בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
מכונת תיקוף של המטרונית [צילום: שמואל וולף]
|
|
|
מכונות הכרטוס מחוץ למטרונית התבררו כטעות
|
עכשיו זה מדעי: הניסיון מצד משרד התחבורה לקצר את משך הנסיעה באוטובוסי המטרונית פגע בהכנסות בצורה משמעותית לאחר שנוסעים רבים לא שילמו עבור נסיעתם
|
בדצמבר 2013 החלה חברת דן בצפון את הנסיעות המסחריות במטרונית, אוטובוסים מפרקיים רבי-קיבולת בנתיבים ייעודיים (ברוב המסלול) ברחבי חיפה והקריות. בניגוד ליתר קווי התחבורה הציבורית, ובניגוד לרכבת הקלה בירושלים, נדרשו הנוסעים לתקף את כרטיסי הרב-קו שברשותם במכונות כרטוס שהוצבו ברציפים ובתחנות המטרונית, ולא בתוך האוטובוסים עצמם.
מלבד הבלבול שנגרם בעקבות כך לנוסעים רבים, המורגלים לשלם בעלייה לאוטובוס, נוסעים שכבר עלו ןלא שילמו - אם מחמת שכחה או מחמת חשש להחמיץ את המטרונית - נאלצו לרדת כדי לשלם ולא יכלו לשלם תוך כדי נסיעה, מה שגרם לחלקם לוותר על "תענוג" זה.
מאחורי הרעיון של משרד התחבורה, להציב את מכונות התיקוף מחוץ לאוטובוסי המטרונית, עמדה הנחת מוצא של קיצור משך הנסיעה. במשרד סברו כי גביית תשלום מחוץ לרכב ועלייה מכל הדלתות הן המרכיב התורם יותר מכל מרכיב אחר לצמצום העיכוב בתחנה. ואכן - בבדיקות שנערכו בשנות הפעילות הראשונות נמצא כי משך זמן העיכוב בתחנות המטרונית עומד על 11 שניות בממוצע, לעומת כ-25 שניות בממוצע בקווי אוטובוס, בהם הגבייה מתבצעת בתוך האוטובוס על-ידי הנהג. אולם במשרד לא הבדילו בין עלייה מכל הדלתות שיש לה יתרונות לתיקוף מחוץ לאוטובוס שיש לו חסרונות.
במהלך אוקטובר 2021 הוחלפה חברת דן בצפון אשר הפעילה את המטרונית בחברת סופרבוס. בהזדמנות זו הוכנסו מכונות תיקוף גם לתוך המטרונית כך שנוסעים יכולים לשלם על הנסיעה גם לאחר שעלו.
|
|
|
במחקר שערכה יחידת המחקר של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, ומתפרסם כאן לראשונה, עולה כי הכוונה לאפשר עלייה למטרונית ללא צורך בעיכוב לתשלום במכונות ליד הדלתות במהלך העלייה דרש מנגד פתרון לתחזוקה מתמדת של המכונות שסבלו מתופעות משחיתנות (ונדליזם) ומבלאי מוגבר ושחיקה בעקבות מזג האוויר, ואף הקשה על נוסעים בעלי מאפייני נסיעה ייחודיים כגון חיילי מילואים ועיוורים.
כבר בשנת 2018, ואולי אף קודם לכן, הפנימו במשרד התחבורה שתופעת ההימנעות מתשלום במטרונית חמורה. על-פי הערכת המשרד אז, נאמד שיעור הלא-משלמים בכ-30% מהנוסעים, מה שהביא את המשרד ליזום הצעת חוק שלא צלחה להגדלה משמעותית של הקנסות, מה שלא היה מועיל בשבתות ובלילות, זמנים שבהם לא עובדים פקחים ואין יכולת להטיל קנסות.
