|   15:07:40
  דודו כהן  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
הרב זמיר כהן, מחבר הספר ויו"ר ארגון "הידברות"

גבירותיי ורבותיי, מהפך! (2)

בראיון לרגל צאת ספרו החדש "המהפך 2", העוסק בעולם הדינוזאורים, קריסת האבולוציה, המפץ הגדול ועוד, מספר הרב זמיר כהן על תהליך המחקר, מגלה מה הכי הפתיע אותו, ומסביר מדוע הקהילה המדעית טרם משנה עמדותיה לנוכח הגילויים החד-משמעיים
23/01/2011  |   דודו כהן   |   כתבות   |   הידברות   |   תגובות

"החומר המאלף נראה ונקרא מצוין. קראתי בעיון רב את הפרק על הדינוזאורים. מדובר בחומר מדהים, במהפך עצום ובמסמך חשוב ביותר" (פרופ' דורון אורבך, ראש המחלקה לאלקטרו-כימיה באוניברסיטת בר-אילן, על "המהפך 2")

"יש טיפוס שלא מעניין אותו מה המדע אומר או לא. ברגע שהוא מגלה שהיהדות מעניקה לו חיים טובים - שלום בית, חינוך ילדים טוב יותר, ביטחון ואמונה וחיים טובים - די לו בזה. אבל יש טיפוס אחר, שרוצה לדעת שהוא עושה דברים שהם לא רק טובים אלא אמיתיים ונכונים מצד עצמם. כאשר טיפוס כזה חושב בטעות שיש סתירה בין התורה למדע - נוצר אצלו חסם"

"מדענים מצאו ב-2010 דינוזאור שדומה לקרנף. משערים שמשקלו היה 5 טון, והיו לו זוג קרניים על הראש. זה מיד הזכיר לי את דברי רבנו סעדיה גאון על המדרש שמתאר בעל חיים ענק בשם ראם. זה אינו הראם הדומה לצבי"

מוצא האדם, גיל העולם, עולם הדינוזאורים, אבולוציה או תכנון תבוני, חזרה משערי מוות, איכות הסביבה ביהדות, רבייה עצמית, ג'ירפה וחלבה, שינוי העובר מזכר לנקבה, המפץ הגדול והבריאה - אלו הם רק חלק מהנושאים שבהם עוסק ספרו החדש של הרב זמיר כהן, "המהפך 2", לאחר ש"המהפך" הראשון נמכר בעשרות אלפי עותקים. כמובן שהיהדות לא צריכה אישורים מצד המדע, כפי שמסביר הרב, אך עם זאת הממצאים בהחלט יכולים לחזק את המתנדנדים למיניהם.

"בעבר היו נתונים מדעיים שכביכול סתרו מאוד את הכתוב במקורות, כמו לדוגמה בנושא מספר היבשות, כאשר הזוהר דיבר בכלל על תופעות כמו נדידת היבשות ונקב במספר המדויק של היבשות עוד בטרם התגלו יבשות אמריקה ועוד", מסביר הרב כהן. "אבל כמובן שהתורה לא נבהלה ולא נבהלת מקושיות המדע. הסיבה לכך שהחלטתי לברר את הנושאים האלה היא כדי לעזור לאותם אנשים שאמונתם רפויה בגלל המדע, כך שיקבלו כוחות ויבינו שהתורה הקדימה את המדע. אם יש כאלה שהיו מוטרדים מהשאלות - אחרי שהם נחשפים לחומרים אזי אמונתם מתחזקת דווקא".

כבר כבחור ישיבה, תוך כדי לימוד גמרא, פגש הרב זמיר כהן נתונים רבים המופיעים בדברי חז"ל ומתייחסים לעקרונות מדעיים. אולם בתקופת הישיבה הוא פחות עסק בכך. זה קרה רק לאחר מכן, כשנכנס לעולם ההרצאות, חקר את הנושא לעומק ואף פרסם את ממצאיו בחוברת "תורה ומדע". לשאלה מדוע לא הוכנס כל החומר שבחוברת לספר "המהפך", הוא משיב שבאותה תקופה הוא הסתמך על עדויות שפרסמו גורמים שונים, מבלי לבדוק את המקור הראשוני של המחקרים, אולם כשביקש להוציא את הספר הוא מצא לנכון לבדוק היטב ולסמוך רק על נתונים מאומתים. אל שערי "המהפך" נכנסו רק נתונים בעלי מקורות מדעיים שנבדקו ואומתו.

