|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
ביטחון או הגבלות? [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
שישה בשישי / יורים בכל הכיוונים

שבוע של טעימות מן הרודנות שבדרך

ההפיכה המשטרית במערכת המשפט היא המהלך המרכזי אך ממש לא היחיד המלמד על שאיפות הרודנות של הממשלה ה-37. השבוע קיבלנו עוד כמה דוגמאות מדאיגות במיוחד
03/02/2023  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות


אריה דרעי חוזר
לרמוס עקרונות יסוד [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

כיצד יחזור אריה דרעי לשולחן הממשלה למרות פסק דין של עשרה שופטים בבית המשפט העליון? הרי לא מספיק לבטל את עילת הסבירות, ששימשה ארבעה מבין השופטים; צריך איכשהו להתגבר על נימוקי המניעוּת וההשתק ששימשו את ששת האחרים (בגלל הצהרתו השקרית בהליך הפלילי לפיה יפרוש מהחיים הפוליטיים). את פתרון העיוועים ראינו השבוע בדמות הצעה לתיקון בחוק יסוד הממשלה, לפיו "בית המשפט, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, לא מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על מינויים של שרים וזהותם מכל עילה שהיא, למעט לעניין תנאי הכשירות שקבע המכונן".

כן, שוב ישנו חוק יסוד לצרכים פוליטיים נקודתיים. כן, שוב יעשו את זה לטובתו הברורה והממוקדת של עבריין סדרתי. אבל איך בדיוק זה יחול על דרעי? הרי פסק הדין בעניינו כבר ניתן. יש שתי אפשרויות. האחת: לקבוע שתחולתו של החוק תהיה רטרואקטיבית, נניח – בדרך פלא – מ-1 בינואר 2023, ובכך לבטל בדיעבד את פסק הדין. השנייה: למנות את דרעי תוך הפרה בוטה של פסק הדין ואז למנוע מבג"ץ לדון בנושא בהתבסס על אותו חוק.

שתי הדרכים הן רמיסה גסה מאין כמותה של עקרונות יסוד במדינת חוק. לא מחוקקים רטרואקטיבית ופרסונלית, ודאי לא בחוק יסוד; ולא מבזים פסקי דין, ודאי לא בידי הממשלה. והכי חמור: זה מלמד בצורה ברורה ביותר על כוונתה של הממשלה הנוכחית להשתמש בחקיקה כדי לבטל כל פסק דין שלא ייראה לה. שימו לב: לא מדובר על פסקת התגברות העוסקת בביטול חוק בידי בית המשפט, אלא בחקיקה שמטרתה לבטל פסק דין. בצורה הזאת, אם חלילה תתחולל ההפיכה המשטרית, תוכל הממשלה לבטל כל פסיקה של כל בית משפט – החל מפיצויים על הפקעה וכלה בהרשעה של נבחר ציבור. זו בדיוק המשמעות ואין בלתה. זהו הרס מוחלט של יסודות הדמוקרטיה.

איתמר בן-גביר מאיים
חילול שבת בפרהסיה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

השבוע פורסם, כי איתמר בן-גביר זעם על אנשי האגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי, כאשר טענו שאינם יכולים לזרז את קצב מתן הרשיונות כפי שדרש, עד כדי כך שאיים לסגור מיד את האגף ולהקים במקומו רשות שתעשה זאת. לשכתו של בן-גביר לא הכחישה את הפרסום. למחרת חזרו אנשי האגף עם תוכנית שהשביעה את רצונו של השר.

מצד אחד, ייתכן שזה היה מכשול ביורוקרטי מיותר ושבן-גביר הצליח, אומנם בדרך בריונית, להסיר אותו. מצד שני, נניח בצד את המשמעות הקשה העלולה להיות להפצת עוד רבבות כלי נשק; ראו את המציאות העקובה מדם בארה"ב. נעסוק באיום עצמו. לשר אין סמכות לסגור אגף ולהקים רשות בהבל פיו, מהיום למחר. דברים כאלה נעשים בחקיקה, כפופים לאישור תקציבי וצריכים להביא בחשבון הסכמים קיימים עם עובדים וספקים. אבל את בן-גביר זה פשוט לא מעניין; הוא סבור שביכולתו לעשות ככל העולה על רוחו – ממש לא מפתיע כאשר מדובר במורשע סדרתי.

