|   15:07:40
דלג
  איה הוד  
נטורופתית מוסמכת מרכז איה הוד - נטורופתיה לרפואה משלימה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

מהו תהליך ניקוי הגוף מרעלים?

ניקוי הגוף מרעלים, בשמה המקצועי דה-טוסיפיקציה, הפך כיום ל"טרנד" שאינו מנת חלקם של שוחרי הבריאות בלבד מדובר בניקוי הגוף כדיאטה, טיפול בבעיית כולסטרול, חיזוק הגוף להתמודדות עם מחלות חורף, כאבי מחזור, כאבי ראש, חולשה, בעיות עיכול והרשימה עוד ארוכה
30/11/2010  |   איה הוד   |   כתבות   |   תגובות
ניתן לשפר את אורח החיים [צילום: פלאש 90]

תהליך "ניקוי הגוף מרעלים", תהליך הניקוי מכונה "דה-טוקסיפיקציה" והוא קורה באופן טבעי בגופנו בכל יום על-ידי מערכות ההפרשה. הגוף יודע לפנות החוצה מהמערכת רעלנים וחומרים שאינם נחוצים לו, אולם השפעת אורח החיים המודרני החושף אותנו לרעלנים באופן מוגבר ואינטנסיבי, מקשה על הגוף להתמודד על תהליך הניקוי באופן טבעי ומחייב תמיכה חיצונית.

הסכנה ברעלנים באה לידי ביטוי במגוון בעיות בריאות פיזיות ונפשיות. הרעלנים פוגעים בספיגת ויטמינים ומינרלים מהמזון, מהווים מצע להתפתחות פטריות וחיידקים וגורמים למלות ובעיות בריאות שונות, החל מעייפות, מתח, ירידה בכמות אנרגיה, פגיעה בשינה, רגישות יתר למחלות חורף (ואף גרימה להם), כאבי ראש, כאבי מחזור, כאב שרירים, מפרקים, בעיות עיכול, עצירות, גזים, נפיחות, צרבות, קשיי למידה בקרב ילדים, דיכאון, גירויים בעור, אלרגיות, קנדידה, משקל עודף ועוד. ככל שרמת הרעילות גוברת, כך חומרת הסימפטומים גדלה.

מקורם של הרעלנים מגיע ממתכות כבדות, בהם: ניקל, אלומיניום, ארסן, עופרת, כספית וקדמיום. רובן מגיעות לגוף כתוצאה מזיהום סביבתי, זיהום אוויר, חומרי בניין, ריסוס והדברה (פירות, ירקות ועוד), שטיחים, בגדים, צעצועים, ריהוט וכמובן מבעלי-חיים שאנו אוכלים ותנובתם, ביצים, עופות, בשר שלרוב עשיר בתרופות והורמונים שהוזרקו אליו. כמו-כן, ישנם רעלניים פנימיים הנוצרים במעיים, בשאריות המטבוליזם בגוף ובתוצרי לוואי של אלפי ריאקציות המתרחשות באופן טבעי.

הכבד, הכליות ומערכת החיסון של הגוף, הם האחראים לטיפול ברעלנים הפנימיים, אך אם אלו חלשות, עמוסות או אינן מתפקדות באופן אופטימלי, נדרשת עזרה חיצונית כתגבורת.

לתהליך ניקוי רעלים יתרונות רבים, רמת האנרגיה עולה פלאים, מרגישים פחות עייפים, הקימה בבוקר קלילה ונעימה יותר והגוף כולו מתפקד באופן כללי בצורה בריאה יותר. ישנה תחושה פנימית נקייה ושלווה, קלילות, ירידה במשקל, מערכת עיכול מעכלת ומפרקת טוב יותר מזון ושומנים והיציאות מתאזנות.

את "דיאטת הניקוי" מומלץ לבצע אחת לכמה חודשים, גם אם אינכם סובלים מבעיה בריאותית כלשהי וגם לסובלים מבעיות בריאות שונות. מומלץ לערוך דיאטת ניקוי, בליווי צמחי מרפא וחליטות המסייעים לגוף להיפטר מרעלנים. כמו-כן, חשוב להבין איך מרגישים בזמן הניקוי ולאחריו ומה לעשות בכדי לשמור על התוצאות ולאמץ תזונה בריאה ומאוזנת כאורח חיים גם לאחר-מכן.

