|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כך עזר עוד ניר ליסטר להוריד פרופיל מקרבי בשביל מיונים טכנולוגיים
כתיבת המומחים
עו"ד דפנה שגל פודור - הסדרת מעמד בישראל לבני זוג זרים: כל מה שצריך לדעת
חאן. זו לא אנטישמיות [צילום: מרי אלטפר, AP]
שישה בשישי / חרבות ברזל (שבוע 33)

ותודה להפיכה המשטרית

קיים קשר ישיר בין הבקשה להוציא צווי מעצר לנתניהו וגלנט לבין "הרפורמה המשפטית" כיצד נתניהו נותן לסינוואר את המטרה האסטרטגית לשמה יצא למלחמה
24/05/2024  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות


לאן נעלמה המשילוּת
הממשלה ריסקה את "כיפת הברזל המשפטית" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מה קרה השבוע שלא קרה במשך עשרות שנים, והוביל לכך שהתובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי, כרים חאן, ביקש צווים למעצרם של בנימין נתניהו ויואב גלנט? בקרב תומכי הממשלה, אלה שלא מסוגלים לייחס לה שום כישלון ושום מחדל, אף נשמעה טרוניה: להיכן נעלמה "כיפת הברזל המשפטית" שהבטחתם לנו?

ובכן, אתם ריסקתם אותה. יש קשר ישיר וברור בין ההפיכה המשטרית (המכונה "הרפורמה המשפטית") לבין הצטרפותם של נתניהו וגלנט לרשימה בה נכללו עד כה ולדימיר פוטין, סלובודן מילושביץ ועומר אל-בשיר. חאן ציין במפורש בהודעתו את עקרון המשלימוּת: בתי הדין הבינלאומיים היכן פועלים כאשר ניתן לסמוך על בתי המשפט המקומיים. כל עוד מערכת אכיפה ומשפט לאומית נחשבת לעצמאית ומקצועית, המערכת הבינלאומית תותיר בידיה את הטיפול בחשדות לעבירות ויהיו החמורות ביותר, כולל פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות.

חאן נכנס לפעולה משום שהגיע למסקנה שאינו יכול לסמוך, ודאי לא בכל מאת האחוזים, על המערכת הישראלית. הוא יודע שהממשלה הנוכחית ניסתה להשתלט על בתי המשפט ולהפוך את מינוי השופטים לפוליטי. הוא יודע שפסיקותיהם של שופטים הן אבן בוחן פוליטי לקידומם. הוא יודע שיש נסיונות להלך אימים על שופטים. הוא יודע שהשר הממונה על המשטרה רוצה להתערב בחקירות. הוא יודע שאותו שר מעניק גיבוי אוטומטי לשוטרים שפוגעים בערבים ובמתנגדי משטר.

הוא יודע שהממשלה משפילה בפרהסיה את היועצת המשפטית שלה, ממדרת אותה (כולל מדיוני קבינט המלחמה) ורוצה להדיח אותה. הוא יודע שהממשלה שאפה לשלול מבית המשפט העליון כלים מרכזיים בביקורת השיפוטית עליה. הוא יודע שאין נשיא קבוע לבית המשפט העליון ושחסרים בו שניים מבין 15 שופטיו. הוא יודע שהממשלה והקואליציה עדיין רוצות לקדם את המהלכים שנבלמו ערב המלחמה ובעטייה. לאור כל זאת הוא חושש, שלא תיתכן בדיקה עצמאית ורצינית של החשדות שהוא מעלה. בלי ההפיכה המשטרית, חאן אפילו לא היה מתקרב לצווים הללו.