זה לא מפתיע גם לנוכח העובדה, שההלכה לא מזיזה לאיש המתיימר להיות שומר מצוות. לכאורה, לא הייתה שום הצדקה לחילול השבת בפרהסיה אותו ביצע, כאשר הגיע בשבוע שעבר מביתו בחברון לזירת הטבח בצפון ירושלים. האירוע הסתיים, הוא אינו מפקד הכוחות, להתעדכן יכול היה גם באמצעים אלקטרוניים, וספק אם היה לו מה לחפש אפילו במטה הארצי. אבל בן-גביר נסע בשבת, הכריח את הנהג שלו לנהוג בשבת, הכריח שוטרים לאבטח אותו בשבת, גרם לצלמים ולעיתונאים לעבוד בשבת – והכל לעיני מיליונים. אין חילול שבת חמור מזה. אבל אפילו עשרת הדיברות לא ימנעו מבן-גביר לעשות את מה שבנה את מעמדו: לשלהב רוחות בזירת פיגוע.

שמחה רוטמן מגביל
ישיג בדיוק את ההפך [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

יו"ר ועדת החוקה מצוי בכזו ריצת אמוק רודנית, עד שהשבוע הוא הגיש הצעת חוק שיכולה להשיג בדיוק את ההפך ממה שהוא רוצה. זו בשורה טובה לשוחרי הדמוקרטיה, כי ייתכן ששמחה רוטמן יצר את המסלול שיאפשר להשבית את המשק כולו – דווקא כאשר מטרתו היא להגביל קשות את זכות השביתה. חשוב מאוד לומר, שרוטמן אמר בפה מלא שהצעתו מיועדת להקשות – ולמעשה למנוע – להשתמש בנשק השביתה נגד ההפיכה המשטרית.

ההצעה באה ימים אחדים לאחר שיו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, יצא נגד הרפורמה והיא חלק מסתימת הפיות הכוחנית שמנסות הממשלה והקואליציה לכפות על מתנגדיהן. לפי ההצעה, עובדים שייפגעו מרפורמות ממשלתיות לא יוכלו לשבות נגדן אם אינם עובדי מדינה; הכנסת ולא בית הדין לעבודה היא שתוכל להגביל שביתות; ניתן יהיה לתבוע עובדים על נזקים משביתה בלתי-מוגנת ואף לפטר אותם; דמי חבר לאיגודים המקצועיים ייגבו רק בהסכמה פרטנית, והסכמים קיבוציים לא יחולו על מי שלא שילם אותם; מעסיק יוכל לפטר כל עובד מחמת אי-התאמה או צמצומים, בית הדין לא יוכל למנוע זאת אלא רק לפסוק פיצויים נוספים.

לא אכנס כאן לכל הפרטים הללו, אבל כן אזכיר שהחוק והפסיקה הנוכחיים אינם מאפשרים לקיים שביתה פוליטית – שביתה שאינה נוגעת במישרין לתנאי ההעסקה של השובתים, אלא נועדה למחות נגד מדיניות הממשלה. כלומר: כבר כיום לא ניתן להשבית – את המשק כולו, ענפים בתוכו או אפילו מקומות עבודה נקודתיים – במחאה על ההפיכה המשטרית. אלא מאי? הצעת החוק הדרקונית הזאת של רוטמן מהווה בהחלט עילה לשביתה כללית – שכן היא פוגעת בצורה רוחבית וקשה בזכות יסוד של העובדים. במילים אחרות: אם רוטמן רצה למנוע שביתות נגד ההפיכה – הוא יקבל שביתות נגד הגבלת השביתות.

ועוד הערה על הצביעות של רוטמן. הוא דיבר על כך ש"ההסתדרות וארגוני עובדים בכלל, נועדו להגן על זכויות עובדים ולא להשתמש בעובדים המאוגדים כבני ערובה, ללא אפשרות בחירה, ככלי פוליטי במאבקים של יושבי ראש הארגון או של בעלי תפקיד". כדאי להזכיר, כי מוסדות ההסתדרות נבחרים בצורה דמוקרטית בידי חבריה, היו"ר נבחר בבחירות אישיות ובר-דוד קיבל אשתקד 78% מהקולות. תזכירו לי מי טוען השכם והערב, שנבחרי הציבור רשאים לפעול ללא מגבלות מכוח המנדט שקיבלו מהציבור. רוטמן הוא אחד הקולניים שבהם, לא?

