|   15:07:40
דלג
  פזית רבינא  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

האיש שהציף את העולם בדם

הנשק שמכר ויקטור בוט, קצין רוסי המקושר לקג"ב, הזין מלחמות עקובות מדם באפריקה, במזרח התיכון ובדרום אמריקה ב-20 השנה האחרונות. אך בוט חימש לא רק רודנים אכזרים, אלא גם ארגוני ביון במערב. אם בוט יזמר בחקירות, עשוי להיחשף לכלוך רב על הממסד הצבאי-מודיעיני של רוסיה. בעצם גם על הממסד האמריקני
24/11/2010  |   פזית רבינא   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
סוחר הנשק ויקטור בוט [צילום: AP]

עם התפרקות ברית המועצות מצא בוט הצעיר את עצמו מחוסר עבודה, אך עתיר קשרים במילייה המודיעין הרוסי ובקומפלקס הצבאי-תעשייתי הרוסי רב-העוצמה##ארגונים במערב החלו לחשוד בבוט כי הוא שלח את ידו גם בחימוש הטליבאן, וגם בחימוש יריבי הטליבאן, אנשי הברית הצפונית באפגניסטן. זה מה שהוביל למעצרו

הסיפור הלוהט ביותר של השבוע הוא ללא ספק סיפור הסגרתו של סוחר הנשק ויקטור בוט, המכונה סוחר המוות, מתאילנד לארצות הברית. בוט, קצין לשעבר בחיל האוויר הרוסי שדמותו שימשה השראה לסרט 'שר המלחמה' בכיכובו של ניקולס קייג', הוסגר השבוע לאחר מאבק רוסי בן שנתיים למניעת הסגרתו.

בוט נעצר לפני שנתיים בבנגקוק בעקבות מבצע עוקץ אמריקני, שבו הוא פותה על-ידי סוכני CIA שהתחזו לנציגי ה-FARC, ארגון הגרילה המרקסיסטי-קולומביאני, למכור להם נשק. הארגון, המממן את פעילותו באמצעות גידול וסחר בסמים, מוגדר במחלקת המדינה האמריקנית ובאיחוד האירופי כארגון טרור. המפגש החשאי שנערך במלון פאר בבנגקוק תועד, ובעקבותיו עצרו שלטונות תאילנד את בוט.

בוט, 43, בן למשפחה רוסית-אוקראינית, נולד בדושנבה בירת טג'יקיסטן. במסגרת שירותו הצבאי למד במכון לשפות זרות, ובנוסף לרוסית הוא דובר גם אוזבקית, אנגלית, צרפתית, פורטוגזית ושפת זולו. עם סיום לימודיו הוצב בוט בתפקיד מתרגם צבאי באנגולה, שם הכיר מקרוב את איגור סצ'ין, היום סגן ראש ממשלת רוסיה והאיש המקורב ביותר לוולדימיר פוטין. קשריו של בוט עם אנשים כסצ'ין ועם מערך ארגוני המודיעין הרוסי, ובהם המודיעין הצבאי, ה-GRU והקג"ב, הם מקור כוחו. על-פי דוח האו"ם משנת 2002, אביה של אשתו אלה נמנה עם צמרת הקג"ב.

עם התפרקות ברית המועצות מצא בוט הצעיר את עצמו מחוסר עבודה, אך עתיר קשרים במילייה המודיעין הרוסי ובקומפלקס הצבאי-תעשייתי הרוסי רב-העוצמה, שלפתע נאלץ להיאבק על קיומו. נשק סובייטי מבסיסים שהתפנו ברחבי האימפריה לשעבר, מגרמניה המזרחית ועד קירגיסטן, הפך למקור המימון העיקרי של הקומפלקס הצבאי-תעשייתי ברוסיה בשנות המשבר הכלכלי, שבו הפכה רוסיה בן-לילה ממעצמה צבאית למדינת עולם שלישי.

בין קורבנותיו של בוט: מדינת ישראל
ויקטור בוט הוא כנראה הגורם מספר אחת לאבדות ישראליות במלחמת לבנון השנייה
▪ ▪ ▪

ביולי 2006, זמן קצר לפני פרוץ מלחמת לבנון, הגיע לישראל דיווח ממקורות ביון מערביים, לפיו נצפה ויקטור בוט במתקן של חיזבאללה בלבנון. בישראל כבר שררה דריכות לגבי בוט. זמן קצר לפני כן נחת בדמשק עוזרו האמריקני של בוט, ריצ'רד עמאר שישקלי, שהוא גם אחיינו של נשיא סוריה בראשית שנות החמישים, אדיב שישקלי.