עוזרים לאויבינו
בית הדין הפלילי הבינלאומי, האג [צילום: פטר דג'ונג, AP]

יש עוד גורמים לבקשה השערורייתית של חאן. ולא, אנטישמיות כנראה איננה אחד מהם; לאיש אין עבר אנטישמי ואין שום דבר שמעיד על הווה אנטישמי. אבל בהחלט יש כאן שיקולים פוליטיים. שופטים ותובעים בבתי הדין הבינלאומיים מושפעים מהעמדות הפוליטיות של ממשלותיהם (וזה אבסורדי במיוחד לאור עקרון המשלימות, כי הם הרי מצפים מהמערכות הלאומיות להיות א-פוליטיות). עד עכשיו, הם נזהרו שלא לפגוע בישראל משום שידעו שיש לה גיבוי משמעותי של כמה מן המדינות החשובות ביותר בעולם: ארה"ב, גרמניה, בריטניה, צרפת. אבל כעת, כאשר ממשלת החורבן מוליכה אותנו לבידוד חסר תקדים, אין הם חוששים שמהלכים נגד ישראל יהפכו לחרב פיפיות נגדם ונגד בתי הדין.

בנוסף לכך, יש אצלנו מספיק בכירים שמספקים שפע של חומר לשונאינו. שרים וחברי כנסת שלוחי רסן ולשון, המפזרים הצהרות לוחמניות-עברייניות. שוטרים שברוח השר הממונה נמנעים מלפעול לאבטחת משאיות הסיוע לרצועה. שרים שמבצעים מהלכים מטומטמים בעיתוי הכי לא מתאים (נגיע אליהם בהמשך). כמו במשך שנים על גבי שנים, העדר של הסברה מקצועית ויעילה שתצביע על האמת שלצידנו ועל השקרים וחוסר ההיגיון של הצד השני (ראו למשל את מאמרו המעולה של גיורא איילנד על ההיבטים הצבאיים של הבקשה לצווי מעצר).

גם כאן מצטרפת ההפיכה המשטרית, כפי שציינתי בעבר. ישראל נכנסה למלחמת חרבות ברזל כאשר היא בגרעון תדמיתי: לא עוד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, אלא דמוקרטיה תחת מתקפה מבפנים – מצד הממשלה. שלטון שמחולל הפיכה, רוב שדורס מיעוט, שמרנים שהם אנרכיסטים. הם הצליחו להפיל את הבית – עלינו.

בחזרה לאפרים קישון
מקבל את מניעת הנורמליזציה [צילום: אוסמה עבד אל-רחמן, AP]

אחת היצירות הידועות ביותר של אפרים קישון היא "איך איבדנו את אהדת העולם". לאחר מלחמת סיני טען קישון בהומור ציני וכואב, שישראל הייתה זוכה לאהדה אם הייתה מאפשרת למצרים להשמיד אותה; אבל בפזיזותה היא ניצחה במלחמה וכך איבדה אהדה זו. 68 שנים מאוחר יותר, הדברים מתרחשים במציאות.

7 באוקטובר הביא עימו גל של תמיכה חסרת תקדים בישראל. העולם התרבותי באמת הזדעזע עד עמקי נשמתו, ויש לזכור שבימים הראשונים לא היו ידועות הזוועות במלוא היקפן. אפשר היה לשער מראש שהאהדה הזאת תתפוגג עם הזמן, במיוחד כאשר ישראל תתחיל להכות בחזרה. אבל הממשלה הנוכחית הגדילה לעשות: היא לא החזירה אותנו לנקודת המוצא, אלא מקרבת אותנו בצעדי ענק למעמד של מדינה מצורעת. ושיהיה ברור: אין לנו שום סיכוי לשרוד אם נהיה אפילו רבע מצורעים. לא ביטחונית, לא מדינית, לא כלכלית, אפילו לא ברמת האוכל.

נכון שיש לזה רקע ארוך ועמוק. נכון שאולי יהודי טוב אינו בהכרח יהודי מת, אבל יהודי אהוד הוא לרוב יהודי מוכה. אלא שבמקרה הנוכחי, הפתרון ברור מאין כמותו: ישראל צריכה להבהיר מה יקרה ברצועה אחרי המלחמה, לתת אופק לסיומה תוך שחרור החטופים והחזרת תושבי הצפון לבתיהם, ולהשתלב בקואליציה מערבית-סונית נגד אירן. ויש לזה מחיר: סוג של הסכמה כלשהי להקמת מדינה פלשתינית.

