פרוטוקול
פרוטוקול דיון ובו עימותים קשים בין הסניגור סלבה רודנקו לבין השופטת תמר בר-אשר וביקורת חריפה במיוחד שלה עליו ועל הסניגור המחוזי, ודים שוב
ע"פ 8397/22, שרון שיר נ' מדינת ישראל / פס"ד
דחיית בקשה לפסילת השופטת תמר בר-אשר בעקבות עימות קשה עם הסניגור

תאריך:  16/12/2022   |   עודכן:  16/12/2022
איתמר לוין
+ברק-ארז וסקאליה: מה וכיצד הם אומרים
10:40 16/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מאמריה של דפנה ברק-ארז וקובץ של אנטונין סקאליה מציגים שתי גישות - הן למשפט ולשפיטה, והן להתבטאויות של שופטים בבתי משפט עליונים
ברק-ארז וסקאליה. ליברלית ושמרן [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90; קונין וולף, AP]
+הפרקליטות והשופט טעו בתיק נגד גננת
08:41 16/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
השופט נאסר אבו-טהה העניק לעורכת הדין של ההורים גישה בלתי מוגבלת לתיק - בניגוד לחוק; והתיר להעביר סרטונים לאמצעי תקשורת - בהליך פגום מיסודו
אבו-טהה. ההחלטה בוטלה לחלוטין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התנגשות חזיתית בין השופטת המחוזית לסניגוריה הציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
השופטת: אחינועם צוריאל, בית משפט השלום בבאר שבע
13/12/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
"העתקת פסק הדין כפי שנעשה בבית הדין האזורי, היא מעשה חמור מאין כמותו". כך אומר (12.12.22) שופט בית המשפט העליון על התנהלותו של יוחנן כהן, שהיה שופט בבית הדין האיזורי לעבודה בבאר שבע ופסק דין שנתן היה העתקה כמעט מוחלטת של טיעוני אחד הצדדים והחלטתו ביניים שלו-עצמו. כהן התפטר בחודש יולי, לאחר שמעשיו נחשפו בגלובס וכדי למנוע הליך משמעתי נגדו.
12/12/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
חבר הכנסת לשעבר, ניצב (בדימ.) משה מזרחי הלך לעולמו (יום א', 11.12.22) בגיל 72 לאחר שלקה בלבו. טרם נמסר מועד הלוויתו.
11/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בית המשפט לא יידרש לתביעתו של מציע שהשתתף במכרז, זכה בו ורק לאחר שבוטלה זכייתו דורש לקבל פיצויי הסתמכות בגין פגמים שנפלו במכרז עצמו. כך קובעת לראשונה (5.12.22) נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, המרחיבה את ההלכה הקיימת בתחום הגשת תביעות בטענה לנזקים במכרזים. לצד זאת אומרת חיות, כי מציע שהפסיד במכרז יוכל בנסיבות אחרות להגיש תביעה לפיצויי הסתמכות.
05/12/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
הצעת חוק חדשה, שהגיש ח"כ יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית) מבקשת לקבוע כי הממשלה היא שתבחר את שני עורכי הדין שיהיו חברים בוועדה לבחירת שופטים. מדובר בשינוי דרמטי של החוק מן הנהוג היום - שלפיו עורכי הדין החברים בוועדה הם נציגי לשכת עורכי הדין - אשר אמור לוודא שלממשלה יהיה תמיד רוב בוועדה.
04/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il