האחיין שישקלי, איש עסקים מתוחכם שגדל בארצות הברית, יצר קשרים עם משפחת בן-לאדן מתקופת לימודיו באוניברסיטה בסעודיה. שישקלי, שעד 2006 התגורר בטקסס, החליט לשוב הביתה לסוריה, זמן קצר לאחר שבוושינגטון התקבלה ההחלטה להחרים את נכסיו של בוט בארצות הברית.

בישראל, היו מי שהחלו לתהות על כוונותיו של בוט. החשש העיקרי היה זליגה של נשק רוסי מסוריה לחיזבאללה, מה שמאוחר יותר התברר כמדויק, במיוחד בכל הקשור לטילים נגד טנקים מסוג קורנט, שהיוו את הגורם מספר אחת לאבדות ישראליות במלחמת לבנון השנייה.

ב-18 באוגוסט 2006, ארבעה ימים לאחר סיום המלחמה, הגיעה למוסקבה משלחת של משרד החוץ בראשותו של מרק סופר, סמנכ"ל משרד החוץ לענייני רוסיה דאז. התלונה העיקרית מול הרוסים הייתה כי נשק אנטי-טנקי רוסי הגיע לידי חיזבאללה וכוון נגד חיילי צה"ל במלחמה. בספטמבר הגיע לישראל שר החוץ הרוסי סרגי לברוב, שכעת נלחם בכל עוז למען בוט. בישראל הוא שמע כי פרט לטילי קורנט הגיעו לידי חיזבאללה גם מטולי RPG-29 מסוג ואמפיר. ברמה העקרונית, משפחות ישראליות שנפגעו במלחמת לבנון השנייה יוכלו כעת לתבוע את בוט ואולי גם את ממשלת רוסיה, על נזקים שנגרמו להן במהלך המלחמה. אם זה יקרה, ייווצר תקדים מעניין במיוחד.

הסיטונאי של מובוטו

'אמנסטי' הגדיר את בוט כ"איש העסקים הבכיר ביותר" המעורב בסחר באמצעי לחימה עם מדינות שהמסחר עימן נאסר על ידי האו"ם - בהן בולגריה, סלובקיה, אוקראינה וקירגיסטן

מלחמות האזרחים שפרצו ברחבי העולם בשנות ה-90 הביאו לקוחות רבים לנשק הסובייטי, ובוט, כמו האוליגרכים בשעתם, ניצל את שעת הכושר שנפלה בחלקו. הוא מצא דרכים לשפץ ולרכוש צי אדיר של מטוסים סובייטיים, והקים יש-מאין חברה בינלאומית להעברת מטענים. הוא סחר בכול: מקררים, מזגנים, נוצות יען ובעיקר - נשק. תוך זמן קצר הגיעו עסקיו של בוט לממדי ענק. הוא שלט על צי אווירי של 60 מטוסי תובלה שטסו ללא הפסקה בין אפריקה, אירופה והמזרח התיכון, והעסיק קרוב לאלף עובדים ובהם טייסים הרפתקנים וצוות טכנאים ואנשי קרקע. כינויו היה 'הדוור'.

זאת הייתה שעתו הגדולה של בוט. הוא קנה ומכר וסחר בנשק במשך קרוב לשני עשורים, במלחמות אזרחים שהשתרעו על פני שלוש יבשות. הנשק שמכר הזין מלחמות עקובות מדם באפריקה, במזרח התיכון ובדרום אמריקה. עם רשימת לקוחותיו נמנו נשיאים ורודנים, ביניהם נשיא ליבריה לשעבר צ'רלס טיילור, העומד היום למשפט בבית הדין הבינלאומי בהאג; מנהיג המורדים באנגולה ז'ונאס סאווימבי, ומובוטו ססה סקו המנוח בקונגו.

בכל אותן מדינות השתוללו במשך שנים מלחמות אזרחים אכזריות במיוחד. דוח 2005 של ארגון זכויות האדם 'אמנסטי אינטרנשיונל' הגדיר את בוט כ"איש העסקים הבכיר ביותר" המעורב בסחר באמצעי לחימה עם מדינות שהמסחר עימן נאסר על-ידי האו"ם - בהן בולגריה, סלובקיה, אוקראינה וקירגיזסטן. בין היתר מיוחסת לבוט גם עסקת מכירת נשק אדירה מאוקראינה לאוגנדה דרך טנזניה.