מדינה פלשתינית תהווה סכנה רבתי לישראל. זה יהיה פרס לטרור בכלל ולחמאס בפרט. הרשות הפלשתינית היא גוף מושחת ותומך טרור בראשותו של מכחיש שואה. אך דומה, שאפילו סעודיה רוצה רק את זה – סוג של הסכמה כלשהי. למשל: בנימין נתניהו יכול לומר "את עמדתי העקרונית הבעתי ב-2009", בנאום בר-אילן; זהו. סעודיה רוצה עלה תאנה שיאפשר לה להגיע להסכם הגנה עם ארה"ב, תמורת נורמליזציה עם ישראל. אם לא, היא תסתפק בעסקה קטנה יותר עם האמריקנים – ואנחנו נישאר לבדנו בחוץ, וזה יותר מסוכן מאשר שלוש מדינות פלשתיניות.

ראו את עומק האבסורד: יחיא סינוואר יצא למלחמה כדי למנוע נורמליזציה בין ישראל לסעודיה. הסירוב של נתניהו – המפחד מאיתמר בן-גביר יותר מאשר מסינוואר – לאפשר את הנורמליזציה הזאת, נותן לסינוואר את מה שרצה להשיג. וכל זה – תחת הססמה של "ניצחון מוחלט". אם זה לא היה אמיתי, זה היה נשמע כמו עוד יצירה של קישון.

כאשר נתניהו לא מסכים
תמכו בהצעה של אלון [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]

עוד משהו על ההתנהלות של נתניהו. כידוע, קבינט המלחמה מונה חמישה חברים: בנימין נתניהו, בני גנץ, יואב גלנט, גדי איזנקוט ורון דרמר. השבוע דווח, כי כאשר הגיש אלוף (מיל') ניצן אלון הצעה לחידוש המו"מ עם חמאס – הפצירו גנץ, גלנט ואיזנקוט בנתניהו להיענות לה. נתניהו התנגד, ואילו עמדתו של דרמר לא פורסמה. מכל מקום, ההצעה כלל לא הועלתה להצבעה. למה? כי נתניהו לא העלה אותה להצבעה.

זה בדיוק מה שעושה יריב לוין בוועדה לבחירת שופטים: מנצל לרעה את מעמדו כיו"ר כדי שלא להצביע על הצעות שאינן מקובלות עליו. הערתי אז ואני מעיר כיום, והפעם זה כמובן הרבה יותר חשוב: מי שמנופפים לנו ב"יש לנו 64" והולכים במסלול של עריצות הרוב, מראים שאין להם שום בעיה גם עם עריצות של המיעוט. הם יכפו את דעתם ויהי מה.

האטימות
"הוא הגיע לתחתית והתחיל לחפור" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

אליפות האטימות השבועית הולכת בקלות לשתי חברות כנסת. התלבטתי אם להזכיר את שמותיהן, כי ככלל – אני לא רוצה להדהד אנשים כאלה. אבל חייבים להוקיע אותן. לימור סון הר-מלך יצאה מישיבת ועדת החוקה כאשר נציגי משפחות חטופים היו בעיצומם של דבריהם. וזה עוד טוב ליד טלי גוטליב, אשר האשימה את אמו של אחד החטופים בכך שהיא פוגעת במדינה משום שהמחאה שלה ושל המשפחות האחרות משודרת באל-ג'זירה.

לא היו לי יותר מדי ציפיות מן השתיים הללו, שמצליחות בכל פעם מחדש לעשות את מה שכתב קצין בריטי בחוות דעת על אחד מחייליו: "הוא הגיע לתחתית והתחיל לחפור". כדי להכריע מי מהן יותר גסת רוח, יותר חסרת מינימום של ממלכתיות, יותר משפילה את כבוד הכנסת – בשביל זה צריך פוטו פיניש. ותהיו בטוחים שעוד לא ראיתם את התחתית הבאה.