יואב קיש מצנזר
השר יקבע מי ייכנס [צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90]

קומיסר החינוך, סליחה – שר החינוך, יואב קיש הפך השבוע את עצמו לצנזור-על של בתי הספר. ראש המטה שלו, אסף קזולה, שלח הודעה למנהלי המחוזות במשרד: "בכל פנייה אליכם או אל כפופים אליכם, של גורם פוליטי מהכנסת או מהממשלה מכל קצות הקשת הפוליטית, יש לעדכן את לשכת השר. יתרה מכך, אין אישור לאף גורם פוליטי להיכנס לשטחי מוסדות השייכים למשרד החינוך במישרין או בעקיפין ללא אישור לשכת השר".

תגובת לשכת השר: "תפקיד משרד החינוך הוא בראש ובראשונה לשמור, להגן ולקדם את כלל ילדי ישראל. אף הורה במדינת ישראל לא מוכן ואינו רוצה שפוליטיקאים מימין או משמאל ייכנסו לבית ספר או לגנים של ילדינו ללא אישור מראש. הודעת ראש מטה השר נועדה לתזכר בדבר הדין הקיים, על-מנת למנוע הפיכת מוסדות החינוך לזירה פוליטית מימין ומשמאל ועל-מנת לשמור על התדמית הציבורית הניטרלית של מוסדות החינוך ועובדיהם, כראוי. הדבר היחיד אשר עומד לנגד עינינו הוא טובתם וקידומם של כלל ילדי ישראל".

כמובן. הרי אנחנו יכולים לסמוך על קיש שיאפשר למתנגדי הממשלה להיכנס לבתי הספר. הרי מה שעבד עשרות שנים, כולל בתריסר שנותיו של בנימין נתניהו, היה למעשה פגום וצריך למנוע אותו. הרי במדינה דמוקרטית ברור שהשר הוא זה שיקבע מראש אלו תכנים פוליטיים יוכלו להישמע.

אורית סטרוק תוקפת
פגיעה בזכויות יסוד אינה עניין פנימי [צילום: AP]

למי שלא הבין מהו המשרד למשימות לאומיות, נתנה השבוע השרה אורית סטרוק דוגמה מצוינת: משימה לאומית היא להתעמת בפומבי עם ארה"ב ולתקוף אישית את שר החוץ שלה, אנתוני בלינקן. "מבינה שהחלטת לתת לראש הממשלה שלנו שיעור בדמוקרטיה. ובכן, דמוקרטיה היא קודם כל חובתה של מדינה לקבוע את דרכה בהתאם להצבעת אזרחיה-שלה, שלכל אחד מהם ניתן משקל שווה, וללא מעורבות זרה" – לימדה סטרוק את האיש מספר ארבע בשרשרת הירושה למשרת נשיא ארה"ב.

במה זכה בלינקן לשיעור הפרטי-פומבי הזה? במסיבת עיתונאים עם בנימין נתניהו, הוא התייחס להפיכה המשטרית: "לאורך מערכת היחסים בין מדינותינו, מה שאנו חוזרים אליו שוב ושוב הוא שמערכת היחסים מושרשת הן באינטרסים משותפים והן בערכים משותפים. אלו כוללים את תמיכתנו במוסדות ועקרונות דמוקרטיים, לרבות כיבוד זכויות אדם, צדק שווה לכולם, שוויון זכויות של קבוצות מיעוט, שלטון החוק, עיתונות חופשית וחברה אזרחית איתנה... בניית קונצנזוס להצעות חדשות היא הדרך היעילה ביותר להבטיח שהן יתקבלו ושהן יחזיקו מעמד". ואילו לנשיא יצחק הרצוג אמר בלינקן: "אנו מעריכים את המנהיגות שלך, את בהירות קולך בכל הנוגע להורדת המתחים כאן בין הקהילות ואת בהירות קולך בכל הנוגע למציאת דרך טובה קדימה. זה בונה קונצנזוס בשאלת הרפורמה השיפוטית".

לכאורה: התערבות בוטה בענייניה הפנימיים של ישראל. אבל סטרוק התעלמה, מן הסתם לא במקרה, משתי עובדות מכריעות. האחת: ישראל לא תשרוד בלי ארה"ב ולכן מותר לאחרונה להתייחס למתרחש בה, במיוחד לגבי מהלכים המאיימים לשנות את אופי המשטר ולהקשות על וושינגטון לומר שהיא תומכת ב"דמוקרטיה היחידה במזרח התיכון". השנייה: פגיעה בזכויות יסוד אינה עניין פנימי. כך נהג העולם נגד משטר האפרטהייד בדרום אפריקה, כך הוא נוהג כיום נגד אירן ואפגניסטן ומיינמאר ועוד. ממשלת נתניהו בהחלט מצעידה אותנו לעבר המועדון המפוקפק הזה. מי שמוליך לרודנות, שלא יתבכיין כאשר העולם הנאור יוצא נגדו.