אולם התמונה מורכבת הרבה יותר. בוט לא שירת רק רודנים אלא גם ארגונים במערב, כמו גם את הממסד הצבאי הרוסי. שירותי ביון ברחבי העולם שעקבו אחר בוט במשך שנים, ככל הנראה גם הסתייעו בשירותיו לא פעם. זו אולי הסיבה שבגינה הוא מעולם לא הועמד לדין על סחר בנשק, עד מעצרו לפני שנתיים. ארגונים במערב החלו אז לחשוד בבוט כי הוא שלח ידו גם בחימוש הטליבאן, ובלי למצמץ - גם בחימוש יריבי הטליבאן, אנשי הברית הצפונית באפגניסטן. על-פי דיווחים בעיתונות הבריטית, גורמי ביון בריטיים מצאו באפגניסטן עדויות שלפיהן העביר בוט נשק לאל-קאעידה. ההערכה היא כי ב-2006 היה בוט מעורב גם באספקת נשק רוסי לחיזבאללה עבור מלחמת לבנון השנייה (הרחבה בהמשך).

ויקטור בוט, מצידו, הכחיש לכל אורך הדרך כי הוא סוחר נשק. בראיון שנתן לרשת CNN ב-2002 טען כי מעולם לא מכר נשק לטליבאן או לאל-קאעידה. לדבריו, החברה שלו תפקדה כחברת משלוחים בינלאומית שאין לה אחריות למטען שהיא מעבירה, ממש כפי שלחברת המשלוחים האמריקנית שהעבירה את מדפסות הנפץ מתימן לארה"ב אין אחריות לעובדה שבתוך המדפסות הוסלק מטען נפץ על-ידי ארגון אל-קאעידה.

הרוסים נרדמו בשמירה

עניין הסגרתו של בוט לארצות הברית הוא כעת עובדה מוגמרת. בוט נחת השבוע בניו-יורק והוא צפוי לעמוד למשפט. זה היה מבצע חשאי מורכב ורגיש. לאמריקנים לא נותרו ברירות רבות. היום, יום שישי, אמור היה לפוג תוקף מעצרו של בוט בתאילנד, ועל-פי החוק הוא היה אמור להיות משוחרר ולשוב לרוסיה מולדתו.

למזלם של האמריקנים, הרוסים נרדמו בשמירה. העיתונות הרוסית דיווחה בימים האחרונים בשמחה על שחרורו הקרוב של בוט, ממש בזמן שנציגי הסוכנות האמריקנית למלחמה בסמים הגיעו בחשאי לבנגקוק, כדי לארגן את העברתו של בוט לארצות הברית.

אולם ההחלטה האמריקנית לשים יד על בוט, כמו גם הרוגז הרוסי על מה שנתפס כמחטף בלתי חוקי, נובעת ממניעים רגישים ומורכבים במיוחד בשני הצדדים. הממסד הרוסי כולו התגייס בשבועות האחרונים למען בוט. במפגש האחרון בין הילרי קלינטון לבין שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, עלה גם עניינו של בוט. לתדהמתם, התברר לרוסים שלא היה בכך די כדי לעצור את ההסגרה.

אשתו של בוט, אלה, אמרה בראיון לתקשורת הרוסית שארה"ב הוכיחה לרוסים מי חזק יותר, וכי האמריקנים בחוצפתם חושבים שיש להם זכות לעצור ולהסגיר אנשים גם במדינה שלישית, ושבפועל תחום השיפוט האמריקני חסר גבולות. לדברי מקור רוסי המצוי בתחום, אשתו של בוט ביטאה בצורה מדויקת להפליא את התחושה השוררת בקרב חוגי המודיעין והצבא הרוסי.

יקיר הפנטגון ובן-לאדן

גם לרוסים יש לא מעט תחמושת בקנה נגד האמריקנים. ומדובר בתחמושת משובחת במיוחד. אחד הלקוחות המרכזיים של בוט בשנות פעילותו הענפות היה לא אחר מאשר הפנטגון

אולם לא בטוח שזה יקרה, ודאי לא מהר כל כך. בין השאר, מכיוון שגם לרוסים יש לא מעט תחמושת בקנה נגד האמריקנים. ומדובר בתחמושת משובחת במיוחד. אחד הלקוחות המרכזיים של בוט בשנות פעילותו הענפות היה לא אחר מאשר הפנטגון.