הטמטום
אצבע בעין לעולם, סטירת לחי לישראל [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הדבר החיובי היחיד אצל הר-סון מלך וגוטליב הוא, שבסופו של דבר – הן יכולות בעיקר לדבר. אם אתם רוצים לראות מה קורה כאשר גם נותנים לאנשים כאלה יכולת ביצוע, תסתכלו על שלמה קרעי ובצלאל סמוטריץ. אין מנוס מלומר, שהשבוע הם התנהגו בטמטום מוחלט, ובעיקר – פגעו בצורה קשה במדינה בעיתוי הכי לא מתאים.

זה התחיל עם שר התקשורת, שהחליט להפגין שרירים ושלח את פקחיו לתפוס ציוד של סוכנות הידיעות AP על-פי חוק אל-ג'זירה. שתבינו: שר במדינה המתיימרת להיות דמוקרטית, משתיק שידורים של אחד מגופי התקשורת החשובים ביותר בעולם באירוע התופס תשומת לב גלובלית. קרעי עשה את זה כאשר מעמדה הבינלאומי של ישראל מצוי בשפל חסר תקדים, וכאשר בית הדין בהאג עומד להכריע בבקשתה של דרום אפריקה לחייב אותה לאפשר לעיתונאים להיכנס בצורה חופשית לרצועת עזה. קרעי נסוג אחרי פחות מיממה תחת לחץ אמריקני, אבל תהיו בטוחים שהוא לא למד את הלקח.

זה נמשך עם שר האוצר, שהודיע שימנע העברת כספי מיסים לרשות הפלשתינית בתגובה על ההכרה בה מצד כמה ממדינות אירופה. זה כמובן רק תירוץ: סמוטריץ' מנסה כבר למעלה משנה לחנוק את הרש"פ, גם תוך הפרת החלטות של הקבינט. הפעם הוא רוצה להעניש אותה על כך שהיא מקדמת בצורה לגיטימית את מעמדה הבינלאומי, אחרי ש-140 מדינות כבר הכירו במדינה הלא-קיימת הזאת. והוא עושה זאת כאשר הרש"פ חיונית לשמירת השקט היחסי ביהודה ושומרון, וכאשר רוב העולם רואה בה – בצורה זו או אחרת – שותפה להסדרים שאחרי המלחמה. עוד אצבע בעין לעולם, שהיא בעצם סטירת לחי אדירה לישראל.

תאריך:  24/05/2024   |   עודכן:  24/05/2024
איתמר לוין
+המל"ל ומשרד החוץ: ישראל תמשיך בפעולה הצבאית נגד חמאס ובהזרמת סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה
19:25 24/05/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
הודעת ראש המל"ל צחי הנגבי ושר החוץ ישראל כ"ץ, שהינה בפועל פרי-התייעצות של ראש הממשלה ובכירים נוספים בהנהגת המדינה, ניתנה שעות ספורות לאחר שניתנה החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג - שהוציא צווים המחייבים את ישראל לעצור את הפעולה הצבאית ברפיחככל שהיא עלולה לפגוע באוכלוסייה האזרחית ולגרום הרס מלא או חלקי
הנגבי, נתניהו. ממשיכים במבצע ברפיח, תוך שמירה על החוק הבינלאומי [צילום: AP]
+לוחם מילואים נפצע קשה בהיתקלות בצפון רצועת עזה
19:20 24/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שלוש אוגדות ברצועת עזה והשמידו תשתיות טרור, מחסני אמצעי לחימה וחוליות מחבלים  ▪  הכוחות הצליחו לחסל מחבלים וחשוף אמצעי לחימה רבים  ▪  כלי טיס של חיל-האוויר השמידו עמדת שיגור שהייתה אחראית לירי רקטות לעבר מרחב אופקים
לוחמים ברצועה [צילום: דובר צה''ל]
+חוסל סגן מפקד הביטחון הלאומי של חמאס ברצועת עזה
19:01 24/05/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו וחיסלו את המחבל צ׳יאא׳ אלדין אלשרפא  ▪  חיסולו בוצע בפעולה משותפת של אוגדה 99, אמ״ן ושב״כ
[צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+בנט: בית הדין בהאג נתן אור ירוק לארגון טרור להמשיך לרצוח, לשרוף ולאנוס ולהסתתר מאחורי אוכלוסייה אזרחית
17:46 24/05/24  |  יואב יצחק
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט מבקר בחריפות את החלטת בית המשפט הבינלאומי לצדק שמשכנו בהאג. החלטת בית המשפט המחייבת את ישראל להפסיק את הפעולה הצבאית ברפיח, טוען בנט, נותנת אור ירוק לכל ארגון טרור להמשיך לרצוח, לשרוף ולאנוס ולהסתתר מאחורי אוכלוסייה אזרחית.