לדברי הרב זמיר, ישנם אנשים שהחסם העיקרי בינם לבין היהדות הוא "הסתירות המדעיות" כביכול. "יש שני טיפוסים", הוא מגדיר. "יש טיפוס שלא מעניין אותו מה המדע אומר או לא. ברגע שהוא מגלה שהיהדות מעניקה לו חיים טובים - שלום בית, חינוך ילדים טוב יותר, ביטחון ואמונה וחיים טובים - די לו בזה. אבל יש טיפוס אחר, שרוצה לדעת שהוא עושה דברים שהם לא רק טובים אלא אמיתיים ונכונים מצד עצמם. כאשר טיפוס כזה חושב בטעות שיש סתירה בין התורה למדע - נוצר אצלו חסם. זה קורה בדרך כלל בקרב הציבור היותר אקדמאי. לכן ישנם רבים שכאשר הם מבינים שלא רק שאין סתירה, אלא שהתורה הקדימה את המדע - החסם נופל והם רצים קדימה. במקביל ישנם גם אנשים שאינם חשים בצורך מסוים לערוך שינוי בחייהם, אבל כשהם מבינים שהתורה מן השמיים - הם לא יכולים להישאר אדישים. בסך-הכל אנשים רבים העידו בפניי שהספר 'המהפך' חולל שינוי בחייהם. בדרך כלל הם מספרים שקיבלו את הספר מחבר שהאיץ בהם לקרוא. אחרי שפתחו את הספר הם לא הניחו אותו מהיד, ויש שספרו שאף לא ישנו לילות שלמים משום הלהיטות לקרוא ולדעת עוד ועוד. אלה ביטויים נדירים בקריאת ספר. אבל כאשר אדם מבין שהעלימו ממנו מידע שאמור לשנות את חייו לאורך כל שנותיו, זה אומנם קצת מפחיד אותו בהתחלה, אבל מי שמחפש אמת - ממשיך לקרוא ולברר עד שהתמונה מתבהרת".

כיצד התבצע איסוף החומר לספר החדש?

"במשך השנים השתדלתי ללקט גם ממה שעלה בחכתי בהקבלות שבין התורה לבין המדע, וגם ממה שחקרו וביררו אחרים. כמו פרופ' משה טרופ בספרו 'הבריאה - מוצא החיים', פרופ' נתן אביעזר בספר 'בראשית ברא' פרופ' ג'ראלד שרודר בספרו 'המדע והאל'. ישנם גם אנשים שנתקלו במחקרים שנערכו בנושאים שונים שהזכירו להם מקבילה מהתורה, ושלחו אלי. היו גם שאלות שחייבו בדיקה מאומצת ומעמיקה. וזה המקום באמת להודות לעורך הספר, ניסן לברון, אליו הפניתי שאלות מסוג זה וביקשתי שיברר במרחבי עולם המדע סוגיות שונות שדרכי בירורן כיום נהירים לו.

"למשל, המלב"ים, שחי לפני 150 שנה, עמד על כך שהמאובנים נוצרו בתקופת המבול. העמדה שלו מיישבת הרבה שאלות ותמיהות, אבל יחד עם זאת נותרה שאלה שתשובתה אינה ברורה בדבריו - איך יתכן שבזמן קצר של אלפי שנים עצם הפכה להיות מאובנת? שהרי המדע מייחס זאת לתקופות של 100 מיליון שנה. אומנם לנו ידוע מפסוקים ומדברי חז"ל בתלמוד שהיו בקיעת מעיינות רותחים והתפרצויות געשיות בתקופת המבול, אך השאלה שנותרה פתוחה היא האם המדע מכיר בכך. ביקשתי מהעורך לבדוק במחקרים השונים האם יש מושג שנקרא 'התאבנות מהירה'. הוא השקיע רבות, בדק וגילה שמדענים מצאו שבמים מינרלים מסוימים העצמות יכולות להתאבן תוך כמה שבועות בלבד, ולא במשך מיליוני שנים. וכך גם התפרצויות געשיות יכולת לגרום להתאבנות מהירה, ואף יש לכך הוכחות - ממצאי המאובנים".