מבדיקת תיקופי הנוסעים במטרונית קל לראות שמהלך זה הקל מאוד על הנוסעים בביצוע התיקוף. התברר כי כאשר הותקנו מכונות בתוך אוטובוסי המטרונית, גדל מספר הנוסעים המשלמים באלפים. כספי הפדיון, כידוע, עוברים למדינה ולא למפעיל.
ביחידת המחקר אומרים כי לקראת הפעלת מערכת מטרופולינית גם בתל אביב ישנה חשיבות מודגשת אף יותר לניסויים כאלה.
|
|
תאריך:
|
13/01/2023
|
|
|
עודכן:
|
13/01/2023
|
|
עידן יוסף
|
מכונות הכרטוס מחוץ למטרונית התבררו כטעות
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אין כסף
|
13/01/23 13:13
|
|
בפגישת עבודה נוספת שקיימה (יום ד', 11.1.22) שרת התחבורה מירי רגב עם יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל עו"ד משה שמעוני ומנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר ואנשי המקצוע של משרד התחבורה ורכבת ישראל, הוצגה התוכנית לצמצום העבודות בשבת.
|
|
|
מתקדמים לעתיד. כפיר הרכבת הקלה החלה בהחלפת מכונות הרכישה האוטומטיות הישנות בדור חדש ומתקדם. מכונות הרכישה החדשות כוללות מסכי מגע קלים לתפעול, אפשרות רכישת כרטיס רב קו אנונימי, בירור יתרות ודוח פעולות אחרונות בכרטיס הרב-קו והן מתקדמות וידידותיות לשימוש.
|
|
|
שרת התחבורה, ח"כ מירי רגב קיימה (יום א', 8.1.23) דיון בהשתתפות יו"ר רכבת ישראל, מנכ"ל החברה, בכירי משרד התחבורה ורכבת ישראל, נציג זרוע העבודה במשרד הכלכלה וסגן השרה ח"כ אורי מקלב. זאת בעקבות דרישתו של השר יצחק גולדקנופ למלא אחר ההסכמים הקואליציוניים.
|
|
|
דוח מדד הדיוק בתחבורה הציבורית לחודש נובמבר שמפרסמת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, ממשיך את הרמה המדאיגה באשר לרמת האיחורים, ההקדמות ואי ביצוע נסיעות בתחבורה הציבורית. בחודש זה נרשמה אומנם עלייה קלה של נקודת אחוז ורבע. הציון הממוצע של המפעילים הוא 73.
|
|
|
רכבת ישראל ממשיכה בהאצת החשמול, המאפשר שיפור השירות באמצעות הפעלת רכבות חשמליות חדישות, ידידותיות לסביבה ושקטות. בתקופה הקרובה יושלם חישמול הקו הנוסע בין תחנות אשקלון ורחובות (מסילת פלשת), והרכבת נערכת להפעלת קו בנימינה-ת"א-רחובות-אשקלון באמצעות רכבות חשמליות חדשות.
|
|
|
|
|
|
דרור אידר
ברגע האמת, כשהחיים נתונים בסכנה ממשית, האדם חוזר למקורו, לאמיתות היסוד של קיומו. גם האומה עוד בשבוע הראשון, כשהחלו להתברר ממדי האסון, כתבתי שאנחנו נמצאים באירוע תנ"כי על שלל משמע...
|
|
|
איתמר לוין
הצדדים מקבלים את יומם בתיקי התביעות הקטנות שבפני הרשמת הבכירה עינת דינרמן, גם אם אולי בצורה נדיבה מדי בעיה מרכזית: בשניים מהתיקים אין התייצבות של הנתבעים
|
|
|
עידן יוסף
בעוד שוועדות הכנסת נפתחות בפני משפחות החטופים והשכול להשמיע את כאבן, נכשלת ועדת האתיקה במתן הגנה לחברי הכנסת מפני האשמות שווא. האם ייתכן שהוועדה, שנועדה לשמור על אתיקה והתנהגות נאו...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|