יש שלוש אפשריות בלבד להילחם ברוצחי ואנסי חמאס שמתחבאים מאחורי אזרחים עזתים, קובע בנט (ציטוט): 1. לא להתחשב באזרחים. להפציץ את כל עזה. אפשר לנצח ב-72 שעות אך ימותו חצי מיליון אזרחים; 2. ⁠לפנות את האזרחים מאזור התקיפה ואז להילחם בחמאס. כך צה״ל פועל. זה איטי, מסורבל ועולה בחיי חיילים. כרגע בית הדין בהאג פסל זאת; 3. ⁠לא לעשות כלום. לאפשר לחמאס לטבוח בנו בלי מענה.

בית הדין בהאג אומר לישראל: אל תשאירו אזרחים ליד מחבלים ואל תפנו אזרחים. פשוט אל תילחמו.

עם חפץ חיים, קובע בנט, "חייב לחסל את האויב. פשוט אין לנו ברירה".
+נתניהו מכנס התייעצות שרים בעקבות ההחלטה בהאג
17:31 24/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מומחים משפטיים וצבאיים: הצו אוסר על פעולות צבאיות שעלולות לפגוע בצורה חמורה באוכלוסייה האזרחית, ולכן ישראל תוכל להמשיך בפעולות מדודות שגם זוכות לתמיכה שקטה מצד ארה"ב
אוהלי פליטים ברפיח [צילום: עבד אל-כרים חאנה, AP]
+פורום הגבורה: קוראים לעם להתאחד סביב הדרישה להמשך הלחימה
17:11 24/05/24  |  איציק וולף
פורום הגבורה, המאגד משפחות שכולות לחיילים שנפלו במלחמת חרבות ברזל, מסר בתגובה להחלטת בית הדין בהאג כי יש להמשיך את המשימה שבשמה נפלו החיילים.

"אנו קוראים לממשלה לא להיכנע לתכתיבים האנטישמים מבית הדין הלאומי בהאג, אלא להורות על הרחבת הלחימה, כפי שהבטיחו לנו בפגישות עמם. נמשיך לשבת במאהל הגבורה שאותו הקמנו לפני שלושה שבועות, עד שההבטחות האלה ימומשו במלואם. כמו כן, אנו קוראים לכל עם ישראל להתאחד סביב הדרישה לניצחון ולתת רוח גבית לממשלה ולמערכת הביטחון להמשיך את הלחימה", אמרו.
[צילום: קובי גדעון / לע״מ]
+מפלגת חד"ש: אסור לארה"ב להגן על ישראל באמצעות וטו במועצת הביטחון
17:08 24/05/24  |  איציק וולף
ממפלגת חד״ש נמסר בתגובה להחלטת בית הדין הבינלאומי לצדק כי הפסקת המבצע ברפיח היא הכרחית.

"הפסקת המלחמה כולה וקידום עסקת חטופים היא צו השעה. החלטת בית הדין לא מותירה מקום לספק - מלחמת החורבן בעזה היא פשע מלחמה מתמשך. החורבן הפיזי, ההרעבה האכזרית - כל אלה לא ניתנים לנימוק או להסבר, ואינם עומדים בעקרונות הבסיסיים של אנושות", טענו במפלגה.

עוד טענו כי על ממשלת ישראל לקבל את הכרעת הדין ולעצור את המבצע ברפיח באופן מידי. אך זה לא מספיק - עליה לפעול להפסקת המלחמה כולה ולהסכם חילופי חטופים/אסירים שיביא להפסקת אש מתמשכת וקבועה.