"הקו שנקטתי בו בספר הוא על-פי הכלל שלימדונו חז"ל 'לעולם ישנה אדם לתלמידו בדרך קצרה'. כלומר, כל אדם שבא ללמד יכול לנקוט בשתי אפשרויות: או להרחיב מאד כדי ששום פרט לא ייעלם, או לתמצת את הדברים. חז"ל העדיפו את האפשרות השנייה. כלומר, משפט שאתה יכול לתמצת ב-5 מילים - אל תכתוב ב-6 מילים. בריבוי המילים קיים סיכון שמרוב פרטים עלולים לאבד את הבנת העיקר. זה חשוב במיוחד בדור הזה, שבו האינפורמציה מציפה אותנו מכל הכיוונים. לכן חשוב להביא נתונים קצרים, תמציתיים - ובמלוא עוצמתם".

נשאלת השאלה המתבקשת: מדוע הגילויים החדשים-ישנים, המגובים גם על-ידי החוקרים שציינת וחוקרים אחרים, לא גורמים לקהילה המדעית בארץ ובעולם לשנות את עמדותיה? מדוע הם מתעקשים לדבוק בתיאוריית האבולוציה, לדוגמה, שאותה אתה מפריך ב"המהפך 2" מכל כיוון אפשרי?

"אני חושב שהבעיה הזו רחבה הרבה יותר מכפי שניתן לתאר. לא רק שמדענים רבים דבקים ללא כל היגיון בתיאוריות שהופרכו, אלא יש ביניהם כאלה שהסתירו ממצאי מאובנים שסותרים את התיאוריות המקובלות, ואפילו זיופים רבים של ממצאים כדי להצדיק את אמונתם באבולוציה. אציין מקרה אחד רב משמעות הידוע בעולם המדע. בראשית המאה ה-19 ערך הפליאונטולוג צ'ארלס דוליטל וולקוט מחקר באזור משופע במאובנים בהרי רוקי שבקנדה. ב-31 באוגוסט 1909 הוא חשף את אחת התגליות הגדולות ביותר בהיסטוריה של הפליאונטולוגיה. הוא גילה מאובנים בשכבה שבה נמצאו בעלי חיים מהתקופה הקדומה ביותר יחד עם מאובני בעלי חיים שקיימים היום. גילוי זה מוכיח באופן ברור ומוחלט שכל בעלי החיים הופיעו יחד כמו שכתוב בתורה, ולא בשלבים כפי שתיאוריית האבולוציה טוענת. והמדען הנכבד עשה מעשה שלא ייעשה: הוא החביא את כל הממצאים במכון סמית'וניאן למשך קרוב לשמונים שנה(!). רק ב-1985, כשארכיוני המוזיאון נבדקו מחדש, נחשפו המאובנים והתברר שהוא עשה זאת על-מנת לא להפריך את התיאוריה. בכל תחום אחר במדע הוא היה אמור להזדרז ולהכריז שהנה הוא מצא הוכחה להפרכת תיאוריה שרווחת. אבל הסיבה להסתרה פשוטה: הוא ידע שאם האבולוציה נופלת - האמונה באלוקים תעלה. הרי בזמנו הייתה האבולוציה תירוץ לכפירה באלוקים ובתנ"ך ולפורקן יצרים. וזו בעצם הבעיה של כל המשתמשים היום בהילה המדעית כדי להצדיק את דרכם. הם יודעים שאם האבולוציה יורדת מהפרק - הם מחויבים למגבלות אחרות, כמו גם לנקיטת קו חדש. כלומר, יש כאן נגיעות אישיות-אידיאולוגיות, ולא התמקדות אמיתית וכנה במדע".