כן. עם פלישת ארצות הברית לעירק, נוצר צורך אקוטי במשימות אספקה שוטפת לעירק. אלה היו משימות לוגיסטיות לא פשוטות בדרגת סיכון גבוהה, שבצידן עלולים היו להיפגע לא מעט אנשים. ארצות הברית חששה מפני ירי כלפי מטוסים ונפילה בשבי של טייסים אמריקנים, ובוט היה תחליף נוח. בשעה שחיילי ארצות הברית נלחמו באל-קאעידה ובטליבאן בעירק ובאפגניסטן, שכר הפנטגון את שירותיו של בוט, אותו בוט שסיפק נשק ותחמושת, נכון – לאל-קאעידה והטליבאן.

על-פי הנתונים שפורסמו, שילם הפנטגון לבוט כ-6 מיליון דולר בעבור המשימות שביצע. כשיצא העניין החוצה טענו בפנטגון כי בוט לא היה אלא קבלן מדרג שני. אך גם כך, בעבור הפנטגון להעסיק אדם הנחשד בקשרים עם אל-קאעידה והטליבאן אינו עניין של מה בכך. מה גם שהפנטגון המשיך להעסיקו קרוב לשנתיים לאחר שיצא איסור על המשך הקשרים עימו. הקשר עם בוט נותק סופית רק ב-2006, לאחר שהנשיא בוש הוציא צו מיוחד המורה על הקפאת נכסיו של בוט בארצות הברית, המוערכים בסך של 6 מיליארד דולר - כך על-פי השבועון הרוסי 'קומרסנט'.

בוט צפוי כעת להיות אחת ההצגות הטובות בעיר, אם לא הטובה שבהן. למעצרו עשויות להיות השלכות דיפלומטיות על יחסי רוסיה וארצות הברית. עד כמה צפוי בוט לנטרל את כפתור הרי-סט שהגישה הילרי קלינטון לעמיתה סרגי לברוב עם כניסתה לתפקיד, לא נותר אלא להמתין ולראות. לאמריקנים יש כמה וכמה אפשרויות. ייתכן כי יעדיפו לא לשפוט אותו כלל. החלום הרע ביותר של הרוסים הוא כי לאחר שיסיימו לחלוב את בוט, ייענו האמריקנים לבקשות הסגרה הצפויות לצוץ, למשל על-ידי מדינות האיחוד האירופי או אחת ממדינות אפריקה.

צפצף על כל אמברגו
[צילום: AP]

מה יש בו, בבוט, שמעורר כל כך הרבה זעם הן בצד הרוסי והן בצד האמריקני? מן הזווית הרוסית, יש חשש לא פשוט שאם יישבר בחקירה ויזמר, יעבור לידי האמריקנים הרבה מאוד מידע על אנשים, מקורות, קשרים ויחסים בתוך מערך המודיעין הרוסי על גווניו השונים, מידע שיכול להגיע רק מתוך מקורות מיוחדים מבפנים.

אולם מעבר לכך, אם יפתח בוט את פיו עלולה רוסיה למצוא את עצמה במצב בינלאומי מביך במיוחד, מכיוון שבשורה התחתונה, בוט שירת את הממסד הצבאי הרוסי ומכר נשק סובייטי ורוסי - מה שיעמיד את רוסיה, ולא את בוט, כאחראית האמיתית לשפך הדמים האדיר, באפריקה למשל.

אם מותחים את החבל עד הקצה, אפשר לדמות מהלך שלפיו המידע שיגיע מבוט וממסמכים רבים יגיע עד צמרת השלטון הרוסי, ויאפשר מהלכים בינלאומיים שעלולים, לפחות בתיאוריה, לגרור בכירים בצמרת השלטון הרוסי לבית הדין הבינלאומי בהאג. כך למשל, עלול דוח האו"ם על בוט להפוך למסמך מרשיע.