"אם אנשי הימין הקיצוני בשלטון יחליטו להתעלם מצווי בית הדין ולהוסיף לקדם את חזונם המשיחי של כיבוש ויישוב מחדש של הרצועה, על הקהילה הבינלאומית לפעול מול ישראל כמדינה עבריינית, ולהכיר מיד במדינת פלשתין עצמאית. אסור לארצות הברית להגן על העבריינות הישראלית במועצת הביטחון ולספק לה וטו. הדין הבינלאומי מוכרח לחול גם על בנות בריתה של ארה״ב", טענו במפלגה.
[צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+ח"כ רוטמן: המחויבות של ישראל היא להגן על אזרחיה ולהשיב את החטופים
17:06 24/05/24  |  איציק וולף
יו״ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, אמר בתגובה להחלטת האג כי המחויבות העליונה של מדינת ישראל היא להגן על אזרחיה, להשיב את החטופים, לחסל את החמאס ולהחזיר את כוח ההרתעה בכל החזיתות, לאחר אירועי השבעה באוקטובר.

"‏זהו הצו העליון שעל מדינת ישראל לכבד. ‏כל צו אחר של כל ערכאה שהיא לא גובר עליו", אמר.
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+שר האוצר: לא נסכים להפסקת המלחמה, ההיסטוריה תשפוט את מי שעמדו לצד הנאצים של חמאס
17:05 24/05/24  |  איציק וולף
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר כי מי שדורש ממדינת ישראל להפסיק את המלחמה, דורש ממנה לגזור על עצמה להפסיק להתקיים.

"לא נסכים לכך. אם נניח את נשקנו, האוייב יגיע למיטות ילדינו ונשותינו בכל הארץ. אנחנו ממשיכים להילחם למעננו ולמען העולם החופשי כולו. ההיסטוריה תשפוט את מי שעמד היום לצד הנאצים של חמאס דאעש", אמר בעקבות החלטת בית הדין בהאג.
[צילום: תקשורת השר]
+ליברמן: ההחלטה בהאג מוכיחה שמוסדות האו"ם הפכו לסייעני מחבלים
17:03 24/05/24  |  איציק וולף
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר בעקבות החלטת בית הדין בהאג כי כפי שהזהיר, ההחלטה של ממשלת ישראל להתייצב בפני בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, הייתה טעות חמורה ונפילה למלכודת עם סוף ידוע מראש.

"ההחלטה של בית הדין מהיום, מוכיחה שמוסדות האו״ם למיניהם וגם בית הדין הפלילי בהאג, הפכו לסייענים של מחבלים בכל רחבי העולם וכל תפקידם הוא להרתיע מדינות דמוקרטיות במאבקם מול ארגוני הטרור", אמר.

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שלום עכשיו: הזדמנות לסיום המלחמה ולהסכם כולל להחזרת החטופים
17:01 24/05/24  |  איציק וולף
מתנועת שלום עכשיו נמסר בעקבות החלטת בית הדין בהאג כי ההחלטה היא הזדמנות לשינוי כיון ולקידום האינטרס הישראלי, סיום המלחמה שמוטב והייתה מסתיימת מזמן, והחזרת החטופים כחלק מהסכם כולל.