אפשר עוד להבין מניע אישי כזה, אבל האם אכן ממסד שלם מתנהל כך?

"אין אדם שאין לו יצרים. האדם צריך להיות מאוד אמיתי כדי להתנער מהם. ואכן, יש מדענים שכאשר גילו את האמת - התנערו מהאבולוציה. קיימת בעיה נוספת: אנו רואים שמי שמתנער מהאבולוציה מסולק מהקהילה המדעית ומוצג כאדם הזוי. יש לציין שההתנגדות של המדע לדת הנוצרית במשך מאות שנים הייתה מוצדקת בגלל גישת הנצרות. הממסד הנוצרי נהג להעלות על המוקד מדענים שלא הלכו בתלם, ולשלוח לאינקוויזיציה כל מדען שלא דיבר כפי שהם רצו. פעולות חמורות אלו גרמו למדענים לשנוא את הכנסייה הנוצרית. תוסיף לכך את העוולות שהיו בכנסיות, ואת התרגום של התנ"ך מעברית לשפה זרה, שהפך את התנ"ך למאוד לא רציני. כלומר, מנקודת מבטם הם מאוד צדקו. אבל לצערנו היום זה חדר גם לאנשי מדע יהודיים, מבלי שהם יקלטו את השוני".

מהם הדברים המפתיעים ביותר שגילית במהלך העבודה על הספר?

"היו כמה הפתעות כאלה, אבל אחת המרשימות שבהן התפרסמה דווקא לקראת סיום כתיבת הספר: מדענים מצאו ב-2010 דינוזאור שדומה לקרנף. משערים שמשקלו היה 5 טון, והיו לו זוג קרניים על הראש. זה מיד הזכיר לי את דברי רבנו סעדיה גאון על המדרש שמתאר בעל חיים ענק בשם ראם. זה אינו הראם הדומה לצבי. חז"ל אומרים שבתיבת נח היה מקום רק לגורי הראמים, כי הבוגרים היו ענקיים. המדרש מספר שכשדוד היה רועה צאן, הוא ישב על גבעה כדי להשגיח על הצאן, ולפתע הגבעה זזה. הסתבר שהוא טיפס והתיישב על ראם שנם את שנתו. זה סיפור מעניין שיש במדרש. רבנו סעדיה גאון, שחי לפני כ-1,200 שנה, כתב שהראם הוא הכרכדאן. הרב יוסף קאפח, שהיה בקיא בערבית העתיקה ותרגם גם את ספרי הרמב"ם, כתב שהכרכדאן הוא בעל חיים ממשפחת הקרנפים. מדובר בבעל חיים ענק, דומה לגבעה כאשר הוא רובץ, והוא עם זוג קרניים. מי שקרא את דברי סעדיה גאון לפני שנתיים היה תמה - האם יש בעל חיים כזה? והנה המדענים גילו דינוזאור, כפי שהם קוראים לו, שהוא דמוי קרנף ענק בעל זוג קרניים. בכלל, ישנם ציורי מערות שמעידים שלפני אלפי שנים אנשים ציירו דינוזאורים. למדע אין הסבר איך אנשים ציירו בעל חיים שנכחד לשיטתם לפני 100 מיליון שנה".

  • ראה מעלה פרק על הדינוזאורים מתוך הספר "המהפך 2" של הרב זמיר כהן

אז מתי בעצם נכחדו הדינוזאורים?