מעבר לאורח חיים בריא - בשיטת ביל קלינטון

בקטע יוטיוב שזכה לצפיות רבות לאחרונה, מספר ביל קלינגטון על השינוי הדרמטי בתזונה שלו, בזכותו השיל למעלה מ-11 ק"ג ממשקלו וסיגל אורח חיים בריא ומאוזן.

בתפריט הבסיסי שלו ניתן כיום למצוא ירקות ופירות, קטניות, חלב שקדים במקום חלב פרה, ללא מוצרי חלב, ללא בשר, ללא עופות וחלבון מהחי, פרט למעט דגים. "זה שינה את המטבוליזם שלי, הורדתי 11 ק"ג וחזרתי למשקל התקין שלי מהתיכון". קלינטון מספר כי בשנים האחרונות, עבר אירועים לבביים שהסתיימו בניתוח מעקפים רציני והתקנת סטנדים. ההבנה שרמת כולסטרול גבוהה בדם עלולה להמשיך ולפגוע בורידים שהם כעת חלק מהמעקפים שנעשו בניתוח, הביאה אותו לחקור את הנושא לעומק. קלינטון הופתע לגלות נתונים מדהימים לפיהם החל משנת 1986, 82% מהאנשים שעברו לתזונה צמחונית ובריאה ייצרו בגופם מנגנון ריפוי טבעי של הגוף אשר סייע לתפקוד העורקים שהחלו להתנקות מעצמם, ושכבת הסידן סביב ליבם התפוררה".

ניקוי רעלים במסגרת סדנה

את תהליך ניקוי הרעלים ניתן כיום ליישם במסגרת סדנה הנמשכת כחודש ימים, ומעבר לניקוי הגוף היא מהווה "קרש קפיצה לאיכות חיים". במהלך הסדנה לומדים כללי תזונה בסיסיים, מקבלים הדרכה מקיפה בכל הקשור לבניית תפריט מאוזן כאורח חיים ומעצם הבנת ההשפעה של התזונה ומרכיביה על הגוף, מתקבלת החלטה ומוטיבציה לאמץ את הדברים להמשך. חשוב לבצע את התהליך לצד איש מקצוע, בעל ניסיון, תוך קבלת הדרכה פרטנית ותפריט צמחי מרפא תומכים. אין להסתפק בניקוי רעלים בלבד, ולא מומלץ לבצע זאת באופן עצמאי. כמו-כן, חשוב להבין איך מרגישים בזמן הניקוי ולאחריו ומה לעשות בכדי לשמור על התוצאות ולאמץ תזונה בריאה ומאוזנת כאורח חיים גם לאחר-מכן.

סדנת הניקוי של איה הוד משלבת שלושה סוגי ניקוי ידועים וותיקים, הכוללים דיאטת אורז, שימוש בצמחי מרפא ודיאטת מיצים. שילוב זה מבטיח מעבר הדרגתי, בריא ומאוזן תוך למידה והפנמה של התהליכים המתרחשים בגופינו, מרכיבי המזון והשפעתם על הגוף. בסיום תהליך הניקוי הגוף מוכן ברמה הפיסית והמנטלית, וה"מטופל" בוחר להמשיך ולאמץ תפריט בריא כאורח חיים מתוך הבנה והפנמה. זו אחת הסיבות שהסדנה מתקיימת בקבוצה, כאשר המשתתפים מחזקים אחד את השני ומשתפים בקשיים ובהצלחות.

1. שלב ההכנה: כשבוע-שבועיים לפני הכניסה לתהליך, מתקבלות הנחיות כיצד להכין את הגוף לקראת תוכנית הניקוי. הכנה זו חשובה כדי להכין את הגוף בהדרגה ובכך למנוע מעבר דרסטי אשר עלול לגרום לתופעות לא רצויות. הכנה זו תקל בהמשך על תהליך הניקוי עצמו.