"זוהי החלטה מחייבת מתוקף חברותנו בקהיליה הבינלאומית וההכרה במוסדותיה, ועלינו לכבד אותה. כך נמנע את המשך הדרדרות מעמדה ובידודה של ישראל בעולם. התשובה הישראלית חייבת להיות כן מהדהד לתכנית ביידן, וקידום ההסכם האיזורי שעיקרו שתי מדינות. זו הדרך היחידה להציל את החטופים ולהביא ביטחון ועתיד טוב יותר לאזור", לשון הודעת שלום עכשיו
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ביה"ד בהאג: להפסיק מיד את המתקפה ברפיח העלולה לפגוע באוכלוסייה האזרחית
15:17 24/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דחה את בקשת דרום אפריקה להורות לישראל להפסיק לחלוטין את המלחמה בעזה  ▪  קובע: המצב ברצועה מחמיר, קיימת לכאורה סכנה לרצח עם וישראל לא סיפקה תשובות מספקות  ▪  ישראל צפויה לסרב והנושא יועבר למועצת הביטחון, שם תקווה לווטו אמריקני
סלאם בעת הקראת ההחלטה [צילום: פיטר דה-יונג, AP]
+צה"ל ושב"כ חילצו גופות שלושה חטופים
10:45 24/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דובר צה"ל התיר לפרסום כי גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז חולצו הלילה במבצע משותף של צה״ל ושב״כ  ▪  הם נחטפו מעיקול מפלסים לעזה והוסתרו במנהרה בג'באליה  ▪  מספר החטופי ברצועה כעת הוא 121, מתוכם 39 הוכרזו חללים
השלושה נרצחו ב-7 באוקטובר
+שר החוץ הורה על ניתוק הקשר בין הנציגות הספרדית בארץ לפלשתינים
09:33 24/05/24  |  עידן יוסף
שר החוץ ישראל כ"ץ החליט לנתק קשר בין הנציגות הספרדית בישראל לבין הפלשתינים ולאסור על הקונסוליה הספרדית בירושלים לתת שירות לפלשתינים מיהודה ומהשומרון.