"לפי דברי חז"ל, במבול. כשמלקטים את המידע מדברי חז"ל עולה התמונה הבאה: עד המבול חיו והתרבו 'התנינים הגדולים' - כינוי כללי לזוחלים הגדולים. באותה תקופה לא היו בני אדם רבים בעולם כמספרם כיום, ולכן באזורים מסוימים חיו בני אדם, והיו בעלי חיים ענקיים שחיו במושבות משלהם. במבול רוב הדינוזאורים-ראמים הושמדו. מי שנשאר היו נח ומשפחתו ובעלי החיים בתיבה, שביניהם היו גורי ראם. אחרי היציאה מהתיבה הם עדיין שרדו, כמו שניתן להבין מהתיאור של דוד המלך. גם בזמנו של רבי חיא בר רבא, בתקופה יותר מאוחרת מדוד המלך, לפני כ-2,000 שנה, עדיין היו שרידים מאותם בעלי חיים, עד שהם נכחדו לחלוטין. ברור שככל שבני האדם התרבו, הם עשו הכל כדי להשמיד את הראם. הדברים והמקורות מובאים בספר בהרחבה".

המשפט שליווה את "המהפך" הראשון היה "המדע מגלה את האמת שבתנ"ך". עד כמה המדע מתקדם בגילויים? האם ישנם גילויים נוספים בתורה, ושאותם המדע טרם הצליח לפצח?

"גם עולם מחקרי הפיזיקה הולך ומגלה אט-אט מעט מהמידע הרב שמופיע בזוהר ובתורת הקבלה. למעשה ישנם פרקים מוכנים בחטיבת הפיזיקה, שעוסקים בתורת הקוונטים בכלל ובתיאוריית המיתרים בפרט, שהיו אמורים להיכנס ל'המהפך 2', אבל לא היה לכך מקום. בכל מקרה, בהחלט יש עוד דברים שהמדע לא גילה - למשל האם יש הבדל בין מי מקווה, שהתורה אומרת שיש להם כח לטהר, לבין מים שנשאבו. המדע אומר שאין הבדל, והיהדות אומרת שיש הבדל גדול. מי אמבטיה אינם יכולים לטהר, אבל מי מקווה יכולים לטהר. זה כמו צמח שנראה חי גם אם הוא מחובר לאדמה וגם אם נקטף לפני דקה. אבל ברור שלאחר שנקטף אינו חי. כך ברור לפי הכתוב בתורה שיש הבדל בין מים שנשאבו, לבין מי גשמים או מים שעברו השקה עם מי גשמים ובכך הפכו למי מקווה. לאחרונה שמעתי שבצילומי הילה התברר שאישה לאחר טבילה במקווה מקבלת צבע הילה גבוה יותר, כלומר האנרגיות הפנימיות שלה משתבחות.

"במקביל יש גילויים אקראיים כמעט באופן קבוע. כך לדוגמה, חז"ל אומרים שאם רוצים שהיין ישביח - הוא צריך להיות במקום לא רק קריר אלא גם שקט. באחת ההרצאות הזכרתי מידע זה כדוגמה למידע שהמדע טרם גילה. אנשים מצרפת שנכחו בהרצאה סיפרו שהם סיירו שם ביקב, ובזמן הסיור אמר להם המדריך לא לדבר באזור יישון החביות, כי בסביבה שקטה היין משביח באופן האופטימלי ביותר. כלומר, קיים בידם המידע שעל-מנת להשביח את היין יש לשהותו במקום שקט. בדיוק כפי שהסבירו חז"ל".

בין כל ההרצאות, הפעילות החינוכית, העמידה בראש הידברות וכמובן חיי המשפחה - מתי היה זמן לחקור, ללמוד ולכתוב את הספר?

"בעיקר בלילה, בשעות שלאחר ההרצאות. הרמב"ם כותב בהלכות תלמוד תורה שאין אדם לומד רוב חכמתו אלא בלילה. כשיש שקט, ואין טלפונים ועיסוקים אחרים, זהו הזמן הטוב ביותר ללמוד ולכתוב".

מה יהיה הספר הבא שלך, אחרי "המהפך 2"?