על-פי הדוח משנת 2000, היכולת "להנחית מטוסי תובלה כבדים שעליהם נמצאים מטענים בלתי חוקיים לתוך זירת קרב, בניגוד אמברגו בינלאומי, דורשת הרבה יותר ממאמץ של יחיד. דרוש לכך מערך של אנשים מקושרים, מיומנים בלוגיסטיקה ובעלי יכולת להעביר סחורות בלתי חוקיות מסביב לעולם. ארגון אחד כזה הוא הארגון שבראשו עומד המזרח-אירופי ויקטור בוט". כן. לרוסים יש סיבה טובה לחשוש שעם הסגרתו של בוט עשוי דוח האו"ם, יחד עם מסמכים רבים נוספים, להפוך לחרב פיפיות שתופנה ישירות נגדם, בחזית שלה הם מייחסים מאז ומתמיד חשיבות עליונה: האו"ם.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  24/11/2010   |   עודכן:  25/11/2010
פזית רבינא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האיש שהציף את העולם בדם
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אורה הכפולה
25/11/10 01:31
2
אחד עם
25/11/10 08:22
3
א. לוי
25/11/10 08:41
 
עזרא מנצור
26/12/10 11:03
4
נב
25/11/10 09:55
5
@@@
25/11/10 12:55
6
בלטשאצר
25/11/10 13:58
 
שנפגעו במלחמה
25/11/10 16:26
 
ראס-פוטין בן מדב
25/11/10 18:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הטוב
24/11/2010  |  זיו יצחקי  |   כתבות
יוסל בירשטיין המנוח תרגם ליידיש את המחזה שכתבה ברברה לבוב האמריקנית, ושעלה בניו-יורק החל מ-1987, ובהמשך ברחבי ארה"ב. המילים השזורות בו באנגלית, ובעברית רצוצה, מעניקים ליידיש הזו גוון שונה מהיידיש של שחקני הידישפיל הוותיקים. ברברה לבוב ילידת ניו-יורק, זכתה בארה"ב בפרסים רבים על מחזותיה.
24/11/2010  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
הפעם בחרתי לכתוב מאמר ביקורתי שעוסק בנושא חשוב ומרכזי - ספאם ברשת האינטרנט. כמדי ערב אני נכנס לסטודיו, מתיישב על הכיסא האורטופדי היקר ומתחיל לכתוב. בתור איש מדע המדינה, למדתי לשאול שאלות ולחקור כל נושא שנקרה בדרכי. מוריי, פרופסור ברוך זיסר, ד"ר משה הלינגר, ד"ר מירב משאלי ורבים אחרים, לימדו אותי לנתח אירועים והתרחשויות על-פי מידע, תיאוריות ופרדיגמות חשיבתיות. כדרך טבע, אני מוצא את עצמי עושה זאת בכל נושא בו אני נתקל. במאמר זה, בחרתי לחקור את הקשר הכל-כך מעניין בין קידום אתרים כפי שהוא מיושם בארץ לבין קידום אתרים שחור BLACK HAT. השאלה המרכזית בה אני מתכוון לעסוק תבחן - כיצד ובאיזו מידה התיכנות הסוציו-כלכלי של הלקוח הישראלי ואופי השוק בו אנו פועלים מובילים אותנו לא פעם לשימוש בספאם ובשיטות עבודה לא-אתיות האסורות על-פי גוגל.
24/11/2010  |  גלעד אלעזר  |   כתבות
בניית אתרים וקידומם בגוגל הם כבר מזמן כרטיס ביקור ואמצעי שיווק הכרחי עבור כל עסק.
24/11/2010  |  ענת פרסמן  |   כתבות
בראש משפחת הפשע היהודית בטורונט, קנדה, עומדת האם אידה (אסתי זקהיים המצוינת), שבדרך להשגת מטרותיה, כסף ומעמד, לא עומד דבר. עד כדי הקרבת כל היקרים לה (אם בכלל). שני בניה הפועלים כמריונטות לפי פקודותיה הם אדם (אלחי לויט השולף והמחסל המקצועי) ובנה הצעיר ויפה התואר מוריס (אסף מור, שמעבר להופעתו המצודדת ומשחקו המהוקצע, ניחן בקול ייחודי באיכותו) - עליו היא מטילה את המשימה להינשא במיידית לאישה, כדי להמשיך את עתיד המשפחה. זאת - בגלל שאשתו של אדם, אנדראיה (ליאת אקטע המהממת והסקסית, שזכורה מ"פטי דיפוזיה" בהבימה) לא יכולה להביא ילדים לעולם.
24/11/2010  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il