בהודעתו הסביר כ"ץ כי נקט במהלך "בעקבות הכרת ספרד במדינה פלשתינית וקריאתה האנטישמית של סגנית ראש ממשלת ספרד, שלא להסתפק בהכרה במדינה פלשתינית 'ולשחרר את פלשתין מהנהר ועד הים'. ואם הבוּרה מלאת השנאה הזאת רוצה להבין מה באמת האיסלאם הרדיקלי רוצה, שתלך ללמוד על 700 שנות שלטון איסלאמי באל אנדלוס - ספרד של היום".
+יו"ר בית הנבחרים: "בקרוב נארח את נתניהו בישיבה משותפת של הקונגרס"
08:41 24/05/24  |  עידן יוסף
יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון: "בקרוב נארח את ראש הממשלה נתניהו בישיבה משותפת של הקונגרס". הדברים נאמרו בטקס לציון יום העצמאות ה-76 למדינה שאירח שגריר ישראל בארה"ב מיכאל הרצוג.
+הבנק העולמי: גובר הסיכוי לקריסה כספית של הרשות הפלשתינית
08:31 24/05/24  |  עידן יוסף
הבנק העולמי: המשבר הכלכלי ברשות הפלשתינית החמיר בשלושת החודשים האחרונים והגביר מאוד את הסיכוי לקריסה כספית של הרשות. הגורם למשבר הוא הפער הגדל בין הכנסותיה לבין הסכום הדרוש למימון הוצאותיה הציבוריות הבסיסיות.
+אקונומיסט נגד כרים חאן: צעד פגום, מיותר ומזיק
08:05 24/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
העיתון טוען שבקשות המעצר של התובע בבית הדין הפלילי מתעלמות מכך שלישראל יש מערכת משפט עצמאית, משוות בין הדמוקרטיה המותקפת לבין טרוריסטים וממילא לא יסתיימו בהעמדה לדין של איש
חאן. הדרך היא דיפלומטיה ופוליטיקה, לא משפט [צילום: פיטר דה-יונג, AP]
+התגובה ההולמת לצווי המעצר בהאג: הריסת חאן אל אחמר
04:01 24/05/24  |  אביעד ויסולי   |   לרשימה המלאה
ראשי מדינות בכל העולם מסתכלים כעת מה תעשה ישראל  ▪  אם התגובה שלנו תהיה בכיינית יתייחסו אלינו בעולם בזלזול ויחריפו את הצעדים
חאן אל אחמר [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ותודה להפיכה המשטרית
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גז'במכר
24/05/24 12:45
2
ABE333
24/05/24 16:56
3
המושך בגזר
24/05/24 17:18
4
יודוד
26/05/24 04:05
5
עובד 1
26/05/24 16:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
המלחמה בעזה היא אסון דיפלומטי לישראל, ביצה צבאית וטרגדיה אנושית. כרים חאן סבור, שבבקשתו לצווי מעצר נגד ראשי ישראל וחמאס הוא יוצר בהירות מוסרית, מדגיש את עליונותו של המשפט הבינלאומי ומבטיח צדק. צפויה לו אכזבה משולשת – טוען אקונומיסט.
24/05/2024  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
הוצאת צווי מעצר של בית המשפט הפלילי הבינלאומי לראשי מדינה היא צעד אלים, חריף וקיצוני השקול לטבח ה- 7 באוקטובר בדין הבינלאומי. זהו האמצעי הקיצוני ביותר שניתן לנקוט במשפט הבינלאומי. התקפה פרועה על סמלי הריבונות של מדינת ישראל.
קבינט המלחמה הטיל על צוות המשא-ומתן לגבש הצעה מוחשית לעסקת חטופים שתועבר למתווכות, כך אמרו (24.5.24) גורמים המעורים בפרטים. במהלך דיון בקבינט ניהול המלחמה שנערך אתמול, גורמי הביטחון הציגו חזית אחידה והסכימו כולם שיש צורך לקדם את המגעים והשיחות לשחרור חטופים.
23/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
פשעי המין של חמאס בטבח שבעה באוקטובר. הדיילי מייל הבריטי מפרסם (23.5.24) קטעים מחקירת שני מחבלים, אב ובנו, שלכדה ישראל ובמהלכה הם מודים כי אנסו נשים בקיבוץ ניר עוז.
23/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
לשכת ראש הממשלה מגיבה (23.5.24) לתשובת צה"ל בעניין מכתבי ההתרעה מאמ"ן לפני מתקפת 7 באוקטובר, ואומרת כי להערכת אמ"ן - חמאס היה מורתע. בתשובה רשמית לבקשת חופש מידע שהוגשה על-ידי תנועת הצלחה, אישר צה"ל כי ראש הממשלה נתניהו קיבל בין החודשים מרס ליולי 2023, ארבעה מכתבי התרעה שונים מאגף המודיעין הנוגעים לתפיסת הפגיעה בלכידות במדינת ישראל ובצה"ל בקרב אויבי ישראל והשפעתה על ישראל ועל צה"ל בפרט.
23/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
תזכורת לבני גנץ: מצב החירום עדיין קיים, ואף מחמיר    מכתבי ההתפטרות של שרי המחנה הממלכתי צפויים להיכנס לתוקף רק למחרת חג השבועות    אם כך, עדיין לא מאוחר מדי לנתניהו ולגנץ - ולא רק ל...
דן מרגלית
דן מרגלית
בנימין נתניהו רוצה לשבש משפט על-ידי הרכבת ועדת חקירה ממלכתית מעוותת, אנטי משפטית. הוא מפחד מהליך תקין של הרכבת ועדה ממלכתית, והוא יודע מדוע
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אומץ ליבה, דבקותה באדמתה, גאוותה הלאומית, אפילו שלוותה של אורה חתן, אכן מעוררים השתאות, קרן אור בצפון המופגז    "מרוב שאני עסוקה בעניינים שלי, לא תמיד אני שומעת את הבומים. אין לי זמ...
מקרון. ספג מפלה [צילום: לואיס ג'ולי/AP]
יאיר נבות
מקרון מנסה לעורר את הציבור הצרפתי מרבצו, ולהניעו לקלפיות ברמה הלאומית לטובת ניסיון לעצור את הזינוק של הימין הלאומני בארצו, בתקווה שכך יקרה גם בשאר היבשת
ארווין קליין
ארווין קליין
אל לנו לחפש את הצדק ולא את הרחמים, אנו צריכים לפעול בכל הכוח!    הם לא משלימים עם קיומה של ישראל ועל כן לישראל אין ברירה אלא לא להסכים עם קיומם שלהם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il