"אינני יודע מה יצא לאור ראשון, בעזרת ה', כי ישנם כמה ספרים שנמצאים בתהליך כתיבה. ספר שמאד חשוב לי באופן אישי הוא חלקו השני של שו"ת בהלכה, 'נזר כהן'. ב'המהפך 3' ישנם פרקים מוכנים ופרקים בשלבים שונים. גם ספר על ארכיאולוגיה תנ"כית נמצא בעבודה, ועוד. אקווה להמשך סיעתא דשמיא".
מי גילה את הדינוזאורים? / הרב זמיר כהן

הרצאות של הרב זמיר כהן ב"הידברות"
תאריך:  23/01/2011   |   עודכן:  23/01/2011
דודו כהן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גבירותיי ורבותיי, מהפך! (2)
תגובות  [ 27 ] מוצגות   [ 27 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ג'יליאק הובסון
23/01/11 14:38
 
שינשין
23/01/11 15:03
 
deathcaster
23/01/11 22:43
2
שינשין
23/01/11 14:48
3
נאק
23/01/11 15:19
4
הבולדוג של דרווין
23/01/11 15:20
5
דודון
23/01/11 19:14
6
דני
23/01/11 21:05
7
אורי בן
24/01/11 01:15
8
אלטע קאקער
24/01/11 01:24
9
בן דוגית
24/01/11 01:28
10
אבי געזונט
24/01/11 05:22
 
אורן 1
24/01/11 08:04
11
שינשין
24/01/11 08:21
12
דגי
24/01/11 08:32
13
ערן11111
24/01/11 09:11
 
יופיטר
24/01/11 15:06
14
שינשין
24/01/11 09:45
15
הוכח כבר כאן
24/01/11 10:07
16
רבש
24/01/11 14:09
 
רונן,ר"ג
25/09/12 10:27
17
בני3345
24/01/11 14:48
18
צדיק באמונתו יחיה
24/01/11 15:34
19
לכל המלעיזים
13/02/11 04:48
20
David L
13/05/11 00:55
21
E.R
5/08/11 09:20
22
רונן,ר"ג.
17/09/12 21:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בין יצירותיו של משה ליפשיץ מצאתי גם את שיר-הזמר "שים שלום". אפשר למצאו בנקל באתר הנפלא זמרשת. מילים ומנגינה, במסגרת המפעל הנפלא לשימור הזמר העברי. כתודה לאליהו הכהן, שסייעני, אוסיף כמה מילים:
עדיף שיואב גלנט לא יקרא הבוקר את מעריב ב"ישראל היום" הוא יכול להרגיש בבית תחקיר "עובדה" הביא לוועדת החקירה נגד ארגוני השמאל
23/01/2011  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
עיתוני הכלכלה בישראל מעוניינים להיפטר מפרסום נתוני הבורסה בגליונות הדפוס שלהם, אך נמנעים מלבצע מהלך מתואם בשל חשש להסדר כובל, כך סיפר ח"כ חיים אורון במהלך דיון של ועדת הכספים שנערך באוקטובר האחרון.
23/01/2011  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
במחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים שוררת לאחרונה רוח יוצאת דופן של יצירתיות. עוד לא יבש הדיו מעל כתב ההסגרה של האברג'ילים לארצות הברית, והנה המחלקה לעניינים בינלאומיים הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה להכריז על אחד, אלכסנדר צבטקוביץ', המבוקש על-ידי ממשלת בוסניה בגין עבירות של רצח עם, כעל בר-הסגרה.
23/01/2011  |  פזית רבינא  |   כתבות
כשהכול נגמר, נתקלו עינת וילף וניצן הורוביץ זה בזו במסדרון. דקות ספורות קודם לכן עוד התקוטטו בוועדת הכנסת. עכשיו, כשהמיקרופונים והמצלמות לא היו בסביבה, היו השניים משוחררים יותר. "למרות הכול, שיהיה לכם בהצלחה", איחל חבר הכנסת ממרצ. "גם לכם", השיבה חברת 'עצמאות' הטרייה, והוסיפה: "אני באמת מקווה שיקום עכשיו גוף חדש שיביא את המסר שלכם, של השמאל. הקו שלנו שונה, יותר מרכזי". "אולי", השיב הורוביץ והשניים נפרדו לדרכם.
22/01/2011  |  אריאל כהנא  |   כתבות
לינור אברג´יל מתחזקת  /  אפרת כהן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il