2. תהליך ניקוי רעלים על-ידי: דיאטת אורז - דיאטת אורז היא דיאטה ותיקה, אשר פותחה בשנות ה-30 על-ידי רופא גרמני בשם וולטר קמפנר, במטרה לטפל בבעיות השמנה, לב, לחץ דם, ובעיות בכליות. הבחירה באורז כמרכיב תזונתי לתהליך ניקוי הגוף נובעת מהיותו נטרלי וקל לעיכול. צריכתו מאפשרת לגוף להתרכז בתהליכי ריפוי טבעיים יותר מאשר בתהליכי עיכול ממושכים המעמיסים על המערכות.

בנוסף, מאפשרת דיאטת אורז לשמור על רמת אנרגיה תקינה בגוף, לצד ירידה מתונה והדרגתית במשקל, היא מצויינת לסובלים מרגישות, אלרגיה, לחץ דם, בעיות עיכול, עייפות ועוד. דיאטת אורז אינה מכילה אורז בלבד. בהמשך הסדנה, ככל שהניקוי מעמיק, מתווספים לתפריט מזונות מן הצומח, כגון: עלים ירוקים, שיבולת שועל, ירקות, קטניות ועוד. כאשר כל אלו מלווים מההתחלה במיצי ירקות ופירות.

3. תמיכה באמצעות צמחי מרפא: שימוש בצמחי מרפא כחלק מתהליך ניקוי הגוף, הוא הכרחי ומחייב. צמחי מרפא משמשים לתמיכה, זירוז וייעול תהליך הניקוי, תוך מניעת ספיגת הרעלים בחזרה בגוף. חשיבות נוספת של השימוש בצמחים, נובעת מהצורך להשלים חסרים תזונתיים, להקל על התהליך, לסייע להרגיע רעב וצורך במתוקים, ולעזור למטבוליזם ולניקוי הדם והכבד. ניקוי ללא השימוש בצמחי המרפא, עלול להיות מסוכן ולא אחראי, שכן מטרת צמחי המרפא הינה גם למזער ולמנוע "משברי ניקוי", לסייע בתחושות עייפות, אנמיה, נשירה ועיכול, ולמנוע מצב של ניקוי פתולוגי המסכן את הבריאות ועלול לגרום לנזק.

4. מיצי פירות וירקות: כחלק מתהליך ניקוי הגוף באמצעות הגבלת התזונה, חשוב להקפיד על שתיית מיצי ירקות ופירות המאפשרים גם הם, לסייע לגוף לסלק את הפסולת והרעלים בצורה יעילה וטובה, לטפל בבעיות עיכול, כולסטרול ועוד. עם זאת, המיצים משפרים את רמת האנרגיה בגוף ומכניסים עולם של טעמים ובריאות לאורח החיים ולתהליך הניקוי עצמו. המיצים המומלצים בתהליך הניקוי מבוססים על ירקות ופירות, כגון: תפוח עץ או אגס, גזר, סלק, מלפפון, סלרי, פטרוזיליה, כוסברה, קישוא, לימון, ג'ינג'ר ועוד. במסגרת הסדנה, מקבלים המשתתפים הצעות למתכונים החושפים אותם בפני עולם שלם של מיצים מרעננים וטעימים.

5. תזונה בריאה ומאוזנת כאורח חיים: מפגש רביעי בסדנה, יכלול כמו בשאר המפגשים "שיח פתוח" כסוג של "קבוצת תמיכה", במסגרתה ישתפו חברי הקבוצה את חבריהם בחוויה שחוו באופן אישי, בקושי ובתוצאה. כמו-כן, על-מנת לחזק את ידם להמשך התהליך בבית ואימוץ התפריט כאורח חיים, ילמדו המשתתפים מהי תזונה בריאה ומה חשיבותה בחיי יומיום.

לסיכום, כבר בתהליך הניקוי, אנשים מדווחים על הרגשה כללית טובה מאוד מבחינה פיזית, נפשית ומנטלית, קלילות, תחושת "אופוריה" ושמחה, תחושת ניקיון פנימי, מחשבות צלולות יותר והקלה בבעיות בריאות רבות ונפוצות.