עוד כהנה וכהנה
חוסמים את הגישה [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

  • למיטב זכרוני, מעולם לא היו מגבלות תנועה כה קשות סביב הפגנות כפי שיש בשבועות האחרונים מול המפגינים בתל אביב. כניסות לעיר והגישה לאיזורי ההפגנות נחסמות שעות לפניהן, וכך ניתן להגיע אליהן רק ברגל או בהסעות. וזה נעשה אחרי שאיתמר בן-גביר דרש למנוע הפרות סדר בהן, ובעקבות דיונים בראשות המפכ"ל קובי שבתאי – שוב התנהלות חסרת תקדים. אני מתקשה לתת למשטרה, היודעת היטב לאן נושבת הרוח, את הקרדיט שמדובר רק בשמירת הסדר הציבורי ובטחונם של המפגינים. זה נראה יותר כמו הגבלה בוטה של היכולת להפגין.

  • התגובות של מוליכי ההפיכה המשטרית לביקורת המקצועית עליה הן לרוב מתקפות אישיות, לעיתים פרועות וגסות, כולל נגד היועצת המשפטית גלי מיארה והנגיד אמיר ירון. מעבר לבריונות המבישה ועמוסת הצביעות והכזבים, זהו ניסיון לסתימת פיות העלול להלך אימים על אחרים בדרגים נמוכים יותר.

  • שלמה קרעי תכנן לפרסם בשבוע הבא את תוכניתו לקצץ בצורה עמוקה בתקציב מחלקת החדשות בתאגיד כאן – שמשמעותה לכל הפחות פירוק המחלקה, אם לא התאגיד כולו. זה כנראה לא ייעשה כעת, כי המאמצים מרוכזים בהפיכה המשטרית, אבל הכוונה קיימת והיא ברורה: אמצעי תקשורת שלא יתיישר עם הקו של הממשלה השולטת בו – יחוסל.

  • מיקי זוהר דיבר בשבוע שעבר בתיאטרון הבימה על כוונתו למצוא תקציב שיאפשר לו להופיע ברחבי הארץ – כוונה ראויה לכל שבח. אבל הוא המשיך והמשיל זאת לכך שבהיותו ילד אמו הכריחה אותו לאכול בכפית מה שלא אהב, עד שגילה שבעצם זה טעים לו. באותה צורה, אמר זוהר, נדחוף תרבות לציבור גם אם לא יאהב, עד שיגלה שזה טעים לו. אולי סתם משל מטופש ובלתי מוצלח – אבל בהינתן כל יתר האירועים השבוע, אולי פליטת פה המלמדת על שאיפה לרודנות גם ואפילו בתחום התרבות.

  • על-פי כמה דיווחים, הנשיא יצחק הרצוג הציע פסק זמן של שבועיים בחקיקת ההפיכה המשטרית לצורכי הידברות והשר יריב לוין הגיב בשלילה. אפילו כבודו של מוסד הנשיאות לא מעניין אותם. אפילו פנייה של נשיא המדינה לא תגרום להם לעצור לרגע. כי זה הם ורק הם.