ניקוי רעלים הדיאטה של המאה ה-21

במשך השנים, קרה לי לא מעט פעמים, שהגיעו אליי אנשים עם בעיית בריאות כלשהי שאינה קשורה במשקל ועם התקדמות הטיפול, הם חזרו ודיווחו על התרופפות הבגדים על גופם וירידה במשקל. בהתחלה, אני חייבת לציין, התעלמתי מכך שזה משהו שחוזר על עצמו, הייתי יותר מרוכזת בתחושת השמחה והסיפוק מכך שהצלחתי לסייע לאנשים להפוך בריאים ומאושרים יותר. בדיקות הדם השתפרו פלאים, סימפטומים נעלמו או התמתנו, העייפות השתפרה וגם מצב הרוח, הביטחון והמוטיבציה שלהם גדלו מאוד. אך כשהבחנתי שהתופעה של ירידה במשקל חוזרת שוב ושוב בהתמדה, לא יכולתי להמשיך להתעלם ממנה והבנתי את סגולות הנטורופתיה לירידה ואיזון משקל הגוף.

אני מאמינה כי חלק מכריע בתרומה של הנטורופתיה לירידה ואיזון משקל הגוף, נובע מעצם העובדה שכאשר אדם מגיע לטפל בבעיות בריאות באמצעות נטורופתיה, הוא לרוב נמצא במצוקה, הוא צמא לפתרון ונחוש לשתף פעולה ולהתמיד בתהליך. מכאן, הנוסחה פשוטה, כאשר יש סיבה טובה לטיפול, רמת המוטיבציה גבוהה, מתקבל שיתוף פעולה והתמדה ובאופן ישיר מגיעות התוצאות.

הנטורופתיה, כאשר היא מסייעת לטפל במחלות, מעוניינת להפעיל את מערכת הריפוי הטבעית שבגוף ולהביא את הגוף להשגת איזון, כחלק מתהליך זה, במידה וקיים עודף משקל הגוף פועל לצמצם אותו על-מנת להגיע לאיזון.

ניקוי רעלים והקשר לכולסטרול

כידוע, רמות גבוהות של כולסטרול בדם מהוות גורם סיכון עיקרי לתהליך טרשת העורקים, ובעקבות זאת למחלות לב וכלי דם. אלא שבשנים האחרונות מתברר שלא רק רמות הכולסטרול חשובות, אלא גם איכותו, והכוונה לכולסטרול מחומצן. כאשר כולסטרול מתחמצן, הוא נוטה לשקוע בדפנות כלי הדם ולסתום אותם. לכן, אדם עם כולסטרול ברמה תקינה לחלוטין, אך באיכות ירודה (מחומצנת), יכול להיות בסיכון לא פחות מאדם עם כולסטרול גבוה.

ניקוי הגוף מרעלים משפיע באופן ישיר על רמת החמצון של כולסטרול בדם, כמו גם על חומציות הגוף ומאפשר להביא את הגוף ממצב חומצי למצב PH בסיסי. הסברה היא, שכאשר הגוף במצב בסיסי, הוא נוטה לייצר פחות כולסטרול. כמו-כן, בתהליך הניקוי ישנה ירידה במשקל המסייעת להורדת הכולסטרול.

מדובר בדיאטה נטולת שומן רווי, נטולת כולסטרול וחלבון מהחי (פרט למעט דגים), מופחתת נתרן ומלאה בירקות המכילים נוגדי חמצון (אנטי-אוקסידנטים). אלו, חשובים, בין היתר, למניעת התחמצנות, הצטברות, ושקיעה של הכולסטרול בדפנות כלי הדם ויצירת טרשת עורקים. נוגדי החמצון מנטרלים את הרדיקליים החופשיים שמעודדים את התהליך הטרשתי הזה.

תהליך הניקוי מסייע גם בניקוי של הכבד, שחקן מרכזי וחשוב בכל הנוגע לכולסטרול. הכבד, מפרק ובונה שומנים וכולסטרול ואחראי על ייצור רוב הכולסטרול בגוף, הוא מפיק אנרגיה מפירוק של טריגליצרידים ולכן, ניקוי הכבד מטוקסים ורעלים, שיפור תפקודי כבד וטיפול בכבד שומני במסגרת תהליך הניקוי בהכרח ישפיעו על רמות הכולסטרול לטובה.

"ניקוי הגוף מרעלים" או "דיאטת ניקוי", הפכו כיום ל"טרנד" שאינו מנת חלקם של שוחרי הבריאות בלבד, אלא פונה לאוכלוסיה רבה המבינה את משמעות המושג אורח חיים בריא ותזונה מאוזנת המשפיעה באופן משמעותי על איכות החיים ועל בריאות הגוף והנפש.

מרכז איה הוד
מחברת המאמר הינה נטורופתית מוסמכת, מנחת סדנאות לניקוי הגוף מרעלים ומנהלת מרכז איה הוד - נטורופתיה לרפואה משלימה
תאריך:  30/11/2010   |   עודכן:  02/12/2010
איה הוד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מהו תהליך ניקוי הגוף מרעלים?
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בסוף השבוע שבתי לישראל מאוקראינה, בה השתתפתי במשך יומיים גדושים, כחבר בפמליית נשיא המדינה שמעון פרס, שערך ביקור ממלכתי במדינה זו.
28/11/2010  |  יורם דורי  |   כתבות
מיטלפונקט לא בדה את עלילת המחזה. הוא חי אותה על בשרו, בדירת הוריו שביפו, ששוכנו כעולים חדשים בבתים המתפוררים של הערבים, שברחו בעת כיבוש יפו על-ידי האצ"ל במלחמת העצמאות. עם המצוקה, תחושת העליבות, הניכור והכינויים שהדביקו הצברים לעולים החדשים, העוני שדחף נשים (כמו ריבה במחזה) להתמסר תמורת כסף לבעל שזרק אותה; או ההסכמה לקבל פיצויים מגרמניה על שהותם במחנה ריכוז (לפי 5 מרק ליום...) – דבר שהיה זנותי לא פחות, בגלל עליבותו של הסכום. כל אלה היו חלק מזכרונות הסובב אותו בילדותו.
28/11/2010  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
ב-28.11 נחגוג "יום ללא קניות". כמו ביום כיפור, גם "יום ללא קניות" הוא חג של חשבון-נפש; מדובר ברגע בתוך המולת החיים, שבו אנו יכולים לעצור ולהרהר על דפוסי היומיום שלנו, על ההתנהלות שלנו בשנה האחרונה ועל מה אנו רוצים שיקרה בעתיד. אומנם הקניונים פתוחים (ויש המציעים הנחות אטרקטיביות דווקא ביום זה) והעבודה ממשיכה, אך עדיין בתוך סדר היום העמוס אנו יכולים לעצור לרגע ולבחון עם עצמנו איזה צרכנים היינו בשנה האחרונה, ואיזה סוג של צרכנים אנו רוצים להיות. זאת גם הזדמנות מצוינת לפתוח שיחה עם הילדים על הנושא;
28/11/2010  |  ליהי רוזמן-פפיר  |   כתבות
"אני מתאושש. פותח עין. על ארון הלילה מונחים חמישה רסיסים. הרופא אומר לי: 'זה לא יכול להיות מהפציעה הזאת. מנין הרסיסים?'. 'אה', אני אומר, 'אלה נתקעו לי בראש במלחמת השחרור, לפני 19 שנה, רק שאז לא הספיקו להוציא אותם'. סוף סוף הוציאו אותם לאוויר העולם. כבר בני 19" ("רפול, סיפור של חייל", עמ' 98).
28/11/2010  |  אורן קאשי  |   כתבות
בכנס שדרות האחרון חזר שר החינוך מר גדעון סער על עמדתו כי המקור לבעיותיה הפדגוגיות והערכיות של מערכת החינוך בישראל נעוץ באובדן שליטה מרכזית של המשרד ובצמיחת המערכות העצמאיות והפרטיות הפועלות מחוץ למערכת החינוך הממלכתית. מדבריו עולה כי במטרה לחזק את החינוך הציבורי, ימשיך הציר המרכזי של מדיניות המשרד בשנים הקרובות להתבסס על הצרת צעדיהם של מסגרות החינוך המוכר שאינו רשמי והלא מוכר ולא רשמי.
28/11/2010  |  גבריאל בן-עמי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il