תאריך:  03/02/2023   |   עודכן:  03/02/2023
איתמר לוין
+מקרון הביע חשש מהרפורמה המשפטית; נתניהו: תהיה הידברות
13:52 03/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לפי "לה מונד" הנשיא הצרפתי אמר כי אם התוכנית תעבור – צרפת תסיק שישראל "יצאה מהקונספציה של דמוקרטיה"  ▪  דיווח: נתניהו מבקש לגייס תמיכה רחבה לאפשרות  ▪  נתניהו נועד עם אנשי עסקים צרפתיים
מקרון ונתניהו בפגישתם [צילום: מישל אוילר/AP]
+נתניהו נועד עם עשרות משקיעים בפריז
12:53 03/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לדכת ראש הממשלה: "מה שאומרים על בריחת משקיעים הוא שטויות. איש מהמשתתפים לא התייחס לרפורמה המשפטית"  ▪  עשרות כלכלנים ומנכ"לים לשעבר חתמו על מכתב המביע את דאגתם מהשפעתה של הרפורמה המשפטית על עצמאות מערכת המשפט והשירות הציבורי
צוות לע''מ: צילום - עומר מירון, צלילים - ניר שרף
נתניהו עם אנשי העסקים מצרפת [צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ]
+ביסמוט: לא אופתע אם סער כתב למיארה את חוות הדעת
12:19 03/02/23  |  עידן יוסף
‏ח"כ בועז ביסמוט תקף את חוות הדעת של היועמ"ש לממשלה. בראיון לכאן רשת ב' אמר: "ניגוד עניינים? היא כתבה מתוך פוזיציה. לא אופתע אם בכלל גדעון סער כתב את זה. נתניהו לא יהיה חבר בוועדה למינוי שופטים ולא ישפיע עליה. מה לעילת הסבירות ולמשפט שלו? מדובר בבחינה של מעשי מנהל ולא של הרשות השופטת".
+ג'יי פי מורגן: הסיכון להשקעות בישראל במגמת עלייה
09:47 03/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בנק ההשקעות האמריקני מביע חשש מחוסר ודאות מוגבר בארץ לצד פרמיית סיכון גבוהה, ועורך השוואה בין מערכות המשפט בישראל ובפולין  ▪  בג'יי פי מורגן מתנערים מדוח ההרגעה שפורסם השבוע ומדגישים בפני הלקוחות: "זו העמדה הרשמית של הבנק על הרפורמה המשפטית המוצעת"
ג׳יי פי מורגן. עדיין ממליץ על קניית אג"ח ישראלי [צילום: בבטו מתיוס/AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שבוע של טעימות מן הרודנות שבדרך
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם אחד
3/02/23 11:03
2
חצי אמת
3/02/23 13:23
3
ירושלמית
3/02/23 14:09
 
לירושלמית הצודקת:
3/02/23 23:50
4
סתם אחד
3/02/23 19:19
5
באום
4/02/23 08:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
ג'יי פי מורגן, בנק השקעות מוביל בארה"ב, פרסם דוח המצביע על עלייה בסיכון להשקעות בישראל. זאת לאחר שהבנק הצהיר בתחילת השבוע באופן לא רשמי כי המהפכה המשפטית לא תחליש את כלכלת המדינה בזמן הקרוב. מחלקת המחקר של הבנק מציינת פוטנציאל לתקופה ממושכת של אי-ודאות ופרמיית סיכון גבוהה כגורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון. הדוח מציין גם עלייה בתנודתיות הנכסים בארץ עקב מתחים גיאופוליטיים וחששות מהרפורמה המשפטית.
03/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת החוקה של הכנסת מציע נוסח חדש לחוק יסוד: השפיטה. על-פי הנוסח שפרסם (יום ה', 2.2.23), יהיו בוועדה למינוי שופטים תשעה חברים - שלושה עבור כל אחת מרשויות השלטון, ולא 11 כפי שהוצע בתחילה.
02/02/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, הציע להקפיא את החקיקה הנוגעת לרפורמה המשפטית למשך שבועיים על-מנת שניתן יהיה לקיים משא-ומתן בין הממשלה לבין נשיאת בית המשפט העליון בניסיון להגיע לפשרה בנושא. כך פורסם (יום ה', 2.2.23) בחדשות 12.
02/02/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
פרקליטות המדינה אישרה למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד עו״ד דוד חודק על הסתה לאלימות. האישור ניתן בעקבות פניית משטרת ישראל אל הפרקליטות בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד עו"ד דוד חודק. זאת, לאחר שחודק אמר בכינוס של לשכת עורכי הדין כי יהיה מוכן להשתמש בנשק אם מדינת ישראל תהפוך לדיקטטורה.
02/02/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
"קבלת ההסדר המוצע תוביל למבנה משטרי שבו לרשות המבצעת והמחוקקת סמכות רחבה ולמעשה בלתי מוגבלת, שאין בו מענה מובנה לחשש אפשרי מפני שימוש לרעה בחקיקה או בחקיקת יסוד לצורך עקיפת הביקורת השיפוטית, או לפגיעה במאפייניה הגרעיניים של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית". כך אומרת (2.2.23) היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, בחוות דעתה על הצעות הרפורמה מערכת המשפטית של שר המשפטים, יריב לוין.
02/02/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 347/88, איוון דמיאניוק נגד מדינת ישראל. השופטים מאיר שמגר, מנחם אלון, אהרן ברק, אליעזר גולדברג, יעקב מלץ. 29 ביולי 1993
דן מרגלית
דן מרגלית
אם בסיומה יעלה בידי ארצות הברית לכונן ברית הגנה מפני האימפריאליזם האירני שייצור שותפות של ממש בין אמריקה, ישראל, סעודיה, מצרים, ירדן והמפרציות המלחמה הייתה כדאית
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il